Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001171 keer)

vespertilio

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #875 Gepost op: 2007/12/24, 12:04:28 »
hoi,

ik ben dus Steven, alias vespertilio
ik ben 15, en woon in Ingelmunster, West-Vlaanderen, België
Al heel lang werk ik met windows, en ik dacht dat ik met de computer kon werken. Tot ik wilde beginnen programmeren...
En dus ben ik nu bezig met Ubuntu erop te smijten :)

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #876 Gepost op: 2007/12/24, 16:43:53 »
Welkom.

reekje

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #877 Gepost op: 2007/12/24, 21:35:12 »
Welkom vespertilio,

hier lopen wel meer mensen rond die graag programmeren, je mag steeds raad vragen, succes.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #878 Gepost op: 2007/12/25, 16:43:16 »
Ik ben 14 jaar, tussen de 1.71 en de 1.75 lang en ik gebruik Ubuntu sinds oktober 2006 :)
Maar sommigen van jullie weten dat waarschijnlijk wel,
want al voordat ik Ubuntu gebruikte heb ik veel aan dit forum - of eigenlijk de mensen op dit forum - gehad,
zonder dit forum had ik de overstap ook veel minder zeker gemaakt.
En nu ben ik al 14 maanden een zeer tevreden Ubuntu gebruiker :)
Ik volg de tweede klas VWO (Atheneum), en ik programmeer in C en BASIC enzo..
That's me ;)

- groet, Florian

« Reactie #879 Gepost op: 2007/12/25, 23:19:54 »
Hey Florian, gezellig dat je er weer bent. Ben jij niet die jongen die in t offtopicdeel zijn biologievraagstukken aan ons voorlegde? Vast wel...........
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #880 Gepost op: 2007/12/25, 23:35:25 »
Ja, en hij was toen de jongste gebruiker ;)
Florian, je was ineens weg, maar nu ben je er weer, blij je te zien.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #881 Gepost op: 2007/12/25, 23:57:55 »
Haha, dat herinner ik me ook nog ja.
Topic heb ik hier teruggevonden ;) http://forum.ubuntu-nl.org/topic/5149
Welkom terug :) hoewel ik je de laatste maanden toch wel vaker heb zien posten op dit forum :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #882 Gepost op: 2007/12/26, 01:46:59 »
Welkom, Quatroking!

Citaat van: Quatroking
Ik heb 6 pc's op m'n kamer staan, allemaal in een netwerk, die windows 98 en redhat 6&9 draaien. En natuurlijk mijn Ubuntu 7.10, mijn grootste trots.
Hopelijk draait die Windows98 alleen op het interne netwerk, en niet op het internet? Want win98 wordt niet meer voorzien van beveiligingsupdates... lijkt me dus alleen maar bruikbaar om in een hoekje te zetten, afgesloten van het internet.

Ben vaak bezig met computers, maar behalve dat teken ik heel vaak. Ik heb ongeveer 3GB aan artwork zo ver en dat word alleen maar groter.
Interessant. Interesseer ik me ook wel in. Kan je eens wat laten zien? Misschien heb je een Deviantart account ofzo? :)

Dat is het wel zo'n beetje. Oh ja, op school heb ik al meerdere keren de beveiliging gekraakt enzo met simpele handelingen. Account synchronizeren met administrator enzo.
Leuk dat je het kan, maar je moet er niet al te trots op zijn, tenzij het een soort van demonstratie was waarbij je niets verkeerd deed. Ik ken zelf ook manieren genoeg om zulke dingen uit te halen.. Zeer makkelijk uit te voeren op de meeste lokale netwerken. Het is niet voor niets dat de meeste hacks plaatsvinden op het interne netwerk. Beetje jammer dat zoiets eigenlijk heel moeilijk te beveiligen is, zeker bij DHCP.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

vespertilio

• Gast
« Reactie #883 Gepost op: 2007/12/26, 12:38:06 »
ik probeer ook aan pc's te geraken...
iemand die weet waar ik aan goedkope kan geraken (mogen oude zijn, zou er DOS, win 95 en Xubuntu willen opzetten)

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
« Reactie #884 Gepost op: 2007/12/26, 12:44:15 »
Ik heb hier nog wel een aantal oudere systemen staan, minitowers met Pentium 1, 2 of 3.... van alles wat...

Heb er in de afgelopen jaren meer dan 100 gesloopt. Dat schiet ook niet echt op... heb de tuin nu weer vol staan met oud ijzer!  Krijg er regelmatig binnen van een aantal bevriende scholen die ook niet weten wat ze met oude hardware moeten....    Had ooit in de woonkamer 15 systemen draaien.... nu nog maar 6... en ja hoor allemaal met Linux!
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

« Reactie #885 Gepost op: 2007/12/26, 13:54:32 »
Inderdaad, ik ben de klimopjongen ;)
En dat ik een tijdje weg was, kwam door het feit dat ik een nieuwe telefoon zonder kundige browser heb, maar nu heb ik er Opera Mini opgezet, en kan ik weer posten :)
Dus ik ben gelukkig weer terug :)
- groet, Florian

« Reactie #886 Gepost op: 2007/12/26, 14:28:17 »
@arie Nee, ik heb hier thuis geen internet aansluiting..daar heeft m'n moeder namelijk niet zoveel zin in.
Maar mijn mobieltje heeft gelukkig internet :D

Offline kiersie

• Lid
    • http://www.gboek.nl
« Reactie #887 Gepost op: 2007/12/26, 15:03:34 »
had op school ook altijd meerdere accounts waren gewoon aangemaakte accounts zonder ww met onbeperkte ruimte op me eigen account had ik 10 mb wat ik veel te weing vind

Offline reekje

• Lid
« Reactie #888 Gepost op: 2007/12/26, 15:10:02 »
Citaat van: profoX
Welkom, Quatroking!

Ik heb 6 pc's op m'n kamer staan, allemaal in een netwerk, die windows 98 en redhat 6&9 draaien. En natuurlijk mijn Ubuntu 7.10, mijn grootste trots.
Hopelijk draait die Windows98 alleen op het interne netwerk, en niet op het internet? Want win98 wordt niet meer voorzien van beveiligingsupdates... lijkt me dus alleen maar bruikbaar om in een hoekje te zetten, afgesloten van het internet.

Ben vaak bezig met computers, maar behalve dat teken ik heel vaak. Ik heb ongeveer 3GB aan artwork zo ver en dat word alleen maar groter.
Interessant. Interesseer ik me ook wel in. Kan je eens wat laten zien? Misschien heb je een Deviantart account ofzo? :)

Dat is het wel zo'n beetje. Oh ja, op school heb ik al meerdere keren de beveiliging gekraakt enzo met simpele handelingen. Account synchronizeren met administrator enzo.
Leuk dat je het kan, maar je moet er niet al te trots op zijn, tenzij het een soort van demonstratie was waarbij je niets verkeerd deed. Ik ken zelf ook manieren genoeg   om zulke dingen uit te halen.. Zeer makkelijk uit te voeren op de meeste lokale netwerken. Het is niet voor niets dat de meeste hacks plaatsvinden op het interne netwerk. Beetje jammer dat zoiets eigenlijk heel moeilijk te beveiligen is, zeker bij DHCP.
Weten hoe kackers te werk gaan is handig als je je boeltje wilt beschermen, tegen hackers, dan is het handig dat je weet hoe het hacken in zijn werk gaat,
er schijn een boek over te zijn, bedoeld voor die gene die zich bezig houden met het bevijligen van computers.

Als je bijvoorbeeld weet hoe men een database injectie uitvoerd, men weet van welke arrays, variablen en of strings, een injectie schript gebruik maakt, dan kan men die bevijligen, door een bevijleging in te bouwen, dat is bevijleging 1 is een limint op de formulier invoer, en een controle op het soort van info wat ingevoerd wordt. zijn het alleen letters, cijfers en leestekens als gweone taal of wordt er proggrammeer code ingevoer.
bevijleging 2 de database connectie niet direct in de pagina te include, maar deze te include in een ander bestand wat in de pagina geinclud wordt.
zie schematje.

=============
html/php
   -----------
   ninclude
   bla bla bla
      +++++++++
       databse connectie
      +++++++++
   hier je query die in de pagina rezultaten moet geven
   -------------
/html/
===========?

3 het is goed om het proggramma wat je schrijft zo vijlig mogelijk te schrijven,Daar vor is kennis van de gebruikte proggrammeer taal heel belangrijk, maar ok kennis van de hacker sripts.

Hoer bij komt metteen het vor beel van opensource, weer om de hoel, omdat een of slechts enkele mensen niet al deze kennis in huis hebben.
en in een grote communety zijn er altijd wel personen die juist dat ene dinge tje weten, dor dat ze het toevallig net gelezen hebben, of ooit hacker zijn geweest, of er bij hun opleiding er toevallig wel aandacht aan beteeds is, of dat ze toevallig een hackers cuide in huis hebben.

Ps dit vind ik zelf ook wel intressant, ik zou wel eens een windows virus willen vangen en open puteren,
Nog even iets over mij zelf wat is nog niet verteld heb, af en toe ben ik een denkertje, en heb ik soms oplossingen vor probleempjes of vraagstukken, dat kan ok Ubuntu of een van de proggramma;s die onder ubuntu draaien betreffen.

reekje

« Reactie #889 Gepost op: 2007/12/26, 18:02:15 »
Dat het handig is om te weten hoe hacking (of eigenlijk cracking, want white-hat-hacking is juist het beveiligen v.e. computer) in zijn werk gaat, kan ik beamen.
Zo ben ik er d.m.v. SQL Injection met een foutief SQL Commando achter gekomen, dat een bepaald online systeem waar m'n school gebruik van maakt slecht beveiligd is.
Ik kreeg namelijk heel netjes de melding dat het gegeven commando onjuist of onvolledig was..
Dan weet je dat als je een geldig commando invoert, dit commando gewoon uitgevoert zou worden (wat ik natuurlijk niet ga doen, want dan wordt het cracking en dat doe 'k niet.
Het hangt er maar net vanaf hoe je je kennis toepast ;)

« Reactie #890 Gepost op: 2007/12/26, 18:23:35 »
Misschien ook wel relevant in een topic alwaar je jezelf voorstelt:
na het behalen van mijn diploma Atheneum ben ik van plan om Technische Informatica te gaan studeren, en anders Filosofie, daar schijn ik talent voor te hebben, althans, naar mening van mijn lerares filosofie en nog wat meer mensen.. :)

« Reactie #891 Gepost op: 2007/12/30, 14:32:55 »
Beste reekje,
Ik weet dat je dyslectisch bent, en ik vind derhalve spellingfouten geen enkel probleem, (ik zal ze ongetwijfeld zelf ook maken), maar dit vind ik wel de leukste spelfout tot nu toe!  :D

Citaat van: reekje
Weten hoe kackers te werk gaan is ....
reekje
Of is 't GEEN spelfout...   ;)

Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline reekje

• Lid
« Reactie #892 Gepost op: 2007/12/30, 14:38:50 »
ha ha ha lachen. Dat is inderdaad een leuke, ik bedoelde hackers

En wat is dat vor een engelse tekst onder je bericht, boven je handtekening> dit vraag ik omdat ik die niet snap.

> Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr > the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be     > at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit > > porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but > the wrod as a wlohe.

reekje

« Reactie #893 Gepost op: 2007/12/30, 14:48:47 »
ha ha ha lachen. Dat is inderdaad een leuke, ik bedoelde hackers

En wat is dat vor een engelse tekst onder je bericht, boven je handtekening> dit vraag ik omdat ik die niet snap.

> Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr > the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be     > at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit > > porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but > the wrod as a wlohe.

reekje
Deze engelse tekst kan iedereen met kennis van het Engels probleemloos lezen. Gezien jij dyslectisch bent, kan het zijn dat jij dat niet zo makkelijk kan. Wat is er speciaal aan deze tekst? Van elk woord zijn de letters dooreengehaald. Enkel de eerste letter en de laatste staan op hun plaats.
Dit is zo'n psychologisch grapje... Voor u is er natuurlijk nu niets grappigs aan gezien het probleemloos lezen bij u niet af gaat. Je kan er natuurlijk een sport van maken om deze zin toch te lezen door bij elk woord afzonderlijk de letters op de juiste volgorde proberen te zetten. ;) Maar ja, zoals ik al zei, de grap is er af.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #894 Gepost op: 2007/12/30, 14:53:02 »
nee, ik ben nieuwschierig wat de betekenis van de tekst is, maar ik kom er zelfs met puzzelen niet uit.
Met gewon engels heb ik al moeite, met computer engels nog het minste moeite.

reekje

« Reactie #895 Gepost op: 2007/12/30, 15:19:26 »
nee, ik ben nieuwschierig wat de betekenis van de tekst is, maar ik kom er zelfs met puzzelen niet uit.
Met gewon engels heb ik al moeite, met computer engels nog het minste moeite.

reekje
Ik zal het even op orde zetten. (Ik denk wel dat we dit dan moeten afsluiten want dit heeft eigenlijk niets te maken met "Stel jezelf voor (leeftijd)" ;)

De opgave:
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

De letters in volgorde:
According to a research at Cambridge University, it doesn't matter in what order the letters in a word are, the only impotent thing is that the first and last letter be at the right place. The rest can be a total mess and you can still read it without problem. This is because the human mind does not read every letter by itself, but the word as a whole.

Vertaald:
Volgens een onderzoek in de Universiteit van Cambridge, maakt het niet uit wat de volgorde van de letters in een woord is, het enige wat telt is dat de eerste en de laatste letter op hun plaats staan. De overige letters mogen volledig dooreen staan en toch kan je het woord zonder problemen lezen. Dit komt omdat het menselijke brein niet elke letter afzonderlijk leest maar ze leest het hele woord in zijn geheel.

Groet,

Dadio

« Reactie #896 Gepost op: 2007/12/31, 09:04:11 »
Ben al sinds 1 augustus geregistreerd, maar telkens vergeten om me voor te stellen. Beter laat dan nooit zeg ik maar. Hier gaan we dan.
Ik ben 54 jaar en mijn eerste ervaring met linux was op een oudere pc : amd 350 met 65 mb ram en xubuntu 6.06. Dat lukte niet erg vlot door onvoldoende geheugen. Op aanraden van Bartek geprobeerd met DSL en fluxbuntu waardoor ik mijn eerste ervaringen opdeed met de terminal. Al vlug heb ik in die oude machine 256 mb geheugen bijgeprikt waardoor ik ubuntu wel kon testen, maar dat liep tergend traag. Xubuntu liep hier al veel vlotter. In maart 07 kocht ik mij een nieuwe machine waarna ik m'n werk pc (amd 1.5 ghz - 512mb) in april 07 kon voorzien van feisty (daarvoor draaide die op Win 2000)
Dat werkte schitterend en nog steeds. Bedoeling was om die nieuwe machine te voorzien van een dual boot met xp en gutsy. Heb gutsy xubuntu getest op die oude machine, maar dat liep niet zo vlotjes als feisty. Daarom wacht ik liever op de nieuwe release van Hardy in april 2008. Dat is het zo een beetje in een notedop. Hou jullie in elk geval op de hoogte.
groetjes,
summer
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #897 Gepost op: 2008/01/02, 22:12:10 »
Ik ben nu 12, en over een week of 2 word ik 13.
Ik werk sinds juni/juli 2006 met Ubuntu, toen had ik op Schijf 1 XP en op 2 Ubuntu 6.06.
Eind 2006 kreeg ik een nieuw PC, maar daar zat maar een schijf in en toen had ik Ubuntu 6.10 geinstalleerd, maar ging het mis met het verkleinen met partioneren en was ik alles kwijt:(
Daarna eigenlijk nooit meer op Ubuntu gewerkt, maar Ubuntu bleef wel in mijn "hart":P
Een half jaar geleden heb ik Wubi ontdekt en dus ben ik weer begonnen met het gebruiken ervan, Ubuntu 7.04 met Wubi.
Maar over een paar weken krijg ik een externe harde schijf, dan backup ik alle bestanden en dan ga ik fulltime Ubuntu werken.
Alleen voor mijn games zal ik helaas nog Windows moeten gebruiken, maar veel software die bij Ubuntu zit draait hier ook al:)-

Quatroking

• Gast
« Reactie #898 Gepost op: 2008/01/02, 23:26:30 »
Welkom, Quatroking!

Leuk dat je het kan, maar je moet er niet al te trots op zijn, tenzij het een soort van demonstratie was waarbij je niets verkeerd deed. Ik ken zelf ook manieren genoeg om zulke dingen uit te halen.. Zeer makkelijk uit te voeren op de meeste lokale netwerken. Het is niet voor niets dat de meeste hacks plaatsvinden op het interne netwerk. Beetje jammer dat zoiets eigenlijk heel moeilijk te beveiligen is, zeker bij DHCP.
de systeembeheerder bij ons beweert telkens dat de windows xp overal perfect beveiligt is, en dan maak ik een bod van 10 euro of ik het kan kraken. makkelijk.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #899 Gepost op: 2008/01/02, 23:38:28 »
Welkom, Quatroking!

de systeembeheerder bij ons beweert telkens dat de windows xp overal perfect beveiligt is, en dan maak ik een bod van 10 euro of ik het kan kraken. makkelijk.
ha ha ha Wat een sisteem beheerder