Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?  (gelezen 115551 keer)

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #150 Gepost op: 2008/10/05, 22:56:36 »
Willen degenen die nog niet een adres hebben genoemd op de wiki deze even erop zetten?
Raggar is namelijk inmiddels bezig met de website.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #151 Gepost op: 2008/10/06, 00:08:31 »
Citaat van: laacque
Willen degenen die nog niet een adres hebben genoemd op de wiki deze even erop zetten?
Dat is mooi! We moeten er toch een beetje ruchtbaarheid aan geven.

Moet er ook een programma bij?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #152 Gepost op: 2008/10/06, 00:21:00 »
Citaat van: profoX
hoe is het met de IRP in Hasselt gesteld, Bart? Ik heb je een paar dagen geleden een mailtje gestuurd... :)
Gaat de IRP in Hasselt nog door? Is de fakkel overgedragen? ...of zijn er andere parties in BE gepland?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline jespdj

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2008/10/06, 13:06:06 »
Hee! Waarom staan de release parties in België en Nederland nog niet op deze pagina?

https://wiki.ubuntu.com/IntrepidReleaseParties
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

« Reactie #154 Gepost op: 2008/10/06, 15:16:04 »
Citaat van: Maarten123
Dat is mooi! We moeten er toch een beetje ruchtbaarheid aan geven.

Moet er ook een programma bij?
Kijk, als je een programma hebt, zet je dat er toch op?
Lijkt me leuk, goed, zinnig etc.

« Reactie #155 Gepost op: 2008/10/06, 15:20:23 »
hoe is het met de IRP in Hasselt gesteld, Bart? Ik heb je een paar dagen geleden een mailtje gestuurd... :)
Gaat de IRP in Hasselt nog door? Is de fakkel overgedragen? ...of zijn er andere parties in BE gepland?
De party gaat door 22/11 in Hasselt. Meer info kan ik je hierover nog niet geven. Het zal weer in samenspraak gebeuren met de BitMappers.
Van verdere initiatieven in België ben ik niet op de hoogte.
Wil je alles precies weten dan kan ik je aanraden contact op te nemen met Bart of Rulus.

« Reactie #156 Gepost op: 2008/10/06, 15:23:05 »
Citaat van: jespdj
Hee! Waarom staan de release parties in België en Nederland nog niet op deze pagina?

https://wiki.ubuntu.com/IntrepidReleaseParties
Goede vraag. We mogen tenslotte ook wel laten zien wat we aan het doen zijn. Zodra ik alle plaatsen en data hebben zetten we het op de wiki.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2008/10/06, 22:22:48 »
Ik heb de wiki-info over Den Haag even bijgewerkt.
Wat gaat er behalve de site nog meer vanuit Ubuntu-NL komen? Kunnen we ons ook tot jullie wenden voor CD's of moeten we daar zelf aan komen via Canonical?

« Reactie #158 Gepost op: 2008/10/06, 22:59:46 »
Double12, ik heb het even in het team gezet.

Als er nieuws is hoor je dat zsm.

Offline stani

• Lid
    • http://pythonide.stani.be
« Reactie #159 Gepost op: 2008/10/07, 14:14:24 »
Geen idee. Het zou wel jammer zijn als er helemaal geen party in België zou zijn. In het geval dat iemand iets overweegt, ben ik op 29 november om op het even welke Belgische locatie beschikbaar die bereikbaar is met het openbaar vervoer. Ik wil gerust op die dag meehelpen en/of een presentatie houden. De andere weekends van november heb ik helaas al andere verplichtingen.
Ik vermoed als een iemand een zaal met internet kan regelen, dat er dan verschillende mensen op de boot zullen springen. Het hoeft uiteraard niet op 29 november omwille van mij. Het beste is wanneer de meeste mensen kunnen. Volgens mij doet Indymedia in Brussel altijd ook een releaseparty. Misschien moeten zij eens gepolst worden.

« Reactie #160 Gepost op: 2008/10/07, 15:00:21 »
Ik zit met een vraagje: Als je, zoals ik, demo-pc´s mee neemt naar de release party, moeten die dan voorzien zijn van 8.10 of mag 8.04 ook? Of mag je 8.04 laten zien maar moet je wel wat kennis hebben van 8.10?

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2008/10/07, 15:01:22 »
Lijkt me dat die 8.10 moeten zijn, het is wel een party voor 8.10. Al zou je ze eventueel in dualboot kunnen zetten.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2008/10/07, 15:50:59 »
@Vistaus: Het lijkt me niet dat iets "mag" of "niet mag". De mensen van Ubuntu-NL geven ons richtlijnen en goede ideeën, maar uiteindelijk kunnen ze het niet tegenhouden als we allemaal foute dingen op die parties gaan doen.

Dan blijft natuurlijk de vraag wat het meest verstandig is, ook gezien het imago van Ubuntu.

Het lijkt mij op zich wel het beste om op een Intrepid party de meeste computers met 8.10 te zetten, maar een paar met 8.04 lijkt me ook niet zo'n probleem. Het ziet er net wat anders uit, maar de meeste mogelijkheden van Intrepid zitten ook wel in Hardy. Beginners zien toch wel de mogelijkheden, en kunnen zelf gewoon 8.10 op hun PC'tje krijgen.

« Reactie #163 Gepost op: 2008/10/07, 15:57:09 »
Ok bedankt. Dan ga ik gewoon proberen om alles 8.10 te krijgen. Mocht 1 van de PC´s niet lukken, dan doe ik die gewoon 8.04. Maar als het wel lukt is het natuurlijk mooi meegenomen.

Ik heb inmiddels 2 demo-pc´s voor de partie die goed werken.
1; deze laptop met Ubuntu 8.04 (hopelijk 8.10 als ie uit is), is een dual-boot met Windows Vista
2; PC hier naast me met Kubuntu 8.04 met op dit moment KDE 4.1.2 (hopelijk 8.10 als ie uit is), single boot

Offline Double12

• Lid
« Reactie #164 Gepost op: 2008/10/07, 16:05:14 »
Citaat van: Vistaus
Ok bedankt. Dan ga ik gewoon proberen om alles 8.10 te krijgen. Mocht 1 van de PC´s niet lukken, dan doe ik die gewoon 8.04. Maar als het wel lukt is het natuurlijk mooi meegenomen.

Ik heb inmiddels 2 demo-pc´s voor de partie die goed werken.
1; deze laptop met Ubuntu 8.04 (hopelijk 8.10 als ie uit is)
2; PC hier naast me met Kubuntu 8.04 met op dit moment KDE 4.1.2 (hopelijk 8.10 als ie uit is)
Nou dan heb jij nog goede demo-hardware :) Het enige bruikbare voor een demo wat ik hier heb staan is een oude PC waar ik een Ubuntu 8.04 command-line install + Xfce op heb gemaakt. Hij heeft geen CD-rom-drive, dus ik moest de harde schijf eruit halen en Ubuntu via een andere computer erop installeren. Dan begrijp je wel dat ik niet direct zin heb om datzelfde ritueel nog eens voor 8.10 te herhalen. ;)

Offline stani

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2008/10/07, 16:08:17 »
Citaat van: Vistaus
Anders kan je daarmee demonstreren hoe gemakkelijk het is om up te graden ;)

« Reactie #166 Gepost op: 2008/10/07, 16:11:02 »
Ja dat snap ik heel erg goed :)

De PC´s die ik laat zien zijn als volgt:
1; Laptop met Ubuntu: specificaties staan in mijn handtekening
2; PC met Kubuntu: HP Compaq, 512 MB ram, 128 MB Intel videokaart, DVD-Rom speler, Pentium 4, Onboard geluidskaart, PCI geluidskaart, platte kast, 2.6 GHz en flink wat USB-poorten :P Dus draait Kubuntu heerlijk.

En inderdaad zou ik uw PC maar niet upgraden naar 8.10, en wie weet doet 8.10 het wel niet eens op dat ding.

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2008/10/07, 17:50:55 »
Citaat van: stani
Geen idee. Het zou wel jammer zijn als er helemaal geen party in België zou zijn. In het geval dat iemand iets overweegt, ben ik op 29 november om op het even welke Belgische locatie beschikbaar die bereikbaar is met het openbaar vervoer. Ik wil gerust op die dag meehelpen en/of een presentatie houden. De andere weekends van november heb ik helaas al andere verplichtingen.
Ik vermoed als een iemand een zaal met internet kan regelen, dat er dan verschillende mensen op de boot zullen springen. Het hoeft uiteraard niet op 29 november omwille van mij. Het beste is wanneer de meeste mensen kunnen. Volgens mij doet Indymedia in Brussel altijd ook een releaseparty. Misschien moeten zij eens gepolst worden.
De release party gaat zoals gezegd door op 22 november in Hasselt, op dezelfde locatie waar ook de Gutsy release party plaats vond. De flyer is bijna klaar, die krijgen jullie binnenkort :)

Wat Indymedia betreft ben ik niet op de hoogte, misschien inderdaad eens contacteren.

Offline stani

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2008/10/07, 18:14:22 »
Citaat van: Rulus
De release party gaat zoals gezegd door op 22 november in Hasselt, op dezelfde locatie waar ook de Gutsy release party plaats vond. De flyer is bijna klaar, die krijgen jullie binnenkort :)
Gelukkig! Goed om weten. Omdat hier op het forum en de ubuntu-be mailing lijst geen nieuws verscheen en ook Profox in het duister tastte, maakte ik ten onrechte mij zorgen. Veel succes met de release party! Helaas kan ik er dus deze keer niet bij zijn.

« Reactie #169 Gepost op: 2008/10/07, 22:32:13 »
Citaat van: arie
aangezien een aantal parties op dezelfde dag vallen, is het misschien een leuk / goed idee om een kamera verbinding tussen de parties op te zetten. bv met Skype of Ekiga.
zeer goed idee,, gaan we denk wel werk van maken,, ;)

wij hebbe 2 zale, dus 2 webcam's waarschijnljk, jullie?

« Reactie #170 Gepost op: 2008/10/07, 22:40:29 »
Laten  we dan maar voor Ekiga gaan, kunnen we meteen laten zien hoe goed je kan (video)bellen met Open Source dat standaard op Ubuntu zit ;)

Ik kan evt. ook mijn webcam meenemen, werkt erg goed bij mij, moest alleen die driver ofzo blacklisten via de Terminal en nu doet ie het perfect onder Ubuntu 8.04.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #171 Gepost op: 2008/10/08, 10:49:52 »
Er is nu ook een site online voor de nederlandse releaseparty's. www.releaseparty.eu

Zorg ervoor dat je een adres of lokatie hebt, dat komt jouw/jullie releaseparty ook op de kaart. Mocht je op of aanmerkingen hebben, laat het hier weten.

« Reactie #172 Gepost op: 2008/10/08, 11:18:14 »
Ik maak er ff een sticky van.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #173 Gepost op: 2008/10/08, 11:20:53 »
Ik maak er ff een sticky van.
Akke toch! Ik wist niet, dat jij aan de stickies was.... Geef mij maar een bakkie koffie, want ik blijf liever fris...  :-)

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2008/10/08, 13:21:28 »
Citaat van: arie
Citaat van: raggar
Er is nu ook een site online voor de nederlandse releaseparty's. www.releaseparty.eu

Zorg ervoor dat je een adres of lokatie hebt, dat komt jouw/jullie releaseparty ook op de kaart. Mocht je op of aanmerkingen hebben, laat het hier weten.
mooi gedaan, staat nu op mijn blog en in mijn bookmarks
Ik ben best wel benieuwd naar waar we jouw blog kunnen bewonderen...