Ik zal me ook even voorstellen. De naam is Turbo, 28 jaar en ik ben sinds 30 december gebruiker van Ubuntu. Ik heb 2 systemen thuis staan, 1 Mac g5 die ik voornamelijk gebruik voor mijn werk - ik maak av producties - en een laptop, waar ik tot de 30e winXP op heb gedraaid. Maar goed windows zuigt, dat wist ik al langer, zeker sinds ik mijn Mac aanschafte.
Ik ben wat gaan rond kijken om een open source achtige os te installen op deze laptop, nadat ik zelfs mijn off versie van XP niet meer geactiveerd kreeg. Wat doe ik met mijn laptop, voornamelijk video's kijken, mp3's luisteren, surfen en chatten.
Toen kwam ik Ubuntu tegen en het leek me wel wat. Heb totaal geen ervaring in een Linux omgeving, maar, ach what the hack, het leek me wel kicken. En tot dusver is dat het ook. Je komt wat troubles tegen, maar met dank aan dit forum en google is het me tot dusver vrij goed gelukt om alles op te lossen. Ubuntu bevalt dus goed, ik leer elke dag wat en vind het fijn om lekker te tweaken met dat ding. Had mijn laptop al vrij ver afgeschreven, maar nu toch weer nieuw - en fris - leven ingeblazen!