Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001103 keer)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #850 Gepost op: 2007/11/30, 15:08:20 »
thorgar, een register zul je in Ubuntu helaas niet vinden maar er bestaan tooltjes die je toch het gevoel geven met het register te werken zoals gconf-editor. Veel plezier met de nieuwe wereld die voor je open gaat en welkom op onze site.

:)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #851 Gepost op: 2007/11/30, 16:08:40 »
Citaat van: Thorgar
Ik hoop dat ik snel genoeg ook met antwoorden voor anderen kan komen.
Dat gaat ongemerkt,
zo zijn de meesten hier begonnen ;)

Veel plezier met Ubuntu, je zult er zeker geen spijt van krijgen, want je PC kan jaren langer mee, door de lagere systeem eisen ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

toeternietoe

• Gast
« Reactie #852 Gepost op: 2007/12/03, 14:51:43 »
Ik ben 50 en al zo'n 22 jaar met computers bezig (niet professioneel). Al jaren heb ik zin om eens iets anders dan Windows te gebruiken, maar tot hiertoe zag ik er tegen op. Ubuntu lijkt me wel wat en dat probeer ik nu uit. Eerste poging met Gutsy Gibbon liep nogal slecht af. Ik kon zelfs XP niet meer starten. Uiteindelijk terug aan de praat gekregen. Binnenkort een nieuwe poging. Ik hoop dat het lukt.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #853 Gepost op: 2007/12/03, 15:08:57 »
Hoi, 50+ ser welkom (ben zelf 55) ben zelf ook op latere leeftijd hiermee begonnen, nou ik kan je zeggen heb er geen spijt van, mocht je vragen hebben, ben je altijd welkom.

« Reactie #854 Gepost op: 2007/12/03, 16:21:58 »
was 61 toen ik er mee begon en dat was met mandrake,voor mijn was dat heel
moeilijk.........windows zat te veel in m,n geheugen gegrift.
heb meerdere keren linux er weer afgeflikkerd en elke keer toch weer geprobeerd.
nu zit ik weer met linux en nu blijft het linux,gebruikt nu ubuntu 7.10 en werkt er ook
mee, erger nog ik doet er alles mee.
zou nu niet meer anders willen.

zit nu al in de aow.
maassluis 
eerste stad aan de waterweg.

« Reactie #855 Gepost op: 2007/12/03, 17:57:23 »
helaba, nog een 50 plusser, Ben zelf 54 en al anderhalf jaaar bezig met linux
Van harte welkom ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #856 Gepost op: 2007/12/03, 19:13:40 »
Citaat van: toeternietoe
Binnenkort een nieuwe poging. Ik hoop dat het lukt.
En kom je problemen tegen, gewoon vragen !
Wij zien liever een tevreden gebruiker die we kunnen helpen, dan iemand die niets durft te vragen :lol:

Offline Tom

• Lid
« Reactie #857 Gepost op: 2007/12/03, 21:14:57 »
Citaat van: witfrans
was 61 toen ik er mee begon en dat was met mandrake,voor mijn was dat heel
moeilijk.........windows zat te veel in m,n geheugen gegrift.
heb meerdere keren linux er weer afgeflikkerd en elke keer toch weer geprobeerd.
nu zit ik weer met linux en nu blijft het linux,gebruikt nu ubuntu 7.10 en werkt er ook
mee, erger nog ik doet er alles mee.
zou nu niet meer anders willen.

zit nu al in de aow.
Fijn nog een leeftijd genoot na ja ben een jaartje ouder maar wat maakt dat.
De meeste van mijn leeftijd vrienden spelen nog met xp en durfen de stap niet zetten .
Nu ik wel en heb het niet berouwd ben er blij mee en ook een beetje trots.
En alles valt te leren  met hulp van het Dream Team Ubuntu Forum hier.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #858 Gepost op: 2007/12/03, 22:12:30 »
Citaat van: wandarooze
zit nu al in de aow.
Fijn nog een leeftijd genoot
Stelletje oude mannen .....
ik ben jaloers op jullie, ik moet nog meer dan 9 jaar tot mijn 65ste ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #859 Gepost op: 2007/12/03, 22:17:06 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: wandarooze
zit nu al in de aow.
Fijn nog een leeftijd genoot
@Ron heeft ook zijn voordeel als God belieft zul je nog een paar distro s meer verslijten als wij , het zij je gegunt.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #860 Gepost op: 2007/12/03, 22:38:40 »
Ze zeggen toch wel eens als je 50 jaar bent, dan mag je plaats nemen bij de wijze mannen, ( omdat je dan weet waar abraham de mosterd vandaan haalt)

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #861 Gepost op: 2007/12/03, 23:54:19 »
Misschien gaat mijn moeder van over de sestig ook over, ze denkt er over.
Ik heb er al links naar de documentatie hier en bij het buur forum gemailt,
en vertelde dat ze alleen een e mail adres nodig heeft om zich aan te melden, ze is niet zo actief op internet.
Maar bij haar wordt het een duelboot, Linux en Xp vanwegen een proggramma voor haar practijk.

Dat zou dan de derde zijn die ik over heb.
Een medebewoner van het pand waar ik woon.
een kennis, van me, maar die krijgt internet niet aan de praat, dus hij heeft Win nog nodig om te internetten, dus het kan zijn, dat die nog even wacht tot die verhuisd is.
en dus mijn moeder die er over na denkt, of ze de stap wil wagen.

Reekje

toeternietoe

• Gast
« Reactie #862 Gepost op: 2007/12/04, 09:31:45 »
Citaat van: toeternietoe
Binnenkort een nieuwe poging. Ik hoop dat het lukt.
En kom je problemen tegen, gewoon vragen !
Wij zien liever een tevreden gebruiker die we kunnen helpen, dan iemand die niets durft te vragen :lol:
Tweede keer goeie keer. Heb mijn schijven eerst anders ingedeeld zodat ik een volledig aparte schijf heb voor Ubuntu. Het draait en de eerste updates zijn binnen. En toen was het na middernacht en viel ik bijna om van de slaap. Als Linux-newbie zal ik zeker nog wat te vragen hebben. Bedankt voor het warme welkom en tot ziens in de andere topics.

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #863 Gepost op: 2007/12/10, 21:36:33 »
Stelletje hangjongeren,,,,,,,, ik ben pas 73 en wil ook (nog) meedoen. ;=)

Ik heb mijn buik vol van Windows en probeer nu Ubuntu onder de knie te krijgen.

Met GWBasic, DOS en Windows 3.1, Windows 95, Windows ME en later Windows XP heb ik leren omgaan, dus, als ik tijd van leven heb, zal Ubuntu me op den duur ook wel gelukken.
Al moet ik toegeven dat de leeftijd wél gaat meespelen; het aanleren gaat me heel wat moeilijker af dan vroeger. :(=(
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

« Reactie #864 Gepost op: 2007/12/10, 21:42:30 »
Citaat van: KeesS
Met GWBasic, DOS en Windows 3.1, Windows 95, Windows ME en later Windows XP heb ik leren omgaan, dus, als ik tijd van leven heb, zal Ubuntu me op den duur ook wel gelukken.
Effe doorbijten en je zult zien dat je je vrijer zult voelen.
En ik ben er zeker van dat je enkele jaren langer zult leven met Ubuntu ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #865 Gepost op: 2007/12/11, 09:59:14 »
Citaat van: asilnevs
Citaat van: KeesS
Effe doorbijten en je zult zien dat je je vrijer zult voelen.
En ik ben er zeker van dat je enkele jaren langer zult leven met Ubuntu ;)
Je bedoeld: zodra je het een beetje onder de knie hebt, minder frustratie?
Dat zou heel erg toff zijn, dat denk ik ook wel, zeker als steeds meer hardware en audio en vidio dingen goede ondersteuning hebben.
Dan is het zaak voor de gene die kunnen proggrammeren, alles uit de kast te halenm, om dat te fixen.
en voor ons te leren hoe we bugs moeten melden en fecture requests in kunnen dienen. Dus ook je Engels bij spijkeren,

reekje

AmezorC

• Gast
« Reactie #866 Gepost op: 2007/12/11, 10:49:42 »
47 lentes jong.
Altijd met Microsoft gewerkt, nu eens Linux (te beginnen met Ubuntu) bekijken :).
Tijdens cursus VMware een client in moeten richten en uit fun eens iets anders gepakt dan XP / Vista.
Interesse gewekt :)

Wil binnenkort een virtueel U-machine inrichten om ermee te spelen.
Kan mooi SABnzbd voor me uitvoeren :)

Gebruikertje

• Gast
« Reactie #867 Gepost op: 2007/12/12, 10:24:12 »
Hallo allemaal, ik ben 17 jaartjes jong.

Ik heb sinds Januari een eigen computer en ik moest elke week wel mijn virusscanner aanzetten en defragmenteren want anders werd mijn computer erg traag, dit werd ik een beetje zat omdat ik het al veels te druk met mijn eigen leven heb toen hoorde ik van een kennis dat dit allemaal niet hoeft in Ubuntu dus ik heb hem gevraagd waar ik dat kon kopen toen zij hij dat het gratis was en dit kon ik natuurlijk niet geloven en toen had hij het mij laten zien op zijn computer daarna kreeg ik van hem een cd met daarop Ubuntu toen ben ik gaan zoeken op internet voor een beetje hulp met het installeren van Ubuntu en kwam ik hier terecht op dit forum ik hoop dat ik hier goed word geholpen n dat ik straks gewoon lekker kan computeren zonder dat ik mijn computer elke week moet schonen.

Groetjes Gebruikertje

freekill

• Gast
« Reactie #868 Gepost op: 2007/12/12, 13:36:18 »
18 Jaar, Geboren in 1989. Heb lang windows gebruikt totdat ik wat experimenteerde met linux. Door een foutje met men ati drivers een keertje beeld verbeukt. Omdat ik dat niet in orde kreeg terug  windows geinstalleerd toen. Nu heb ik er terug Ubuntu ( met kde dus kubuntu) opstaan. Ik hoop dat hier niets mis mee loopt :) zodat ik er mee kan blijven werken want het gaan zeer vlotjes.

Offline frits1954

• Lid
« Reactie #869 Gepost op: 2007/12/19, 14:56:14 »
Reekje schreef

Misschien gaat mijn moeder van over de sestig ook over, ze denkt er over.
Ik heb er al links naar de documentatie hier en bij het buur forum gemailt,
en vertelde dat ze alleen een e mail adres nodig heeft om zich aan te melden, ze is niet zo actief op internet.
Maar bij haar wordt het een duelboot, Linux en Xp vanwegen een proggramma voor haar practijk.

In Ubuntu synaptic pakketbeheer zitten verschillende pakketen voor een dokters
en / of fysio praktijk  ( en gratis  )  ;)
welkom bij de klub

Frits1954
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

dotic

• Gast
« Reactie #870 Gepost op: 2007/12/20, 04:01:49 »
Zal me dan ook maar voorstellen; ben 30 draaide op me pc altijd Windows....maar ben nu toch echt (eindelik?) de overstap aan het maken
verder isn het hier net  een half museum van oude computers uit het pre-pc tijdperk ;-)
C64/128 atari1024 amiga500 ;-)phillips videopack 2000 ;-)

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
« Reactie #871 Gepost op: 2007/12/22, 06:50:33 »
Ik ben 53, en vanaf ongeveer 1970 met computers bezig, in het begin wat zelfbouw gedaan met de intel 8080, later de zilog Z80. Als eerste echte OS heb ik CP/M en later MP/M gebruikt. Een aantal jaren daarna een TRS80 level 1 met Z80 processor in gebruik genomen, heel veel in assembler geprogrammeerd omdat ik vooral eigen software voor mijn eigen ontwikkelde hardware nodig had.  Na de TRS80 heel veel met een eigen op de Z80 processor gebasseerde bussystemen gewerkt.  Vanaf 82/83 de eerste eigenbouw pc's in gebruik genomen, jarenlang met bulletinboards gewerkt, met diverse operating systems, eerst dos, later unix, en zelfs windows...
Vanaf '96 ben ik al met Linux bezig gegaan en er nooit meer mee gestopt, wel heel vaak van distributie gewisselt, sinds een half jaar gebruik ik nu Kubuntu (Ubuntu met kde geinstalleerd) en dat bevalt me uitstekend.  Ben tegenwoordig systeembeheerder bij een bedrijfje met 25 vaste werknemers. Heb een aantal jaar geleden op de zaak alle windows servers vervangen door SuSE linux, en ook dat was een groot succes.  
Op de zaak ben ik wel de enige die op zijn werkstation linux (kubuntu) gebruikt, maar ik verwacht dat dit komend jaar ook nog wel eens zou kunnen gaan veranderen.... Een collega is al over, nu de rest nog ;-)  Een aantal hebben deze maand een nieuwe computer gekocht voor thuis, en allen met vista erop... Dit zijn wel potentieele nieuwe linux gebruikers... Op naar 2008! Go Linux Go....
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #872 Gepost op: 2007/12/22, 14:56:25 »
gradje, zeer welkom. veel computerervaring lees ik. succes met ubuntu.;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #873 Gepost op: 2007/12/22, 16:15:09 »
Citaat van: gradje53
Als eerste echte OS heb ik CP/M en later MP/M gebruikt.
Dat was nog eens een tijd, nooit blauwe schermen :lol:
Volgens mij hebben we in Hilversum al een keer hier over gesproken ........
Welkom, gezien je ervaring ben je een welkome aanvulling op het forum, je zult ongetwijfeld mensen ook kunnen helpen die pas met Ubuntu beginnen.

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
« Reactie #874 Gepost op: 2007/12/22, 17:13:46 »
Volgens mij hebben we in Hilversum al een keer hier over gesproken ........
Welkom, gezien je ervaring ben je een welkome aanvulling op het forum, je zult ongetwijfeld mensen ook kunnen helpen die pas met Ubuntu beginnen.
Daar ben ik al geruime tijd mee bezig rOn. Vandaag ook weer een potentieele klant binnengehaald.
Zoontje van een collega was vandaag met zijn vader mee naar de zaak, heb daar even een live-cd met Ubuntu op een werkstation gezet en hem wat spelletjes laten spelen... En natuurlijk meteen een cd mee gegeven voor thuis.  Hij was razend enthousiast, dus dat zit wel goed. Bij de jeugd moet de verandering beginnen, de ouders komen dan ook wel.  Vaak zie ik het overigens ook andersom, dat viel mij op de release party wel op, heb diverse ouderen gesproken die al geruime tijd met linux werken maar waarvan de kinderen (nog) niet over willen stappen. Ergens natuurlijk logisch want de kinderen hebben nooit iets anders gezien en gehad dan win....

En ja, we hebben inderdaad in Hilversum met elkaar gesproken.

Op naar de volgende releaseparty!
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999