mijn moeder noemt me Andy

Ik ben woonachtig in Haarlem NH, 42 jaaren waarvan ik zeker 25 jaar aan het prutsen ben
met homecomputers en iets later met personal computers.
beroep : afgekeurde steigerbouwer.
Sinds een jaar ongeveer, ben ik definitief bezig met Linux. Eerst Suse, toen (op advies )
over op Fedora, en omdat Ubuntu de populairste desktop distributie is, overgestapt.
Tot nu toe heb ik geen spijt, integendeel ! Computer en Internet is niet meer weg te denken,
ik maak hier dagenlijk een flink aantal uren gebruik van.
Ubuntu wil dat je succesvol bent, en daarom vind ik het leuk in het #irc kanaal rond te hangen,
engels en nederlands. Zodoende kom ik heel veel verschillende vragen tegen, waar ik geen
verstand van heb, en vind het leuk om daarover te lezen en te zoeken, naar het hoe en wat.
Dit geeft ook nieuwe inzichten en ervaringen, al dan niet geweldig, wat een mooie gratis leerschool is,
ik snap best dat niemand alle programma's kent of beheerst.
Kijkende op de leden/steunpunt kaart, zie ik dat er in mijn omgeving geen steunpunt zit,
maar voordat ik hierover na ga denken, vind ik het wel netjes om mijzelf voor te stellen.
Verstand van : Hardware, internet, netwerken.
Ik zoek : Handleidingen en Tips.
Wat mij aantrekt in computers ?
al heel jong zag ik in, dat computers mensen aan elkaar knoopt. Voor ieder wat wils, internetten,
foto/film bewerken, informatie zoeken of maken, effin, de toepassing is zo breed, dat ik nog jááren
vooruit kan met wijzer worden.
Ik zou graag een steunpunt of 'opensource winkel' willen starten, waar je als geïntresseerde of gebruiker
naar toe kan gaan, voor informatie en/of hulp. Dit mis ik een beetje, er zijn veel geïntresseerden, die wel
een cd willen downloaden en installeren, maar bij de 1e bug/onvolkomenheid of gewoon onwetendheid,
struikelen en linux voor gezien houden.
Be succesfull !
Dit motto deel ik, wees succesvol, doe je ding.
Met Ubuntu kun je alles* bereiken.
mijn email staat gewoon in mijn profiel, gebruik deze met mate !
Groetsels,
Oer
* dit is afhankelijk natuurlijk van licenties en/of technische mogenlijkheden.
niet alles is mogenlijk, en niet alles is zinnig.