Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?  (gelezen 117265 keer)

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #125 Gepost op: 2008/09/29, 07:15:49 »
15 november kan ik niet helaas :(

« Reactie #126 Gepost op: 2008/09/29, 11:19:23 »
Gaat dit over de release party in Dronten ? Zou erg leuk zijn !

Mijn Zwager werkt daar, zal ik een informeren ? Wie weet weet hij iets meer hierover.

Gr Karel,

Ik heb eindelijk het email adres van de directeur van solcon. Dus ik zal eens een deftig mailtje componeren.

Al iets gehoord van Solcon?

Nee, jammer genoeg nog niet:
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

« Reactie #127 Gepost op: 2008/09/29, 20:13:58 »
Ja graag kaysan :)

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #128 Gepost op: 2008/09/29, 21:08:06 »
Citaat van: Double12
Citaat van: stani
Beste Mensen,

Als er geen release party in Amsterdam is onder het motto de krachten bundelen per provincie, wil ik wel van de partij zijn. (Dit is nog een beetje onder voorbehoud aangezien ik in november ook een SPE, python editor, workshop moet geven in Rennes. De datum daarvan is helaas niet bekend, maar ik heb een vermoeden dat het een ander weekend is.)

Ik ben al een tijdje bezig met een nieuw geheimzinnig, maar des te grootser project. Het gaat deze keer niet om 'software', maar om 'hardware' volledig ontwikkeld in Ubuntu. Met de gewone versie hoop ik 300.000 Nederlanders blij te maken en ik verwacht dat deze zeer snel zullen uitverkocht zijn. De duurdere uitvoering, waarvan de duurste zo duur als een iphone, zullen ook in het buitenland (dwz niet Nederland) worden aangeboden. Het is een wereldprimeur voor vrije software/open source. Omwille van trademark en copyright issues van Canonical kan ik de naam Ubuntu niet vermelden op het eindproduct, maar binnenkort heb je een nieuw argument voor Ubuntu leken dat ze Ubuntu gebruiken zonder het te beseffen.

Hier wil ik gerust een presentatie over geven. Ik kan je verzekeren dat het heel bijzonder wordt en iets is om je vingers van af te lekken. Het loont zelf de moeite om ver voor af te komen. Het geen publiciteitsstunt om het aantal bezoekers kunstmatig op te krikken, het is gewoon zo. Het maakt niet uit hoe nieuwsgierig je hiervan wordt, ik zal je nooit kunnen teleurstellen, integendeel.
Dit lijkt me wel een fantastische presentatie. Hoewel ik nog niet eens weet *wat* het is (een iPhone-concurrent? een ander apparaat?) klinkt het zoals je het nu vertelt erg veelbelovend. Dit is waarschijnlijk ook een goede reden voor bestaande Ubuntu/free software-gebruikers om naar een install party te komen.

stani, als je op deze dag aanwezig kan zijn lijkt het me erg leuk als je hier in Den Haag iets over vertelt.

Let wel dat er in de ruimte waar we de presentaties nu in willen houden maximaal 30 mensen kunnen. Als je dat te weinig vindt, moet je óf meerdere presentaties houden óf moeten we de indeling van de hele ruimte omgooien.
Ik ga naar de party in apeldorn bij pegasus.
kan er een filmpje van deze presentatie gemaakt worden of kan na dien de presentatie online gezet worden?

reekje

Mauk

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: 2008/09/30, 09:24:24 »
ik kan desnoods wel langs het kantoor gaan als ze niet reageren op de e-mails
ik woon er toch in de buurt

Offline stani

• Lid
    • http://pythonide.stani.be
« Reactie #130 Gepost op: 2008/09/30, 15:29:23 »
Citaat van: gijsisok
Citaat van: pjotr123
Ik ben al een tijdje bezig met een nieuw geheimzinnig, maar des te grootser project. Het gaat deze keer niet om 'software', maar om 'hardware' volledig ontwikkeld in Ubuntu. Met de gewone versie hoop ik 300.000 Nederlanders blij te maken en ik verwacht dat deze zeer snel zullen uitverkocht zijn. De duurdere uitvoering, waarvan de duurste zo duur als een iphone, zullen ook in het buitenland (dwz niet Nederland) worden aangeboden. Het is een wereldprimeur voor vrije software/open source. Omwille van trademark en copyright issues van Canonical kan ik de naam Ubuntu niet vermelden op het eindproduct, maar binnenkort heb je een nieuw argument voor Ubuntu leken dat ze Ubuntu gebruiken zonder het te beseffen.

Hier wil ik gerust een presentatie over geven. Ik kan je verzekeren dat het heel bijzonder wordt en iets is om je vingers van af te lekken. Het loont zelf de moeite om ver voor af te komen. Het geen publiciteitsstunt om het aantal bezoekers kunstmatig op te krikken, het is gewoon zo. Het maakt niet uit hoe nieuwsgierig je hiervan wordt, ik zal je nooit kunnen teleurstellen, integendeel.

Als de mensen van het Ubuntu-NL team zo vriendelijk zouden willen zijn om mijn blog toe te voegen aan de NL planet (er is een aparte ubuntu tag), zou ik daar misschien al iets meer kunnen verklappen.

Met spannende groeten,
Stani
Ik ben alvast heel benieuwd! Als het van dezelfde kwaliteit is als Phatch, dan wordt het iets bijzonder goeds. :-)
Het wordt zeker iets heel anders Phatch en minstens van dezelfde kwaliteit als Phatch en ongekend voor de open source wereld ;-)
Citaat
Vertel eens wat meer?
Het is zo draagbaar (super licht en compact) dat je het gemakkelijk op zak kunt hebben.
Citaat
Het is geheim he ;) :P. Maar 300.000 Nederlanders, wereldprimeur, nu wordt ik toch wel heel nieuwsgierig. En hardware, de duurste zo duur als een iPhone. Hopelijk horen we het binnenkort! :)
De goedkoopste zal binnen ieders budget vallen en zal daarom snel uitverkocht zijn. 300.000 is nu eenmaal ook niet zo veel voor zo een speciaal product. Goed dat er een paar nieuwsgierig worden, want ik heb natuurlijk niets liever ;-) Een nieuwe release van Ubuntu is toch altijd een feestelijk gebeuren en dat moet knallen.

Ik ben alvast bezig samen met een reclameburo een televisiespot in elkaar te boksen die op prime time op Nederlandse televisie zal worden uitgezonden.

« Reactie #131 Gepost op: 2008/09/30, 16:09:57 »
Stani, dit is toch geen reclame voor de Staniphone he?
Want ja, ehm..... reclame voor commerciele doeleinden mag eigenlijk niet hier.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #132 Gepost op: 2008/09/30, 16:13:02 »
stani, waar gaat dit allemaal over??? :P

Offline Double12

• Lid
« Reactie #133 Gepost op: 2008/09/30, 16:15:47 »
Citaat van: leoquant
stani, waar gaat dit allemaal over??? :P
laacque denkt het blijkbaar te weten. ;)
stani, wanneer weet je ongeveer of je de 15e kunt? Ik zie je hier graag iets over vertellen in Den Haag...het is dan misschien commercieel, maar wel Ubuntu-related. Canonical is tenslotte ook commercieel.

Offline stani

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2008/09/30, 16:17:22 »
Citaat van: laacque
Maak je geen zorgen ;-)

Offline stani

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2008/09/30, 16:28:24 »
Citaat van: arie
ik ben toch ook wel heel erg benieuwd. ik heb wel een idee, maar dat zal ik maar niet noemen hier :)
Haha, heel goed arie, want in dat geval weet je te veel :)

« Reactie #136 Gepost op: 2008/09/30, 16:42:27 »
Maak je geen zorgen ;-)
Dat is jammer...... ik laat me nl. graag omkopen.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2008/09/30, 19:33:28 »
Maak je geen zorgen ;-)
Dat is jammer...... ik laat me nl. graag omkopen.
Wie nu niet, maar ik zou graag willen weten of er al updates zijn voor meerdere locaties in België dan enkel Hasselt, ik blijk maar niet op die site te raken, misschien ligt het ook weer aan het manneke natuurlijk maar soit, wat was de link voor België ook alweer.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2008/09/30, 19:46:58 »
@Kev geen problemen hier. Maar blijkbaar idd alleen Hasselt.
http://intrepid.releaseparty.be/

« Reactie #139 Gepost op: 2008/09/30, 20:28:53 »
Ik ben heel erg benieuwd stani en ik zou er graag 1 van je willen kopen, al weet ik nog niet wat het is :P

« Reactie #140 Gepost op: 2008/09/30, 22:30:10 »
We zijn begonnen met het opstarten van de party in Apeldoorn en het verdelen van de taken.
Vraag richting andere party's: worden er nog gezamenlijk zaken geregeld zoals het beschikbaar hebben van CD's en ander promotie materiaal? Hoe zit het met een gezamenlijke website? (www.releaseparty.eu)
Of is het echt iedereen voor zich...?

« Reactie #141 Gepost op: 2008/10/01, 08:17:51 »
Citaat van: Maarten123
We zijn begonnen met het opstarten van de party in Apeldoorn en het verdelen van de taken.
Vraag richting andere party's: worden er nog gezamenlijk zaken geregeld zoals het beschikbaar hebben van CD's en ander promotie materiaal? Hoe zit het met een gezamenlijke website? (www.releaseparty.eu)
Of is het echt iedereen voor zich...?
Een goede vraag Maarten. We gooien het in het team.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #142 Gepost op: 2008/10/01, 12:50:57 »
Citaat van: Scormen
Citaat van: bartek
Ik kan jullie bevestigen dat op 22 November 2008 een Intrepid Release Party zal doorgaan in Hasselt.
Plaats VOC (zelfde locatie als de Gutsy Release Party. De grote zaal ligt vast.  Meer info later.
Ah da's mooi! :) Als jullie nog een helpende hand nodig hebben...

Kris
Die helpende hand wil ook nog aanbieden. Ik woon op een paar minuutjes van die locatie af, dus ik wil gerust ook een handje toesteken!

@Stani: je hebt het over 300.000 nederlanders. Ik hoop dat je ook rekening houdt met je zuiderburen? ;) Want hoe weinig we er ook over weten, het klinkt enorm interessant!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

« Reactie #143 Gepost op: 2008/10/01, 14:01:53 »
Wordt http://releaseparty.eu/index.php eigenlijk nog geupdate? :)
En welke RP's ga jij de presentatie houden stani? Ik ben namelijk erg benieuwd

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #144 Gepost op: 2008/10/01, 14:27:52 »
hoe is het met de IRP in Hasselt gesteld, Bart? Ik heb je een paar dagen geleden een mailtje gestuurd... :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline stani

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 2008/10/01, 19:48:42 »
Citaat van: Vistaus
Ik ben heel erg benieuwd stani en ik zou er graag 1 van je willen kopen, al weet ik nog niet wat het is :P
Voor zij die niet langer kunnen wachten, zijn uitgenodigd om deze zaterdag meer te weten te komen:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/32334

« Reactie #146 Gepost op: 2008/10/02, 23:34:50 »
Even een kleine update voor Apeldoorn:

Wilwul heeft contact gezocht met TV Gelderland en ze hebben daar om extra info gevraagd over de release party bij Pegasus in Apeldoorn.
Dus wie weet...  In Gelderland blijft de belangstelling vanuit de pers (b.v de Stentor) voor Ubuntu wat achter...
Deze aandacht zouden we hier in de regio goed kunnen gebruiken!

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #147 Gepost op: 2008/10/03, 10:37:18 »
zijn er flyers van de party in apeldoorn
en kan ik daar een aantal van krijgen, desnoods een pdf dat ik ze zelf laat printen?

reekje

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2008/10/05, 00:46:22 »
Ik ben Za 15 November per toeval in Apeldoorn. Ik zou dan gemakkelijk langs de party kunnen komen. Dus mocht er nog hulp nodig zijn, laat het dan even weten :)

« Reactie #149 Gepost op: 2008/10/05, 01:20:23 »
Hulp is altijd welkom! We kunnen de ploeg uitbreiden! Ik neem wel even contact met je op...
Bedankt!