Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001109 keer)

Offline lcup

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #900 Gepost op: 2008/01/11, 21:32:58 »
Hoi,

Al weer een paar maanden de 50 gepasseerd. Begonnen met DOS 3.3. Computer zonder harde schijf en een CGA-videokaart met 4 kleuren. Dat was nog eens computeren. Ben al eerder begonnen met Linux maar is nooit wat geworden omdat sommige belangrijke onderdelen, zoals het modem, niet werkten. Nu met Ubuntu lijkt het toch serieus te worden.

Poserman

• Gast
« Reactie #901 Gepost op: 2008/01/11, 22:33:45 »
22, systeem beheerder.

eerste pc was een intel 8086 of 8088, mijn ouders hadden die tweedde hands gekocht. mijn favoriete spel was mach 3. er zat geen harde schijf in, je moest twee floppy's gebruiken om de computer op te starten, en dan kon je er eentje verwisselen om een spel te starten (voor wat ik mij kan herinneren, ik kom zelf uit 85).

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #902 Gepost op: 2008/01/12, 02:08:23 »
26, vorig jaar begonnen met ubuntu / xp dual boot op een laptop waar xp zich niet echt lekker op gedroeg. Laptop heeft nu alleen xp (sommige dingen draaien er toch gewoon beter op, en mijn werk heeft wat in te brengen), nieuwe desktop met alleen ubuntu.

Zo nu niet meer terug willen! Stabieler, sneller, programma's installeren is easy, makkelijk contact met linuxservers, geen gedoe met virusscans.

Pas 3 uur met vista zitten spelen en drie keer vast laten lopen.... ik wilde een bepaalde mp3-file openen en dat was wat teveel gevraagd... hoe durf ik ook

kurosaki_ichigo

• Gast
« Reactie #903 Gepost op: 2008/01/14, 13:35:29 »
Ik ben nu 19 en rond 18 ben ik met linux begonnen eerst suse en daarna kubuntu nu word ik binnenkort 20

Offline petervs

• Lid
« Reactie #904 Gepost op: 2008/01/14, 22:05:32 »
Hallo, ik ben 43 jaar.
Mijn eerste ervaring met computers was in 1999 met windows 98 en daarna windows xp, en nu sinds twee maanden alleen ubuntu en dat bevalt super.

Groeten uit de Achterhoek!
Ubuntu MATE 16.04

Offline BlackBurn

• Lid
    • http://www.robmaas.eu
« Reactie #905 Gepost op: 2008/01/15, 07:51:07 »
24 jaar, nu ongeveer een half jaartje bezig met Linux, was Windows beetje beu, vooral Vista.
Toen een keer Linux geprobeerd, bevalt zo goed, dat nu mijn desktop en laptop vorozien van Linux en ik alleen nog 2 dedicated mediacenters op windows heb draaien.
Leuke aan Linux vind ik vooral dat het nog lekker nieuw is voor mij, valt nog veel te ontdekken en ik leer steeds meer. Voor degene die het interessant vinden, ik werk in de ICT en volg in de avodnuren een opleiding HBO Technische informatica.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

« Reactie #906 Gepost op: 2008/01/15, 08:12:06 »
Citaat van: BlackBurn
24 jaar, nu ongeveer een half jaartje bezig met Linux, was Windows beetje beu, vooral Vista.
Toen een keer Linux geprobeerd, bevalt zo goed, dat nu mijn desktop en laptop vorozien van Linux en ik alleen nog 2 dedicated mediacenters op windows heb draaien.
Leuke aan Linux vind ik vooral dat het nog lekker nieuw is voor mij, valt nog veel te ontdekken en ik leer steeds meer. Voor degene die het interessant vinden, ik werk in de ICT en volg in de avodnuren een opleiding HBO Technische informatica.
Blackburn, het is een beetje laat, maar: welkom.
Leuk dat Linux / Ubuntu je zo bevald. Dat is altijd goed om te lezen.
En als je in de ICT zit, is Linux altijd een goede keus :)
Veel succes!

groet,
Florian

Offline maxpower

• Lid
« Reactie #907 Gepost op: 2008/01/17, 16:35:24 »
beetje aan de late kant misschien.. :P maar ik ben dus mark smit , ben 18, houd van programmeren.. ew.. sja boeiend allemaalw ee.r :P daarom heb ik dah ook nog niet eerder gedaan heir.

Stije

• Gast
« Reactie #908 Gepost op: 2008/01/19, 13:25:12 »
hier ook :p ,....beetje laat idd... Stije is me naam :) 27 jaar....gebruik al een tijdje linux....daarvoor Windows, mac....ben opgegroeid met computers...me papa heeft een eigen computerbedrijfje.......fotografie gestudeerd vroeger.....en heb 2 katten :p .....als je vragen hebt stel ze gerust :D Het meest ben ik bezig met muziek...vroeger drummer in bandje tegenwoordig maak ik alleen muziek.....
www.stije.nl voor pics en wat muziek :)
Hallo allemaal :D

artvds2708

• Gast
« Reactie #909 Gepost op: 2008/01/19, 16:46:25 »
33 jaar
gebruik ubuntu sinds 2006
Zou geen Windows meer willen!
Moet echter nog voor de zaak (eigen bedrijf) wel
Spijtig

gekky29

• Gast
« Reactie #910 Gepost op: 2008/01/19, 17:35:07 »
ben Davy 33 jaar
draai sinds vorig jaar ubuntu naar zeer grote tevredenheid
was het slome gedoe van windows zat :)

Dreammaker

• Gast
« Reactie #911 Gepost op: 2008/01/23, 14:17:00 »
Ben 19. Kom wat Linux betreft net kijken. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden en stabieliteit. M'n vriendin heeft sinds een paar maanden Vista draaien, maar als ik dat zie, heb ik nog niet zo'n zin om straks opgescheept te zitten met een systeem dat ik haast niet naar eigen wensen kan aanpassen. Windows XP is mij vaak goed bevallen, ik was altijd zo klaar met installeren enzo, maar het tweaken duurt weer zo lang ;). Verder niks te klagen over XP, maar toch erg nieuwsgierig naar Ubuntu...

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #912 Gepost op: 2008/01/23, 16:09:36 »
Geboren in 1940. Goed gerekend, bijna 68. Van oorsprong werktuigbouwer.
Rond 1972 begonnen met assembler voor Z80 op een Hex-kitje. Op cursus in elkaar gevogeld. Daar de essentie van het concept microcomputer ontdekt: Met hetzelfde ding steeds andere problemen oplossen d.m.v. software. Relaistechniek (bedraad) vs. Vrij-programmeerbaar. Stammenoorlogen.
Daarna leren assembleren  met een Z80 systeem met van die grote 8 inch floppy's. In die tijd was er een sterke ontwikkeling van PLC systemen, dat zijn programmeerbare logische besturingen voor industriëele toepassingen. Heel veel van geleerd. Voor het ontwerpen van programma's waren er merkgerichte ontwikkelprog's die onder CP/M 86 en later MSDOS werkten. Voor het eerst Windows gaan gebruiken op een xx386 computer. En via W98, W2000, XP en Vista bij Ubuntu 7.10 aangeland (sinds 2 maanden favoriet). Ik heb een goed beeld van de terminal mogelijkheden, maar ik ben er niet in thuis. Ik vind klikken gewoon makkelijker, en daar schaam ik me absoluut niet voor. Gezien de gehele ontwikkeling van de grafische mogelijkheden denken er meer mensen zo over. Echt geen luiheid om eens een doc.blad in te kijken.
Thuis een netwerkje met 2 Ubuntu en 1 XP computer. Gewoon doorrommelen met
muziek en film, af en toe eens een ADSL aansluiting maken en een computer opknappen. Voor film is Ubuntu wel wat beperkter als XP, vind ik met wat ik er nu van weet, maar met de volgende versie komen er toch weer meer grafische oplossingen. Tegen die tijd weet ik ook weer meer.
Ik vind het wel gezellig op het forum, Leuk om op sommige vragen te antwoorden, vooral als je het antwoord uit eigen gewroet hebt gevonden. en je leert soms heel veel door een topic te volgen. Taal en stijlfouten storen me totaal niet, als maar duidelijk is wat er wordt bedoeld; zelf probeer ik zoveel mogelijk correct nederlands te gebruiken en daardoor worden mijn berichten altijd nogal lang. Laat je daardoor niet afschrikken, stel vragen als het niet duidelijk is. En zoek eerst in de forumindex naar soortgelijke problemen raad ik je aan.
Vr.groet, peter

Offline Elles

• Lid
« Reactie #913 Gepost op: 2008/01/23, 22:02:59 »
Ik ben Elles
ben van bouw jaar 1980

ben van af 7.2 (februari 2007 ;-) ) ubuntu gebruiker op een reserve pc.....met tussen stopt  helaas (shame on me)  ik moet soms werken met xp...op mijn "nieuwe".. pc
daar ga ik verandering aan brengen wil graag een dualboot, zodat ik rustig kan werken op ubuntu en als ik iets moet doen..dan maar op xp
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

kurosaki_ichigo

• Gast
« Reactie #914 Gepost op: 2008/01/24, 08:21:56 »
Vraagt zich af of hij al eens gepost heeft anyway 26 feb word ik 20 ( als je kado,s wil sturen linux hebbe dingtjes ofzo dan mag dat :P )

Offline brunod

• Lid
« Reactie #915 Gepost op: 2008/01/25, 22:43:21 »
Hoi,
Ik ben 43, franstalig en hier verloren om de ontwikkelling van Scribus te helpen.
Normaal werk ik in een huis voor geestelijke gehandicapeerde mensen. Ik ben daar onder ander met de computer bezig (een tiental).
Ik probeer alles door Linux (Ubuntu vooral, maar ook Debian als server) te vervangen. Ik ben op Ubuntu vanaf 5.10, omdat ik Scribus had gevonden op Kaella, franstalige live cd vanuit Knoppix.
Och ja, ik ben Belg en woon vlak bij Luik.
Brunod
U.B.U.N.T.U : U Better Use New Technics : UBUNTU
>>>------------------<3------------------->
Vergeef mijn fouten, ik ben franstalig...

Da_peer

• Gast
« Reactie #916 Gepost op: 2008/01/29, 16:57:10 »
Hoi, ik ben 19, ik kom uit Haarlem, ik begon met Kubuntu begin december. (althans wat betreft vaste installatie)
Ik heb daarvoor met de live-cd's van knoppix en mandriva one geklooid, maar toen mijn eerste echt eigen computer kwam zat daar helaas Win-vista op en dat was een extra dominatie om er linux op te zetten. De installatie van mandriva  liep op een fiasco uit, en nu ben ik al een tijdje meer dan tevreden met Kubuntu 7.10 .

Mijn plannen zijn om deze computer behalve voor thuis ook bij mijn 'bedrijfje' in te zetten. Ik doe namelijk in feestverlichting, dj enzo. Dat wil alleen nog niet lukken want ik heb driverproblemen met dmx4linux en Freestyler + wine werkt nog niet, maar dan heb ik nog wat om te hobbyen;-)

Offline blindeye

• Lid
« Reactie #917 Gepost op: 2008/01/29, 17:36:48 »
ik ben 52 jaar....heb pas 3 jaar interresse in een pc....omdat ik 3 jaar geleden internet aansluiting kreeg.....heb met windows xp en vista op de pc gewerkt maar altijd gevonden dat het anders moest kunnen....zonder vastlopers ....wel eens naar suse en fedora gekeken,maar vond ik best moeilijk....sinds afgelopen weekend....zeg maar vrijdag 26 januari definitief naar linux(ubuntu) overgestapt en zowl xp als vista van mijn pc gegooid nu wel een dualboot met g-os

frans

Reinaard

• Gast
« Reactie #918 Gepost op: 2008/01/30, 11:06:19 »
Hallo allemaal,
Ik ben Kees, bijna 53 jaar. Al jaren een Windows-gebruiker. Nu toch maar eens een (reserve)-PC ingericht met Ubuntu 7.10 en eens kijken hoe dat allemaal werkt.
De demo versie vanaf de cd-rom draaide prima, geen enkel probleem. Alle hardware werd gezien en werkte direct op de goede manier . . . . ook mijn ext. HD / USB-sticks / HP Laserjet 5L printer. Klasse.
Na enig testwerk op de reserve pc overweeg ik om mijn eigen systeem een dual-boot te geven zodat ik Linux (Ubuntu) of Win XP kan draaien. Zoals ik het nu zie heeft dat laatste OS bij mij zijn langste tijd wel gehad. Tot schrijfs.

Kees

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #919 Gepost op: 2008/01/30, 12:35:32 »
Citaat van: Reinaard
Hallo allemaal,
Ik ben Kees, bijna 53 jaar. Al jaren een Windows-gebruiker. Nu toch maar eens een (reserve)-PC ingericht met Ubuntu 7.10 en eens kijken hoe dat allemaal werkt.
Hoi Kees, zo was ik ook, toen ik 53 was ......
Nu ben ik 55 en dolgelukkig met Ubuntu ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline anko

• Lid
« Reactie #920 Gepost op: 2008/01/30, 18:07:02 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: Reinaard
Hallo allemaal,
Hoi Kees, zo was ik ook, toen ik 53 was ......
Nu ben ik 55 en dolgelukkig met Ubuntu ;)
Ik was ook 53 vorig jaar februari toen ik hiermee begon.
Nu dus 54 en Ubuntu op alle pc's en laptops in huis
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Jeroen

• Lid
« Reactie #921 Gepost op: 2008/01/30, 22:09:08 »
hoi ik ben Jeroen ben 27 en in 2006 geloof ik begonnen met Ubuntu vanwege dat ik Windoosch zat was

nu wil ik niet meer terug !!!  ( heb zelf op mijn nieuwe laptop Buntu gezet na 2 maanden Vista ergernis)

ben nog steeds beginner en vooral codes enz in de terminal vind ik moeilijk

verder Supersnel Super gaaf en Super stabiel ( klopt op hout)

PS naast linux/computeren heb ik als grote uit de hand gelopen Hobby Muziek maken......

heb een digitale piano en een keyboard,
plus een Harddisk recorder die geloof het of niet op een linux kernel draait geloof ik...... ( overigens allemaal Yamaha)

Groetjes jeroen

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #922 Gepost op: 2008/01/31, 00:01:19 »
Citaat van: Jeroen
plus een Harddisk recorder die geloof het of niet op een linux kernel draait geloof ik...... ( overigens allemaal Yamaha)
Geloven we wel :) Linux zit in meer apparaten dan je zou denken.. heel wat routers, mobieltjes, computergestuurde systemen draaien op Linux. Veel plezier met Ubuntu! En als je erin slaagt om wat muziek te maken met behulp van programma's in Ubuntu, laat het dan zeker een keer weten. (PS: misschien vind je het Ubuntu Studio-project ook wel interessant?)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Mr_Mouse

• Gast
« Reactie #923 Gepost op: 2008/02/01, 02:32:14 »
Over dat studioproject mag je me gelijk meer vertellen, maar ik zal mee eerst maar eens netjes voorstellen.

Naam: Mr Mouse
Leeftijd: 27 Jaar
Beroep: Operator
Hobby's: dj, producer

Hoorde een jaar of wat geleden al mensen over linux en ben mezelf er warm voor gaan maken sinds dat mijn vriendin thuiskwam met een krantenartikel over vista eind 2006.
Wat door moest gaan voor een marketingspraatje van een of andere Microsoft jodokus is bij mij niet helemaal naar bedoeling uitgepakt in ieder geval.

Er een hoop over zitten zoeken, maar ik kwam er niet helemaal uit welke distributie  
ik maar eens moest laten overkomen.
Ook omdat er voor het grafische gebeuren meerdere opties zijn zag ik even door de bomen het bos niet meer.

De knoop is deze week doorgehakt omdat ik het blaadje linux starter (incl cd'tje met Gutsy Gibbon)  in de supermarkt tegenkwam.
Die is dit moment verkrijgbaar in zowat elke zaak waar ze tijdschriften verkopen, dus er zijn waarschijnlijk nog een boel mensen aan het linux'en geslagen de laatste tijd .

Nu heb ik het dus dualboot naast windows op een van mijn pc's staan en de 1e indruk is vrij goed.
Er zijn echter nog wel een paar kleine dingetjes die (bij mij nu) beter kunnen en het een en ander wil niet geinstalleerd worden worden op dit moment.

Toch wel heel fijn dat er dan een forum is als dit, speciaal gericht op ubuntu (en familie) want een van die dingen werd hier al besproken alleen heb ik me er nog niet in verdiept (De oplossing zal er wel ergens tussen staan hoop ik)

En over dat studiogebeuren...

Ik draai momenteel met pcdj red (Allround)
en met Traktorscratch (monotone electronische herrie :D)
Aanklooien met cubase is het (probeer)produceer gedeelte.
Dit alles onder windows, maar voor het draaien komt er in ieder geval een Macbook (pro?) aan en dan zal ik voor het produceren ook wel richting apple gaan.

Omdat het hele linuxgebeuren voor mij nu nieuw en dus zeker leuk is ben ik toch wel eens benieuwd of er hier mensen zijn die me op een leuke sequencer kunnen wijzen voor linux met een goede onderdsteuning van vst's want expirimenteren is goed voor de creativiteit.

Tot slot hoop ik dat ik veel plezier kan gaan beleven aan ubuntu en dat dit een forum is waar ik voor dingen een oplossing zal vinden zodat ik nieuwkomers in de toekomst eventueel ook nog eens kan helpen.

Aangenaam Mr Mouse is de naam.

Eider

• Gast
« Reactie #924 Gepost op: 2008/02/01, 20:49:50 »
Ik ben bijna 17 en gebruik nu sinds vorig jaar december continu Ubuntu. Heb in 2006 ook Ubuntu geprobeerd maar destijds werkte er te veel dingen niet. Ik had toen ook een oudere computer dan nu.

Reden dat ik overgestapt ben naar Ubuntu is vanwege Windows Vista. Ik was na enkele maanden de traagheid en verschrikkelijke zeurberichten over Gebruikersbeheer spuugzat en heb Ubuntu geïnstalleerd. Het was na een tijdje zelfs zo erg dat ik mijn programma's niet meer kon verwijderen omdat ik volgens de computer geen administrator was.

Nu heb ik een lekker snelle computer die doet wat ik wil. Zit alleen nog steeds een beetje te prullen met mijn Brother 440 CN 3in1ding. De scanner daarvan heb ik nog steeds niet aan de praat en ADF functie ook niet.

Ben echt tevreden met Ubuntu en leer elke dag nog wat bij. Dat maakt het voor mij zo leuk :).