Hallo, ik zal me dan ook maar even voorstellen.
Ik ben Jan, 40 jaar en op mijn 17e of 18e in aanraking gekomen met computers.
In die tijd bestond Windows nog niet volgens mij. We moesten toen op school programmaatjes schrijven in Basic. Onze computerleraar zorgde ervoor dat hij altijd 1 les voor was op ons. Ja ja... totdat we het leuk begonnen te vinden en vooruit gingen werken in het boek. Toen konden we hem dus lesgeven.
Daarna nog programmeren in Dos, GWBasic, Quickbasic en Pascal geprobeerd, maar toen was het al Windows wat de klok sloeg en dan verleer je alles wat je over programmeren hebt geleerd. Jammer hoor.
De eerste computer was een P2000 van Philips met van die kleine cassettebandjes. Hele programma's schreven we daarvoor, duizenden regels in basic. Geweldige tijd.
Met de komst van W3.11 was voor mij het programmeren afgelopen. Ik gebruikte de comuter vooral voor werk. Thuis alleen maar voor teksverw. en spreadsheets. Nog wel zelf programma's gemaakt met Access. Maar dat was het wel. Verder natuurlijk alle rotzooi van Bill (W95, W98, SE, ME, XP) meegemaakt en vaak vervloekt. Ik geloof dat ik op 98SE het minste gescholden heb, maar toch ook regelmatig.
Met de komst van mijn nieuwe pc (Vista en XP) wilde ik wel weer eens verder kijken en kwam zo bij Ubuntu terecht. Die staat nu dus naast XP en Vista op mijn PC. Ik vind het leuk om weer eens wat te kunnen experimenteren. Dat is bij Vista ook wel, want veel programma's werken daar ineens niet meer zonder meer onder. Maar dat werd ik toch wel een beetje zat. Toen ik voor het eerst een live cd van Ubuntu opstartte wist ik niet wat ik zag. Dat dit bestond... Alles werkte ook in 1x.
Enfin, vooral dit geweldige forum met alle uitstekende hulp vind ik een verademing. Ik ga zeker weer experimenteren met programmeren en ... Enfin, ik vind het ontzettend leuk om zelf weer een beetje zeggenschap over de pc te krijgen. Op 28-3 had ik voor het eerst mijn Ubuntu draaiend. Ik ben benieuwd hoe lang ik een tevreden gebruiker zal blijven.
Jan