Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001904 keer)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1375 Gepost op: 2009/01/31, 23:02:29 »
Wow. weer veel aanmeldingen zeg.

Allen een hartelijk welkom. Al kan ik jullie nog niet echt helpen, daar ikzelf nog geholpen moet worden.  :o
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Noobster

• Gast
« Reactie #1376 Gepost op: 2009/02/01, 11:47:31 »
Zoals mijn nick al verraad ben ik een echte pc noob en ben nu Ubuntu 8.04 aan het dl-en.
Ik heb sinds 7 jaar een pc en ben niet tevreden over win xp, sommige handelingen komen mij niet logisch voor en heb dus regelmatig ruzie met de laptop.
Dus na lang wikken en wegen probeer ik toch maar eens of ik Ubuntu draaiend kan krijgen * eng hoor *
Oja ik ben 44 jaartjes jong.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1377 Gepost op: 2009/02/01, 17:21:33 »
Ik ben Wesley en ik gebruik Kubuntu O0
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1378 Gepost op: 2009/02/02, 22:05:58 »

Jij ook welkom natuurlijk ;) :P
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Quatroking

• Gast
« Reactie #1379 Gepost op: 2009/02/02, 22:50:15 »
Ik ben Martijn en ik gebruik gebruik zowel Windows als Ubuntu, omdat geen van beide perfect is :)

« Reactie #1380 Gepost op: 2009/02/02, 22:50:44 »
Welkom, je durft wel Wesley, zo gelijk aan de Kubuntu.  ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1381 Gepost op: 2009/02/02, 22:52:09 »
Ik ben Martijn en ik gebruik gebruik zowel Windows als Ubuntu, omdat geen van beide perfect is :)
Nog zo'n durfal, gewaagde uitspraken hoor.  ;)

Willum

• Gast
« Reactie #1382 Gepost op: 2009/02/03, 13:02:47 »
Ik ben 50. Ooit begonnen met een Commodore 64, zelf programmeren in Basic. Was leuk om te doen. Daarna zo'n beetje alle Dos versies gebruikt en dan Windows t/m XP. Nu een paar laptops met Dualboot uitgerust om Ubuntu te leren gebruiken. Val me niet tegen, moet soms wel zoeken naar de oplossingen maar er is veel te vinden in het forum en op Google.
Ik zal vast nog wel vragen moeten gaan stellen.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1383 Gepost op: 2009/02/03, 18:48:15 »
Welkom op het forum Willum, je kan hier altijd terecht.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #1384 Gepost op: 2009/02/04, 08:48:40 »
Hallo allemaal

Michel is de naam en ik ben nu 39.

ik heb de meeste tijd met MS Windows gewerkt, en tussendoor steeds lopen klooien met diverse Linux distro's.
Redhad, mandrake, suse, tiny linux en nog een paar anderen, maar ik bleef terug gaan naar MS Windows.
Dat ik steeds terug ging was veelal omdat diverse rand apparatuur niet werkte, of met mijn weinige kennis niet aan de gang te krijgen was.
Nu heb ik een Dual boot systeem, met MS Windows en Ubuntu 8.10 waar ik nu zoń week of 3 mee draai ( langste ooit :D ).
Er zijn al een paar probleempjes geweest die ik met goed gevolg al dan niet met hulp heb weten op te lossen.
Zo had ik reeds een Login segment fault maar dat was vrij eenvoudig te herstellen, en ik had ruzie met mijn geluidskaart SB Live 5.1 die maar 2 speakers gaf.
Ook dat probleem is verholpen,..Pulseaudio er af gegooid en Alsa er op gezet,..instellingen doen en daar zijn alle speakers :)

Ik vind Ubuntu 8.10 een fijne distro om mee te werken, en ben er ook vrijwel zeker van dat MS Windows uit dit huis gaat verdwijnen.
2 van de 3 computers draaien al Ubuntu, 1 dualboot en de andere volledig Ubuntu,..de 3e comp is nog Windows vanwege de Lexmark x4550 printer die zeer linux onvriendelijk is, maar ook die box zal overgaan naar Ubuntu in de tijd.

Mijn uiteindelijke conclussie ?

Ubuntu 8.10 ROCKS !!!!!!
Ubuntu 10.10 (maverick)
Kernel Linux 2.6.35-28-generic
Gnome 2.32.0

Dell Dimension
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00Ghz

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1385 Gepost op: 2009/02/04, 13:26:52 »
Welkom op het forum, Heb nog voor je gekeken, het is inderdaad dat deze lexmark een lastige printer is om te installeren, op deze site komen zie ook niet verder,    http://forums.linux-foundation.org/read.php?29,2980

Verder nog veel plezier gewenst met Ubuntu

gr

Offline Marc0

• Lid
« Reactie #1386 Gepost op: 2009/02/06, 15:19:41 »
Hallo allemaal,

Stom zeg, ik heb al die tijd dit topic over het hoofd gezien. Nu ik 'm ontdekt heb lijkt het me wel zo netjes om mezelf ook even voor te stellen hier.
Ik ben dus Marco uit Alphen a/d Rijn en ik ben 38 jaar... (de 40 begint dus verraderlijk dichtbij te komen inmiddels).

Afgelopen zomer kwam ik bij toeval ergens op internet iets tegen over Ubuntu. Nou ben ik bij lange na geen computerdeskundige maar ik heb het wel altijd al leuk gevonden om ermee te spelen. Mijn nieuwsgierigheid dus gewekt en in no-time had ik van verschillende linux-distro's een live-cd gebrand en zat ik uren aaneengesloten achter de pc. (Niet bijzonder bevorderlijk voor je relatie overigens  ;) )
De kinderen hadden inmiddels niet meer genoeg aan één pc. Er stond nog een oudje die op Windows 2000 niet meer vooruit te branden was dus Xubuntu maar eens geprobeerd. En daarmee was het hek van de dam. De kids bleken er totaal geen problemen mee te hebben zolang ze Hyves maar op konden en ik ze MSN (eerste levensbehoefte voor tieners) niet zou ontnemen. Kort daarna wilde m'n vader z'n vastgelopen laptop weggooien. "Als jij er nog iets mee kunt jongen dan neem je 'm maar mee...." Hahaha, deze heeft ook een tweede leven gekregen met een snel en strak draaiende Xubuntu tot groot plezier van de kinderen en mezelf.
En jawel hoor....drie weken geleden begon onze eigen "hoofd-pc" met Vista ook onherstelbare kuren te vertonen. Mooi moment om ook m'n partner overstag te krijgen. Dual-boot Vista-Ubuntu 8.10 geïnstalleerd en sindsdien is Windows hier in huis bijna niet meer opgestart geweest. Het enige waarvoor ik Windows nog af en toe opstart is omdat het me in Ubuntu niet wil lukken om met Citrix in te loggen op mijn werkaccount maar ook daar komt eerdaags vast een oplossing voor.

Héél veel dank aan alle vriendelijke en behulpzame Forum-leden hier! 

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1387 Gepost op: 2009/02/06, 15:49:52 »
Hallo allemaal,

Stom zeg, ik heb al die tijd dit topic over het hoofd gezien. Nu ik 'm ontdekt heb lijkt het me wel zo netjes om mezelf ook even voor te stellen hier.
Ik ben dus Marco uit Alphen a/d Rijn en ik ben 38 jaar... (de 40 begint dus verraderlijk dichtbij te komen inmiddels).

Afgelopen zomer kwam ik bij toeval ergens op internet iets tegen over Ubuntu.........

Welkom Marc0
Stom? nee hoor, er zijn zoveel topics dat het onbegonnen werk is alles te zien.
De 40 jaren zijn de beste.  =D
En wat een superreclame is me dat.  8)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

flitjes

• Gast
« Reactie #1388 Gepost op: 2009/02/06, 21:01:25 »
Ik ben 19 jaar. Ik werk met mijn opleiding met linux OpenSuse heb hier 10 weken gebruik van gemaakt in VMware. Om toch meer van linux te snappen en begrijpen ben ik sinds vandaag overgestapt op ubuntu om toch het linux wereldje iets meer te verkennnen ik zie dit dan ook als uitbreiding van kennis voor mijn opleiding. Omdat embedded linux toch veel meer gebruikt gaat worden in de industrie word er aangerade om meer kennis over linux te bezitte dus wil ik nu full time Ubuntu gaan draaien want vista is nix en die beta's van windows 7 wil ik ook niet dus stap ik hier op over.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1389 Gepost op: 2009/02/06, 21:27:36 »
Omdat embedded linux toch veel meer gebruikt gaat worden in de industrie word er aangerade om meer kennis over linux te bezitte dus wil ik nu full time Ubuntu gaan draaien
Als oudere op dit forum (mijn eerste complete OS was CP/M) moet ik je gelijk geven.
Daar waar PC's niet mogen platgaan en 100% in bedrijf moeten zijn is Linux één van de beste en goedkoopste oplossingen.
Als desktop is Ubuntu m.i. de beste keuze, mede door de ondersteuning van de gemeenschap !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Quatroking

• Gast
« Reactie #1390 Gepost op: 2009/02/06, 21:30:26 »
zolang ze Hyves maar op konden en ik ze MSN (eerste levensbehoefte voor tieners)
Ik ben een pure 15-jarige tiener en ik heb een bloedhekel aan dat soort socializering :P

Quatroking

• Gast
« Reactie #1391 Gepost op: 2009/02/07, 13:53:27 »
beide. Ik zit het liefste dagelijks op m'n kamer, met niemand om mij heen.

Offline Marc0

• Lid
« Reactie #1392 Gepost op: 2009/02/07, 14:17:39 »
zolang ze Hyves maar op konden en ik ze MSN (eerste levensbehoefte voor tieners)
Ik ben een pure 15-jarige tiener en ik heb een bloedhekel aan dat soort socializering :P
bedoel je met socializering het gebruik van msn?
of bedoel generalizering? dat iedere tiener msn gebruikt?
tegen generalizering ben ik ook

Mijn opmerking over Hyves en MSN was zeker niet generaliserend bedoeld hoor. Was niet meer dan een grapje...

« Reactie #1393 Gepost op: 2009/02/07, 16:48:31 »
Hallo allemaal.

Hang hier toch ook alweer een tijdje rond zie ik zelf. zal ik me ook maar even netjes voorstellen.
29 lentes jong ben ik. Vier jaar geleden mijn laaste illegale Copy van WindowsXP de prullenbak in laten glijden en nooit meer achterom gekeken. Ben begonnen met FreeBSD. Jawel de desktop editie lol. was geen s6.  Uiteindelijk via een Fedora, RPM hel omweg uitgekomen bij Ubuntu. halfuurtje installeren en klaar. Prima is dat !
Maak voor mn werk al wel 5 jaar gebruik van Slackware n FreeBSD servers dus een beetje voorkennis had ik gelukkig wel voordat ik defenitief ben afgehaakt met windows.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/07, 16:50:37 door karlhungus »

Offline SLH

• Lid
    • Sweetlikehoney's blog
« Reactie #1394 Gepost op: 2009/02/09, 22:20:51 »
Oei, ik vermoed dat ik hier een 'ouwetje' ben die ook nog niet lang met Linux werkt. 38 jaar en werk sinds 3 jaar met Linux. Eerst Gentoo (maar goed, die werd door mijn vriend onderhouden en helaas is zijn 911-rescue-document te beperkt) en daarom nu overgestapt op Kubuntu. Toch iets vriendelijker voor een niet-techneut die er ook niet al te veel tijd in wil stoppen. ;)
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

« Reactie #1395 Gepost op: 2009/02/09, 22:56:36 »
bedoel je met socializering het gebruik van msn?
of bedoel generalizering? dat iedere tiener msn gebruikt?
tegen generalizering ben ik ook

Mijn opmerking over Hyves en MSN was zeker niet generaliserend bedoeld hoor. Was niet meer dan een grapje...
Geen excuses maken Marc0, gewoon hard aanpakken die pubers.  :evil:

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1396 Gepost op: 2009/02/10, 00:10:01 »
Oei, ik vermoed dat ik hier een 'ouwetje' ben die ook nog niet lang met Linux werkt. 38 jaar en werk sinds 3 jaar met Linux. Eerst Gentoo (maar goed, die werd door mijn vriend onderhouden en helaas is zijn 911-rescue-document te beperkt) en daarom nu overgestapt op Kubuntu. Toch iets vriendelijker voor een niet-techneut die er ook niet al te veel tijd in wil stoppen. ;)

Welkom, je behoord nog tot de jeugd/midden klasse er zijn nog wel oudere ubuntu gebruikers van rond de 80 jaar hier, met volle tevredenheid, heel gezellig zo.
Er is genoeg leeswerk aanwezig hier en er zijn ook boeken geschreven over Ubuntu door Jan Stedehouder en dan ook nog het forum, het kan niet op.
Veel plezier met de distro

cascas

• Gast
« Reactie #1397 Gepost op: 2009/02/10, 19:45:02 »
leuk zo'n voorstelrondje ik ben 33 en gebruik ubuntu nu anderhalf jaar omdat ik er  bij toeval over heb gelezen op mijn vakantie in een computerblad.
die Windows was ik toen al lange tijd spuug zat,dus ik dacht laten we het maar proberen met linux ,en sindsdien gebruik ik nog alleen ubuntu

« Reactie #1398 Gepost op: 2009/02/11, 16:24:41 »
Van de oude garde bouwjaar 1956, ooit nog begonnen met een commadore zonder HD met MSdos 3.2 en GWbasic waarin ik mijn eigen software schreef.
Inmiddels met XP en Vista loop ik steeds meer tegen het monopoly aan van MicroSoft
Mijn mening is een besturings systeem moet niet meer kosten dan dan 50 eurootjes.
Daarom heb ik de eerste schreden gezet op het Linux pad, Fedora, Open Suse en nu Ubuntu
Ik moet bekennen ik heb nog een versie van VIsta draaien in Dualboot maar email  internet banking en zelf het belasting aangifte formulier doe ik met Ubuntu. Helaas mijn vrouw wil er nog niet aan op haar laptopje, vooral vanwege de spelletjes.
Heb de werking van het terminal venster bestudeert helemaal achter ben ik er nog niet maar het begin is er.

Een enthousiaste nieuweling hier

Groet Leon
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

« Reactie #1399 Gepost op: 2009/02/11, 17:59:34 »
Welkom Leon III , mijn vrouw is helemaal over op Ubuntu. Mijn dochter gebruikt Windows nog voor een paar spelletjes. En mijn zoon, tja die is niet meer te redden.