Ik ben 53, en vanaf ongeveer 1970 met computers bezig, in het begin wat zelfbouw gedaan met de intel 8080, later de zilog Z80. Als eerste echte OS heb ik CP/M en later MP/M gebruikt. Een aantal jaren daarna een TRS80 level 1 met Z80 processor in gebruik genomen, heel veel in assembler geprogrammeerd omdat ik vooral eigen software voor mijn eigen ontwikkelde hardware nodig had. Na de TRS80 heel veel met een eigen op de Z80 processor gebasseerde bussystemen gewerkt. Vanaf 82/83 de eerste eigenbouw pc's in gebruik genomen, jarenlang met bulletinboards gewerkt, met diverse operating systems, eerst dos, later unix, en zelfs windows...
Vanaf '96 ben ik al met Linux bezig gegaan en er nooit meer mee gestopt, wel heel vaak van distributie gewisselt, sinds een half jaar gebruik ik nu Kubuntu (Ubuntu met kde geinstalleerd) en dat bevalt me uitstekend. Ben tegenwoordig systeembeheerder bij een bedrijfje met 25 vaste werknemers. Heb een aantal jaar geleden op de zaak alle windows servers vervangen door SuSE linux, en ook dat was een groot succes.
Op de zaak ben ik wel de enige die op zijn werkstation linux (kubuntu) gebruikt, maar ik verwacht dat dit komend jaar ook nog wel eens zou kunnen gaan veranderen.... Een collega is al over, nu de rest nog ;-) Een aantal hebben deze maand een nieuwe computer gekocht voor thuis, en allen met vista erop... Dit zijn wel potentieele nieuwe linux gebruikers... Op naar 2008! Go Linux Go....