Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000754 keer)

Offline eendje

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #600 Gepost op: 2007/04/02, 22:22:39 »
Hoi Annelies,

Leuk  dat je op het forum bent. Als je een beetje rondstruint op het forum zul je merken dat dit forum niet alleen bewoond wordt door mannen...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #601 Gepost op: 2007/04/03, 11:16:14 »
Citaat van: CrazyCentaur
Windows is helaas een dominante factor geworden, je kunt er nog moeilijk helemaal omheen. Maar de rol van open source en Linux en Ubuntu neemt in ieder geval heel snel toe en misschien is er nog eens een Windows-loze toekomst :)
Wie weet... :d allezins gebruiken steeds meer en meer mensen open-source, niet altijd in Linux, maar ook in Windows, kijk maar naar Firefox, hoeveel mensen dat niet gebruiken op Linux en Windows, hun aandeel groeit steeds meer.

Ooit misschien, wie doet er een gokje, hoeveel jaar...

Maar waar moetten we dan op gaan gamen, Linux en Mac zijn nu eenmaal geen game-besturingsystemen.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #602 Gepost op: 2007/04/03, 12:02:15 »
Citaat van: Q.
Maar waar moetten we dan op gaan gamen, Linux en Mac zijn nu eenmaal geen game-besturingsystemen.
En waarom niet? Er zijn voldoende spelletjes die zeer goed draaien op Linux. Er worden alleen te weinig games verkocht voor Linux om de fabrikanten te overtuigen voldoende nieuwe games te ontwikkelen voor Linux.

Gamen doe je dus voorlopig het beste op je Nintendo, Playstation of Xbox.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #603 Gepost op: 2007/04/03, 12:19:18 »
Jah, als er dan geen Windows niet meer zou zijn dan zouden de gamefabrikanten mss meer games maken voor Linux, dat betekent natuurlijk ook meer gebruikers. Zolang dat ze geen virussen meepakken is het goed. Als iedereen zou overschakelen op Linux, ik denk dat er dan veel meer rommel zal zijn van programma's enzo.  Ik blijf wel Supertux spelen, lekker verslavend :d

Offline b16a1

• Lid
« Reactie #604 Gepost op: 2007/04/05, 15:22:04 »
Sja, mij is Bart, 27 en doe hier schreeuwen vanuit het prachtige Brabantse land...

Sinds vorige week toch maar richting Ubuntu gegaan, simpelweg omdat ik EN een goedkope l*l ben (andere hobby is een auto en dat is nog veel duurder dan een computer) en omdat Vista me echt TEGENstaat...

Dus dan maar ff wat leren.

Ubuntu draait bij mij op:
Jetway J7F2WE1G5D Mini-ITX moederbord, 512MB DDR2, 250GB 3.5" HDD

Verder heb ik nog twee oude P4 gebakjes staan die voorlopig lekker op XP Pro blijven draaien.

@bartek: Voor gamen heb je een Wii (heerrrrlijk apparaat, geweldig voor feestjes) :)
Toshiba P200-14N 11.04 _ de magische rook krijg je helaas niet terug gestopt
ASUS N76VM-V2G-T1073V X12.04
DIY HTPC X12.04 [XBMC] terug op de drawing board

Denzo

• Gast
« Reactie #605 Gepost op: 2007/04/07, 18:24:09 »
Gelukkig draaien er nog games als ET op. Draai nu heel veel ubuntu. minstens 9 op de 10 keer.

1501

• Gast
« Reactie #606 Gepost op: 2007/04/08, 19:44:57 »
Zal ik ook maar dan :)

Ik ben 1501, ben 30 jaar. Had als kind een Sinclair nog wattes, waarop ik veel heb gegamed and heb gerommeld in Basic. Vervolgens een amiga, toen een tijdje stil omdat ik uitgaan enzo intressantger vond dan computers ;). Op mijn 19e weer aan de PC, windows 95, daarna laptop met windows XP, nu weer een andere laptop met alleen Ubuntu erop :)

Waarom Linux, nou XP kwam me 3 jaar geleden al de neus uit, maar ik was te lui om over te stappen. Toen ik de eerste berichten hoorde over Vista dacht ik, NEE.  :) Had ook met mezelf afgesproken voor dat Vista uit zou komen dat ik overgestapt zou zijn....:)

Offline anko

• Lid
« Reactie #607 Gepost op: 2007/04/08, 20:38:20 »
Misschien gaat Vista er voor zorgen dat Linux (welke dan ook) eindelijk gaat doorbreken?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

1501

• Gast
« Reactie #608 Gepost op: 2007/04/08, 21:55:36 »
Ik hoor meerdere mensen in mijn omgeving zeggen dat ze willen over stappen :)

« Reactie #609 Gepost op: 2007/04/08, 22:11:48 »
Citaat van: 1501
Ik hoor meerdere mensen in mijn omgeving zeggen dat ze willen over stappen :)
Ik probeer ubuntu ook te verkopen maar mensen zijn koppige gewoontedieren, zelfs onder mijn eigen dak...

Offline Nico

• Lid
« Reactie #610 Gepost op: 2007/04/09, 12:53:13 »
Ik probeer niet eens bij mijn vader :)
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

dario

• Gast
« Reactie #611 Gepost op: 2007/04/09, 13:11:33 »
yo yo

29 jaar oud ... sinds vorig jaar met Debian gewerkt ... na al de heisa over Ubuntu ben ik er 3 weken geleden mee begonnen ....

loop toch tegen veel kleine probs aan ... maar ik vind het een goede distro !

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #612 Gepost op: 2007/04/09, 14:39:28 »
Ik zal me ook maar ff voorstellen.

Roland, Bouwjaar 1967. :o

Vanaf m'n 20ste tot m'n 30ste als internationaal "Trukker" gewerkt bij een groot transportbedrijf uit het oosten van het land.
Via via terecht gekomen bij de technische dienst van een productiebedrijf en van daaruit doorgerold in de machinebouw. nu al weer zo'n 3 jaar werkzaam als Field Service Engineer (Duur woord voor buitendienst monteur ;) ) bij een klein dienstverlenend bedrijf.

Aan het stoeien met Linux sinds Redhat 5.1 (Naast Windows) via SuSe 7.1 t/m 10, nu Kubuntu (Desktop) en Xubuntu (Laptop) (Beide 7.04) voor 99% over op Linux.

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

markdark

• Gast
« Reactie #613 Gepost op: 2007/04/12, 14:41:30 »
Net nieuw, maar hier ben ik dan, maak je borst maar nat :)

Mark Veenstra, 1981

Werk als consultant bij een ICT bedrijf en kwam in aanraking met linux zoon 2 jaar geleden. Een beetje geproefd van linux en ben nog steeds erg lerend. Kwam Ubuntu tegen en ben sinds een paar dagen nu over op Ubuntu. Heb wel XP nog binnen VMWare voor sommige applicaties die niet via Wine te draaien zijn, maar dit is maar voor kort :)

Gr,

Mark

Roderik

• Gast
« Reactie #614 Gepost op: 2007/04/14, 23:27:13 »
Van het goede jaar '71.
Voor het eerst via Knoppix in aanraking gekomen met linux op een desktop waarop winME stond. Ik was direct verkocht.
Later dit nog een keer geinstalleerd en nadat ik dit verknald had overgegaan naar debian install maar te moeilijk.

Via diverse andere live cd's als Damn Small Linux, Slax Kill Bill ( erg goed werkend op dit oude beestje) en zoekende naar een blijvend alternatief voor windows 2ooo dat ik tussendoor als vervanger naast knoppix gebruikte(steeds minder en minder..) Nu op de oude desktop Xubuntu en het gaat weer 'snel' en ik ben benieuwd naar wat gaat komen.

Nu een beetje aan het spelen met Edubuntu om zo mijn neefje van 6 te laten wennen aan iets dat blijvend is.(spelletjes zijn erg goed en handig om kinderen iets leuk te laten vinden!)

Op mijn laptop aan het knoeien met (K)Ubuntu en nog steeds af en toe knoppix (oude liefde) en soms nog SLax Kill Bill.

jlkiller

• Gast
« Reactie #615 Gepost op: 2007/04/20, 16:44:39 »
Geboren in 1991, nu dus 15 jaar. Ben net nieuw hier... Werk sinds m'n 14de ofzo met Ubuntu. Ben er niet héél goed mee, maar vind het leuk om te expirimenteren! :)

wernergeysemans

• Gast
« Reactie #616 Gepost op: 2007/04/20, 16:54:56 »
Hi,

Sinds vorige week overgestapt op Ubuntu.

Had nog een oude PC met windows 98SE.

Omdat ik ook graag met deze PC op internet wil en aangezien Windows 98 niet meer ondersteund wordt, en het bijgevolg ook moeilijk is om nog een deftige firewall en antivurus hiervoor te vinden.

Was trouwens al langer van plan om Linux uit te proberen, maar vroegere distributies (bv Suse) bevielen niet echt.

Nu probeer ik Ubuntu eens uit.

By the way : ik tel 44 lentes.

groetjes

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #617 Gepost op: 2007/04/20, 19:24:35 »
Wanneer je (net als ik) een oude W98 PC hebt (466 MHz met 512 MB RAM) dan kan ik je Xubuntu aanraden, die is liever op oude PC's !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Machiel

• Gast
« Reactie #618 Gepost op: 2007/05/06, 14:07:47 »
Hoi,

Ben twee weken geleden begonnen met ubuntu, omdat ik wel hou van wat dingen uitproberen met de computer.
Vanaf het begin was zeer tevreden over ubuntu, en dus doe ik al mn internet/tekstverwerking/grafische bezigheden op ubuntu. Maar ik hou ook van gamen dus kan ik nog niet zonder windows.

Oja, ben 18 jaar.

Groeten Machiel

zork

• Gast
« Reactie #619 Gepost op: 2007/05/08, 10:11:51 »
Halleekes,

Ontsproten uit de klei in 1976. Tot een half jaar terug draaide ik een dual boot met Windows 2000, op dit moment 100% feisty (wat wel erg soepel draait).

Grt!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #620 Gepost op: 2007/05/08, 11:29:31 »
Citaat van: zork
Halleekes,

Ontsproten uit de klei in 1976. Tot een half jaar terug draaide ik een dual boot met Windows 2000, op dit moment 100% feisty (wat wel erg soepel draait).

Grt!
welkom hier! en succes. wanneer je vragen hebt weet je de weg he? ;)

Offline SiemonG

• Lid
« Reactie #621 Gepost op: 2007/05/08, 12:07:28 »
Nou, zal ik ook maar eventjes dan?
Nu 22 jaar, al deze jaren woonachtig in Enschede. Heb heeeeel vroeger, toen ik nog zo [   ] klein was eens een 286 met EEN Linux gehad. Ik kon er toen leuk mee typen, maar verder dan directories aanmaken kwam deze dreumes echt niet.
Sinds een half jaar Linux weer eens opgepakt. Nou! Dat was wel een aangename verrassing. Eerst een tijdje met Suse lopen klooien. (SLED10) Daar een boel van geleerd, maar lang niet genoeg. Toen kwam ik hier terecht en heb toen meteen Edgy geinstalleerd, 19 april :P ge-upgrade naar Feisty en (bijna) alles draait fantastisch.
Heel veel mazzel gehad met mijn hardware. Ik heb een Dell Inspiron 6000 en krijg steeds meer voor elkaar.
Ik heb nu al meer voor elkaar dan ik ooit met mijn windows voor elkaar kreeg, en dat zonder (lees ANDERE) frustraties!
Ubuntu is voor mij een blijvertje!! En dit forum (en de engelse variant) zijn de fundering van mijn tevredenheid.
Bedankt al vast voor alle oepsjes waar jullie oplossingen voor vinden :D
The Ubuntu Counter Project - user number # 21754

emgee_1

• Gast
« Reactie #622 Gepost op: 2007/05/08, 12:42:54 »
Hello all of you

Geboren 1961; ik maakte met Unix kennis rond 1980 en heb er in/meegewerkt tot 1991; mijn toenmalige werkgever in 1991 was helemaal into MS Windows en heb er tot voor zeer kort bij verschillende werkgevers mee gewerkt.

Laatst was ik het gewoonweg spuug en spuug zat het hele gedonder met XP; een collega wees mij op UBUNTU (maar had het zelf niet geinstalleerd) Enfin 610 geinstalleerd en daarna 704 en ben werkelijk geshockeerd hoe mooi het in elkaar zit. Hier (bv Gnome desktop) is heel goed over nagedacht. En nu maar mijn oude Unix kennis uit de motteballen halen en aan een rebirth beginnen. Ik draai nu nog Dual boot Xp maar heb er al een week of twee niet naar gekeken  :)

Ik heb echter wel een helebooel apps onder XP draaien waar ik of een Linux equivalent voor zoek of onder vmware/virtualbox/wine probeer te draaien : adobe lightroom/Iview media pro/mindmanager/Photoshop CS/...

eerste computer Atari Stf 1024 (20MB harde schijf!!!!)

Groeten en tot Ubuntu

Marcel

Offline eendje

• Lid
« Reactie #623 Gepost op: 2007/05/08, 20:52:16 »
Citaat van: emgee_1
Hello all of you

Geboren 1961; ik maakte met Unix kennis rond 1980 en heb er in/meegewerkt tot 1991; mijn toenmalige werkgever in 1991 was helemaal into MS Windows en heb er tot voor zeer kort bij verschillende werkgevers mee gewerkt.

Laatst was ik het gewoonweg spuug en spuug zat het hele gedonder met XP; een collega wees mij op UBUNTU (maar had het zelf niet geinstalleerd) Enfin 610 geinstalleerd en daarna 704 en ben werkelijk geshockeerd hoe mooi het in elkaar zit. Hier (bv Gnome desktop) is heel goed over nagedacht. En nu maar mijn oude Unix kennis uit de motteballen halen en aan een rebirth beginnen. Ik draai nu nog Dual boot Xp maar heb er al een week of twee niet naar gekeken  :)

Ik heb echter wel een helebooel apps onder XP draaien waar ik of een Linux equivalent voor zoek of onder vmware/virtualbox/wine probeer te draaien : adobe lightroom/Iview media pro/mindmanager/Photoshop CS/...

Groeten en tot Ubuntu

Marcel
Wat betreft Adobe lightroom, misschien is Lightzone een idee (http://lightcrafts.com/linux/ ) ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien veranderd dat binnenkort :).

Voor mindmapping... In SYnaptic stonden twee pakketten. Zoek eens op mindmap. En op internet vond ik Freemind: http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/FreeMind_on_Linux#Ubuntu_.26_Kubuntu

Photoshop CS kun je installeren door de installatie van WIndows naar Linux te kopiëren en het te runnen in Wine. ZIe: http://blog.publicidadpixelada.com/how-to-adobe-photoshop-cs2-on-ubuntu-10-steps/

Succes!
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

_mg

• Gast
« Reactie #624 Gepost op: 2007/05/24, 16:03:47 »
Citaat van: eendje
Citaat van: emgee_1
Hello all of you

Groeten en tot Ubuntu

Marcel
Wat betreft Adobe lightroom, misschien is Lightzone een idee (http://lightcrafts.com/linux/ ) ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien veranderd dat binnenkort :).

Voor mindmapping... In SYnaptic stonden twee pakketten. Zoek eens op mindmap. En op internet vond ik Freemind: http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/FreeMind_on_Linux#Ubuntu_.26_Kubuntu

Photoshop CS kun je installeren door de installatie van WIndows naar Linux te kopiëren en het te runnen in Wine. ZIe: http://blog.publicidadpixelada.com/how-to-adobe-photoshop-cs2-on-ubuntu-10-steps/

Succes!
Lightzone is een mooie optie moet het  nog verder bekijken maar ziet er eerste indruk heel goed uit

Je andere suggesties ga ik uitproberen

Dank eendje