Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003643 keer)

Offline Tom

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2050 Gepost op: 2010/01/23, 12:35:51 »
effecten is eigenlijk een bijkomstigheid  , leuk maar in princiep onnuttig. :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2051 Gepost op: 2010/01/23, 12:51:56 »
De effecten zijn op zich wel leuk maar de voornaamste reden om 3D te hebben is om Google earth in Ubuntu normaal te laten draaien. Ja, ik kan het wel in vbox laten draaien maar dan ben ik weer met MS bezig en dat wil ik juist niet of zo min mogelijk

Gr Harrie

« Reactie #2052 Gepost op: 2010/01/23, 13:41:14 »
Je zit op het verkeerde spoor. De Compiz-effecten zijn echt alléén bedoeld om wat te spelen met het uiterlijk van je desktop (al hebben sommige dingen hun nut, hoor), en hebben NIKS te maken met de 3D-weergave van Google-Earth. Er bestaat een volledige Linux-versie van G-E voor Ubuntu, maar die moet je uit de Medibuntu-databank (repository) halen.
Je vindt hier vast een uitleg (zoek op googleearth, dat is de naam van het pakket, en/of op Medibuntu)

By the way, met dezelfde kaart als jij hebt, gaat googleearth niet samen met Compiz....Bij mij toch niet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline timosha

• Lid
« Reactie #2053 Gepost op: 2010/01/31, 10:45:25 »
Dan zal ik mij ook maar voorstellen. Ik ben 60 jaar oud en gepensioneerd ingenieur in de lucht- en ruimtevaarttechniek.

Tijdens mijn studie aan de Koninklijke Militaire School in Brussel ben ik in 1967 voor het eerst in aanraking gekomen met computers, dat was een General Electric DC Analog computer. Daarna volgden de IBM mainframes 1401, 360 en 370. Op deze machines schreef ik systeemsoftware in assembler en toepassingssoftware in Fortran, ADA, Cobol en PL/1. Tussendoor nog software geschreven in RPG op IBM S32, S34 en S36. Ook op Siemens 2000, Nixdorf en Philips P4800. Zoals steeds bij Philips was de P4000 serie heel ver zijn tijd vooruit en daarom zijn deze prachtige computers ook verdwenen. Philips was van mening dat hun coaxiaal netwerk beter was dan Ethernet of Token Ring. Dat was het ook, maar het was geen standaard.

Vanaf ca. 1974 ook DEC PDP8 en PDP11 geprogrammeerd voor wetenschappelijke toepassingen. Daarna kwamen de DEC VAX machines met VMS. Dat VMS leek een beetje op UNIX. Echt met UNIX/AIX werk ik sinds 1984 ook weer in een wetenschappelijke omgeving.

Mijn eerste eigen "PC" was de Tandy TRS-80 in 1978. Die werd gevolgd door een Apple ][ en later door een Apple //e. Deze laatste was "quatro boot" ! Op de onboard 6502 processor draaide Applesoft en ProDOS. Op een Z80 insteekkaart draaide CP/M en op een Motorola 6809 insteekkaart draaide Flex, een UNIX derivaatje. De Apple //e had twee hdd van elk 5 MB. Daarna overgegaan op Intel 8086, 80186, 80286, 80386, 80486, enz. Tussendoor heb ik nog heel even een Apple Lisa gehad, de voorloper van de Mac. Op deze machines programmeerde ik in assembler, Basic, Pascal, Fortran, COBOL en C.

Met Linux ben ik begonnen rond 1994 met Slackware. In dat jaar werkte ik bij de ESA en daar werd uitsluitend Solaris gebruikt op Sparc Workstations. Bij de ESA ben ik ook in aanraking gekomen met een echte supercomputer, de Cray. Daarna heb ik vanaf de allereerste distributie steeds Suse gebruikt.

En sinds 6 maanden gebruik ik Ubuntu op verschillende machines. Windows 7 gebruik ik alleen nog voor AVCHD videobewerking met Premiere, Premiere After Effects en Canopus Imaginate. Helaas werkt videobewerking nog niet goed onder Linux cq. er is geen Linux software die voldoet aan mijn eisen.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/31, 10:47:26 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2054 Gepost op: 2010/01/31, 22:18:02 »
Welkom Timosha,

al heb ik niet dezelfde veelzijdige ervaringen als jij, het ligt dus niet aan mij dat DEC/VAX machines met VMS zoveel op UNIX lijken, dat gevoel had ik al langer. Ik ben er ooit systeembeheerder van geweest, vandaar. Maar dat is al knap lang geleden.
Basic, Pascal, Fortran... old times relive =D 

En, dat niet alles onder Linux werkt zoals wij dat willen, kwestie van tijd  =D.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline timosha

• Lid
« Reactie #2055 Gepost op: 2010/01/31, 22:39:59 »
Welkom Timosha,

al heb ik niet dezelfde veelzijdige ervaringen als jij, het ligt dus niet aan mij dat DEC/VAX machines met VMS zoveel op UNIX lijken, dat gevoel had ik al langer. Ik ben er ooit systeembeheerder van geweest, vandaar. Maar dat is al knap lang geleden.
Basic, Pascal, Fortran... old times relive =D 

En, dat niet alles onder Linux werkt zoals wij dat willen, kwestie van tijd  =D.

En sinds OpenVMS was het dan echt UNIX  ;)

Imho is er geen enkel technisch probleem om bv. Adobe Premiere naar Linux te porteren. Als dat naar Mac UNIX kan, kan dat ook naar Linux. Maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaan Adobe, Avid, Canopus en tuti quanti daar niet aan beginnen. Met een stukje software zoals bv. Pinnacle Studio 14 zou ik al tevreden zijn, maar ook dat gaat niet gebeuren. OpenSource en GPL is de hindernis.

Maar ik ben aan het denken aan het volgende alternatief. Een zeer krachtige computer bouwen met een Intel Quad processor en met VMWare 7 for Linux trachten die Adobe en Avid software te draaien. Als ik op mijn huidige Windows computer met Intel Q6600 (sensitive overclocked naar 3 Ghz) AVHCD laat renderen naar BluRay lopen de 4 cores op naar 90% load en de CPU temp naar 65 degr. Dus die Linux computer met VMWare 7 for Linux moet nog krachtiger zijn

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline sudenna

• Lid
« Reactie #2056 Gepost op: 2010/02/01, 00:13:23 »
Antwerpen wel ze... Alé, ik toch  ^-^.
yeps yeps antwerpen,
jippie da zen de mensen die van daar zen
by the way ikke ben ook van antwerpen ^^

Offline timosha

• Lid
« Reactie #2057 Gepost op: 2010/02/01, 09:46:37 »
yeps yeps antwerpen,

Mor toch nie van de schoalplak, he  :P

« Reactie #2058 Gepost op: 2010/02/01, 11:47:08 »
Een goedemorgen,

Mijn naam is Mike Riegen. Ben 24 jaar en werk in de IT bij de Rabobank als MQ en Linux beheerder.

Verder ben ik eigenaar van de net opgezette site www.linuxthemes.nl
Ik heb deze site opgezet omdat mijn passie voor Linux steeds groter begint te worden en ik van mening was dat er maar eens een Nederlandse site voor themes, icons en wallpapers moest komen. Dus vandaag de site www.linuxthemes.nl

Mochten jullie op of aanmerkingen hebben op de site dan hoor ik dat graag in mijn topic (http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/nieuwe-linux-themes-site-in-nl/)

Groetjes Mike
Linux Themes | Beryl Themes | GDM Themes | GTK Themes | KDE Themes | Metacity Themes| www.linuxthemes.nl

Offline sudenna

• Lid
« Reactie #2059 Gepost op: 2010/02/01, 11:53:31 »
yeps yeps antwerpen,

Mor toch nie van de schoalplak, he  :P
toch nog wel
eerste jaar hogeschool....

op kot he ^^

Offline track

• Lid
« Reactie #2060 Gepost op: 2010/02/01, 13:31:14 »
timosha , sudenna en Mike:

In ieder geval welkom hier bij de "club" ! 
- Wij zullen veel plezier hebben, niet alleen met Uby, maar ook samen hier op het forum.

Imho is er geen enkel technisch probleem om bv. Adobe Premiere naar Linux te porteren. Als dat naar Mac UNIX kan, kan dat ook naar Linux. ...
Over dit punt heb ik al meer zitten te denken.  Eigenlijk zijn Linux en Mac Unix verwanten toch ?\\
En toch is er alleen wine en ndiswrapper voor Win.. beschikbaar.

Er moet toch een mogelijkheid zijn om een Mac- driver of Mac- progje te integreren.
En aangezien er nog geen "macine" en "mwrapper" zijn (zover ik weet) wordt het tijd
dat wij zoiets een keer opzetten.

Heb jij er soms een idee hoe dat kan lukken, timosha ?
Bovendien moet dat veel minder wrijvingsverlies opleveren dan wine ...

track
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 13:33:22 door track »

Offline timosha

• Lid
« Reactie #2061 Gepost op: 2010/02/01, 14:40:22 »
timosha , sudenna en Mike:

In ieder geval welkom hier bij de "club" !  
- Wij zullen veel plezier hebben, niet alleen met Uby, maar ook samen hier op het forum.

Imho is er geen enkel technisch probleem om bv. Adobe Premiere naar Linux te porteren. Als dat naar Mac UNIX kan, kan dat ook naar Linux. ...
Over dit punt heb ik al meer zitten te denken.  Eigenlijk zijn Linux en Mac Unix verwanten toch ?\\
En toch is er alleen wine en ndiswrapper voor Win.. beschikbaar.

Er moet toch een mogelijkheid zijn om een Mac- driver of Mac- progje te integreren.
En aangezien er nog geen "macine" en "mwrapper" zijn (zover ik weet) wordt het tijd
dat wij zoiets een keer opzetten.

Heb jij er soms een idee hoe dat kan lukken, timosha ?
Bovendien moet dat veel minder wrijvingsverlies opleveren dan wine ...

track

Ik heb daarvoor CrossOver gekocht. En bv. MS Office 2007, Internet Explorer 8 en Adobe Acrobat draaien daar goed op. Andere Adobe software (nog) niet.

Ik heb een moedwillige LexMark printer die niet onder Linux wilde draaien. Daar heb ik een Mac driver voor "ge-reengineered". Maar een heel Adobe paket re-engineeren is een ander paar mouwen.

ndiswrapper is mijns inziens alleen geschikt voor ethernet drivers.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 14:43:16 door timosha »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2062 Gepost op: 2010/02/01, 18:48:36 »
Ik heb daarvoor CrossOver gekocht.
Is er geen opensource alternatief voor ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline timosha

• Lid
« Reactie #2063 Gepost op: 2010/02/01, 18:56:21 »
Ik heb daarvoor CrossOver gekocht.
Is er geen opensource alternatief voor ?

Ja en nee. CrossOver is half OpenSource omdat het op een verbeterde versie van Wine draait.

Als ik mij niet vergis is het gratis CrossOver Games open source.

Offline track

• Lid
« Reactie #2064 Gepost op: 2010/02/02, 12:49:39 »
Ik heb een moedwillige LexMark printer die niet onder Linux wilde draaien. Daar heb ik een Mac driver voor "ge-reengineered".
...
Precies dat maakt mij nieuwsgierig !

Het liefst zou ik zo'n tussenlaag hebben (of desnoods bouwen) die deze aanpassingen enigzins automatisch doet.
Zullen wij daar niet beter een eigen topic over aanmaken ?
(en dan daar de details een beetje uitbreiden uiteraard ?)

track

Offline gjatute

• Lid
« Reactie #2065 Gepost op: 2010/02/07, 15:36:25 »
Hello everybody!

I am 28 and I've been "dealing" with Ubuntu for... Two years and something. Before I used SUSE for a couple of years and also Mandrake for a while (looooong ago!). At the moment I'm planning to do some experiments with Gentoo or Slackware, because I would like to understand something more. Ah, and for work I have to use RedHat (I'm not appreciating that much, for the moment). In the background there's the omnipresent windows: I don't use it if I can avoid, and when I cannot I'm always impressed by its slowness  XD

What else? Happy to enter the community   :)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/07, 16:28:31 door Wanda »

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2066 Gepost op: 2010/02/07, 15:52:09 »
Please write in Dutch. Most English users are member of http://ubuntuforums.org/.

Als je Nederlands spreekt, welkom. :D

« Reactie #2067 Gepost op: 2010/02/07, 16:16:08 »
@Thijsg: Zij spreekt het Nederlands (nog) niet helemaal.. zij gaat het wel leren :)
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/new-laptop-wanted!-what%27s-about-mingos/

Anyway, welcome to the Forum, and I hope you'll be able to write in Dutch soon.
I never had any problems with Redhat, it was one of the first distro's I have ever used, I don't think Ubuntu is a lot faster either. Good luck learning Dutch, I've heard it's a pretty hard language to learn.
Part of our rules is indeed to speak dutch, so I'd try to avoid asking English questions in here ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/07, 16:27:24 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #2068 Gepost op: 2010/02/07, 16:20:38 »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

« Reactie #2069 Gepost op: 2010/02/07, 16:26:19 »
Citaat
He is a she Smiley : http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;u=20213

Aargh, my bad. :-[
I blame the 25:1 man-female ratio in this Forum.. I'm used to the fact that everybody's a he in here :(
--
Aargh, mijn fout. :-[
Ik geef de schuld aan de 25:1 Man-Vrouw verhouding in dit Forum, ik ben gewend aan het feit dat iedereen hier een man is :(
« Laatst bewerkt op: 2010/02/07, 16:30:00 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2070 Gepost op: 2010/02/07, 20:53:19 »
Je moest eens weten vorige week nog een leuk rokje gekocht. XD XD

Welcome to the Forum @gjatute  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline gjatute

• Lid
« Reactie #2071 Gepost op: 2010/02/07, 21:08:31 »
Citaat
Aargh, my bad. Embarrassed
I blame the 25:1 man-female ratio in this Forum.. I'm used to the fact that everybody's a he in here Sad
--
Aargh, mijn fout. Embarrassed
Ik geef de schuld aan de 25:1 Man-Vrouw verhouding in dit Forum, ik ben gewend aan het feit dat iedereen hier een man is

XD  This is indeed funny  XD

Citaat
Part of our rules is indeed to speak dutch, so I'd try to avoid asking English questions in here

Ik kan proberen maar mijn Nederlands is niet zo goed. Ik heb Nederlanse les op de Vrije Universiteit maar ik ben alleen "absoulte beginner". Ik denk dat dit is een goede oefening   ??? (and this is not Google Translate, although I imagine the error rate is more or less the same  :P )

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #2072 Gepost op: 2010/02/07, 21:11:54 »
allereers welkom gjatute ,,

en voor een first dutch post,, nice job ;)

het gaat je lukken [youre going to get it right].

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2073 Gepost op: 2010/02/07, 21:18:11 »
Ik kan proberen maar mijn Nederlands is niet zo goed.
Goed genoeg om te begrijpen :lol:
Fijn dat je het probeert (ga zo door), bravo !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #2074 Gepost op: 2010/02/07, 21:23:56 »
Jullie weten nog niet hoe ik eruit zie