Hallo allemaal
Michel is de naam en ik ben nu 39.
ik heb de meeste tijd met MS Windows gewerkt, en tussendoor steeds lopen klooien met diverse Linux distro's.
Redhad, mandrake, suse, tiny linux en nog een paar anderen, maar ik bleef terug gaan naar MS Windows.
Dat ik steeds terug ging was veelal omdat diverse rand apparatuur niet werkte, of met mijn weinige kennis niet aan de gang te krijgen was.
Nu heb ik een Dual boot systeem, met MS Windows en Ubuntu 8.10 waar ik nu zoń week of 3 mee draai ( langste ooit

).
Er zijn al een paar probleempjes geweest die ik met goed gevolg al dan niet met hulp heb weten op te lossen.
Zo had ik reeds een Login segment fault maar dat was vrij eenvoudig te herstellen, en ik had ruzie met mijn geluidskaart SB Live 5.1 die maar 2 speakers gaf.
Ook dat probleem is verholpen,..Pulseaudio er af gegooid en Alsa er op gezet,..instellingen doen en daar zijn alle speakers

Ik vind Ubuntu 8.10 een fijne distro om mee te werken, en ben er ook vrijwel zeker van dat MS Windows uit dit huis gaat verdwijnen.
2 van de 3 computers draaien al Ubuntu, 1 dualboot en de andere volledig Ubuntu,..de 3e comp is nog Windows vanwege de Lexmark x4550 printer die zeer linux onvriendelijk is, maar ook die box zal overgaan naar Ubuntu in de tijd.
Mijn uiteindelijke conclussie ?
Ubuntu 8.10 ROCKS !!!!!!