Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 999452 keer)

Offline jgoor

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #325 Gepost op: 2006/11/21, 21:03:47 »
Ach, laat ik ook maar es posten... :-)

Ik ben 35, en na de P2000T (Philips), MSX2(ook Philips) ben ik op mijn stage op de Universiteit Utrecht in contact gekomen met internet (1989).
Eerst Gopher(!), toen Mosaic (jaja... de eerste www-browser) en al spoedig kwam Slackware op 14 Singlesided (720kb) floppies om de hoek zeilen. (nu haken enkele forumleden af denk ik ;-)

Later ben ik Unix beheerder gaan doen, eerst Solaris, toen intensief AIX en al die tijd ben ik in meerdere of mindere mate met Linux bezig geweest (voornamelijk commandline)
Zoals je zult merken zal ik niet gauw posten op een vraag mbt de interface: ik doe het liefst oude hardware leven inblazen met een serverinstall.
De laatste jaren raakte ik gefrustreerd over de kwaliteit van de Linux desktops en pas sinds 1,5 jaar wordt ik blij van de diverse distro's.

Sinds 1 jaar ben ik via Debian verliefd geworden op Ubuntu, niet alleen om de kwaliteit van de package manager maar ook om de community eromheen en de ideologie die erachter schuilt.

Al met al schaar ik mijzelf onder een van de eerste internet gebruikers in NL (omdat ik bij toeval als prille automatiseerder beschikte over toegang via de UU pure luxe toen)

Mostwanted

• Gast
« Reactie #326 Gepost op: 2006/11/22, 19:02:13 »
Ik ben 34 en ik ben ook verslaafd aan Ubuntu. Zo dat is eruit.

Ik ben in de jaren '80 begonnen met een Sinclair ZX81 computertje met 1kb, uitgebreid naar 16kb. Hierna heb ik veel geld moeten lenen bij mijn ouders om in 1984 een Commodore 64 te kunnen kopen. Wat een magisch apparaat was dat toch. Op deze machine heb ik leren programmeren in Assembler en eigenlijk de basisprincipes van computers geleerd.
Ook een Amiga 500 gehad, die natuurlijk revolutionair was, maar lang niet zo leuk als de C64.

Toen overgestapt naar een 10mhz 8086, waar ik x86 Assembly op programmeerde onder DOS. Helaas heb ik Unix toen links laten liggen en ben met Windows gaan werken.

Pas in 2003 werd ik door mijn werk genoodzaakt om met de Unix commandline te werken. Ik werk in IT Security en werk veel met logfiles. Unix commando's werden mijn beste vriend. Gelukkig heb ik in die tijd veel Unix/Linux cursussen mogen volgen. Door deze ervaringen werd ik zo gek op Linux dat ik ben begonnen met het gebruik van Knoppix en Redhat 9 in een VMware omgeving onder XP. Pas met Ubuntu Breezy vond ik Linux echt geschikt voor de desktop, vooral in combinatie met Automatix. Binnen 2 uur had ik een volledig functionerende Linux Desktop! Sinds die tijd ben ik helemaal van XP afgestapt. Ik ben blij dat ik strakjes vanaf de zijlijn alle Vista ellende mag aanschouwen... :)

De laatste tijd ben ik veel bezig om Ubuntu te promoten in mijn omgeving. De meeste van mijn collega's gebruiken het nu op hun Desktop. Ik heb ook al een aantal mensen met oude Pentium 3 systemen blij kunnen maken met Xubuntu. Het is leuk om te zien dat Linux uit de geitenwollen sokken sfeer wordt gehaald en dat meer mensen het gaan waarderen.

Zelf heb ik nu op mijn computer thuis 6.10 draaien en ben ik nu KDE aan het proberen. Daarnaast staat er nog in de meterkast een 400 mhz fanless computertje te draaien met Ubuntu 6.06 Server. Het ding gebruikt maar 22 watt en produceert geen geluid. Als disk gebruik ik een Compact Flash kaart. Ideaal als web/ssh/VPN server(tje).

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #327 Gepost op: 2006/11/22, 19:18:18 »
Welkom Mostwanted,

hier zul je nog een paar verslaafde Ubuntero's tegenkomen hoor.
Hef fun hier.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ikzelf

• Gast
« Reactie #328 Gepost op: 2006/11/22, 19:25:49 »
hallo mostwanted, en iedereen daarvoor

welkom op dit forum!
:):):):):):)

breukkie

• Gast
« Reactie #329 Gepost op: 2006/11/24, 11:51:17 »
Uhhm eens kijken toen ik 12 was met de computer in aanraking gekomen.
Eerst wat aangekloot met VB om allerlei figuren op het beeldscherm te krijgen.
Was trouwens in een winkel die daar de comptuers voor hadden staan,totdat ik te vaak kwam en niet meer mocht computeren :P
Toen tot aan mn 22 geen comp meer aangeraakt (behalve de atari spelcomputer).
Toen weer wat tekst verwerking gedaan op school onder DOS.
En in 98 mn eerste comptuter gekocht voor mn administratie.
Toen bleek dat je ook muziek kon downloaden via napster geweldig programma.
Gelijk maar een kabel verbinding eronder en downloaden maar.
Later over gegaan op win ME maand gehad en toen naar win 2000 later xp.
In Feb dit jaar ubuntu ff geprobeerd maar door drukte niet meer aan toe gekomen,sinds 2 maanden denk ik met edgy bezig (tweede install alweer ) en bevalt prima.
Ben nu 37 en in Feb 2007 38 jaar

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #330 Gepost op: 2006/11/24, 11:53:43 »
zeer welkom op dit forum! :D

breukkie

• Gast
« Reactie #331 Gepost op: 2006/11/24, 12:02:52 »
Uhhm eens kijken toen ik 12 was met de computer in aanraking gekomen.
Eerst wat aangekloot met VB om allerlei figuren op het beeldscherm te krijgen.
Was trouwens in een winkel die daar de comptuers voor hadden staan,totdat ik te vaak kwam en niet meer mocht computeren :P
Toen tot aan mn 22 geen comp meer aangeraakt (behalve de atari spelcomputer).
Toen weer wat tekst verwerking gedaan op school onder DOS.
En in 98 mn eerste comptuter gekocht voor mn administratie.
Toen bleek dat je ook muziek kon downloaden via napster geweldig programma.
Gelijk maar een kabel verbinding eronder en downloaden maar.
Later over gegaan op win ME maand gehad en toen naar win 2000 later xp.
In Feb dit jaar ubuntu ff geprobeerd maar door drukte niet meer aan toe gekomen,sinds 2 maanden denk ik met edgy bezig (tweede install alweer ) en bevalt prima.
Ben nu 37 en in Feb 2007 38 jaar

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #332 Gepost op: 2006/11/24, 12:08:36 »
@breukkie
volgens mij heb je 2xmaal hetzelfde gepost. je kunt die verwijderen als je wil...:)

Jeej

• Gast
« Reactie #333 Gepost op: 2006/11/27, 19:31:27 »
Ik ben 15 en ik klooi al best wel lang met computers :D. Vroeger (4 tot een jaar of 10) hadden me zus en ik een eigen BBC computer, later kwam daar nog een 486 met dos bij. Zo rond me 12e kreeg ik een bakbeest, een compaq deskpro EP / 56 met 98. Dat werdt al snel Win2k.
De BBC en de 486 waren "spelletjes" computers, deze is / was een echte "werk" pc. Ik heb in die tijd wat geprutst met VB en andere dingen. Ook zo rond me 12e (dacht ik) kreeg ik van iemand (een Ubuntu distributor) zo'n cd pakketje. Dat was voornamelijk live draaien.
Owja, voor me 12e draaie we (pa, zus, ik) op me pa's pc knoppix en suse.
Een half jaar terug heb ik een andere pc er bij gekocht met de bedoeling die te gaan gebruiken. Dit compaq beestje werdt een beetje oud. Dat is niet echt gelukt, dus heb ik vorige week besloten om op die pc Ubuntu te instaleren. Ik had toch immers nog zo'n CD liggen en Knoppix is live leuker.
Nu loop ik tegen een paar problemen aan en dus kom ik hier om hulp te zoeken :P. (Ja, daar staat er maar 1).
Als je nog iets wilt weten, vraag me gerust, ben toch bijna altijd online. :)
Jeej.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #334 Gepost op: 2006/11/27, 19:58:43 »
hihi toen ik 12 was won Reinier paping de elfstedentocht.
dat het op tv uitgezonden kon worden was toen al heel wat.

dada1958

• Gast
« Reactie #335 Gepost op: 2006/12/03, 12:41:18 »
Ok, ik ben Niels, 48 jaren oud, kom oorspronkelijk uit het grafische. De eerste computer waarmee ik werkte was het mainframe waarop het ATEX zetsysteem draaide, je tikte commando's en je zag later wel hoe het eruit kwam zetten. Op de grafische school konden we af en toe met Sinclair computertjes spelen maar dat boeide me niet zo, die 'toetsenbordjes' vond ik een crime en typografisch gezien kon je er weinig mee.
M'n eerste eigen computer was een Mac LC II die ik in 1993 kocht, voor m'n opleiding moest ik een hoop verslagen en zo tikken, kon er dus niet meer omheen. Producten van MS heb ik nooit wat gevonden, had bij vrienden met DOS en Windows gespeeld en de klik kwam er maar niet.
M'n eerste aanraking met Linux vond in augustus van het vorig jaar plaats, ik haalde een live-cd van Ubuntu Hoary binnen en binnen een week had ik het op een extra partitie op de HD van m'n G4 iMacje draaien. Ik kwam in aanraking met Ubuntu Linux omdat ik aan iets anders toe was, ik was die peperdure upgrades een beetje zat aan het worden en die mooie praatjes van Steve Jobs ook, diens 'visie' verschilt eigenlijk niet veel met die van de gemiddelde middenstander die z'n spul moet zien te slijten.
Een maand later kocht ik op marktplaats m'n eerste Intel PC ooit, voor

Jones

• Gast
« Reactie #336 Gepost op: 2006/12/06, 14:27:29 »
ik word 18 in december (11e) en gebruik nu, 3 dagen Ubuntu
was beginnen zoeken naar een ander OS daar ik met een AMD64 3500+ zit waar ik in windows xp (32bit) niet echt veel mee ben, ik wou vista overwegen :s maar dat werd me afgeraden, heb wel veel problemen met mijn ubuntu maar via het forum en google zal dit wel allemaal eens verholpen worden denk ik :)

« Reactie #337 Gepost op: 2006/12/06, 14:37:32 »
...er bestaat wel een 64-bits versie van Xtra Problems,...maar daarvoor moet je betalen...

Jones

• Gast
« Reactie #338 Gepost op: 2006/12/06, 14:48:42 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
...er bestaat wel een 64-bits versie van Xtra Problems,...maar daarvoor moet je betalen...
mjaaah, zou ik zowiso niet voor betaald hebben ;) , en trouwens zeggen dat ge linux draait is toch veel stoerder :p
maar niet aleen dat, geen virusen stabieler systeem enzo hebben mij over de meet kunnen trekken

« Reactie #339 Gepost op: 2006/12/06, 15:00:10 »
Ghehehe, ja dat klopt wel, mensen die wel eens wat doen met computers en er wel eens over gehoord hebben, kijken je met grote ogen aan.

ghih

• Gast
« Reactie #340 Gepost op: 2006/12/06, 17:45:40 »
ff denke:

Andy, 20jaar
10 jaar windows gebruikt.
1week ubuntu linux
1 jaar dos.
heb een jaar lang men eigen programma"s geschreven (o.a: spyattack: anti-spyware programma)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #341 Gepost op: 2006/12/06, 20:15:51 »
Hey ghih, leuk, ook van plan om ooit voor Ubuntu of andere linux progjes te gaan schrijven?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kev

• Lid
« Reactie #342 Gepost op: 2006/12/06, 21:57:40 »
Citaat van: bartek
Hey ghih, leuk, ook van plan om ooit voor Ubuntu of andere linux progjes te gaan schrijven?
Ik zou dat ook wel kunnen met mijn achtergrond als java-programmeur, maar ben er gewoon te lui voor en nu te druk, jaja den deze ga voor zen rijbewijs.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

ghih

• Gast
« Reactie #343 Gepost op: 2006/12/06, 22:43:10 »
zal er wel inzitten, eerst linux nog wat verkennen

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #344 Gepost op: 2006/12/07, 09:28:19 »
Citaat van: ghih
zal er wel inzitten, eerst linux nog wat verkennen
een anti=spyware prog is voorlopig niet nodig....gelukkig. :)

Jones

• Gast
« Reactie #345 Gepost op: 2006/12/07, 17:13:32 »
Citaat van: Kev
Ik zou dat ook wel kunnen met mijn achtergrond als java-programmeur, maar ben er gewoon te lui voor en nu te druk, jaja den deze ga voor zen rijbewijs.
hmm, in januare of februari mijn praktijk rijden zi, nu tussen auto's parkeren gewoon op straat :O

"ja kameraad, euhjm jah, ja die daar ! zet u tussen die BMW X5 en die Jaguar X-type" NOOOOOOOW :D

Offline Kev

• Lid
« Reactie #346 Gepost op: 2006/12/07, 17:39:02 »
Citaat van: Jones
Citaat van: Kev
hmm, in januare of februari mijn praktijk rijden zi, nu tussen auto's parkeren gewoon op straat :O

"ja kameraad, euhjm jah, ja die daar ! zet u tussen die BMW X5 en die Jaguar X-type" NOOOOOOOW :D
Hehe ow da zou ik ni durven en dan de Jaguar van mijne buur krassen, hmm ik mag er zelfs eens een toerke mee doen als ik men rijbewijs haal.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #347 Gepost op: 2006/12/08, 14:31:14 »
Wordt maar is tijd dat ik me ook eens voorstel. :)

Ik ben dus Math. en m'n nickname heeft niks met wiskunde te maken, maar ik vond Thijs dan weer zo standaard... Mijn echte naam is namelijk Mathijs. ;)

Ik ben nu nog 24jaartjes jong en woon in Heemskerk... en euhm...
Maar goed, nu het intersante gedeeldte...: :P

Heb 3 computers thuis staan, waarvan er 1 het nu ff niet doet (hardware probleem), waarvan 1 een multiboot heeft met WindowsXP en met Ubuntu 5.10 en een laptop die op dit moment volledig onder Xubuntu 6.10 werkt.

Vorig jaar ontving ik op de HCCdagen een Ubuntu 5.10 CD, heb het een tijdje uitgesteld te gaan installeren en ben toen ergens in het begin van dit jaar begonnen met Linux. Heb heel veel andere distro's gedownload en uitgeprobeerd... en uiteindelijk viel ik toch (na zkr 10cd's gebrand te hebben) weer terug op Ubuntu! :X
Sinds de laatste maanden ben ik naast het webdesign-en veel bezig met Ubuntu en heb de smaak behoorlijk te pakken gekregen!

Mijn vader was rond mijn geboortejaar (1982) al bezig met computers, hij had toen een Pet (was toen 8kb ramgeheugen), daarna de een Osborn variant 1 en vervolgens een Commodore C16 waar ik uiteindelijk mee verder ben gegaan. Later, op de C128 (ik was toen een jaar of 9) programmeerde ik al simpele dingetjes in basic.
Uiteindelijk de stap naar een pc gemaakt met ms-dos en windows 3.11, van daaruit naar 95, 98/me, 2000/XP... 'je moest wel...' :/

Heb vorig jaar (2005) m'n DTP (grafische sector) diploma behaald, maar wil me nu wat meer gaan richten op webdesign en vooral de laatste tijd ook qua dynamische opmaak (php, sql, xml, css etc.).
Uiteindelijk hoop ik wat meer de technische kant op te kunnen gaan, dan het grafische en hopelijk in de toekomst weer te kunnen gaan programmeren en dan onder linux wel te verstaan! ;)

Na, das dan zo'n beetje mijn verhaal... :)

Trolleystad

• Gast
« Reactie #348 Gepost op: 2006/12/11, 11:27:54 »
Ik ben 21 jaar en ben nu 2 weken bezig met ubuntu en heb sindsdien windows XP maar 1x geboot. :P

Offline visser

• Lid
« Reactie #349 Gepost op: 2006/12/13, 20:02:31 »
Hoy,
Jan is de naam en de leeftijd is 45 jaar. Gebruik nu ongeveer 7 jaar een pc met windows 98. Omdat dit besturingssysteem niet meer werd ondersteund, ben ik overgeschakeld op dapper. Ben een zeer tevreden gebruiker nu. Ik geloof nooit dat ik nog ooit windows ga gebruiken als ik het kan vermijden. Xp heb ik nooit gebruikt omdat ik destijds eral niet van hield dat Bill over mijn schouder meekeek.