AAAAAh resume mijn vorige bericht sja nu gaat ik dit beter snappen..
nu gaat er een lichtje branden bij me...
Dit is echt stom en ik snap dat die gozer zegt dat avahi-autoipd evil is.

Let op jouw vorige berichtje.
Hierbij de tabel van de netstat van mijn laatste werkend Ubuntu systeem.
pierre@cp741319-a:~$ netstat -nr
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags MSS Window irtt Iface
192.168.2.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 eth0
0.0.0.0 192.168.2.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
pierre@cp741319-a:~$ Kernel IP routing table
bash: Kernel: opdracht niet gevonden
Kan iemand hieruit iets opmaken ?
Deze regel :
Is erin gezet door die avahi-autoipd.
Dit is vergelijkend met Windows, die doet dit ook indien hij
GEEN IP Adres kan krijgen van het netwerk.
Doordat avahi-autoipd in Ubuntu zit word je geholpen door dit proggie maar als het fout loopt krijg je een standaard IP adres toegewezen en dat is dan 169.254.0.0
Dan heb je wel netwerk maar je kan er nix mee.
Dus avahi-autoipd kan je heel goed helpen, maar indien je router te langzaam is, oftewel je DHCP in je router te langzaam een IP adres toewijst denkt Ubuntu nou mooi dan val ik terug op dit adres.
Omdat Ubuntu=Linux veel sneller is dan windows heb je er wel last van in Ubuntu en geen last hiervan in windows.
Die is zo sloom dat hij zelfs van de slechtste router wel een IP adres toegewezen krijgt.
Let wel met slecht bedoel ik dus een slecht-traag merk.
Waarom slecht ?
Omdat het betreffende apparaat niet al het netwerk kan verwerken en ook nog tijd kan vrijmaken voor nieuwe zaken.
Hij handelt eerst alle lopende zaken af en indien er een nieuwe PC om een IP adres vraagt krijgt die pc dit pas als laatste, en dit kost tijd.
ERGO (avahi-autoipd) Hier heeft dus iedereen last van die we hier zien klagen op dit forum met het fenomeen wel en geen internet of netwerk. !!
Nu moet ik wel zeggen dat het gebruik van avahi-autoipd word bepaald tijdens de installatie van je OS, en normaal (vroeghur) deed je dit via de command-line.
Tegenwoordig gaat dit allemaal grafisch en zie je dit niet voorbij komen en of heb je hier geen controle over.
Goed, een heel verhaal en betoog, maar ik ben ervan overtuigd dat dit het probleem veroorzaakt.
Dus zit ik ernaast ga ik vannacht voor straf met blote voeten naar bed, goed ?
ik ben benieuwd indien je het avahi-autoipd verwijdert heb of je er nog last van hebt.
Op voorwaarde dat deze regel :
Niet meer voorkomt als je netstat -r doet natuurlijk.
Die regel moet eruit.
EDIT : KLOPT Woteb, of je doet in beide DHCP of je doet in beide Statisch.
BTW ik heb dit al vaker gezegd en blijf erbij.
Netwerken berust op toeval.