Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000755 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #575 Gepost op: 2007/03/19, 08:48:29 »
halepole: welkom bij ubuntu en het forum.! :)

« Reactie #576 Gepost op: 2007/03/19, 08:53:19 »
Echt hardstikke welkom!
Schroom niet om vragen te stellen. we helpen je graag op weg en willen altijd meedenken.

Offline anko

• Lid
« Reactie #577 Gepost op: 2007/03/20, 09:35:56 »
Ook even voorstellen, even denken .. o ja 53 jaar al weer.
Sinds ca 1990 in het bezit van een pc.
Dus de "gewone" riedel doorlopen, W3.1, W95, W98 en nu WXP.
Al eerder aan het proberen geweest met diverse Linux-distributies maar nooit echt doorgezet (tijdgebrek)
Ik weiger echter prive om straks Vista te gaan gebruiken, dus ben ik weer op zoek gegaan en nu bij Ubuntu uitgekomen.
Mijn eerste "programmeerpogingen" waren onder WP4.1. Waaronder ik met makro's een rapportagesysteem heb gebouwd. Stukje tekst, keuze vervolgstukje, stukje tekst, keuze verv enz. enz.
Daarna door mijn baas gevraagd of ik programmeur wilde worden. IBM AS400. Programeren in een lekker ouderwetze taal (RPG).
Nu voornamelijk hobbymatig bezig met website-tjes, XHTML, PHP, MySQL en heel voorzichtig javascript en AJAX.
Als vereiste voor mijn websites wil ik dat ze voldoen aan de toegankelijkheidseisen en W3O.
Ook daarom spreekt Ubuntu mij aan.

Systeembeheer en hardware interesseren mij eigenlijk niet. Alleen voor zover het nodig is om mijn pc goed te laten draaien.
Ook stel ik geen hoge eisen aan mijn hardware. Muziek, videos enzo gebruik ik niet op mijn pc. Spelletjes; Frozen Bubble.

Na een paar jaar ander werk te hebben gedaan en nu een paar weken werkloos te zijn geweest begin ik binnenkort aan een nieuwe baan als applicatie-beheerder. MS Visual Foxpro, dus ik kan MS nog niet helemaal vaarwel zeggen.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #578 Gepost op: 2007/03/20, 20:02:48 »
Hallo allemaal.

Wat een mooie verschillen in leeftijd! Ik zelf ben 58.

Van huis uit ben ik filosoof en jarenlang heb ik dus filosofie gegeven aan allerlei groepen, van Montessori Lyceum Amsterdam tot aan studenten pedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Maar toch voornamelijk aan  studenten ergotherapie van de Hogeschool van Amsterdam.

Sinds 1985 ben ik met computers bezig (Atari ST en zo), sinds 1990 met Internet, sinds 1995 bouw ik websites. Ik heb filosofielessen  jaren lang gecombineerd met ict-lessen. Uiteindelijk vroegen ze me in 1997 om de websites van de Hogeschool van Amsterdam aan te pakken. Dat heb ik negen jaar gedaan en dat werk ben ik nu zo langzamerhand aan het overdragen aan een opvolger, omdat ik aan mijn gezondheid moet gaan denken. Maar ik werk nog bij het webteam.

Qua hobbie ben ik sinds ongeveer 1999 met Linux bezig. Eerst Suse en sinds ongeveer een jaar Ubuntu. Ik loop overal met een 'hooded sweatshirt' van Ubuntu en ben dus de levende reclame voor een van de mooiste distributies van Linux. :)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #579 Gepost op: 2007/03/20, 20:26:37 »
Welkom op het forum CrazyCentaur, je zal je weg hier wel kennen met al je jaren linux ervaring.
Succes en we hopen dat je een aanwinst bent om de nieuwe gebruikers op weg te helpen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

cvcaelen

• Gast
« Reactie #580 Gepost op: 2007/03/20, 20:28:36 »
Aan alle nieuwelingen : van harte welkom :)

hopelijk voelen jullie je snel "thuis" =D

Christiaan

« Reactie #581 Gepost op: 2007/03/20, 23:08:45 »
Ah, CrazyCentaur. Hoe heerlijk is uw website!
Een spekkie voor mijn bekkie.

Bedankt ennu, welkom.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #582 Gepost op: 2007/03/21, 16:58:21 »
Citaat van: laacque

Bedankt ennu, welkom.
Dank je. Ik heb helaas nog steeds te weinig tijd voor mijn website. Ik ben nu een topic aan het maken over kunstmatige intelligentie.

En als je dan denkt aan de programmeertalen die wat betreft AI een grote rol hebben gespeeld - LISP en PROLOG - dan zie je natuurlijk weer dat zo'n Ubuntu Linux - distributie dat allemaal zeer uitgebreid in de repositories heeft. Het zijn mooie tijden :)

Heb je belangstelling voor filosofie?

« Reactie #583 Gepost op: 2007/03/22, 08:32:51 »
Citaat van: CrazyCentaur
Citaat van: laacque

Bedankt ennu, welkom.
Heb je belangstelling voor filosofie?
Ach ja, ik heb zo mijn zwakke momenten he......
Moet wel zeggen dat die invalshoek van jou voor mij volkomen nieuw en vreemd is.
Ik zit/zat meer in de juridisch/theologische hoek. Filosofie van het recht, straffen etc.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

andreh

• Gast
« Reactie #584 Gepost op: 2007/03/22, 12:41:52 »
Nou, ik las voor het eerst over Linux in een Rekencentrum magazine van de RuG ergens in 1993 of zo..en heb het toen ook in een quadro boot (win 3.11, Win NT 4.0, Red Hat (denk ik..zal eens kijken wat het echt was) en Win 95 ) gehad.
Zonder X windows overigens...
ERg weinig mee gedaan, net als later met Red Hat 6.0.
Onlangs crashte mijn HD met win 98 die niet zo best meer werkte door het grote virus programma waarna ik de Ubuntu CD (04.06) te voor schijn heb gehaald. Die beviel niet omdat ik Gaim niet aan de praat kreeg. Toen maar overgestapt naar 06.06 en nu 06.10.
Niet stabiel genoeg dus ik ga straks naar XP toe denk ik..
Ook omdat Smartphones niet voldoende ondersteunt worden.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #585 Gepost op: 2007/03/22, 14:08:54 »
@andreh, jammer dat het niet zo stabiel is bij jouw. Probeer binnenkort zeker eens Ubuntu 7.04 Feisty Fawn die in April zal uitkomen.
Heeft in ieder geval een betere hardware herkenning en is in mijn ogen nu al stabieler dan Edgy Eft 6.10.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #586 Gepost op: 2007/03/22, 14:51:06 »
Citaat van: andreh
Ook omdat Smartphones niet voldoende ondersteunt worden.
Je draait je de zaken om ;)
De fabriekanten van de phones ondersteunen geen Linux !!!
Maar het resultaat blijft voor jou hetzelfde, en dat is jammer.

Succes verder en volg de raad van Bart op, probeer Feisty eens over een maand, I love it !
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Jelle

• Lid
« Reactie #587 Gepost op: 2007/03/22, 15:35:18 »
Ik had me geloof ik ook nog niet voorgesteld, wat onbeleefd van me.
Ik ben 31 jaar, getrouwd en heb 2 dochters van 3,5 en 1 jaar.
Mijn eerste computer ervaring was toen mijn vader zich een Atari ST 1024 aanschafte.
In 1995 is hij schoorvoetend overgegaan naar Windows. Uit die periode heb ik geleerd dat in deze wereld het betere product het meestal aflegt tegen de betere marketing.

Vervolgens een jaar of 10 gewerkt met Windows 95/98/XP. Geen hele slechte ervaringen mee gehad, maar toch heb ik mijn diepe minachting voor Micorosof nooit van mij af kunnen schudden.
In 2004 een tijdje Suse 9,x in dualboot gedraaid. Op zich was ik toen al enthousiast, maar ik moest nog veel leren en mijn enige vraagbaak was mijn zwager. Bovendien had ik het toen veel te druk met studeren (theologie, naast mijn baan als boekhouder) om ook de Suse leercurve met succes te doorlopen.

Bij Ubuntu heb ik dat andersom gedaan. Eerst een halfjaar het forum gevolgd. Hierdoor wist ik wat ik deed voordat ik Ubuntu installeerde.

Ubuntu draait nu sinds afgelopen zomer in dualboot op mijn Medion. De voorgeïnstalleerde XP gebruik ik eigenlijk nooit meer, maar ik laat hem voorlopig staan. Ik heb ervoor betaald en het kan soms handig zijn.

Ondertussen de anti MS sympathieën van m'n vader langzaamaan wat opgestookt en na een halfjaartje was die zover dat hij Ubuntu heeft geïnstalleerd. Dat was wat lastiger op zijn laptop dan op de mijne, vanwege zijn ATI kaart (geen grafische omgeving na installatie). Hij draait een paar windows applicaties onder W2000 via de VMWare player. Heerlijk, gewoon om Windows als slaaf te kunnen gebruiken en niet langer als heer van je PC.

quixotic

• Gast
« Reactie #588 Gepost op: 2007/03/25, 21:19:04 »
In de haast om Feisty draaiend te krijgen ben ik vergeten mezelf even voor te stellen. Bij deze dus.

Ik ben 45 jaar en sinds oktober vorig jaar lekker aan het "aanklooien" met ubuntu. In 1980 ben ik met een TRS80 begonnen en heb in de tussentijd een hele rits computers versleten waarbij ik nog steeds hele dierbare herinneringen heb aan de Atari ST serie. Overgestapt op Windows vanwege de grafische aspecten maar sinds XP is Windows gewoon helemaal niet leuk meer (big brother gevoel).

Linux heb ik in '97 of '98 al eens geprobeerd maar toen was het grafische gebeuren nog heel onstabiel dus toch nog maar bij Windows gebleven. Sinds oktober '06 heb ik Ubuntu zo ongeveer al 10 keer geïnstalleerd en ik heb nu 3 verschillende goed draaiende versies naast elkaar staan (Ubuntu Edgy, Kubuntu Edgy en Ubuntu Feisty). Ik gebruik Beryl omdat ik helemaal verslingerd ben aan grafische effecten en voor de rest ben ik vooral bezig met van alles uitvlooien. Hopelijk komt het nog een keer zo ver dat ik weer kan gaan programmeren want dat is waar ik helemaal in op kan gaan.

Thunderline

• Gast
« Reactie #589 Gepost op: 2007/03/29, 10:21:57 »
Hoi allemaal. Leuke verhalen om te lezen en er zijn ook een hoop mensen van mijn leeftijd hier, zie ik. Ik ben Hans, van bouwjaar 1962. Ik begon ooit met de 1e windows versie en ging daar in mee tot aan Windows XP, maar ergerde me al snel dood aan de manier waarop Microsoft met het 'valideren' van XP omgaat.  Ik had een legale versie waarvan Microsoft het nodig vond om het na verloop van tijd maar als illegaal te bestempelen omdat ik te vaak opnieuw installeerde naar hun zin. "Even bellen en ze valideren 'm weer voor je", roepen een hoop mensen. Tsja, ik heb daar niet zo'n  behoefte aan als ze zo met je omspringen terwijl je netjes een dure licentie kocht.

Vandaar dat ik nu Ubuntu gebruik op de laptop van mijn vriendin en op mijn pc ook. Wat een fantastisch initiatief en OS dat Ubuntu. Ik heb wel eerder met verschiilende Linux distro's lopen rommelen, zoals Damn Small Linux, maar Ubuntu is heerlijk gebruikersvriendelijk, dus daar blijf ik het mee doen.

« Reactie #590 Gepost op: 2007/03/29, 12:39:33 »
Hallo, ik zal me dan ook maar even voorstellen.
Ik ben Jan, 40 jaar en op mijn 17e of 18e in aanraking gekomen met computers.
In die tijd bestond Windows nog niet volgens mij. We moesten toen op school programmaatjes schrijven in Basic. Onze computerleraar zorgde ervoor dat hij altijd 1 les voor was op ons. Ja ja... totdat we het leuk begonnen te vinden en vooruit gingen werken in het boek. Toen konden we hem dus lesgeven.
Daarna nog programmeren in Dos, GWBasic, Quickbasic en Pascal geprobeerd, maar toen was het al Windows wat de klok sloeg en dan verleer je alles wat je over programmeren hebt geleerd. Jammer hoor.
De eerste computer was een P2000 van Philips met van die kleine cassettebandjes. Hele programma's schreven we daarvoor, duizenden regels in basic. Geweldige tijd.

Met de komst van W3.11 was voor mij het programmeren afgelopen. Ik gebruikte de comuter vooral voor werk. Thuis alleen maar voor teksverw. en spreadsheets. Nog wel zelf programma's gemaakt met Access. Maar dat was het wel. Verder natuurlijk alle rotzooi van Bill (W95, W98, SE, ME, XP) meegemaakt en vaak vervloekt. Ik geloof dat ik op 98SE het minste gescholden heb, maar toch ook regelmatig.

Met de komst van mijn nieuwe pc (Vista en XP) wilde ik wel weer eens verder kijken en kwam zo bij Ubuntu terecht. Die staat nu dus naast XP en Vista op mijn PC. Ik vind het leuk om weer eens wat te kunnen experimenteren. Dat is bij Vista ook wel, want veel programma's werken daar ineens niet meer zonder meer onder. Maar dat werd ik toch wel een beetje zat. Toen ik voor het eerst een live cd van Ubuntu opstartte wist ik niet wat ik zag. Dat dit bestond... Alles werkte ook in 1x.

Enfin, vooral dit geweldige forum met alle uitstekende hulp vind ik een verademing. Ik ga zeker weer experimenteren met programmeren en ... Enfin, ik vind het ontzettend leuk om zelf weer een beetje zeggenschap over de pc te krijgen. Op 28-3 had ik voor het eerst mijn Ubuntu draaiend. Ik ben benieuwd hoe lang ik een tevreden gebruiker zal blijven.

Jan

« Reactie #591 Gepost op: 2007/03/29, 13:03:57 »
Citaat van: janklootmaaran
Ik ben benieuwd hoe lang ik een tevreden gebruiker zal blijven.
tot der dood!

het enigste wat mij nog ergert aan ubuntu is dat ik niet kan gamen er op, daarom blijf ik voorlopig bij XP...

testen van linux zal ik altijd wel blijven doen, daarvoor ben ik te curieus :d

« Reactie #592 Gepost op: 2007/04/02, 00:10:29 »
OK,

Ik zie dat iedereen hier zich voorstelt, wel hier ben ik.
Ik ben van 1973 en sinds mijn 15de met pc's bezig.  Mijn eerste pc was een 80386XS 16Mhz en daarop draaide ik een illegagel MS-DOS versie ik denk 3.0 of 3.3 of iets in die aard.  Ik ben nooit van het illegale pad afgeraakt tot over een maand. Ik heb steeds verschillende windows versies gedraaid maar toen ik de eigenlijk vriendelijke melding kreeg dat ik "mogelijk het slachtoffer was van een illegale windows versie" is mijn leven veranderd.  In eerste instantie heb ik een officiele windows versie gaan kopen.  Een XP home.  Ik draai enkel nog gekochte software of freeware.  Omdat ik niet van plan ben om in de toekomst die dure microsoft sturingsystemen officieel te blijven volgen ben ik nu een dual booter met Ubuntu 6.06 LTS waar ik trouwens zeer tevreden over ben en voor 95 % vd tijd boot ik in Linux.
Enkel mijn vrouw en mijn zoon booten in Windows.  Zoals gezegd heb ik een knop omgedraait in mijn leven dat alles legaal moet zijn.  Daarom draai ik op Windows Open Office.  Er is weinig wat ik in Linux niet kan.  Enkel om eventueel te gamen en om te syncrhoniseren met mijn PDA moet ik booten in windows.  Maar dat syncroniseren met mijn PDA ben ik nu aan het bekijken om dat aan de praat te krijgen.

Zo dat ben ik,  Een dual booter wordt niet als echte Linux-gebruiker beschouwd maar het is een vorm van overmacht (mede gezinsleden) die ervoor zorgen dat we dual booten.

Groeten,
Frederik

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #593 Gepost op: 2007/04/02, 07:28:30 »
Citaat van: Frederik_Wynants
Zo dat ben ik,  Een dual booter wordt niet als echte Linux-gebruiker beschouwd maar het is een vorm van overmacht (mede gezinsleden) die ervoor zorgen dat we dual booten.
Welkom!! En wat betreft dat laatste: ik weet niet wat een "echte Linuxgebruiker" is, heel veel mensen op dit forum werken met dual boot (of multiboot), je hoeft je dus echt niet te verontschuldigen. Windows is helaas een dominante factor geworden, je kunt er nog moeilijk helemaal omheen. Maar de rol van open source en Linux en Ubuntu neemt in ieder geval heel snel toe en misschien is er nog eens een Windows-loze toekomst :)

Denzo

• Gast
« Reactie #594 Gepost op: 2007/04/02, 16:43:58 »
Ik ben Dennis, ik ben 13 en ik wordt in september 14. Draai net een paar daagjes Ubuntu maar ik ben eigenlijk altijd Window$ gebruiker geweest als gamer, alhoewel, ik ken het fenomeen Linux pas een jaar of 2, 3. Ben nu al 5 jaar bezig met pc's gok ik. Ik draai wel dual-boot met Vista Ultimate ( nee geen RC/beta ) omdat ik toch maar niet helemaal ga overstappen aangezien ik ook wel Crysis, UT3, etc wil gaan spelen. Jammer zeg, die afhankelijkheid van DirectX en Windows om nou de leukere games te spelen.

Mijn systeempje ( nee ik ben geen verwend rotjoch, heb gewoon gespaard, that's all ):

Core 2 Duo E6400 OC'ed naar 2,6 Ghz
Asus P5B-VM
Sparkle 7600GT
2GB Ram DDR 667 @ 533 ( omdat ik anders mijn memory ietsje te snel draai ).
Antec TruePower Trio 430 Watt

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #595 Gepost op: 2007/04/02, 16:50:18 »
welkom dennis! je hebt een fantastische computer.:)
leuk dat je ubuntu gaat proberen/uittesten.
(gamen gaat ook wel op linux hoor, maar het is even zoeken/proberen.)

Denzo

• Gast
« Reactie #596 Gepost op: 2007/04/02, 16:52:13 »
Ja daar ga ik misschien later wel even mee klooien, dat doe ik denk ik wel als Feisty volledig uit is en ik alles fatsoenlijk heb draaien.

Mvg,
Denzo

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #597 Gepost op: 2007/04/02, 16:56:18 »
Denzo: Unreal Tournament 3 zal trouwens een linux versie hebben hoor ;) Alle Unreal Tournament reeksen zijn al beschikbaar op linux, en Unreal Tournament 3 zal dat ook zijn.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Denzo

• Gast
« Reactie #598 Gepost op: 2007/04/02, 17:12:24 »
Oh ja, ff bij de tijd blijven, het gaat geen DirectX 10 only app meer worden. Maar dwalen we nu niet een beetje af van het onderwerp, ook wel off-topic geheten. :).

Lise

• Gast
« Reactie #599 Gepost op: 2007/04/02, 17:21:44 »
Hey,

Ik ben Annelies, ondertussen bijna 20 jaar. Kben zo rond mijn 7e voor het eerst in aanraking gekomen met computers (waar ik dan pakman op mocht spelen :) ) Ik ben pas echt geinteresseerd geraakt in het computerwezen nadat ik vorig semester een cursus programmeren heb gehad en ben dus sinds een paar maand overgeschakeld op Linux.

grtz Annelies