Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001273 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #925 Gepost op: 2008/02/01, 21:14:31 »
Wat ik zo mooi vindt aan dit topic:
de tevredenheid die uit de berichten spreekt :)

JimZ

• Gast
« Reactie #926 Gepost op: 2008/02/01, 22:30:28 »
Ik heb zelf geen enkele ervaring met sequencers maar HIER lijkt aanbod genoeg.

Gr,
Jim

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #927 Gepost op: 2008/02/01, 22:39:20 »
@ Eider is hier iets van van te gebruiken?  

http://solutions.brother.com/linux/sol/printer/linux/sane_drivers.html

Gr

Eider

• Gast
« Reactie #928 Gepost op: 2008/02/02, 10:11:12 »
Citaat van: Bobbie
@ Eider is hier iets van van te gebruiken?  

http://solutions.brother.com/linux/sol/printer/linux/sane_drivers.html

Gr
Die heb ik al geprobeerd maar dat werkt nog steeds niet vlekkeloos :).
Deze week heb ik lekker veel tijd dus dan zal ik het nog eens proberen.

/Edit: Het is me nu gelukt! Kan nu lekker met ADF scans maken :).
Het IP adres bleek te zijn veranderd van de scanner.
Via terminal en wat commando's zo het programma van brother aangepast. Lang leve de kracht van de terminal!

Michel_106GTi

• Gast
« Reactie #929 Gepost op: 2008/02/06, 10:37:42 »
Hallo allemaal,

Ik ben Michel, 28 jaar en gebruik nog maar sinds kort Ubuntu 7.10.

Ik ben werkzaam op een rekencentrum en werk daar als generiek procesbeheerder mainframe applicaties. Vorig jaar heb ik een cursus Unix gehad bij IBM en dat vond ik prachtig. Heerlijk om alle commando's in te kloppen.

Maar het zelf installeren is er nooit echt van gekomen, tot enkele dagen geleden. Ik heb een opdracht gekregen om Linux te installeren en daarbij het e.e.a. uit te voeren.

Tot op heden ben ik ERG tevreden met de installatie. Ik moet nog wel aardig wat leren, maar het begin is eindelijk gemaakt.

Offline neusje80

• Lid
« Reactie #930 Gepost op: 2008/02/10, 11:04:09 »
Citaat van: Eider
Ik ben bijna 17 en gebruik nu sinds vorig jaar december continu Ubuntu. Heb in 2006 ook Ubuntu geprobeerd maar destijds werkte er te veel dingen niet. Ik had toen ook een oudere computer dan nu.

Reden dat ik overgestapt ben naar Ubuntu is vanwege Windows Vista. Ik was na enkele maanden de traagheid en verschrikkelijke zeurberichten over Gebruikersbeheer spuugzat en heb Ubuntu geïnstalleerd. Het was na een tijdje zelfs zo erg dat ik mijn programma's niet meer kon verwijderen omdat ik volgens de computer geen administrator was.

Nu heb ik een lekker snelle computer die doet wat ik wil. Zit alleen nog steeds een beetje te prullen met mijn Brother 440 CN 3in1ding. De scanner daarvan heb ik nog steeds niet aan de praat en ADF functie ook niet.

Ben echt tevreden met Ubuntu en leer elke dag nog wat bij. Dat maakt het voor mij zo leuk :).
Dat gebruiks beheer in Vista is de mooiste reklame voor linux, voor mij was het ook een van de vele dingen waar ik kompleet gek van werd, samen met het konstant valideren en de ja ik weet het zeker knopjes
Ubuntu User no. 17620

Offline djypsi

• Lid
« Reactie #931 Gepost op: 2008/02/10, 11:42:15 »
Ik ben 13.
Ik werk nog maar een week fulltime met Ubuntu!
Ervoor had ik af en toe de Kubuntu pc aan staan.
Nu gebruikt mijn Moeder de Kubuntu!
M.v.g. Tanguy
Mijn Laptop:Hp - 510  
Kubuntu 8.04
Processor:Intel Centrino 2,2 GHz ; Harde schijf:60gb ; Schermgrootte:15inch ; Ram:1Gb

Offline Faiz

• Lid
« Reactie #932 Gepost op: 2008/02/11, 09:40:03 »
Ik ben Faiz, 36 jaar, in het verleden met Unix gewerkt. Nu wil ik mijn laptopje een nieuw leven inblazen door Ubuntu 7.10 erop te zetten, zodat ik weer een beetje op tempo kan werken met Office, OpenOffice, applicaties. (werk: financial controller).
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

TheGhostOfWhatever

• Gast
« Reactie #933 Gepost op: 2008/02/12, 21:14:43 »
ik ben 14 en bijna (bij begin lente) een half ben eergisteren begonnen met kubuntu.
Want MS doed niks deftig meer en als ze xp opgeve ist echt gedaan. de enige reden waarom ik nog XP gebruik is omdat ik een ipod heb (touch 16GB) en nog niet genoeg geld hebt om ineens een mac te kope maar linux blijft!

vespertilio

• Gast
« Reactie #934 Gepost op: 2008/02/12, 21:25:02 »
@TheGhostOfWhatever

www.kapaza.be => goed in het oog houden, staan soms zeer goeie pc's op voor een appel en een ei
verder zijn we ongeveer even oud, en ik kan al met de basis van ubuntu overweg (na een maand of 2, zou tijd beginnen worden)

mss kunnen we es wat op msn?

TheGhostOfWhatever

• Gast
« Reactie #935 Gepost op: 2008/02/13, 08:26:14 »
Citaat van: vespertilio
www.kapaza.be => goed in het oog houden, staan soms zeer goeie pc's op voor een appel en een ei
Heb het net bekeken en ziet er goed uit. maar zal wss nog wel een klein jaartjte duren want mijn zakgeld is echt geen hoogschieter!

Citaat van: vespertilio
mss kunnen we es wat op msn?
sgoed want ik ben het echt nog niet gewoon

Sancho

• Gast
« Reactie #936 Gepost op: 2008/02/13, 14:53:12 »
Ik ben Nick, 23 jaar (24 in mei), wonende te Oostende, België

Ik heb vroeger nog met Suse 9.1 gewerkt, daarvoor ff met Redhat gewerkt maar dat was een drama :) Ik ben dan even terug overgeschakeld naar Windows.

Bij Suse 10.1 terug dualboot gedaan met Win, dan dualboot Win en Ubuntu Feisty Fawn. Dan ben ik door omstandigheden terug gegaan naar Windows, maar plots barste de bom :) Ik was Windows beu, ondertussen had ik Suse en Ubuntu nog maals bekeken en  had ik voor een week of2 een triple boot: Suse 10.3 - XP - Ubuntu 7.10 (de XP was voor backup).

Na die periode is mn beslissing gevallen en draai in nu enkel nog Ubuntu 7.10 :) En der zal veel moeten gebeuren om me terug te laten veranderen :-) Binnen 3 maand ga ik alleen gaan wonen met mn vriendin en zal ze (lichtjes gedwongen :p) ook wel met linux leren werken :)

Grtz

TheGhostOfWhatever

• Gast
« Reactie #937 Gepost op: 2008/02/13, 20:19:25 »
Citaat van: Sancho
Binnen 3 maand ga ik alleen gaan wonen met mn vriendin en zal ze (lichtjes gedwongen :p) ook wel met linux leren werken :)
Hopelijk wel!

Offline Grieteke

• Lid
« Reactie #938 Gepost op: 2008/02/13, 22:31:16 »
Ik ben 22 (nog 13 dagen) en woon in Eindhoven. Een kleine twee jaar geleden voor het eerst met linux in aanraking gekomen en meteen verliefd geworden op de terminal. Doordat ik nogal slecht zie is het voor mij echt enorm veel makkelijker om gewoon (en natuurlijk blind ;)) te typen wat ik wil doen ipv een programma te zoeken in een menu of op een desktop.
Na mijn eerste ervaring met linux ben ik meteen gaan experimenteren met Ubuntu op mijn laptop, maar dit was vooral een beetje spelen. Nadat ik bij mijn stage zo'n 9 maanden geleden 10 weken lang dagelijks met ubuntu gewerkt had werd ik compleet gek van windows. Dus toen maar de stap genomen om ubuntu op mijn desktop te zetten, betere keuze had ik niet maken. Alles werkt beter en ik ben meteen van mijn 'sims' verslaving af ;). Het is nog steeds een dual-boot, omdat ik toch af en toe een spelletje wil spelen.
Op dit moment zit ik voor een stage in Duitsland en werk ik met Debian. Ik merk erg goed dat ubuntu hierop gebaseerd is maar ubuntu is toch duidelijk een verbetering. Maar er is prima te werken met debian en het is nog altijd beter dan een duitstalige SUSE installatie met KDE :(.
Op mijn laptop draai ik ondertussen alleen maar ubuntu, alleen heeft dat ding om de dag een kapot moederbord. Als het goed is komt er morgen een (tijdelijke) vervanger en mag ik dus weer ubuntu installeren. Eens kijken hoe lang ik er nu over doe om alles werkend te krijgen :D.

DarkEra

• Gast
« Reactie #939 Gepost op: 2008/02/15, 02:49:34 »
Ik ben 34 (word in juni 35) en sinds de avond van 13 februari 2008 een Ubuntu gebruiker. Wat kan ik nog meer vertellen? Ik hou van muziek, ben op het moment bezig om mijn project nieuw leven in te blazen. Enkele voorbeelden van artiesten waarvan ik de muziek verzamel zijn: Enigma (is en blijft mijn Nr.1), Mike Oldfield, Jean Michel Jarre, Achillea, Amethystium, Jeff Wayne (alleen het album The War Of The Worlds).

Heb voor mijn muziek project een Myspace site geopend maar daar moet nog een hoop aan gebeuren om het wat aantrekkelijker te maken. De hoofdzaak is dat oudere tracks van me daar al aanwezig zijn. In de toekomst, tenminste als het meezit, wil ik een eigen website hiervoor opstellen. Wie weet....

Dan is er nog mijn nieuwe hobby: Ubuntu. Nu ik deze eindelijk heb geinstalleerd moet ik zeggen dat ik er helemaal verliefd op ben geworden. Ik weet al een aantal dingen omdat ik meer dan een jaar de documentatie een beetje heb bestudeerd en op forums, zoals deze, rond heb geneusd. Ik heb me als het ware een beetje voorbereid. Ik gebruik dus geen Windows meer sinds eergisteren, heb deze gewoon gewist en direct Ubuntu op mijn laptop gezet.

Nu ik Ubuntu gebruik wil ik me stilaan steeds meer gaan verdiepen in dit grandioze besturings systeem.

Offline OpAtJan

• Lid
« Reactie #940 Gepost op: 2008/02/18, 15:49:50 »
Als nieuweling wil ik mezelf voorstellen. Ben 57 jaar en al heel veel jaren bezig met PC's.
Gestart met een Apple II computer van maar liefst 64Kb geheugen en een interne floppydisk, ja van die grote 5 1/4. Na vele probeersels DOS, windows 3.1 enz, nu naar Linux. Na enkele andere distro's, na op diverse forum's gekeken te hebben nu eindelijk Ubuntu, wil steeds verder overstappen van Windows naar Ubuntu.

Hoop nog veel te leren via dit forum.

Groeten,
OpAtJan

Quatroking

• Gast
« Reactie #941 Gepost op: 2008/02/18, 17:02:42 »
ah, de 5.14", wat een leuk ding was dat toch. Als m'n broertje er geen CD in had gestopt gebruikte ik hem nog.

Welkom op het forum!

« Reactie #942 Gepost op: 2008/02/19, 22:30:34 »
Ik zal mezelf even voorstellen: Johan, bijna 52 jr., een paar dagen geleden een iso gebrand via Windows-XP, daarna XP exit, welkom Ubuntu. Valt me wel op hoe stil de computer momenteel draait (de fan heeft veel minder werk te doen). Overigens, even reageren op een post van cvcaelen: de TRS-80, ook mijn eerste machine, backup op tape, nostalgie, leuk om te lezen.

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #943 Gepost op: 2008/02/20, 20:48:20 »
Inmiddels ben ik 13 jaar, en ik heb Windows maar de deur uitgedaan (Letterlijk, CD is van het dakraam de weg opgevlogen, en overreden door een auto :P)
Eerst was het dualboot, maar met die Linux games vermaak ik me wel, en er is altijd nog Wine enz...
En Linux is eigenlijk ook een grote game vind ik :)

« Reactie #944 Gepost op: 2008/02/20, 20:52:47 »
Citaat van: gijsisok
...
EDIT: Hoe kan het dat mijn bericht 2X gepost is??
Kan iemand hem misschien verwijderen?
De jeugd is de toekomst en telt voor twee? ;)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #945 Gepost op: 2008/02/20, 20:54:22 »
done :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #946 Gepost op: 2008/02/21, 00:25:00 »
Citaat van: gijsisok
Inmiddels ben ik 13 jaar, en ik heb Windows maar de deur uitgedaan (Letterlijk, CD is van het dakraam de weg opgevlogen, en overreden door een auto :P)
Haha, is dat dan niet zonde van je geld? Je kunt die cdtjes nog voor aardig wat de deur uit doen

Offline jhrich

• Lid
« Reactie #947 Gepost op: 2008/02/22, 11:14:23 »
jhrich
Mijn leeftijd is 76 (ex 1932) en bel al 30 jaar aan het computeren. Vanaf de Sinclair Z80 via Commodore 64 en 128 naar de PC met DOS, later Windows 3.1 tot XP.
Nu sinds 14 dagen na Knoppix bij Ubuntu terecht gekomen. Een hele uitzoekerij, Maar blijf leren.
Jan.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #948 Gepost op: 2008/02/22, 13:11:04 »
Citaat van: jhrich
jhrich
Mijn leeftijd is 76 (ex 1932) en bel al 30 jaar aan het computeren. Vanaf de Sinclair Z80 via Commodore 64 en 128 naar de PC met DOS, later Windows 3.1 tot XP.
Nu sinds 14 dagen na Knoppix bij Ubuntu terecht gekomen. Een hele uitzoekerij, Maar blijf leren.
Jan.
geweldig :cool:

« Reactie #949 Gepost op: 2008/02/22, 13:53:19 »
Citaat van: jhrich
jhrich
Jan.
Wow!  :O

"Impressive"

En welkom dus! Dit soort ervaring is wat mij betreft van harte welkom!

Groet,
Reginald
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?