Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000054 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #375 Gepost op: 2007/01/05, 21:53:37 »
Citaat van: r0n.
Buddy en Wesley, wanneer jullie een NL <> BE oorlog gaan beginnen, dan NIET op dit forum graag (proest ;))

ikke woon bijna op de grens :lol:
Ron
Ik ook! Heb geen zin in overvliegende kogels..... Ben net zo blij dat ik geen aparte beurs met francs meer nodig heb.....

Groet, Pjotr.

budster

• Gast
« Reactie #376 Gepost op: 2007/01/05, 22:03:30 »
Buddy en Wesley, wanneer jullie een NL <> BE oorlog gaan beginnen, dan NIET op dit forum graag (proest ;))

Ron
Te laat, de DDos bitjes zijn al gelanceerd

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #377 Gepost op: 2007/01/06, 01:38:16 »
Hehe, sorry budster :D
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #378 Gepost op: 2007/01/06, 12:39:39 »

Ron
ook een grensgeval dus :-)

budster

• Gast
« Reactie #379 Gepost op: 2007/01/06, 17:54:39 »
Citaat van: profoX
Hehe, sorry budster :D
weet wie het zegt ;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #380 Gepost op: 2007/01/06, 18:00:06 »
Citaat van: Dave
ook een grensgeval dus :-)
En voor jou een provincie genoot .......
Alleen zit jij dichter bij de grens dan ik.

:lol: groeten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Julian

• Lid
« Reactie #381 Gepost op: 2007/01/06, 20:07:38 »
Ook dan maar eens voorstellen...
Ik ben Julian en ik ben xx jaartjes jong. Ik ben nog helemaal niet zo lang met Linux (lees Ubuntu) bezig. Ik draai op dit ogenblik nog dualboot Win XP/Ubuntu 6.10 en ben er erg te spreken over (behalve mijn wireless verbinding, maar daar zal ik het nu maar niet over hebben :P).
Ik vind het leuk om nu een keer een nieuw besturingssysteem te proberen, wat de voordelen zijn en wat de nadelen, enz.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/09, 15:50:10 door Julian »

« Reactie #382 Gepost op: 2007/01/06, 21:54:45 »
Ik ben met mijn 50 jaar niet eens de oudste, zie ik tot mijn genoegen!

Eerste computer-ervaringen: de ZX-spectrum. Ik was zeer onder de indruk.

In 1988 een Vendex PC aangeschaft, later een HD van maar liefst 20MB gekocht voor de lieve som van 1000 gulden; veel met DOS gewerkt. Ik was -en ben nog steeds- lid van de HCC die toen nog écht een hobby-club was.

Ubuntu heb ik een half  jaartje geleden ontdekt; doe het meeste met Ubuntu, maar heb wel nog dual boot met XP. Moet even wennen aan de commando's in het terminal-venster die lijken op, maar toch verschillend zijn van het mij nog steeds vertrouwde DOS.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #383 Gepost op: 2007/01/06, 22:00:02 »
Welkom Roland,
blij eindelijk weer eens een (bijna) leeftijd genoot te mogen verwelkomen.....
Eventueel heb ik een paar van die (Seagate) 20MB schijven liggen, die mag je hebben met 99% korting :lol:

Veel plezier hier,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #384 Gepost op: 2007/01/07, 02:47:19 »
@Roland, ik heb me hier al eerder voorgesteld, maar ik ben dus Florian (dat had nu echt niemand verwacht) en ik ben (net, sinds november 2006) 13 jaar oud. DOS ken ik zelf ook, mede doordat ik mij heb verdiept in de oudere computers (hier thuis staat nog een IBM PC AT 5170 uit 1984 (20MB HDD, Intel 80286)) en de ZX-jes (ZX80, ZX81, ZX Spectrum etc.) zijn mij van naam en uiterlijk bekend. Zijn leuke computertjes. Hoe werk(t)en ze nu in de praktijk?

« Reactie #385 Gepost op: 2007/01/07, 09:56:49 »
Citaat van: Florian
@Roland, ik heb me hier al eerder voorgesteld, maar ik ben dus Florian (dat had nu echt niemand verwacht) en ik ben (net, sinds november 2006) 13 jaar oud. DOS ken ik zelf ook, mede doordat ik mij heb verdiept in de oudere computers (hier thuis staat nog een IBM PC AT 5170 uit 1984 (20MB HDD, Intel 80286)) en de ZX-jes (ZX80, ZX81, ZX Spectrum etc.) zijn mij van naam en uiterlijk bekend. Zijn leuke computertjes. Hoe werk(t)en ze nu in de praktijk?
Dag Florian, Nog laat in de nacht actief? Denk je wel aan je huiswerk  :-)
Tja, die ZX: dat was een gedoe hoor; eerst aansluiten op de zwart-wit TV en dan 6x tevergeefs van een cassettebandje een programmaatje proberen te laden. Het was erg spannend; leren programmeren op de ZX, en later in GW-basic, ik vond het fascinerend.
Ik heb hier zelfs nog een boekje staan: "Bouw zelf een expertsysteem in BASIC". Avond na avond codes overtypen.
Later de eerste berichtenuitwisseling via een BBS en FIDO; ik kreeg dan binnen 48 uur reactie van een vriend die in Afrka zat. Het BBS maakte nl 1x/dag contact met een wereldomspannend computersysteem!

De ZX is al lang naar de eeuwige bits-en-bytes-velden, maar er bestaat wel een emulator voor PC.

Groeten,

Roland

turbo

• Gast
« Reactie #386 Gepost op: 2007/01/07, 11:16:01 »
Ik zal me ook even voorstellen. De naam is Turbo, 28 jaar en ik ben sinds 30 december gebruiker van Ubuntu. Ik heb 2 systemen thuis staan, 1 Mac g5 die ik voornamelijk gebruik voor mijn werk - ik maak av producties - en een laptop, waar ik tot de 30e winXP op heb gedraaid. Maar goed windows zuigt, dat wist ik al langer, zeker sinds ik mijn Mac aanschafte.

Ik ben wat gaan rond kijken om een open source achtige os te installen op deze laptop, nadat ik zelfs mijn off versie van XP niet meer geactiveerd kreeg. Wat doe ik met mijn laptop, voornamelijk video's kijken, mp3's luisteren, surfen en chatten.

Toen kwam ik Ubuntu tegen en het leek me wel wat. Heb totaal geen ervaring in een Linux omgeving, maar, ach what the hack, het leek me wel kicken. En tot dusver is dat het ook. Je komt wat troubles tegen, maar met dank aan dit forum en google is het me tot dusver vrij goed gelukt om alles op te lossen. Ubuntu bevalt dus goed, ik leer elke dag wat en vind het fijn om lekker te tweaken met dat ding. Had mijn laptop al vrij ver afgeschreven, maar nu toch weer nieuw - en fris - leven ingeblazen!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #387 Gepost op: 2007/01/07, 11:35:28 »
@turbo
welkom op dit forum.:)

« Reactie #388 Gepost op: 2007/01/07, 13:08:21 »
@Roland BASIC op zich ken ik wel, heb ik in geprogrammeerd. Inmiddels heb BASIC verruild voor C, MS-DOS Batch en binnenkort Bash. Ook leuk HTML. Programmeer je nog steeds?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #389 Gepost op: 2007/01/07, 17:09:31 »
Citaat van: R Smit
Tja, die ZX: dat was een gedoe hoor; eerst aansluiten op de zwart-wit TV en dan 6x tevergeefs van een cassettebandje een programmaatje proberen te laden.
Eigenlijk toch wel grappig hoe die "oude" technologie in elkaar zat. Op basis van geluidsfragmenten werd er code ingeladen. En een hels lawaai dat zoiets maakt wanneer het zit te laden en je zet de TV luid :) althans bij een Atari 130XE.

Citaat van: R Smit
De ZX is al lang naar de eeuwige bits-en-bytes-velden, maar er bestaat wel een emulator voor PC.
Mijn moeder speelt alleen maar oude Atari en Commodore games op haar 1700Mhz laptop :P (met de open source emulator Atari800)

turbo

• Gast
« Reactie #390 Gepost op: 2007/01/07, 17:38:08 »
Dank je Leo!

« Reactie #391 Gepost op: 2007/01/07, 18:35:36 »
Citaat van: AmpLiF1eR
10 cls
20 ? "hoe oud ben jij" ;input a
30 if a<18 then goto 50
40 if a>18 then goto 45
45 ? "wat ben je oud zeg !!"
47 ? "einde vragenlijst.."
48 goto 10
50 ? "ga jij maar naar school!!"
55 ? "bye bye.."

lol, ik kan me niet veel meer van basic herinneren, dat is heel lang geleden.
String a moet eerst gedefinieerd worden (LET a=...of iets dergelijks)

I.p.v. ? moet PRINT; ik denk ook dat de aanhalingstekens weg moeten.

48 END
(anders wordt het scherm meteen gewist en de vraag opnieuw gesteld)

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #392 Gepost op: 2007/01/07, 19:46:55 »
Je ziet meteen wie er ervaring hebben met basic :)

Offline Kev

• Lid
« Reactie #393 Gepost op: 2007/01/07, 19:53:07 »
Hehe momenteel nog 22 jaar, maar volgende maand mag er daar alweer een jaartje bij.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

« Reactie #394 Gepost op: 2007/01/08, 01:02:45 »
bij mijn versie moest input met tekst zo: 3 INPUT "what's your name";AN$ en zonder tekst zo: 3 INPUT AN$. "3" is te vervangen door de desgewenste programmaregel. Ik vond het ook altijd leuk om het programma op een bepaald woord te triggeren. Zo dus: 1 CLS (enter) 2 INPUT "wat is je naam";AN$ (enter) 3 IF AN$="florian" THEN 7 (enter) 4 CLS (enter) 5 PRINT AN$"? Wat een leuke naam" (enter) 6 GOTO 1 (enter) 7 DELETE 2 het resultaat: als ik mijn naam - in kleine letters - invoer word programmaregel 2 gewist en is het programma onbruikbaar. :) leuk zeg, al die BASICers op dit forum

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #395 Gepost op: 2007/01/08, 04:25:09 »
BASIC is dood :D ;) nouja, wordt hier en daar nog wel gebruikt :) in veel scholen bijvoorbeeld (onder de vorm van visual basic; eigenlijk wel een schande)

(Ik geef toe dat BASIC wel zijn charme heeft, hoor :) syntax is simpel, programmacode is makkelijk te schrijven en begrijpen)

« Reactie #396 Gepost op: 2007/01/08, 14:06:19 »
BASIC is niet gecompliceerd genoeg, als je programmeren hoger in het vaandel hebt staan dan een simpele hobby kun je beter naar talen als Perl, Python en C gaan kijken. En bijvoorbeel Visual BASIC is platform afhankelijk (Windows om precies te zijn) want 't is een MS taal die enkel met 'n speciale plugin werkt.

« Reactie #397 Gepost op: 2007/01/08, 14:14:24 »
Ik moet trouwens zeggen dat C ook een heerlijk en snel te begrijpen taaltje is, 'k snap niet wat men er lastig aan vind (geef toe, printf("Hello everybody\nHello world\n"); is toch easy? Net als de "IF" regel in C: if(((!strcmp(invoernaam, invoer)))); .)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #398 Gepost op: 2007/01/08, 14:26:07 »
@Florian dat vond ik ook nog gemakkelijk maar als ik verder lees in mijn c-handboek word het enorm moeilijk.  
Ik heb het trouwens even opgegeven omdat ik op school dien vb.net moet gebruiken.  Om vergissingen te voorkomen wacht ik nu maar even om verder te gaan.

« Reactie #399 Gepost op: 2007/01/08, 14:53:33 »
Tja..ik ben eigenlijk nog aan 't begin, maar ik kom ook niet verder omdat ik geen internet heb, en dus geen GCC, 'k kan dus wel programma's schrijven, ik kan ze alleen niet gebruiken :(