Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2079518 keer)

Offline Hanssun

• Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3325 Gepost op: 2009/01/05, 16:56:55 »
ik vind de een na laatste mooierder :D

:edit: heb nu ook cairo dock erop gezet, maar hoe geef ik hem die mooie ronde vorm?

je gaat naar Cairo-dock-configure-views-main dock-curve.

Gr Hans,

« Reactie #3326 Gepost op: 2009/01/06, 00:56:02 »
:s ik heb daar alleen default staan. ik zie in synaptic ook gee plug-ins staan ofzo, laat staan dat ik ze kan installeren :S

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3327 Gepost op: 2009/01/06, 07:11:43 »
:s ik heb daar alleen default staan. ik zie in synaptic ook gee plug-ins staan ofzo, laat staan dat ik ze kan installeren :S

welke Ubuntu heb jij geinstalleerd?, want bij mij [Ubuntu 8.10] staat het er standaard in , anders moet je deze site even lezen https://help.ubuntu.com/community/CairoDock dan lukt het vast  ^-^

Gr Hans,

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3328 Gepost op: 2009/01/06, 13:00:24 »
ik vind de een na laatste mooierder :D

:edit: heb nu ook cairo dock erop gezet, maar hoe geef ik hem die mooie ronde vorm?
+1
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3329 Gepost op: 2009/01/06, 23:19:56 »
ik doe netjes zoals op die site staat, en het gaat goed tot:

colapunk@colapunk-laptop:~$ sudo apt-get install cairo-dock cairo-dock-plug-ins
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
cairo-dock is reeds de nieuwste versie.
E: Kon pakket cairo-dock-plug-ins niet vinden

:S

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3330 Gepost op: 2009/01/06, 23:32:34 »
@colapunk dan heb je waarschijnlijk de repo niet toegevoegd.
In de gewone ubuntu repo's zit namelijk cairo-dock wel in maar niet de plugins, die moeten van de externe bron gehaald worden.
Je moest een lijntje toegevoegen /etc/apt/sources.list . In principe kan je dit ook grafisch doen via systeem > beheer > softwarebronnen > software van derden > bron toevoegen en dan het juist regeltje (voor jouw ubuntu versie) uit de pagina kopieren.

« Reactie #3331 Gepost op: 2009/01/07, 02:28:45 »
dat had ik dus al gedaan, via de terminal, en ik had ook de juiste gpg key geregeld, en hij zei ok. toen ging ik dus voor het installeren, en dat doet ie niet :S
ik heb ook intrepid trouwens...

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3332 Gepost op: 2009/01/07, 06:56:26 »
dat had ik dus al gedaan, via de terminal, en ik had ook de juiste gpg key geregeld, en hij zei ok. toen ging ik dus voor het installeren, en dat doet ie niet :S
ik heb ook intrepid trouwens...

Goedemorgen colapunk, ik heb hem ook via synaptic pakketbeheer geinstalleerd daar staat die standaard in het wordt trouwens wel aangeraden om software via pakketbeheer te installeren.

Gr Hans,

« Reactie #3333 Gepost op: 2009/01/07, 15:56:32 »
goeiemorgen ;) (mijn ritme ligt af en toe wat vreemd :P)

ik had het dus ook eerst via synaptic geprobeerd, maar daar staat ie ook niet, althans, de plug-ins niet...

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3334 Gepost op: 2009/01/07, 16:18:09 »
colapunk post je /etc/apt/sources.list eens.
Je bent toch niet vergeten sudo apt-get update te doen?

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3335 Gepost op: 2009/01/07, 16:46:25 »
bij mij staat cairo-dock-plug-ins gewoon geinstalleerd , misschien moet je doen wat siegi schrijft even update.

Gr Hans,

« Reactie #3336 Gepost op: 2009/01/07, 17:37:07 »
De Desktop-PC is al geweest, nu de Acer Aspire One, ook lekker leeg

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3337 Gepost op: 2009/01/07, 18:33:53 »

Hallo Gijs ziet er best leuk uit ik ben ook best van een opgeruimd bureaublad :rolleyes: , waar heb jij die wallpaper vandaan.

Gr Hans,

« Reactie #3338 Gepost op: 2009/01/08, 20:22:32 »
nog eentje van mij

« Reactie #3340 Gepost op: 2009/01/09, 09:13:20 »

Hallo Gijs ziet er best leuk uit ik ben ook best van een opgeruimd bureaublad :rolleyes: , waar heb jij die wallpaper vandaan.

Gr Hans,
Hij staat op kde-look.org (hij is namelijk te installeren via Get New Wallpapers in KDE), maar ik vind de resolutie en kwaliteit veel te laag om hem als achtergrond te gebruiken.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3341 Gepost op: 2009/01/10, 06:42:25 »

Gr Hans,
Hij staat op kde-look.org (hij is namelijk te installeren via Get New Wallpapers in KDE), maar ik vind de resolutie en kwaliteit veel te laag om hem als achtergrond te gebruiken.

Bedankt Cumulus007 ik zal daar eens kijken.

Gr Hans,

« Reactie #3342 Gepost op: 2009/01/12, 14:07:39 »
Ziet er leuk uit allemaal. Maar dat chrome beter is dan FF vind ik niet. Heeft chrome zoveel extensies en zoveel mogelijkheden als FF?

Nog niet, maar Google heeft aangekondigd dat Google Chrome binnenkort net zo'n add-on systeem als FF krijgt. Maar dat is pas in de loop van volgend jaar, want ze zijn nu aan het werken aan de Mac- en Linux-versie.

Blindelings Google volgen, mooi zo... De marketingmensen bij Google mogen zichzelf feliciteren, ze doen fantastisch werk...

Soit, het gaat hier over desktops, niet over browsers.
Mijn desktop:

Wat zie je?
Icon theme: Crashbit (een oude versie, helaas niet diegene die je nu nog vindt via gnome-look)
GTK2 theme: Human-clearlooks aangepast met eigen kleuren
Metacity theme: Dust blue
Wallpaper (en dit is een aanrader!): 'All Day Long'. Deze wallpaper bestaat eigenlijk uit 8 verschillende png-files en één XML file. De wallpaper wijzigt naargelang het tijdstip. Overdag is deze dus hoofdzakelijk blauw en zonnig, terwijl naar de avond toe deze steeds donkerder wordt. Gewoon eventjes de XML file aanpassen met de juiste bestandslocatie en de juiste begindatum en -uur, de XML-file kiezen als wallpaper, et voilà! Link: http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=83443

Hoe doen jullie dat? De taakbalk is transparant! Mij lukt het nooit, ik dacht na een tijdje dat dat enkel voor mac osx gebruikers was weggelegd, maar nu zie ik iemand, met een gnome-logo op zn taalbalk, die doorzichtig is. Geweldig! Kan iemand hier ff uitleggen hoe dat moet?, of een link posten? Anyway, ik zou dat graag ook hebben.

Met vriendelijke groet,

Anton Willemse

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #3343 Gepost op: 2009/01/12, 15:44:11 »
transparante taakbalk verkrijg je door in de eigenschappen ervan bij de keuze van de kleur de opacity op minder dan % te zetten.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

« Reactie #3344 Gepost op: 2009/01/12, 16:07:28 »

Gr Hans,

Bedankt Cumulus007 ik zal daar eens kijken.

Gr Hans,
Als het goed is heb ik je het adres gemaild, ik heb deze niet van kde-look.org
Nogmaals het adres http://images.google.nl/images?as_q=evening_howl&hl=nl&btnG=Google+zoeken&as_epq=&as_oq=&as_eq=&imgsz=xxlarge&as_filetype=&imgc=&as_sitesearch=&safe=images&as_st=y   evening_howl dus.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #3345 Gepost op: 2009/01/12, 18:16:17 »
transparante taakbalk verkrijg je door in de eigenschappen ervan bij de keuze van de kleur de opacity op minder dan % te zetten.
OK, thanks;)

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3346 Gepost op: 2009/01/12, 18:41:32 »
Hallo Gijs , ik had je mailtje niet gezien in *mijn berichten* =D =D maar in ieder geval bedankt voor je link ^-^

Gr Hans,

Offline jazzper

• Lid
« Reactie #3347 Gepost op: 2009/01/14, 12:38:34 »
Dit is mijn nieuwe look:

theme: Divinorum Revisted
Icons: Black/White Vista
Dockbar: Gnome-do, Docky
« Laatst bewerkt op: 2009/01/14, 12:51:32 door jazzper »

« Reactie #3348 Gepost op: 2009/01/14, 12:46:12 »
Dit is mijn nieuwe look:

http://img232.imageshack.us/my.php?image=screenshotpg2.png

theme: Divinorum Revisted
Icons: Black/White Vista
Dockbar: Gnome-do, Docky
Plaatje is een beetje klein.

Offline jazzper

• Lid
« Reactie #3349 Gepost op: 2009/01/14, 12:52:33 »
thnx voor de tip! Heb t veranderd...