Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001230 keer)

syvdo

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #975 Gepost op: 2008/03/20, 14:59:53 »
Ben 14 jaar, over paar maanden 15. En ben nu voor het eerst wat serieuzer bezig met Ubuntu. Draai op mijn pc's nog wel steeds MS win XP als standaard.:P

Offline Tom

• Lid
« Reactie #976 Gepost op: 2008/03/20, 22:44:54 »
Citaat van: syvdo
Ben 14 jaar, over paar maanden 15. En ben nu voor het eerst wat serieuzer bezig met Ubuntu. Draai op mijn pc's nog wel steeds MS win XP als standaard.:P
Beste jonge vriend welkom , maar het is M.S zonder dollar teken.
Zou verkeert kunnen overkomen.
verder best fijn al die jonge mensen hier , jullie zijn de toekomst.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ds500ss

• Lid
« Reactie #977 Gepost op: 2008/03/21, 10:09:00 »
de beta is er! :D

http://www.ubuntu.com/testing/beta
http/ftp nl/be.releases.ubuntu.com/8.04

oeps, in het verkeerde topic geplaatst
zou iemand uit het mod-team ddeze post kunnen verplaatsen/dan wel verwijderen
mijn excuses voor het omgemak ;)

« Reactie #978 Gepost op: 2008/03/21, 17:06:07 »
Mijn leeftijd is 37, gebruik nu een half jaartje Ubuntu en Debian na jaren (vanaf 2004) Fedora gebruikt te hebben! Verder nog wel een computer met Windows voor Photoshop voor mijn werk als fotograaf.

Groeten johnny

nielsdimmers

• Gast
« Reactie #979 Gepost op: 2008/03/23, 13:32:26 »
Vrij nieuw hier, dus:

20,5 jaar oud, werk af- en aan met linux (dual boot met widows XP) op een asus laptop. Begon met live-cd van Knoppix, maar installeerde ubuntu. Ben geen know-all maar leer gaandeweg steeds meer :-). Draai nu bijna alleen nog maar in ubuntu 7.10 (gutsy gibbon). Soms spring ik terug op windows voor specifieke programma's (games).

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #980 Gepost op: 2008/03/23, 22:17:50 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen en kom bijna dagelijks hier een kijkje nemen.
Als er eens iets niet werkt begint mijn zoektocht hier.
Ben bijna 42 jaar en mijn eerste serieuze kennismaking met computeren was met Windows95. Daarvoor wel eens op de computer van mijn vader gezeten maar dat was meer een vereedelde tekstverwerker.
Daarna wat logische stappen gezet: Windows98 en Windows XP. Over XP was ik behoorlijk tevreden maar dat hele beveiligings gedoe begon me wat te vervelen. Ook de negatieve informatie over Vista deden me huiveren om die stap te gaan zetten.
Bij mijn eerste kennismaking met Linux heb ik zitten twijfelen tussen Pardus-Linux en Ubuntu. Ik heb toen voor Pardus gekozen en dat werkte redelijk goed. Mijn kinderen konden er ook behoorlijk mee uit de voeten. Wel af en toe wat rare dingen waardoor ik toch weer eens bij Ubuntu terecht ben gekomen. Momenteel hebben we twee PC's, beide dual-boot en in beide gevallen is Ubuntu het systeem dat hier het meeste begruikt wordt. Zelfs de kinderen zijn dus om nadat ik Firefox in Wine heb geinstallerd. Kunnen ze gewoon op Habbo hotel (Macromedia nodig).
Ben zeer tevreden met Ubuntu. Over het gebruik van de printer en scanner open ik op korte termijn een draadje ivm wat problemen met scannen en printen vanaf een website.
Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #981 Gepost op: 2008/03/23, 22:40:39 »
Citaat van: arie
Citaat van: Pfoeh
Zelfs de kinderen zijn dus om nadat ik Firefox in Wine heb geinstallerd. Kunnen ze gewoon op Habbo hotel (Macromedia nodig).
firefox wordt standaard ge-installeerd, alleen flash en java moet je apart installeren, maar die zitten in synaptic
Tenzij hij shockwave flash bedoeld, want dat werkt helaas niet onder Ubuntu.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #982 Gepost op: 2008/03/23, 22:52:10 »
@ Aarie en eendje: inderdaad shockwave flash.
Als je naar de site van Habbo hotel gaat dan krijg je de melding
"Server zoekt Shockwave.
Sorry, om het Hotel in te kunnen heb je de Adobe Shockwave player nodig.
Shockwave is gratis en het kost maar een minuut of twee om te installeren.
"Installeer nu"
Als je denkt dat shockwave correct geïnstalleerd is en je hier per abuis terecht bent gekomen, klik dan installeren overslaan om verder te gaan."

Als je clickt om tet installeren dan gaat dat uiteindelijk niet. Vandaar mijn vlucht naar Wine en het installeren van Firefox aldaar.

Gr.
Jeroen

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #983 Gepost op: 2008/03/23, 22:52:40 »
Citaat van: eendje
firefox wordt standaard ge-installeerd, alleen flash en java moet je apart installeren, maar die zitten in synaptic
Tenzij hij shockwave flash bedoeld, want dat werkt helaas niet onder Ubuntu.
ben effe bij habbo wezen kijken, zo te zien werkt het met de gewone flash

ps ik wist trouwens geeneens dat shockwave nog bestond / gebruikt werd :)
Probeer de vrituele tunneltset waar de ANWB naar link maar eens:

http://anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/nieuws/nieuwsartikelen/verkeer/virtueel-door-de-tunnel-2.nl.html

Ook zijn er veel flash spelletjes die shockwave zijn i.p.v. de 'gewone' flash
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #984 Gepost op: 2008/03/23, 23:19:48 »
Zelfs de kinderen zijn dus om nadat ik Firefox in Wine heb geinstallerd. Kunnen ze gewoon op Habbo hotel (Macromedia nodig).
Natuurlijk ben ik wel de laatste die jou gaat vertellen wat je kinderen wel/niet mogen doen op het www. maar hier zijn we indertijd een lekkere duit kwijtgeraakt aan Habbohotel.
En ik bleek dus niet de enige.
Volgens mij is Habbo uitgebreid bij Tros radar aan de orde gekomen, heeft natuurlijk beterschap beloofd, maar ik zou er geen vergif op willen innemen.
Hier is Habbo dus ongelofelijk erg verboden.

Inderdaad, mijn kinderen lijden wat af .
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #985 Gepost op: 2008/03/24, 10:37:36 »
@arie:
Inderdaad de site van Habbo kun je gewoon bekijken, maar op het moment dat je het hotel in wilt (en dus met je nick en password in moet loggen) dan krijg je de door mij boven genoemde melding.
Ik heb flash overigens netjes geinstalleerd en kan verder overal zonder problemen sites met flash bekijken.

@laacque:
Jammer dat Habbo jullie geld gekost heeft. Persoonlijk zie ik Habbohotel ook niet zo zitten. Er zijn beslist leukere spellen om te spelen.
Wat geld verliezen via Habbo: hier worden (en mogen) geen credits gekocht (worden) dus er vloeit geen echt geld die kant op. Ik heb mijn kinderen verteld dat ik het volslagen belachelijk zou vinden om echt geld voor virtuele meubels te betalen. Dat begrijpen ze gelukkig.
Verder heb ik ze duidelijk kunnen maken dat ze geen persoonlijke info via het web moeten versturen en hebben ze allebei een "spam-e-mail-adres" dat ze dus mogen gebruiken als ze ergens info achter (zouden) moeten laten. Ook weten ze dat ze geen passwords en dergelijke uit moeten wisselen.
Hoe goed ze zich hier overigens in de hitte van het spel houden is natuurlijk de vraag.
Mijn grootste vrees is eigenlijk wat ze tijdens het chatten doen. Ze hebben beide  via Pidgin een aMSN accountje waar ze tot nu toe helemaal niets mee doen (klasgenootjes hebben allemaal zo'n MSM account en daarom moesten en zouden ze er ook een hebben. Nu ze hem hebben heeft het zieltje rust en ligt het net als veel ander speelgoed ongebruikt in een hoek te kijken :-). Maar ook op habbo zit zo'n chat. Ik kijk regelmatig over hun schouders mee en kom nog niets vreemds tegen. Omdat ze hier wel vaker gebruik van maken (ruilhandel etc) zit hier het risico.
Mijn kinderen zijn bijna 9 en 11.
Ik vraag me af of je kinderen echt lijden. Het is juist goed om ze eens iets te onthouden. Leren ze de betekenis van het woordje "nee"  ook eens kennen :-) Hier kennen ze het woord gelukkig ook, zij het alleen nog niet in het geval Habbo.  

Gr.
Jeroen

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #986 Gepost op: 2008/03/24, 10:48:37 »
zet de computer in de huiskamer. tis niet zo fraai zo'n apparaat in je woonomgeving, maar hier staat ie dus open en bloot in onze jan des bouvrie ingerichte lounge.( je proeft iets van ironie hoop ik, al ben ik er niet sterk in...)

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #987 Gepost op: 2008/03/24, 10:54:40 »
Hallo Leoquant,
Mijn PC staat naast die van hen en ze staan beiden in een nisje waar je vanuit de keuken zicht op hebt en waar je altijd langs komt als je vanuit de keuken naar een andere kamer wilt.
Een PC in een kamer is niet echt geweldig, maar ik ben zeer tevreden met onze oplossing.
Gr.
Jeroen

« Reactie #988 Gepost op: 2008/03/26, 15:42:14 »
Mijn grootste vrees is eigenlijk wat ze tijdens het chatten doen. Ze hebben beide  via Pidgin een aMSN accountje waar ze tot nu toe helemaal niets mee doen (klasgenootjes hebben allemaal zo'n MSM account en daarom moesten en zouden ze er ook een hebben. Nu ze hem hebben heeft het zieltje rust en ligt het net als veel ander speelgoed ongebruikt in een hoek te kijken :-). Maar ook op habbo zit zo'n chat. Ik kijk regelmatig over hun schouders mee en kom nog niets vreemds tegen. Omdat ze hier wel vaker gebruik van maken (ruilhandel etc) zit hier het risico.
Mijn kinderen zijn bijna 9 en 11.
je kunt voor om het even welk emailadress een liveaccount aanvragen en daarmee inloggen op MSN via pidgin. Je kan nog altijd berichtgeschiedenis installeren zeker en dit dan controleren?
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

xubuntufan01

• Gast
« Reactie #989 Gepost op: 2008/03/26, 16:51:08 »
Hoi ik ben man van bijna 34,
Ik ben sinds 1994 geinteresseerd in besturingssystemen. Ben begonnen me te verdiepen in MSDOS 5.0 en MSDOS 6.22. Ben in
1999 gaan experimenteren met Linux. Ik heb de volgende distributies uitgetest op mijn computers:
Op mijn Pentium II, 32 MB geheugen, 4,3 Gigabyte harde schijf
RedHat 5.2, Suse 6.3 en Corel Linux 1.0 , Caldera OPen Linux 2.0
Daarna op een Pentium III-computer:
Mandrake 10.1, Ubuntu 5.10
Vervolgens op mijn Pentium IV, 256 MB geheugen:
(X)Ubuntu 5.10 - (X)Ubuntu 7.10

Verder heb ik nog uitgetest:
BEOS 5.0 , Syllable en om niet te vergeten ReactOS

Persoonlijk vond ik Caldera Open Linux niet zo'n verkeerd systeem, maar helaas hebben ze Caldera gemeend om Linux te moeten aanvallen. Ze hadden beter hun aandacht kunnen besteden aan de vermarketing van hun Linux-distributie.  Ook een syteem zoals
Corel-Linux was op zich ook een goed initiatief, maar helaas wordt Linux zo halfslachtig ondersteund door bedrijven. Met andere woorden men durft er niet helemaal voor te gaan en dan wordt het ook helemaal niets

Dirkxke

• Gast
« Reactie #990 Gepost op: 2008/04/06, 00:47:01 »
Ik ben Kristof, 24 van leeftijd en ben nu een paar maanden verslaafd aan de wereld van linux (vooral ubuntu)

mmm, lijkt te sterk op zo een therapiegroep voorstelling :D

Sinds mijn 12de begonnen met de pc wereld, altijd alles autoditact geleerd terwijl ik automechanica op school volgde en nu bezig met een avondopleiding netwerkbeheer bij Syntra in Genk.

de distro's waar ik mee werk zijn ubuntu 7.10 (dual boot medion laptop) en de live cd van backtrack3 beta.

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #991 Gepost op: 2008/04/06, 17:10:34 »
Ook eens voorstellen zeker :)

Mijn echte naam is Kristof en ik ben 15 jaar oud (bijna 16). Ik ben in maart 2007 begonnen met experimenteren (edgy LiveCD), maar ik heb Kubuntu pas geïnstalleerd met Feisty.

« Reactie #992 Gepost op: 2008/04/06, 17:48:32 »
Nou, vooruit. Maar het lijkt hier wel een beetje op de UA.....een soort van AA maar dan voor linux-verslaafden :-))

Allereerst: wie ben ik ? Ik ben een 49 jarige vent en pas sinds een week echt serieus bezig met Ubuntu 7.10. Ik geniet !!! Inmiddels ben ik op mijn triple-boot Aldi-bak uit 2003 me zwaar aan het verbazen wat ik ermee kan.Ooit ben ik begonnen met Dos 2.11, 512 Kb met een 5 1/4 floppy drive.(jaja, line commondo's) en Wordstar. Framework 2 en dBase 2 was al "woowwww". Prachtig grafisch werken met een Hercules kleurenkaartje  Ik dacht dat Vista al leuke eye-candy had maar dit is niet te filmen gewoon. Prachtige roterende cubus achter een meebewegende Hubble-foto met 4 werkbladen waarop zelfs een DVD-player gewoon prachtig blijft spelen zonder dat mijn pc over de CPU-nek gaat!...oke, ik heb een Nvida 6600 AGP kaartje en een 200Gb schijf extra erin gedaan met nu 1,5 Gb intern.
Mijn mening begint nu toch echt zwaar over te hellen naar een definitieve overstap naar Ubuntu. ik gebruik nu (in een week uitgevogeld, tot s' avonds laat , dat wel...) FTD, Amule, Limewire, nieuwsgroepen lezen, parren en rarren, DVD-filmpje branden en afspelen naast de standaard sites fietsen met Firefox. Geen idee dat dat allemaal ook strak onder Linux kon. ! Toch heb ik nog een wens: mooiere iconen maar dat moet te fixen zijn, ik lees me suf op deze site en de andere how-to's. De laatste wens: volledige synchronisatie met mijn PDA, de TyTN. Dat gaat me ook niet lukken heb ik al gelezen maar Hardy zou wel iets moeten kunnen. Ik w8 af, als dat werk, dan stap ik over. Ik moet alleen wel vragen op mijn werk of ik ook thuis kan inloggen met Ubuntu op de server. Dat gaat met Citrix en andere moeilijke dingen....
Ik ben dus een heuse Ubuntu-noob, maar ik vermaak me kostelijk hier en ik ben van plan nog veel te leren hier!

Noot van de redactie: deze post komt op rekening van Eendje, Hij tipte me om me hier eerst  fatsoenlijk voor te stellen voordat ik allerlei noob-vragen ga stellen in dit forum. Maar goed, ik sta open voor elke vraag die hier gesteld kan worden. Ik zal de antwoorden aandachtig lezen...... :-)
:cool:

Goldfingers
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Quatroking

• Gast
« Reactie #993 Gepost op: 2008/04/06, 20:17:18 »
@Goldfingers: indien je Gnome gebruikt (standaardinstallatie ubuntu) moet je hier eens kijken: http://art.gnome.org/themes/icon/

« Reactie #994 Gepost op: 2008/04/06, 21:10:46 »
Citaat van: Goldfingers
mooiere iconen maar dat moet te fixen zijn, ik lees me suf op deze site en de andere how-to's.
http://www.gnome-look.org/index.php?xsortmode=high&page=0&xcontentmode=120x121

is redelijk makkelijk te doen:
 1) file downloaden (je moet hem mss eerst nog unzippen)
 2) systeem>voorkeuren>uiterlijk>thema>installeren
 3) file selecteren en openen
 4) bij uiterlijk>thema>aanpassen nieuwe iconenset selecteren
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

dedafmonteur

• Gast
« Reactie #995 Gepost op: 2008/04/08, 14:07:45 »
ik ben wouter van der Horst
ik woon in Best (langs eindhoven)
mn hobby's zijn: gamen/waterpolo/wedstrijdzwemmen en kloten op de pc

ludieke

• Gast
« Reactie #996 Gepost op: 2008/04/10, 12:20:02 »
Hoi ik ben 51 en vrouw, ben wel benieuwd hoeveel meiskes van mijn leeftijd Linux gebruiken. Meestal krijg ik verbaasde reacties: ofwel ze hebben nog nooit van Linux gehoord ofwel ze zien me als een soort bezienswaardigheid, Ik gebruik nu een jaar of vier Ubuntu, dus ongeveer vanaf het begin en bijna drie jaar zonder dualboot met Windows. En nee, ik heb het niet laten installeren door mijn pientere buurjongetje, ik doe alles zelf en ik kon weer niet wachten op het volgende beest dus sinds een week staat 8.04 erop.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #997 Gepost op: 2008/04/10, 13:13:57 »
Citaat van: ludieke
Ik gebruik nu een jaar of vier Ubuntu
... en dit is je eerste post? Knap hoor!

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #998 Gepost op: 2008/04/10, 17:09:51 »
Hoi ik ben 51 en vrouw, ben wel benieuwd hoeveel meiskes van mijn leeftijd Linux gebruiken. Meestal krijg ik verbaasde reacties: ofwel ze hebben nog nooit van Linux gehoord ofwel ze zien me als een soort bezienswaardigheid, Ik gebruik nu een jaar of vier Ubuntu, dus ongeveer vanaf het begin en bijna drie jaar zonder dualboot met Windows. En nee, ik heb het niet laten installeren door mijn pientere buurjongetje, ik doe alles zelf en ik kon weer niet wachten op het volgende beest dus sinds een week staat 8.04 erop.
Fijn om nog eens wat vrouwen tegen te komen op het forum. Blijkbaar zijn jullie in de minderheid en dat vinden we erg vervelend. Het zou top zijn moest je aanwezig zijn op de release party in Amsterdam (of Herk-de-Stad) http://www.releaseparty.eu / http://www.releaseparty.be
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #999 Gepost op: 2008/04/11, 08:28:45 »
Hartelijk welkom. Al 4 jaar met ubuntu bezig en de eerste keer hier op 't forum en alles zelf uitgedokterd. Vind ik schitterend. Proficiat ! ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk