Hey iedereen,
Kben woonachtig te België (Turnhout), ben 23 jaar en studeer aan de unief in Leuven.
Ik ben al lang bezig met pc's: vanaf commodore 64 over 486, etc.
Vroeger heel erg hardware-minded (volgen van recente ontwikkelingen ed.), daarna testte ik dan zo ongeveer elk interessant softwarestukje uit voor Windows,...
Heb op de moment 2 peecees, standaard geleverd met Windows:
Een zelfgebouwde dual-core T-6300,2048mb Dual channel werkgeheugen, GeForce 7600GT
een Acer laptop (travelmate 4101WLIi)
Na lang 'tegenstander' geweest te zijn van linux tov een kotmaatje (meer een kwestie van eer:p) overgestapt op linux dual-boot systemen. Op pc van kotmaatje lere werken met Redhat, maar via een tijdschriftje in aanraking gekomen met Kubuntu (Dapper). Na verscheidene maanden van frustraties over gezever met ATI kaarten, niet ondersteunde Gforce kaarten, Kde strubbelingen een pauze ingelast in mijn linux ervaring (ongeveer 1 jaar geleden).
Toen Windows Vista uitkwam ben ik beginnen steigeren en vloeken op de systeemeisen en nu hoop ik definitief te zijn overgestapt op Ubuntu (tot zover geen strubbelingen met Gnome *grijns*, met alle respect voor KDE natuurlijk).
Zeker geen expert (ben er in geslaagd om de eerste dag de Xorg.conf te verkl*ten en opnieuw alles te herinstalleren), maar uit het geprul van de eerste 48u marathon linuxdraaien (nieuw werkwoord voor mij btw) heb ik toch vrij veel geleerd. Terminal roept oude nostalgische prompt en DOS momenten weer op, waar ik toch vroeger zo van hield

...
Nu nog terug html-codes opfrissen en dan voel ik me weer 'jong'...