Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 108769 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #175 Gepost op: 2007/09/04, 08:15:49 »
ps: update firestarter vanmorgen: firestarter=running now. was dus blijkbaar idd iets mis.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #176 Gepost op: 2007/09/14, 10:00:21 »
Heb net Gutsy geïnstalleerd op de laptop, met nogal wat problemen.

De live cd loopt vast bij het allereerste menu. De alternate versie doet het wel goed. (Heb de tribe-5 cd's gebruikt)
Er wordt geen dual boot aangemaakt in Grub, Windows staat er nog wel op.
Fouten bij het updaten van pakketten: ttf-opensymbol, apparmor en openoffice.
Er zijn ook een hele berg pakketten die niet geüpdate kunnen worden.

Straks maar weer eens verder prutsen...

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #177 Gepost op: 2007/09/14, 19:14:04 »
al iemand into app-armor? en apparmor-profiles geinstalleerd en geconfigureerd?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #178 Gepost op: 2007/09/16, 14:46:59 »
Alle problemen met de updates zijn nu verholpen, en Gutsy draait op de laptop :)
Zelfs de desktop effects werken out of the box, zonder iets aan de drivers te veranderen (Ati X700 Mobility) :O
Wireless was een piece of cake (acer-acpi en ndiswrapper).
De snelheid is tov Edgy, die er eerst op stond, heel veel verbeterd :)

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat Gutsy soms vastloopt. Dan kan ik alleen nog de muis bewegen maar hij reageert niet meer op klikken of toetsaanslagen. De enige mogelijkheid is via alt-sysrq de boel rebooten (of de powerknop).

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #179 Gepost op: 2007/09/16, 14:53:31 »
ben benieuwd wat je syslog allemaal vertelt.....

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #180 Gepost op: 2007/09/16, 15:15:59 »
Niks bijzonders, helaas.
Heb nu wel ssh geïnstalleerd, misschien reageert dat nog wel zodat ik kan kijken wat het probleem is.

« Reactie #181 Gepost op: 2007/09/17, 11:28:55 »
Wanneer ik probeer de dektop effects te gebruiken in Gutsy dan krijg ik onderstaande melding:
The Composite extension is not available.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om deze melding te voorkomen en de desktop effects te laten werken?

Alvast bedankt.
Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #182 Gepost op: 2007/09/17, 16:56:19 »
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de driver voor je videokaart.
Welke videokaart heb je en welke drivers gebruik je daarvoor?

« Reactie #183 Gepost op: 2007/09/17, 20:06:12 »
Citaat van: Johanvd
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de driver voor je videokaart.
Welke videokaart heb je en welke drivers gebruik je daarvoor?
Ik weet niet zo goed hoe ik dat kan zien, maar ik heb via screen and graphics preference het volgende gezien:
Graphics Card(ATI Radeon (fglrx) ). daarachter is een lijstje waarin ik andere drivers kan kiezen. ik weet niet of er een andere manier is om exact te zien welke kaart ik heb maar misschien kan je mij een aanwijzing geven.

Wat ik wel heb gedaan is onder de keuze beheer/beperkt ondersteunden stuurprogramma's het vinkje achter accelarated graphics driver heb uitgezet.
Dit staat onder restricted drivers.

Toen ik dit heb uit gezet kon ik gebruik maken van de desktop effects, alleen is er nu een ander probleem ontstaan en dat is dat ik nu maar de beschikking heb over één enkel bureaublad(werkblad) Nou, ik hoop hiermee voldoende te hebben beschreven en ik hoop nog meer op jullie hulp.
Alvast bedankt.
Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #184 Gepost op: 2007/09/17, 20:10:32 »
De open source driver kan inderdaad met AIGLX werken, maar zal in de meeste gevallen stukken (ongeveer vier maal) trager werken (tenminste bij moderne AMD/ATI kaarten)

als je compiz met de fglrx driver wil, zal je moeten wachten totdat AMD/ATI Aiglx support inbouwt in de driver (vermoedelijk één van de volgende maanden) OF Xgl installeren/gebruiken, maar dat wordt tegenwoordig afgeraden
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #185 Gepost op: 2007/09/18, 16:22:48 »
Net 164 updates binnen gehaald met als resultaat dat mijn touchpad niet meer naar behoren werkt.
Het gekke is dat ie het bij het inlogscherm wel goed doet maar als Gnome dan verder op gaat starten dan zie ik de aanwijzer een huppeltje maken en werken functies zoals scrollen en tappen niet meer.
Wat ik ook in xorg.conf verander, het wil niet werken.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #186 Gepost op: 2007/09/18, 16:52:27 »
Citaat van: Duckie
Net 164 updates binnen gehaald met als resultaat dat mijn touchpad niet meer naar behoren werkt.
Het gekke is dat ie het bij het inlogscherm wel goed doet maar als Gnome dan verder op gaat starten dan zie ik de aanwijzer een huppeltje maken en werken functies zoals scrollen en tappen niet meer.
ik heb ook problemen na de laatste update. het is nog werkbaar, bep. progs opnieuw moeten installeren. maar geen problemen die lijken op jou troubles...
ik vind deze release tot nu toe, en vergeleken met feisty alfa versies, behoorlijk buggy....

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #187 Gepost op: 2007/09/18, 17:21:57 »
Bij de instellingen van de muis zit ook een tabblad voor je touchpad.
Ik heb op die manier mijn touchpad weer aan het werk gekregen.

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #188 Gepost op: 2007/09/18, 17:26:51 »
Citaat van: Johanvd
Bij de instellingen van de muis zit ook een tabblad voor je touchpad.
Ik heb op die manier mijn touchpad weer aan het werk gekregen.
Hatsekidee en bedankt.
Dat werkt echt fantastisch, en zelfs zonder X opnieuw te starten.
Dit was dus geen bug maar gewoon een nieuwe optie.
Bedankt voor de tip.

« Reactie #189 Gepost op: 2007/09/19, 19:57:11 »
Wanhopig wordt je er van.(Gusy Tribe 5 updates)
Ik heb de updates binnen gehaald voor Gutsy nu heb ik niets anders dan problemen.
Ten eerste was mijn terminal niet meer te lezen stond alleen een blauw puntje te knipperen, inmiddels is dit opgelost met behulp van happyhamster.
Nu wil ik de nvidia driver(de resticted) installeren en mijn xorg.conf aan te passen zo gauw ik dat doe schakeld ubuntu over naar de graphic save fail mode.
Alleen een xorg.conf met de nv driver en uit geschakelde restricted driver zorgt voor een normaal beeld.
Is dit een bug? of is er een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #190 Gepost op: 2007/09/19, 22:39:15 »
yes yes yes, Gutsy Gibbon werkt terug na een 5 tal weken groggie te zijn geweest, een zwart beeld na het inloggen.  Vanalles met de xorg geprobeerd alsook met sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg maar het zwart beeld bleef maar terugkomen. Ik heb dan gewoon elke week alle updates binnengehaald in the recovery mode en vandaag heb ik resultaat. :) :D :P :lol: :cool:
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #191 Gepost op: 2007/09/20, 06:12:22 »
Gisteren kon ik men open office niet meer open krijgen, vandaag 137mb aan updates binnen gepakt en voila:
Nog steeds gaan Open Office ...De kuren van een Alfa hé :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #192 Gepost op: 2007/09/20, 14:09:07 »
Gelukkig hebben al die updates mijn systeem niet veel slechts gedaan. :) Maar toch is er een klein puntje, na de updates (die nog een hele hijsa waren om te installeren) zijn al mijn gele informatie balkjes ineens zwart. Het heeft waarschijnlijk te maken met de update van Compiz, maar hoe en waar is dit aan te passen/instellen?

« Reactie #193 Gepost op: 2007/09/20, 15:26:09 »
Citaat van: raggar
Gelukkig hebben al die updates mijn systeem niet veel slechts gedaan. :) Maar toch is er een klein puntje, na de updates (die nog een hele hijsa waren om te installeren) zijn al mijn gele informatie balkjes ineens zwart. Het heeft waarschijnlijk te maken met de update van Compiz, maar hoe en waar is dit aan te passen/instellen?
Je kan de achtergrondkleur van die balkjes instellen via System-->Preferences-->Appearance-->Theme-->Customize-->Colors en dan Tooltips.

Als je niet de optie krijgt om de tooltip-achtergrond in te stellen, dan zal je een andere theme moeten kiezen waarbij dat wel lukt.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #194 Gepost op: 2007/09/20, 17:20:32 »
geen desktopseffects meer na laatste update.....

« Reactie #195 Gepost op: 2007/09/20, 17:23:42 »
Citaat van: leoquant
Ah, dan ben ik toch niet alleen
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #196 Gepost op: 2007/09/20, 17:26:53 »
lol, het wordt steeds minder.....:D

DPC

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: 2007/09/20, 18:16:46 »
Citaat van: asilnevs
Citaat van: leoquant
Ah, dan ben ik toch niet alleen
me 2 :(

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #198 Gepost op: 2007/09/20, 19:13:55 »
Citaat van: happyhamster
Citaat van: raggar
Je kan de achtergrondkleur van die balkjes instellen via System-->Preferences-->Appearance-->Theme-->Customize-->Colors en dan Tooltips.

Als je niet de optie krijgt om de tooltip-achtergrond in te stellen, dan zal je een andere theme moeten kiezen waarbij dat wel lukt.
Gelukt!, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Het is toch logisch... Bedankt in ieder geval!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #199 Gepost op: 2007/09/20, 20:13:04 »
Wat dachten jullie van helemaal geen beeld meer na laatste update ?
Nu maar reconfigure gedaan en de NVIDEA optie op NV gezet, maar het is niet optimaal !
Jammer, mijn eerste probleem met Gutsy in 4 maanden ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.