Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?  (gelezen 117267 keer)

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #200 Gepost op: 2008/10/12, 14:51:16 »
Citaat van: arie
Citaat van: Double12
Dat Ekiga niet in de repo's zit, is dan maar even jammer.
Ekiga zit wel degelijk in de repo's, het wordt zelfs standaard ge-installeerd
De nieuwste versie niet.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #201 Gepost op: 2008/10/12, 14:54:38 »
Citaat van: arie
ik zal van de wweek eens proberen hem te verandeen voor den haag
Ik heb aan de Dutch Gimpers gevraagd of ze zo'n soort poster voor ons willen maken, leendert had namelijk een keer iets dergelijks aangeboden. Ik heb helaas nog geen antwoord terug, dus als jij het wil mag je hem natuurlijk ook veranderen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #202 Gepost op: 2008/10/12, 15:04:27 »
Rulus: de website releaseparty.be zou eens geüpdatet moeten worden met een link naar de wiki voor de IRP in Hasselt :)
Zonder dit topic en dat bericht had ik die link naar de wiki nooit gevonden...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #203 Gepost op: 2008/10/12, 15:10:15 »
Daar moet ik inderdaad nog eens achter informeren :)

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #204 Gepost op: 2008/10/12, 15:19:43 »
Misschien voor Apeldoorn:

Download XCF
edit: -ik zie dat de letters wat scheef staan.. pas ik nu aan- gedaan

« Reactie #205 Gepost op: 2008/10/12, 16:13:28 »
Hoeveel Installparty's zijn er tot nu toe geplanned? :)

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #206 Gepost op: 2008/10/12, 16:21:20 »
Citaat van: Florian
Hoeveel Installparty's zijn er tot nu toe geplanned? :)
5 in Nederland en 1 in België

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #207 Gepost op: 2008/10/12, 16:40:28 »
Citaat van: Rulus
Een kleine status update over de install party in Hasselt (België). Zoals vorige keren wordt deze georganiseerd in samenwerking met de BitMappers computerclub. De party gaat door op 22 november vanaf 13.00 uur. Iedereen is welkom in de A. Rodenbachstraat 18, dat is achter het Virga Jesse ziekenhuis (op dezelfde plaats had vorig jaar rond deze tijd ook de Gutsy release party plaats). Alle details staan op de wiki, waar je ook kan laten weten dat je komt.

[url]http://zeus.ugent.be/~rulus/flyer_small.png[/url]

Er is een flyer gemaakt om het evenement voor het grote publiek onder de aandacht te brengen. Je vind hem ter download op dezelfde wikipagina, in verschillende formaten en afmetingen. Er is ook een XCF bestand beschikbaar zodat de flyer desgewenst voor andere parties/evenementen aan te passen is (kan bewerkt worden met GIMP). De flyer voor Hasselt zal gedrukt en verspreid worden, maar je mag gerust helpen door hem zelf af te printen en op te hangen in scholen, bibliotheken en culturele centra in (de buurt van) Hasselt.

Ik heb ook de (Belgische) intro-presentatie over Ubuntu wat opgefrist, je kan ze onderaan deze wikipagina downloaden. Ze is ontworpen om herhaald af te spelen op beurzen, maar kan ook gebruikt worden op parties. Uiteraard mag je ze aanpassen.
kan je het ooo bestand even online zetten, dan kan ik of zo hem voor Apeldorn in oorden maken?

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #209 Gepost op: 2008/10/12, 16:51:33 »
Citaat van: reekje
Een kleine status update over de install party in Hasselt (België). Zoals vorige keren wordt deze georganiseerd in samenwerking met de BitMappers computerclub. De party gaat door op 22 november vanaf 13.00 uur. Iedereen is welkom in de A. Rodenbachstraat 18, dat is achter het Virga Jesse ziekenhuis (op dezelfde plaats had vorig jaar rond deze tijd ook de Gutsy release party plaats). Alle details staan op de wiki, waar je ook kan laten weten dat je komt.

Er is een flyer gemaakt om het evenement voor het grote publiek onder de aandacht te brengen. Je vind hem ter download op dezelfde wikipagina, in verschillende formaten en afmetingen. Er is ook een XCF bestand beschikbaar zodat de flyer desgewenst voor andere parties/evenementen aan te passen is (kan bewerkt worden met GIMP). De flyer voor Hasselt zal gedrukt en verspreid worden, maar je mag gerust helpen door hem zelf af te printen en op te hangen in scholen, bibliotheken en culturele centra in (de buurt van) Hasselt.

Ik heb ook de (Belgische) intro-presentatie over Ubuntu wat opgefrist, je kan ze onderaan deze wikipagina downloaden. Ze is ontworpen om herhaald af te spelen op beurzen, maar kan ook gebruikt worden op parties. Uiteraard mag je ze aanpassen.
kan je het ooo bestand even online zetten, dan kan ik of zo hem voor Apeldorn in oorden maken?
Ik heb m al aangepast. Bekijk eerst die anders even :) post #227

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #210 Gepost op: 2008/10/12, 17:42:45 »
Citaat van: lordnoid
Citaat van: reekje

Ik heb m al aangepast. Bekijk eerst die anders even :) post #227
olee, dan is die er al
is er ook een pdf van zodat ik er een stel kan laten drukken om in mijn eigen dorp en bij de computer winkel in de stad te kunnen uitdelen?

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #211 Gepost op: 2008/10/12, 18:11:24 »
reekje, de PDF :)
Ik zie dat helaas rechts en links een wit balkje overblijft, maar dit is geen ramp denk ik :)

« Reactie #212 Gepost op: 2008/10/12, 23:21:23 »
@ lordnoid:  ik reageer maar even zo; kun je de begin tijd nog aanpassen... we kunnen pas om 10.00 u. naar binnen. Dus een aanvangstijd van 11.00 u. lijkt me beter!
@ reekje: nog niet  gaan afdrukken en verspreiden! de begintijd moet nog aangepast worden.

@ iedereen die in Apeldoorn komt helpen: deze week neem ik via mail contact op. We kunnen dan aan het einde van de week het definitieve programma vast stellen.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #213 Gepost op: 2008/10/12, 23:36:09 »
Aangepast naar 11.00u
PNG
XCF
PDF

« Reactie #214 Gepost op: 2008/10/12, 23:37:31 »
misschien een keer IRC meeting houden?

Offline Tico

• Lid
« Reactie #215 Gepost op: 2008/10/13, 09:26:58 »
Als tie af is, laat het dan maar even weten, dan zal ik het Haagse stadhuis ermee 'opfleuren' , de koffiehoeken zijn ideaal daarvoor.

« Reactie #216 Gepost op: 2008/10/13, 09:32:41 »
Goed, de flyer is vrijwel klaar. Wat dachten jullie van een fijn persberichtje in de huis aan huis bladen/ lokale regionale pers? Die moeten ongeveer een maand van tevoren de deur uit.
Eventueel kun je ook nog wat van die kleine gratis advertenties zetten.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #217 Gepost op: 2008/10/13, 11:52:06 »
Hoe groot moet zo'n persberichtje zijn?

« Reactie #218 Gepost op: 2008/10/13, 12:54:11 »
Citaat van: cumulus007
Klein he. En pakkend. Denk om de  4 w's: Wie Wat Waar Waarom.

Hier heb je bv. het persbericht voor de party in Amsterdam. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1291921
Dat moet je natuurlijk wel ongekend ombouwen.

Hier staat een wat uitgebreidere.
http://www.indymedia.be/en/node/26854

Offline WillemW

• Lid
« Reactie #219 Gepost op: 2008/10/13, 13:20:38 »
Als actief lid (secretaris) van een politieke partij en bij een buurtautoproject weet ik uit ervaring dat persberichten alleen worden gepubliceerd als er vrijwel geen ander nieuws is, of wanneer er "wat aan de knikker is".  Huis-aan-huis-bladen zijn wel wat eerder geneigd een "artikel" te publiceren (bij gebrek aan kopij). Daarom dat ik met hulp van enkele mensen uit de regio Apeldoorn een artikel heb gemaakt over "opensourcesoftware" en hieraan de Release party in Apeldoorn heb gekoppeld. Ook hiervan verwacht ik geen grote resultaten, maar m.i. is de kans wat groter. Wanneer jullie dit artikel willen gebruiken dan wil ik jullie dat graag mailen. Verder heb ik ook een lijst van alle huis-aan-huis bladen van Wegener (die volgens mij 90% van alle uitgaven in bezit heeft).
Dell Latitude D620 met Ubuntu 11.4 (2D Unity)

« Reactie #220 Gepost op: 2008/10/13, 14:09:34 »
Citaat van: laacque

Hier heb je bv. het persbericht voor de party in Amsterdam. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1291921

Ik bedoel meer eigenlijk de grootte in formaat/pixels :P

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #221 Gepost op: 2008/10/13, 14:13:02 »
Citaat van: laacque

Ik bedoel meer eigenlijk de grootte in formaat/pixels :P
Een persbericht is meestal een stuk tekst ;)

« Reactie #222 Gepost op: 2008/10/13, 14:28:24 »
In een bepaalde grootte toch? Gebruik je een kwart van een pagina of een helft? daar zit verschil tussen.

« Reactie #223 Gepost op: 2008/10/13, 14:46:29 »
Probeer eens een halve A4. De kans dat ze dat in je huis aan huis ertussen kunnen zetten is heel redelijk.
En denk om die gratis advertenties!

« Reactie #224 Gepost op: 2008/10/13, 15:12:30 »
Dank, ik zal eens wat proberen te maken ;)