Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000848 keer)

dimitripauwels

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #625 Gepost op: 2007/05/26, 22:05:42 »
snel mezelf voorstellen,

Bijna 25 jaar oud

heb al een paar linux distro's geprobeerd in een vmware machine (kwestie van eerst wat te proberen)

uiteindelijk voor ubuntu gekozen omdat ze er op de avondschool (graduaat informatica) ook naar overschakelen (eerst was er debian)

vind ubuntu de meest gebruiksvriendelijke distro die er is (voor zover ik de anderen ken)

bedoeling is inzicht te krijgen in het systeem om eens een live distro met forensische tools te kunnen gebruiken

tweede bedoeling:
ubuntu goed onder de knie krijgen zodat onze andere pc's (laptops van moeder en zusje) binnenkort kunnen overschakelen naar ubuntu ipv xp

mijn moeder en zus werken al met openoffice, firefox en thunderbird

ben helemaal opensource minded btw

halepole

• Gast
« Reactie #626 Gepost op: 2007/05/26, 22:21:12 »
@ DimitriPauwels Welkom bij het Ubuntu forum je zal je direct thuis voelen.
Ook is het leuk dat je sowieso open-source voorstander bent.
Je moeder en je zus zullen nu nog makkelijker kunnen overschakelen.
Groetjes Halepole

Offline maxpower

• Lid
« Reactie #627 Gepost op: 2007/05/27, 23:23:32 »
Ach.. dan kan ik ook niet achter blijven...

Ik ben mark, woon in de gemeente drenthe, ben 17 jaar.. Ik doe mbo ict. Mijn mentor heeft me enkele malen proberen over te halen linux te gebruiken omdat het voor school ook verplicht is..

Na maanden lang: linux er op.. *** linux.. windows!! linux is toch fijner er op.. *** windows.. linux er op.. *** linux altijd met zn drivers.. enz enz..  :) uit die periode heb ik veel geleerd vooral omdat ik ook verschillende distro's heb geprobeerd.. Een hele tijd mandriva gebruikt maar uiteindelijk toch besloten om over te gaan op ubuntu waar ik ook mee begonnen ben.. Ik ben nu voor definitief over (denk ik)

Nu loop ik het woord ook te verkondigen.. Mijn oom proberen om te praten .. Mijn neef heeft daqt ook enkele malen geprobeerd..dus die is denk ik ooit wel over.. En een neefje die iets jonger is dan ik heeft gevraagd of ik alsjeblieft dat mooie linux wil installeren want windows loopt altijd zo vast! en ziet er niet uit!! :)

Mijn vriendin heeft helaas een verschrikkelijke hekel aan linux :P maar nu ik haar verboden heb windows op mijn computer te gebruiken en ze de pc dichter bij haar heeft dan mijn laptop ?(Waar alleen windows op staat voor mn werk)  stapt ze tegnwoordig wel achter de pc.. Gaat de goede kant op dus..

Moderator edit: Welkom op dit forum maar zorg er wel voor dat je geen scheldwoorden gebruikt of woorden die kwetsend kunnen overkomen. Je post is licht aangepast. Lees voor 't gemak ff de gedragscode na: http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/gedragscode/

flogginfiona

• Gast
« Reactie #628 Gepost op: 2007/05/30, 13:49:01 »
Ik ben FlogginFiona, 23 jaar oud, en ik werk nu zo'n twee weken met Ubuntu (en heb nu al lichte bekeer-neigingen).
Hiervoor heb ik met  Windows gewerkt (van 3.11 tot XP, geloof ik) en een heel klein beetje met DOS, toen ik een jaar of twaalf was.

Op het moment heb ik twee computers.
Een is een oude die ik ooit gekregen heb waar net XP op past. Die gebruik ik voor programma's die ik op het moment nog niet op m'n andere computer heb (vnl. VLC, HJ Split en Peazip/ExtractNow. Ik moet de internet connectie nog even uitzoeken) en waar nog wat oude bestanden op staan (moet ik nog uit zoeken en organiseren).
De tweede, met Ubuntu (Feisty Fawn) is een geen nieuwe maar wel een stuk nieuwer en beter dan mijn oude. Het heeft even geduurd voordat het me lukte om de partities te krijgen die ik wou, maar uiteindelijk is het me gelukt.

Wat ik met mijn oude ga doen als ik alles op m'n Ubuntu computer heb weet ik nog niet.

De reden dat ik overgegaan ben op Linux is dat ik had gehoord dat het stabieler was. Daarnaast wist ik daar minder over waardoor ik veel zou moeten leren over het goed werken met mijn eigen computer, iets dat altijd handig is.
Ik heb Ubuntu gekozen omdat verschillende mensen dit aanbevolen en het er niet te moeilijk uitzag.

llmulder

• Gast
« Reactie #629 Gepost op: 2007/06/01, 14:48:44 »
14 jaar oud ben ik, WIJ gebruiken een jaar of 2 linux, IK Gebruik nu een half jaar een triple boot met Win98 Xubuntu Arch(probeerseltje) En andere pc XP en Ubuntu.

Lars

Cobuntu

• Gast
« Reactie #630 Gepost op: 2007/06/04, 09:41:45 »
Ik ben Cobuntu,

13 jaar oud, gek op computers sinds ervaring met Windows 3.11. Ik ben nog niet zolang lid op het forum en heb het hier naar me zin. Nog geen ervaring met Linux, maar ik wil het leren en alles ervan weten. Nou... alles is nogal overdreven, maar iig heel veel :P

Zelf een computer met helaas nog Windows XP maar dat gaat zeer snel veranderen :),
ervaring gehad met: win 95, win 98 sec, win 2000 professional, win XP. Wat ik allemaal las over ubuntu en heb gehoord op dit forum klinkt allemaal veel beter, soepeler, etc. Eindelijk een andere interface, vrijheid, privacy en niet de hele tijd vastlopers. Ik hoop dat ik me goed heb geïdentificeerd.

Mvg,

Cobuntu

de_D

• Gast
« Reactie #631 Gepost op: 2007/06/04, 17:45:45 »
Ik zal me dan ook maar eens voorstellen...
Ben Jouke (m), 16 jaar en ik gebruik sinds een jaar of 2 linux. Ben begonnen met ubuntu, maar daar was ik snel op uitgekeken. Daarna wat lopen kloten met GNOME-Debian maar uiteindelijk toch voor KDE-Debian gekozen en dat bevalt me nog steeds erg goed. Ik heb alleen ook nog 2 andere computers staan (allemaal samengesteld uit oude zooi hoor) en daarop draai ik af en toe XFCE-Debian (bevalt minder goed) en Xubuntu. Xubuntu is echt mijn favoriet voor oudere en minder snelle systemen, dus vandaar dat ik ook op dit forum zit.
Ik ben trouwens met linux in aanraking gekomen doordat ik window$ XP wilde installeren op een van de pc's, maar de installatiecd werkte niet (natuurlijk) dus moest ik snel een alternatief hebben. En gelukkig had mn pa nog een oude ubuntu-bootcd liggen. Sindsdien nooit geen Microsoft zooi meer (nodig) gehad en als ik zie wat je tegenwoordig voor Vi$ta neer moet tellen ben ik wel blij dat ik ben overgestapt :)

@ flogginfiona, je naam is afgeleid van Flogging Molly?

greetz Jouke

libia

• Gast
« Reactie #632 Gepost op: 2007/06/04, 21:09:48 »
Heey iedereen!

Ik ben Leroy, ik ben 14 jaar :)

Ik heb een computer met Vista, en hier een laptop met Windows XP.. XP zuigt nog erger dan vista, dus heb ik besloten om naast die XP Kubuntu te installeren :)

gr. Leroy

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #633 Gepost op: 2007/06/04, 23:20:42 »
Hoi allemaal,

Omdat ik de laatste tijd flink wat probeer bij te dragen dacht ik, dan stel ik me ook maar eens voor.
Ik ben Martijn, 24 jaar en ik woon op Bonaire. Jawel dat prachtige kleine eilandje voor de kust van Zuid Amerika. Lekker warm en altijd goed weer :D
Ooit zo'n 5 a 6 jaar geleden (wow wat klinkt dat ver weg)  ben ik begonnen met Linux, puur uit idealistisch oogpunt. Ik wilde namelijk "vrijheid" voor alles en iedereen, dus ook voor computers :)
Heb heel wat uitgeprobeerd, ik ben begonnen met Suse, toen naar Mandracke (ondertussen heet dat anders) en Gentoo. Gentoo is echt de Uber distributie maar vraag me nu te veel tijd. Daarom ben ik een jaartje of anderhalf terug over gestapt op Ubuntu en dat bevalt me best. Het is makkelijk, erg grafisch en prima voor de luie mensen :)

Nog steeds sta ik ervan versteld dat er zulke geweldige initiatieven uit de opensource wereld komen en dat resulteert in geweldige producten. Ubuntu is er een van! Juist bij Ubuntu vind ik het cool om te zien dat de opensource wereld kan samenwerken met het bedrijfsleven.
Ik hoop in mijn vrije uurtjes af en toe een stukje bij te kunnen dragen aan zo'n initiatief.

Groeten vanaf een warm en gezellig eiland,
Martijn (raggar)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #634 Gepost op: 2007/06/05, 08:35:33 »
leuk dat je je even voorstelt. je was idd al opgevallen in het meehelpen, leuk!
:D

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #635 Gepost op: 2007/06/05, 09:14:09 »
Extra welkom Raggar. Voor zover mij bekend ben jij de enige op dit forum die buiten Europa woont. Nu de andere eilanden van de Antillen en Suriname nog.

Monstrox

• Gast
« Reactie #636 Gepost op: 2007/06/05, 11:19:01 »
Neen, ik woon ook in het buitenland, Hong Kong! Maar ik ben een (Nederlandse) Brabander.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #637 Gepost op: 2007/06/05, 14:01:04 »
Cool Monstrox, dan zijn we met z'n tweeën. :)
Ik werk hier op een school met allemaal enthousiastellingen voor linux, dus wie weet mcgyver .......

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #638 Gepost op: 2007/06/05, 14:33:47 »
Ik had ooit eens iets geschreven over Ubuntu in het buitenland. Misschien is het leuk om eens in de zoveel tijd iets te posten over de ontwikkelingen daar,

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6375

Het gaat hier nou eenmaal om het uitbreiden van de Nederlandssprekende Ubuntu gemeenschap.

Excuseer me voor het de off toppic gaan.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #639 Gepost op: 2007/06/05, 18:19:54 »
Er was toch ook iemand hier op het forum een nederlander die in amerika woont, toch?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

maartenc

• Gast
« Reactie #640 Gepost op: 2007/06/06, 21:19:58 »
yoyo,

Ik ben 28. Ik werk al een tijd met linux zo'n 10 jaar, af en toe met wat pauses tussen.
Ben destijds begonnen met redhat. Nu heb ik 3 debian's, 2 kunbuntu's en 1 solaris 10 draaien.
En we leren nog elke dag bij :)
Maar ik moet wel toegeven dat ik nog een Windows heb in dual boot, want ik ben nogal een gamer ;)

JosB

• Gast
« Reactie #641 Gepost op: 2007/06/07, 20:19:08 »
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jos Bronkhorst en ik ben een man van 58 jaar.
Al sinds de Commodore 64 op de TV vind ik computeren leuk. Voor Ubuntu , dat is 2 weken geleden, gebruikte ik Windows XP. (en nu stiekem nog vaak hoor!)
Het is heel erg wennen, maar ik kom er wel.
Graag tot schrijfs, Jos.

Offline Menno_

• Lid
« Reactie #642 Gepost op: 2007/06/09, 16:23:17 »
Dag iedereen,

mijn naam is Menno en ben van 1964, 8 juli om precies te zijn.
In 1980 ben ik op school met computers begonnen, basic programmeren op een ABC80. In 1984 aan de macintosh (mijn beroep was zoon, die dingen waren toen echt onbetaalbaar, dus pa: bedankt nog hè!). Daarop met pascal bezig geweest. In de jaren erna met macintoshes blijven werken en vanaf 1997 op mijn werk met windows gaan werken. Tot die tijd was computers een privé-aangelegenheid.

Een paar maanden geleden na bijna 8 jaar weer eens een eigen laptop gekocht (Dell9400 met T7200 en 2 Gig), windows erop en toen kwam een vriend bij scouting met Ubuntu ... Na twee weken mijn laptop Dual-boot gemaakt. Ik heb trouwens in die twee weken mandriva en fedora ook nog geprobeerd, maar die distributies vind ik toch niet zo leuk als Ubuntu. Ik heb inmiddels in de meterkast een ubuntu-server staan en daar draai ik een paar (test-)forumpjes en en paar andere leuke webtoepassingen op, om onze scouts over een tijdje te kunnen voorzien van een nieuw CMS en DMS.

Ik vind linux en m.n. Ubuntu helemaal top, maar helaas draait Filemaker (daar programmeer ik dagelijks mee) niet op Ubuntu (met Wine werken plugins niet en tekst valt in programmermodus weg), anders zou ik helemaal Windows eruit trappen. Ik programmeer overigens ook met Servoy en dat loopt als een zonnetje, maar dat is een Java-toepassing, dus dat dat goed loopt mag je eigenlijk wel verwachten :D

Anyway dit forum is erg leuk en de info die je vind over problemen is erg handig. Ik hoop dat ik ook nog eens kan bijdragen

groet, Menno
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

The_Necrocide

• Gast
« Reactie #643 Gepost op: 2007/06/09, 17:03:23 »
Hey iedereen,

Kben woonachtig te België (Turnhout), ben 23 jaar en studeer aan de unief in Leuven.
Ik ben al lang bezig met pc's: vanaf commodore 64 over 486, etc.
Vroeger heel erg hardware-minded (volgen van recente ontwikkelingen ed.), daarna testte ik dan zo ongeveer elk interessant softwarestukje uit voor Windows,...
Heb op de moment 2 peecees, standaard geleverd met Windows:
Een zelfgebouwde dual-core T-6300,2048mb Dual channel werkgeheugen, GeForce 7600GT
een Acer laptop (travelmate 4101WLIi)

Na lang 'tegenstander' geweest te zijn van linux tov een kotmaatje (meer een kwestie van eer:p) overgestapt op linux dual-boot systemen. Op pc van kotmaatje lere werken met Redhat, maar via een tijdschriftje in aanraking gekomen met Kubuntu (Dapper). Na verscheidene maanden van frustraties over gezever met ATI kaarten, niet ondersteunde Gforce kaarten, Kde strubbelingen een pauze ingelast in mijn linux ervaring (ongeveer 1 jaar geleden).
Toen Windows Vista uitkwam ben ik beginnen steigeren en vloeken op de systeemeisen en nu hoop ik definitief te zijn overgestapt op Ubuntu (tot zover geen strubbelingen met Gnome *grijns*, met alle respect voor KDE natuurlijk).
Zeker geen expert (ben er in geslaagd om de eerste dag de Xorg.conf te verkl*ten en opnieuw alles te herinstalleren), maar uit het geprul van de eerste 48u marathon linuxdraaien (nieuw werkwoord voor mij btw) heb ik toch vrij veel geleerd.  Terminal roept oude nostalgische prompt en DOS momenten weer op, waar ik toch vroeger zo van hield :)...
Nu nog terug html-codes opfrissen en dan voel ik me weer 'jong'...

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #644 Gepost op: 2007/06/09, 17:17:41 »
maartenc, josB, mennoX11 en the necrocide hartelijk welkom op het forum. prima dat jullie je even hebben voorgesteld! :D

« Reactie #645 Gepost op: 2007/06/09, 17:38:43 »
Misschien wat aan de late kant, maar ik zal me ook maar even voorstellen:)

Ik heet Koen en ben momenteel 16 jaar oud.

Mijn allereerste eigen PC was een oude waar alleen DOS op draaide, en wat floppys met DOS spelltjes erop :).. Mijn allereerste gedeelde PC was de Commodore 64, en die is nog steeds in ons bezit. We hebben er zelf twee... Hier heb ik veel op geprogrammeerd.

Naast mijn eerste PC en de C64 heb ik voorheen alleen in Windkroos gewerkt. Ik heb me altijd al geergerd aan de traagheid etc. Toen leerde ik Ubuntu Linux kennen met dan aan Tivak. Hier ben ik uiteraard erg tevreden mee :)

Ik ben amateur programmeur en doe:
- webscriptingtalen ((x)html, css, javascript, PHP)
- bash (vandaag mee begonnen)
- Python (vandaag mee begonnen)

Verder wens alle nieuwelingen op dit forum van harte Welkom.

pbook

• Gast
« Reactie #646 Gepost op: 2007/06/13, 22:18:35 »
Ik ben Robert en al jaren werkzaam in de ICT. Ik kom nog uit de tijd dat een computer met 256kb reusachtig was. (ik ben van 1952) In het dagelijkse leven beheer ik een Linux machinepark en een landelijk netwerk wat daaraan vast zit. Mijn laatste Windows machine was 3 jaar geleden. Na het zoveelste blauwe scherm ben ik eens verder gaan kijken voor wat anders. Linux was geen optie, de desktop vond ik gewoon niet goed genoeg.  De keuze viel op Apple. Ik heb er daar nu 2 van staan en het zijn echte Unix machines die vreselijk stabiel zijn.  Helaas maakt apple geen 12" laptop meer en ik zoek iets wat goed draagbaar is. Onlangs kreeg ik een paar jaar oude Thinkpad X31 in handen en heb er Ubuntu Feisty op geinstalleerd. Dat was een openbaring, ziet er netjes uit,  is compleet en nog snel ook. Alleen doet mijn geluid het sinds de laatse upgrade niet meer. Omdat ik vaak stand-by ben sleep ik dat ding overal mee naartoe. Ik denk nu aan een Dell d420 als vervanging.

Robert

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #647 Gepost op: 2007/06/13, 23:47:25 »
Citaat van: pbook
Ik ben Robert en al jaren werkzaam in de ICT. Ik kom nog uit de tijd dat een computer met 256kb reusachtig was. (ik ben van 1952)
Hey, da's een goed bouwjaar (en ook de mijne.....)
Wat was CP/M toch heerlijk simpel .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #648 Gepost op: 2007/06/14, 00:32:25 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: pbook
Ik ben Robert en al jaren werkzaam in de ICT. Ik kom nog uit de tijd dat een computer met 256kb reusachtig was. (ik ben van 1952)
Hey, da's een goed bouwjaar (en ook de mijne.....)
Wat was CP/M toch heerlijk simpel .......
Goeie ouwe tijd... ;) Ik krijg ook nog altijd nostalgische kriebels als ik de C=ommodore weer tegen kom. :)

« Reactie #649 Gepost op: 2007/06/14, 08:56:56 »
Hallo Ubuntero's!

Mijn naam is Reginald Wilders (geen familie van).
Ik heb ongeveer een jaar geleden (juli 2006) mijn Windows XP, ingeruild voor Ubuntu 6.06.
Alle belangrijke dingen ge-backup'd en HUP! clean install!!! En gelijk al happy, nooit meer terug. (of misschien als windows ooit opensource wordt....   HAHAHAHAHAHAHA!!!!)

Toen bleek dat id-software linux-installers voor Quake 3 en DOOM3 had, was ik helemaal gelukkig!

Nu, een jaar later, Ubuntu 7.04 geïnstalleerd! (besteld via ship-it, fantastisch) en ik buig diep.
Tijd om me voor te stellen dus.
Erg goed. Installeren gaat VEEEEL sneller. Opstarten gaat sneller, afsluiten sneller, de USB-disk sneller gemount...

33 jaar, getrouwd met mijn soulmate, dochter van twee, zoon van 2 maanden, Lelystad!
DTP/er-systeembeheerder.
En mijn oude mail wachtwoord was: "robotcat", gebasseerd op Cliff Stoll's "The Cuccoo's Egg" (een absolute aanrader)
Ubuntu-user 12063...

Groet,
Reginald
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?