Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001216 keer)

Offline idefix

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #950 Gepost op: 2008/02/23, 20:17:29 »
Hallo,

ik ben 38 jaar, getrouwd, 4 kinderen. Vrouw en 2 oudste kinderen stonden altijd weigerachtig tgo Linux: bij het minste defectje of haperingetje was het van: "Tja, zó goed is het nu toch ook weer niet..." (met een spottend lachje). Vanaf Ubuntu 5.04; met media-bestanden was het idd vaak klooien....
Gelukig hebben we een 5-tal maanden geleden een nieuwe computer gekocht met Vista. Drie weken geleden heb ik er Ubuntu moeten opzetten. Het was niet meer te doen: ZOO TRAAG!!! Nu zijn we een tevreden Ubuntu-gezin (en de kleine ongemakken nemen we er graag bij)! Dus, dankuwel, Microsoft, voor het uitbrengen van Vista. Een betere reclame voor Linux had ik zelf niet kunnen bedenken...
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline Ubert

• Lid
« Reactie #951 Gepost op: 2008/02/24, 15:17:51 »
he he..... eindelijk komen er ook mensen bij die nog niet met pensioen zijn! Niet dat ik wat tegen ouderen heb, maar gebruikers van verschillende leeftijden zijn ook leuk!

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #952 Gepost op: 2008/02/24, 15:24:18 »
ik ben met mijn 15 lentes :p:p een van de jongste ubuntu gebruikers, vanaf mijn elfde Windows en nu sinds 2 weken overgestapt op ubuntu en ik moet zeggen, er is geen haar op mijn  hoofd dat nog aan Windows denkt...

cali

Offline siegi

• Lid
« Reactie #953 Gepost op: 2008/02/24, 17:49:20 »
@Calimerubuntu
Het is windows en niets anders.
Of was de opmerking op dit topic niet duidelijk http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22556 .

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #954 Gepost op: 2008/02/24, 19:29:23 »
het word hier zo vaak gebruikt, ik heb bv.pjotr al met dit soort dingen zien lachen, ik kan bv. ook gewoon zeggen dat het een typfoutje is....

cali

vespertilio

• Gast
« Reactie #955 Gepost op: 2008/02/24, 21:00:21 »
@cali, ik heb ook slechts 15 lentes ;)

« Reactie #956 Gepost op: 2008/02/24, 22:10:44 »
Windows kent het bsod, linux het bsou, maar via Google (afbeeldingen) zijn wallpapers te downloaden die schitterend zijn te gebruiken als bureaublad (even als tussendoortje). Johan52.

allartk

• Gast
« Reactie #957 Gepost op: 2008/02/26, 13:08:22 »
Hoi,

Ik ben 25 en woon vanaf volgende week voor een half jaar in Leuven (afstuderen, aquatische ecologie), om vervolgens weer terug te keren naar Nederland / Wageningen.

Ubuntu gebruiker sinds paar jaar (daarvoor debian). Zelfs mijn niets van computers wetende ouders hebben ubuntu en dat gaat ze redelijk goed af. Ze bellen me minder vaak dan vroeger..

Verder, prettige leven ofzo allemaal ;)

Voor vragen kan je me altijd een berichtje sturen natuurlijk.

Quatroking

• Gast
« Reactie #958 Gepost op: 2008/02/26, 14:26:15 »
@cali: haha, jongste? ik heb er nog maar 14 :P

birgittesc

• Gast
« Reactie #959 Gepost op: 2008/02/28, 15:30:07 »
Ik ben 29 en ben sinds vorig weekend overgestapt op Ubuntu. Heb ook de openSUSE live CD gedraaid en ga die ook nog installeren binnenkort, maar ik vind Ubunto fijner navigeren. Heb ook plannen om Fedora 8 erop te knallen, gewoon omdat ik het leuk vind :)

Nu ik Linux heb draaien begrijp ik niet meer hoe ik het al die jaren met Windows heb uit kunnen houden. De keren dat ik XP opstart (heb ik er nog opstaan omdat mijn moeder bij mij komt internetten maar ik ga proberen haar ook te bekeren :P) verbaas ik me over hoe slecht XP grafisch is. Ziet er toch gewoon niet uit, dat Teletubbies grasveldje...

Binnenkort gooi ik Windows er compleet af, maar ik ga eerst nog even checken of ik alles kan draaien op Linux wat ik wil gebruiken (lijkt het wel op).

Offline Laurent

• Lid
« Reactie #960 Gepost op: 2008/03/02, 20:30:43 »
Hoi,

Heb Ubuntu nu ongeveer 3 dagen op mijn pc staan. Daarvoor wel wat gewerkt met LiveCD's. Ik ben 16 jaartjes oud (sinds 17 februari).

En nu ben ik dit forum aan het verkennen :D

Laurent

« Reactie #961 Gepost op: 2008/03/02, 22:23:35 »
Hallo allemaal,

Ik ben 53 jaar en sinds een jaar of 2 ben ik met Linux aan het experimenteren.
Vooral omdat Microsoft mij steeds meer gaat tegenstaan.
Nu kan ik eindelijk computeren, zonder constant met de tenen krom te zitten en de hele dag met allerhande ingewikkelde onderhoudswerkzaamheden bezig te zijn!
XP staat er nog wel op, maar meestal werk ik met Ubuntu Feisty; soms met Mandriva of LinuxMint.

Groetjes, nico.
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Tom

• Lid
« Reactie #962 Gepost op: 2008/03/02, 22:28:47 »
Hoy Nico welkom hier.
Ja Mint is mooi hoor , en nu heeft U  Gutsy , maar wacht maar eind april de nieuwe Hardy 8.04LTS .
Als U die er op zet  bent U helemaal verkocht.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #963 Gepost op: 2008/03/03, 10:24:11 »
Welkom allen.

« Reactie #964 Gepost op: 2008/03/03, 21:36:52 »
Ik ben ook 14, yeah..
We hebben een heel front van 14-jarigen hier,
geloof ik XD
Toen ik hier op het forum begon was ik twaalf, toendertijd
de jongste gebruiker.
Inmiddels niet meer, maar da's niet erg :D
't Is juist wel leuk, al die leeftijdsgenoten ;)
Anyway, hoe vaak heb ik mij nu al niet in dit topic voorgesteld? :D
Typical..

Sabazios

• Gast
« Reactie #965 Gepost op: 2008/03/05, 16:04:19 »
Hallo, ik heb me net even geregistreerd. Na een korte ervaring met suse (rpm was toch niet wat ik ervan verwacht had) en even gespeeld te hebben met gentoo (al het compileren vroeg te veel tijd van mij en mijn pc) heb ik de voorbije 5 jaar mijn tijd gesleten met debian sid. Deze laatste heeft me zelden teleurgesteld maar zo nu en dan eens verandering is leuk. Deze stelling indachtig heb ik 2 weken geleden kubuntu 7.10 geïnstalleerd via de live-cd en ik moet zeggen dat ik wel verschoten ben van de gebruiksvriendelijke installatie. De evolutie is gigantisch (het was immers al bijna 3 jaar geleden dat ik nog eens een nieuwe systeem had geïnstalleerd) en ik denk dat de komst van ubuntu hier zeker toe bijgedragen heeft. Qua snelheid merk ik geen verschil in het voor- of nadeel ten opzichte van debian, de ubuntucommunity daarentegen lijkt me behulpzamer dus tot nog toe lijkt me dit een goede overstap. Uiteraard moet ik even wennen aan sudo en wacht ik tot de eerste dist-upgrade om mijn uiteindelijke mening te vormen.
Het bovenstaande gaat inderdaad meer over mijn ervaring met linux tot nog toe dan over mezelf, dus even nog kort over mezelf: 24 jaar jong, mannelijk en wonend in België. Meer komen jullie misschien wel te weten als ik hier blijf hangen. Dit forum is alleszins een mooi initiatief en het is ook hoofdzakelijk daarom dat ik hier even wenste te reageren om jullie hiervoor te bedanken en jullie veel succes te wensen met het verder opbouwen van deze nederlandstalige community. Ik denk dat jullie voor vele beginners en twijfelaars wel degelijk het verschil uitmaken.

Mvg,
Sabazios

Offline joop905

• Lid
« Reactie #966 Gepost op: 2008/03/05, 17:54:31 »
Welkom @Sabazios.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #967 Gepost op: 2008/03/05, 18:21:36 »
Welkom Sabozias.

Offline kihid

• Lid
« Reactie #968 Gepost op: 2008/03/11, 23:09:34 »
Hallo allemaal,

Ik heb me net even geregistreerd, ben een gehuwd man van 57 jaar en een actief Linux gebruiker (geen Windows meer) wat me zeer goed bevalt.
Heb eigenlijk wel bijna alle distro,s die op Distrowatch staan op mijn "test pc" gehad en heb als hoofd distro's voor het dagelijks gebruik Arch en Ubuntu 7.10 op de werk pc.

Was helemaal geen Gnome fan maar sinds ik Ubuntu enkele maanden op de pc staat ben ik wat meer wegwijs geworden in Gnome, en moet zeggen het valt eigenlijk niet tegen.

Voor mijn vrouw heb ik ook Ubuntu 7.10 op de nieuwe laptop gezet en Vista verwijderd, werkt heel goed alleen is er nog geen grafische driver voor het kaartje wat erin zit: ATI Mobility Radeon HD2400, en dat is eigenlijk wel jammer.
Maar er valt zo ook wel mee te werken alleen komt alles niet zo mooi tot zijn recht.

Op de test pc draait op dit moment Ubuntu Hardy 8.04 Alpha 6, maar heb Firefox 3 beta vervangen voor versie 2.0.0.12.

Dat was mijn eerste post hier (voor vandaag).
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

« Reactie #969 Gepost op: 2008/03/12, 06:50:01 »
Citaat van: kihid
Hallo allemaal,

Ik heb me net even geregistreerd, ben een gehuwd man van 57 jaar en een actief Linux gebruiker (geen Windows meer) wat me zeer goed bevalt.
Heb eigenlijk wel bijna alle distro,s die op Distrowatch staan op mijn "test pc" gehad en heb als hoofd distro's voor het dagelijks gebruik Arch en Ubuntu 7.10 op de werk pc.

Was helemaal geen Gnome fan maar sinds ik Ubuntu enkele maanden op de pc staat ben ik wat meer wegwijs geworden in Gnome, en moet zeggen het valt eigenlijk niet tegen.

Voor mijn vrouw heb ik ook Ubuntu 7.10 op de nieuwe laptop gezet en Vista verwijderd, werkt heel goed alleen is er nog geen grafische driver voor het kaartje wat erin zit: ATI Mobility Radeon HD2400, en dat is eigenlijk wel jammer.
Maar er valt zo ook wel mee te werken alleen komt alles niet zo mooi tot zijn recht.

Op de test pc draait op dit moment Ubuntu Hardy 8.04 Alpha 6, maar heb Firefox 3 beta vervangen voor versie 2.0.0.12.

Dat was mijn eerste post hier (voor vandaag).
Welkom " Bijna leeftijdgenoot, ik bijna 60 "
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er de " oudste " gebruiker is. t'ja we moeten hier wel opboksen tegen al dat technisch jong geweld, gelukkig dat die er zijn. De toekomstige Linux-Gebruikers EN de mensen die Microsoft van zijn troon zullen stoten.
TOCH ????
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

luukvermei

• Gast
« Reactie #970 Gepost op: 2008/03/12, 11:01:36 »
Hallo, ik ben bijna 17 jaar, en net 1 dag aan de ubuntu :) Alles nog aan het uitvinden, wel leuk, alleen zou ik wel graag internet willen hebben. Nu moet ik telkens van ubuntu naar windows switchen voor hulp, en ik heb een 1,9 gHz processor dus dat duurt wel ff... Tot nu toe bevalt het me wel, en ik heb het gekozen omdat ik het lange wachten van Windows zat was, en alle "verplichte" updates en het feit dat je telkens mee moet doen en meer geld uit moet geven om je computer draaiende te houden. Ook de experimentatiezucht telde mee met mijn keuze.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #971 Gepost op: 2008/03/12, 11:05:15 »
Welkom ;)

JimZ

• Gast
« Reactie #972 Gepost op: 2008/03/12, 14:07:56 »
Artfreddy schreef:
Citaat
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er de " oudste " gebruiker is.
Nou, of jhrich Dé oudste op dit forum is durf ik niet te garanderen maar wel de oudste die ik zo gauw kon vinden (Zie zijn bericht van 22-02-2008).

Je hebt in ieder geval nog een fikse achterstand ;) .

Gr,
Jim

P.S.

En KeesS (bericht van 10-12-2007) is (was) pas 73.

J.

Peterdenhaag

• Gast
« Reactie #973 Gepost op: 2008/03/12, 15:24:30 »
Mijn leeftijd is 65 en ben het afgelopen weekend met Ubuntu begonnen.
Altijd met Apple, Panter, Tiger en Leopard gewerkt. Ben puur uit nieuwsgierigheid begonnen met Ubuntu.
Niet omdat Apple niet beviel.
Hoop dat je wat aan mijn gegevens hebt om aan je nieuwsgierigheid  te voldoen.

Offline HP

• Lid
« Reactie #974 Gepost op: 2008/03/13, 01:02:34 »
Leuk om te lezen dat zowel jong en oud enthousiast over Ubuntu zijn!!! Vroeger was linux toch wel een beetje voorbehouden aan oude mannen met lange baarden in de uithoeken van de universiteit..... ;-) kzie ze nog lopen
Ben zelf 36 overigens

Citaat van: birgittesc
Heb ook plannen om Fedora 8 erop te knallen, gewoon omdat ik het leuk vind :)
Gewoon doen, heb Fedora 8 ook op een compaq P3-1Ghz@256MB, draait prima

Citaat van: luukvermei
Hallo, ik ben bijna 17 jaar, en net 1 dag aan de ubuntu :) Alles nog aan het uitvinden, wel leuk, alleen zou ik wel graag internet willen hebben. Nu moet ik telkens van ubuntu naar windows switchen voor hulp
Hm dat vind ik raar dat je geen internet op Ubuntu hebt, misschien dat je in een meer ontopic draadje om hulp kunt vragen

Citaat van: siegi
@Calimerubuntu
Het is windows en niets anders.
Tja ook hier weer die discussie... ik heb mijn leven ook verbeterd, maar moet je dan niet ook alle sig's en avatars aan gaan pakken waarop iemand staat te pissen over een MS-logo bijvoorbeeld? Kweenie hoor, maar dat gedoe over hoe je 'vensters' spelt is een beetje over-de-top als dat gepis wel mag....
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]