Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 999453 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #350 Gepost op: 2006/12/13, 20:54:03 »
Citaat van: visser
Hoy,
Jan is de naam en de leeftijd is 45 jaar. Gebruik nu ongeveer 7 jaar een pc met windows 98. Omdat dit besturingssysteem niet meer werd ondersteund, ben ik overgeschakeld op dapper. Ben een zeer tevreden gebruiker nu. Ik geloof nooit dat ik nog ooit windows ga gebruiken als ik het kan vermijden. Xp heb ik nooit gebruikt omdat ik destijds eral niet van hield dat Bill over mijn schouder meekeek.
zeer welkom! wanneer er vragen zijn, weet je ons te vinden. :)

« Reactie #351 Gepost op: 2006/12/13, 21:02:28 »
Veel veertigers hier :)
Ik ben 43 jaar en woon in Delft met een fantastische vrouw en 1 lief maar ondeugend dochtertje van 11 maanden genaamd Inanna. Ik ben een vrij open persoon, een rasoptimist en veelal handelend op intuitie en gevoel.

Professioneel ben ik al een jaar of 13 mijn eigen baas binnen de ICT wereld (databases, pensioenen , projectmanagement, coaching etc.).

Ik vindt jullie samen hier een fijn stel mensen, de positieve energie spat ervanaf en dat is toch wel een warm bad in deze tijden. Dank voor de hulp tot nu toe en ik weet jullie wel te vinden voor een wederdienst van mijn zijde.

Monk.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #352 Gepost op: 2006/12/13, 23:06:35 »
Citaat van: Monkwarrior
Ik vindt jullie samen hier een fijn stel mensen, de positieve energie spat ervanaf en dat is toch wel een warm bad in deze tijden. Dank voor de hulp tot nu toe en ik weet jullie wel te vinden voor een wederdienst van mijn zijde.
Zeer zeker, ik denk dat ook d

« Reactie #353 Gepost op: 2006/12/14, 01:10:07 »
Ben 21 jaartjes oud en gebruik nu ubuntu ongeveer 2 weken.

En het werkt heerlijk en snel!!

En geen virus/spyware scanner meer :)

dekoen

• Gast
« Reactie #354 Gepost op: 2006/12/14, 11:17:38 »
Hallo,

Ik ben 23 en ben sinds gisteren gestart met Ubuntu ;)  (slechts een klein beetje ervaring met knoppix)
Ik heb dus net Ubuntu 6.06 ge

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #355 Gepost op: 2006/12/14, 11:38:09 »
Citaat van: Monkwarrior
Dank voor de hulp tot nu toe en ik weet jullie wel te vinden voor een wederdienst van mijn zijde.
Je kunt anderen helpen met de dingen die jij geleerd hebt :lol:
Of je buren overhalen om windows daar te leggen waar het thuis hoort (in de kast).

dekoen en thijssie, ook welkom in de wereld van de vrije (goed werkende) software.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #356 Gepost op: 2006/12/14, 15:10:30 »
Citaat van: dekoen
Hallo,

Ik ben 23 en ben sinds gisteren gestart met Ubuntu ;)  (slechts een klein beetje ervaring met knoppix)
Ik heb dus net Ubuntu 6.06 ge
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline jopy

• Lid
« Reactie #357 Gepost op: 2006/12/14, 15:13:35 »
ik ben 15, gebruik nu ongeveer twee jaar ubuntu.
Ik klooi nu wat aan met C, al heb ik er niet veel tijd voor.
Ik ben echt een type om aan een computer te werken ipv ermee, dus ik vind een keer een probleem met ubuntu niet lastig maar wel een uitdaging.
Sinds kort heb ik IRC ontdekt en probeer ik newbies een beetje te helpen.

Jonathan

dekoen

• Gast
« Reactie #358 Gepost op: 2006/12/14, 19:37:49 »
Citaat van: profoX
vesa driver is wel traag he ;) probeer de "fglrx" driver maar eens een keer te installeren, dat is de offici

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
« Reactie #359 Gepost op: 2006/12/14, 21:10:31 »
Hoi iedereen.

Hoewel mijn gebruikersnaam "Bail Hope" is, noem ik eigenlijk Steven. Bail is gewoon het vast pseudoniem dat ik gebruik op foraa.

Mijn reis naar de wondere wereld van Linux is begonnen met Knoppix LiveCD dat ik een goede vier maanden geleden ontdekte. Ik ontdekte Ubuntu pas toen ik voor school (ik studeer Informatica) een vergelijkende studie tussen drie zelfgekozen operating systemen moest maken. Mijn oog was op Linux over het algemeen gevallen, maar er waren te veel verschillende distributies, dus ik koos om Linux niet te bespreken.
Uiteindelijk besprak ik Windows Vista, Windows XP en MAC OS X Tiger.

Maar Ubuntu was ontdekt en gisteren startte ik het voor de eerste keer op. Het lijkt me allemaal heel leuk (en handig), en ik hoop om er snel mee om te kunnen.

Zo, dat ben ik. Heb je nog vragen, aarzel z
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

« Reactie #360 Gepost op: 2006/12/14, 22:36:14 »
Hardstikke welkom :)
Op sociaal vlak zit je zeker goed op dit zeer wel bezochte forum.
Schroom zelf ook niet om je vragen te stellen, soms is er een eenvoudige oplossing voor een lastig probleem.

Je vragen worden hier graag beantwoord of doorverwezen :)

NetGuardian

• Gast
« Reactie #361 Gepost op: 2006/12/21, 15:04:59 »
Ik Ben Oberon (voornaam), en ben een man (om dat even duidelijk te maken ;)).
Ben 14 jaar en sinds 1 maand bezig met ubuntu. Bevalt me z

« Reactie #362 Gepost op: 2006/12/21, 23:24:50 »
Nu dat ik wat meer tijd begin te krijgen,
zal ik me ook eens eventjes voorstellen.

In de toekomst zal ik hier als sniper_david regelmatig met mijn probleempjes komen opduiken :-)

Sinds 4 maanden ben ik bezig met Ubuntu.
En eerlijk gezegd mis ik WinXP niet :-)

timomaas

• Gast
« Reactie #363 Gepost op: 2007/01/02, 20:43:13 »
13 (Eind april 14) en Linux gebruiker sinds 1 week, eerst Fedora geprobeerd, maar na het downloaden van de DVD bedacht ik dat de pc waar ik het op ging draaien geen DVD kon lezen, daarna Debian, maar hier kwam ik niet ver mee (GUI lukte niet) en nu wil ik het met Ubuntu proberen..

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #364 Gepost op: 2007/01/02, 20:55:11 »
@timomaas
welkom en succes! je weet de weg als er vragen zijn he? :)

« Reactie #365 Gepost op: 2007/01/05, 12:03:57 »
Nieuw hier.Ik ben Gerard en  42 jaar. Gebruik zo 'n klein maandje Ubuntu op mijn internet/graphisch/kantoorbakkie ...eindelijk een linuxdesktop gevonden waar ik niet al teveel mee hoefde te "knoeien"
Fijn.

Voor de rest heb ik een dos/windows-achtergrond (vanaf dos3/win3) en een hoop gefrut met basic (tandy trs80 ,msx,pc )en quickbasic .

Zat ook af en toe te denken om ubuntu eraf te gooien en terug te gaan naar XP (ongeduldig als  ik soms ben) ,maar met een beetje geduld en snuffelen op wikis en fora  ( deze dus,onder andere) toch de handigheid in gekregen om dit systeem wat te kneden en naar smaak en behoeven in te richten.
Een mooi alternatief voor mijn tiepmiepbakkie!

Groet,Gerard

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #366 Gepost op: 2007/01/05, 12:32:22 »
Welkom Gerard,
Leuk alweer een nieuw gezicht ;)
Mocht je vragen hebben, dan lezen we het hopelijk.

Succes met Ubuntu,
Ron

Offline Didius

• Lid
« Reactie #367 Gepost op: 2007/01/05, 15:10:23 »
Hallo, het wordt ook even tijd dat ik me voorstel
Ik ben dus Dieter, 20 lentes jong.
Van mijn 12 jaar begon de computer wereld voor mij, met het supersnelle windows 95, later overgeschakeld op 98 en tenslotte op XP.
Via Via kwam ik plots op het idee linux te installeren, na wat zoeken kwam ik terecht bij ubuntu. De eerste versie die ik installeerde was warty. Een nieuwe wereld ging voor me open. Later stapte ik over naar hoary, en nu zit ik op dapper.
De pc van mijn ouders draait ondertussen op edgy.

Ik studeer momenteel een lerarenopleiding (WIS-FYS-INF). Een een van mijn idealen is linux te gaan integreren in het onderwijs. Momenteel is dit nog moeilijk, maar zodra ik in het onderwijs sta wil ik linux (edubuntu) zoveel mogelijk gaan gebruiken.
Nu ik leraar studeer ben ik ook aan een zoektocht begonnen naar didactisch materiaal. En zo kwam ik in contact met macintosh. Vandaar hier nu ook een iMacje draait.

De ondersteuning voor linux is trouwens enorm slecht aan de Hogeschool Gent, vandaar ik in het tweede semester stappen zal proberen te ondernemen.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #368 Gepost op: 2007/01/05, 15:42:26 »
Citaat
Een een van mijn idealen is linux te gaan integreren in het onderwijs.
ben je al bekend met skolelinux? het is een project dat is opgestart om linux meer in het (basis)onderwijs te integreren. het is oorspronkelijk een noors iniatiatief.
belgie heeft ook werkgroep rond skolelinux gevormd. meerdere overigens.
dit enkel ter informatie.

gr leon

voor belgie:
 http://i18n.skolelinux.no/belgium/skoleDescription.html

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
« Reactie #369 Gepost op: 2007/01/05, 17:04:32 »
@Didius: Dan zit je op de verkeerde hogeschool in Gent. Op KaHO hebben ze een vereniging studenten die met Linux/UNIX bezig zijn (CFK). Maar ik weet dat je alleen op "den BME" lerarenopleiding kan studeren.
;)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #370 Gepost op: 2007/01/05, 19:17:06 »
Citaat van: Didius
Van mijn 12 jaar begon de computer wereld voor mij, met het supersnelle windows 95, later overgeschakeld op 98 en tenslotte op XP.
Via Via kwam ik plots op het idee linux te installeren, na wat zoeken kwam ik terecht bij ubuntu. De eerste versie die ik installeerde was warty. Een nieuwe wereld ging voor me open. Later stapte ik over naar hoary, en nu zit ik op dapper.

Ik studeer momenteel een lerarenopleiding (WIS-FYS-INF). Een een van mijn idealen is linux te gaan integreren in het onderwijs. Momenteel is dit nog moeilijk, maar zodra ik in het onderwijs sta wil ik linux (edubuntu) zoveel mogelijk gaan gebruiken.
Nu ik leraar studeer ben ik ook aan een zoektocht begonnen naar didactisch materiaal. En zo kwam ik in contact met macintosh. Vandaar hier nu ook een iMacje draait.

De ondersteuning voor linux is trouwens enorm slecht aan de Hogeschool Gent, vandaar ik in het tweede semester stappen zal proberen te ondernemen.
Als je van wiskunde/natuurkunde houdt. Ik Synaptic zitten wel wat leuke pakketten:

Octave (Matlab compatible)
R (S compatible)
Maxima (Derive/Mathcad) Symbolische algebra --> xmaxima = grafische omgeving
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

budster

• Gast
« Reactie #371 Gepost op: 2007/01/05, 19:49:36 »

misschien moet je eens naar edubuntu kijken

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #372 Gepost op: 2007/01/05, 20:23:46 »
Citaat van: budster
Jij leest niet zo graag lange posts helemaal door he? ;)

Momenteel is dit nog moeilijk, maar zodra ik in het onderwijs sta wil ik linux (edubuntu) zoveel mogelijk gaan gebruiken.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

• Gast
« Reactie #373 Gepost op: 2007/01/05, 21:31:52 »
Citaat van: profoX
Citaat van: budster
Jij leest niet zo graag lange posts helemaal door he? ;)

Momenteel is dit nog moeilijk, maar zodra ik in het onderwijs sta wil ik linux (edubuntu) zoveel mogelijk gaan gebruiken.
uhhh nee....

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #374 Gepost op: 2007/01/05, 21:48:36 »
Buddy en Wesley, wanneer jullie een NL <> BE oorlog gaan beginnen, dan NIET op dit forum graag (proest ;))

ikke woon bijna op de grens :lol:
Ron