Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2062467 keer)

tomaat

• Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3300 Gepost op: 2008/12/30, 09:35:41 »
Wow, die desktop is moooi AptlyNamed...

proficiat!

Offline gieterke

• Lid
« Reactie #3301 Gepost op: 2008/12/30, 09:43:54 »
Maar een Finder-logo kun je ook faken hè ;)

Ik ga ook voor GOS Space.

allemaal fout, fout, fout

het is Windows:P

hoe doe je dat? dat lijkt me wel interessant om zelf ook eens te proberen

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #3302 Gepost op: 2008/12/30, 13:38:21 »
je installeert objectdock en in dat dock kan je vanalles tweaken, zoals het verbergen van je windows taskbar.
Ik heb zelf ook ingesteld icoon dat mijn vensterlijst in het dock komt.
als ik op het findericoon klik, opent mijn menu start.
De icons zijn allemaal png, dus makkelijk te faken eh:P
Ik heb zelf een leopardskin gedownload en geinstalleert.
Nog wat dingen getweakt die ik nu vergeten ben...
Ik gebruik google chrome, naar mijn mening beter, sneller, gebruiksvriendelijker dan firefox. Test en deel mijn mening!
Werkt allemaal perfect, geen freezes bugs etc.

« Reactie #3303 Gepost op: 2008/12/30, 16:00:38 »
Google Chrome is een heerlijke browser, inderdaad veel beter dan FF :)

Windows verfraaien... heb ik nog een hele tijd gedaan. Inderdaad met ObjectDock (op het laatst zelfs een illegale versie van ObjectDock Plus), een Tigerskin (op dat moment was Leopard er nog niet), de Verkenner omgetoverd in Finder, FF een Safari-look  gegeven, inlogscherm en bootscreen veranderd naar Tiger... en nog wat dingen die ik vergeten ben. Ik heb trouwens de eerste en tweede keer dat ik het naar Mac omtoverde FlyakiteOSX gebruikt: http://osx.portraitofakite.com/
De laatste keer heb ik alles met de hand gedaan.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #3304 Gepost op: 2008/12/30, 17:29:19 »
Ziet er leuk uit allemaal. Maar dat chrome beter is dan FF vind ik niet. Heeft chrome zoveel extensies en zoveel mogelijkheden als FF?
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #3305 Gepost op: 2008/12/30, 17:36:38 »
Ziet er leuk uit allemaal. Maar dat chrome beter is dan FF vind ik niet. Heeft chrome zoveel extensies en zoveel mogelijkheden als FF?

Nog niet, maar Google heeft aangekondigd dat Google Chrome binnenkort net zo'n add-on systeem als FF krijgt. Maar dat is pas in de loop van volgend jaar, want ze zijn nu aan het werken aan de Mac- en Linux-versie.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #3306 Gepost op: 2008/12/30, 23:58:32 »

Nog niet, maar Google heeft aangekondigd dat Google Chrome binnenkort net zo'n add-on systeem als FF krijgt. Maar dat is pas in de loop van volgend jaar, want ze zijn nu aan het werken aan de Mac- en Linux-versie.

Blindelings Google volgen, mooi zo... De marketingmensen bij Google mogen zichzelf feliciteren, ze doen fantastisch werk...

Soit, het gaat hier over desktops, niet over browsers.
Mijn desktop:

Wat zie je?
Icon theme: Crashbit (een oude versie, helaas niet diegene die je nu nog vindt via gnome-look)
GTK2 theme: Human-clearlooks aangepast met eigen kleuren
Metacity theme: Dust blue
Wallpaper (en dit is een aanrader!): 'All Day Long'. Deze wallpaper bestaat eigenlijk uit 8 verschillende png-files en één XML file. De wallpaper wijzigt naargelang het tijdstip. Overdag is deze dus hoofdzakelijk blauw en zonnig, terwijl naar de avond toe deze steeds donkerder wordt. Gewoon eventjes de XML file aanpassen met de juiste bestandslocatie en de juiste begindatum en -uur, de XML-file kiezen als wallpaper, et voilà! Link: http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=83443

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #3307 Gepost op: 2008/12/31, 11:01:40 »

Ik vind in google chrome alle pluspunten in een browser, het is de snelste, makkelijkste, meest gebruiksvriendelijke voor mij.
Dat is niet blindelinks google volgen, ik stond er ook eerst sceptisch tegenover maar ik ben het blijven gebruiken.

Ik zou het leuk vinden als mensen ^pas met een uitgesproken mening komen nadat ze het programma getest hebben.

« Reactie #3308 Gepost op: 2008/12/31, 11:21:30 »
@ DarkStar

ivm die xml file bedankt , had al paar keer zo'n thema willen gebruiken maar wist niet hoe , maar het was dus gewoon de xml file toevoegen , heel erg bedankt , mooie desktop ..

« Reactie #3309 Gepost op: 2008/12/31, 11:58:49 »
Ik vind in google chrome alle pluspunten in een browser, het is de snelste, makkelijkste, meest gebruiksvriendelijke voor mij.
Dat is niet blindelinks google volgen, ik stond er ook eerst sceptisch tegenover maar ik ben het blijven gebruiken.

Ik zou het leuk vinden als mensen ^pas met een uitgesproken mening komen nadat ze het programma getest hebben.

Daar ben ik het helemaal mee eens :)

Offline maartendr

• Lid
« Reactie #3310 Gepost op: 2009/01/01, 15:54:55 »
Heb me ook eens geamuseerd XD

Schermafbeelding van Darkstar gepikt (merci he  ;) )
Menu verandert door gnomenu
thema is mac4line
en dan nog awn toegevoegd.

't is een beetje de pluspunten van vista en osx proberen te combineren. Dat gecombineerd met compiz geeft wel mooi visueel snoepgoed vind ik  :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/01, 15:56:57 door maartendr »

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3311 Gepost op: 2009/01/01, 17:39:20 »
even een ander dock geinstalleerd.

Gr Hans,

[verwijderd door de beheerder]

deKeijzer

• Gast
« Reactie #3312 Gepost op: 2009/01/02, 00:23:40 »
Is weer een tijd geleden dat m`n desktop heb geshowed. Een uitstapje naar arch linux gemaakt (leuk concept, maar Ubuntu is zoooo veel makkelijker :))

Ik heb gekozen voor een overwegend wit thema, met alleen een donkere achtergrond. Ik ben er zelf erg tevreden mee :D.

http://www.gnur.nl/white1.jpg
http://www.gnur.nl/white2.jpg

p.s. als je je conky zo altijd in beeld hebt is echt heel handig :D

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #3313 Gepost op: 2009/01/02, 02:19:21 »

Gr Hans,
Dat ziet er leuk uit, welk dock is dat?

@Darkstar, thx voor de AllDayLong, Leuk scriptje, goed om wat mee te experimenteren.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/02, 04:45:01 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3314 Gepost op: 2009/01/02, 06:40:03 »

Gr Hans,
Dat ziet er leuk uit, welk dock is dat?

@Darkstar, thx voor de AllDayLong, Leuk scriptje, goed om wat mee te experimenteren.

Hallo hier4c,

dat is Cairo-dock en zit standaard in het synaptic pakketbeheer in Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex.

Gr Hans,

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #3315 Gepost op: 2009/01/02, 08:29:38 »
Is weer een tijd geleden dat m`n desktop heb geshowed. Een uitstapje naar arch linux gemaakt (leuk concept, maar Ubuntu is zoooo veel makkelijker :))

Ik heb gekozen voor een overwegend wit thema, met alleen een donkere achtergrond. Ik ben er zelf erg tevreden mee :D.

http://www.gnur.nl/white1.jpg
http://www.gnur.nl/white2.jpg

p.s. als je je conky zo altijd in beeld hebt is echt heel handig :D

mooie cleane desktop, geen icoontje te zien en maar 1 panel... (waar staan je actieve windows nu??)
misschien leuk om je conkyrc te posten?

gr idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

deKeijzer

• Gast
« Reactie #3316 Gepost op: 2009/01/02, 11:33:07 »
Links van het gnome voetje staat een venster wisselaar. Maar die gebruik ik bijna nooit. Ik gebruik de compiz scale plugin om van venster te wisselen. En doordat de desktop altijd zichtbaar is (rondom m`n conky) kan ik ook makkelijk van desktop wisselen door daar te scrollen :).

Ik zal m`n conky`s wel posten in het conky topic :).

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3317 Gepost op: 2009/01/02, 12:36:57 »

Gr Hans,

Ben niet voor al die Eye candy , maar deze vind ik bijzonder mooi geslaagd. Proficiat !.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/02, 12:40:35 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3318 Gepost op: 2009/01/02, 16:11:39 »
Citaat
kan ik ook makkelijk van desktop wisselen door daar te scrollen Smiley.
Dat is idd een mogelijkheid.

Ik zelf gebruik hiervoor altijd ctrl/alt+pijltje links of rechts. Dan wisselt het blad ook. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de internet in verschillende bladen te openen. Dus de snelkoppelingen. Deze opent altijd in het internet dat open staat. Dan moet ik op een ander blad altijd eerst firefox openen en daarna het icoon aanklikken. Dan firefox weer weghalen. Dat is wel jammer.

De bovenstaande is idd erg mooi. Die zou ik ook wel willen. Dus ik kijk uit naar het howto.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3319 Gepost op: 2009/01/03, 06:14:06 »

Gr Hans,

Ben niet voor al die Eye candy , maar deze vind ik bijzonder mooi geslaagd. Proficiat !.

ik ben ook zeer tevreden , ik hou van een schoon bureaublad en kan alles wat ik veel nodig heb mooi terug vinden op het dock ;)

Gr Hans,

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #3320 Gepost op: 2009/01/03, 18:02:49 »
prachtig!

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3321 Gepost op: 2009/01/04, 10:25:58 »
even een wat aangepast.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #3322 Gepost op: 2009/01/04, 16:01:23 »
zo ik heb hem even aangepast.

Gr Hans,

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3323 Gepost op: 2009/01/04, 17:00:58 »
De laatste is idd erg mooi. Houden zo zou ik zeggen.  ;)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #3324 Gepost op: 2009/01/04, 23:13:16 »
ik vind de een na laatste mooierder :D

:edit: heb nu ook cairo dock erop gezet, maar hoe geef ik hem die mooie ronde vorm?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/04, 23:34:28 door colapunk »