Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 97964 keer)

sjoerd

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #450 Gepost op: 2007/10/22, 23:40:17 »
Hallo,

Sinds 7 dagen gebruik ik Gutsy.

Volgende bugs ben ik tegen gekomen,

1 Vragen om wachtwoord voor installatie pakketten is verdwenen na installatie van easy ubuntu voor 7,10 alpha. Easy ubuntu installeerd wel, na starten easy ubuntu gebeurd er niets. Gutsy draait gewoon door. Easy gedeinstalleerd > geen vraag om wachtwoord meer bij synaptic update pakketten en automatix 2.

2 Na eenmaal scherm dimmen bij inactiviteit geactiveerd te hebben kun je deze funtie niet meer uitschakelen.

3 Evolution mail loopt vast als er een mailtje is met 24 attachments.

Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #451 Gepost op: 2007/10/22, 23:57:49 »
Citaat van: sjoerd
Volgende bugs ben ik tegen gekomen,

1 Vragen om wachtwoord voor installatie pakketten is verdwenen na installatie van easy ubuntu voor 7,10 alpha. Easy ubuntu installeerd wel, na starten easy ubuntu gebeurd er niets. Gutsy draait gewoon door. Easy gedeinstalleerd > geen vraag om wachtwoord meer bij synaptic update pakketten en automatix
easyubuntu is erger dan een virus dit heb je niet nodig, maar je hebt er wel je systeem mee verziekt.
Citaat van: sjoerd
2 Na eenmaal scherm dimmen bij inactiviteit geactiveerd te hebben kun je deze funtie niet meer uitschakelen.

3 Evolution mail loopt vast als er een mailtje is met 24 attachments.

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Zie ook hiervoor mijn vorige opmerking.
Formatteer je schijf en begin opnieuw, maar dan met de "standaard" programma's, het resultaat is beter, stabieler en je kan daarna gewoon upgraden, wat nu ongetwijfeld onmogelijk is.

Had maar eerst gezocht op dit forum naar easyubuntu ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #452 Gepost op: 2007/10/23, 19:52:09 »
Heb waarschijnlijk mijn vraag op het verkeerde toppic gezet.
In Firefox krijg ik de flash player niet werkend, geen van beiden. Dus ook geen bewegende beelden op bepaalde sites die ik regelmatig bezoek. Iemand die raad weet ? graag jullie advies.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #453 Gepost op: 2007/10/23, 20:40:03 »
Citaat van: Artfreddy
Heb waarschijnlijk mijn vraag op het verkeerde toppic gezet.
In Firefox krijg ik de flash player niet werkend, geen van beiden. Dus ook geen bewegende beelden op bepaalde sites die ik regelmatig bezoek. Iemand die raad weet ? graag jullie advies.
Groetjes,
Freddy
Hoe heb je flashplayer willen installeren?

Ik heb bij "Installeren/verwijderen" het volgende geïnstalleerd "Ubuntu restricted extras". Dan krijg je niet enkel de flashplayer maar ook java runtime enviroment, microsoft fonts, ...

En ik heb nog niet gehoord dat hier iets niet van werkte...

Arno14

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #454 Gepost op: 2007/10/23, 20:51:45 »
Beste mensen,

Misschien kan iemand me helpen met het volgende:
Sinds ik Feisty heb ge-upgrade naar Gutsy via de Update-manager klopt er niets meer van de werkbladen als Gutsy voor de eerste keer opstart. Als ik van werkblad 1 ('Desk1', ik gebruik een Engelstalige versie) naar werkbladen 2,3 of 4 ga verdwijnen de beide werkbalken uit beeld, evenals de op werkblad 1 aanwezige icons (een of twee externe hdd's en Google Earth). Het hele blad is dus leeg.
Als ik daarna via Ctrl-Alt-Backspace de X-server opnieuw opstart en weer inlog blijven meestal de werkbalken wel staan bij wisselen van werkblad (anders moet ik de herstart nogmaals uitvoeren), maar de icons verschijnen in de meeste gevallen niet op de andere werkbladen, maar af en toe weer wel. (is het nog te volgen?).
Verder werkt GKrellmeter niet meer (verdwenen uit startmenu maar wel (na uninstall weer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat) en is QBittorrent nog wel aanwezig in het startmenu maar niet meer in Synaptic en start niet meer. Rara politiepet!

Hier iemand met goede ideeën?

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #455 Gepost op: 2007/10/23, 21:01:02 »
Citaat van: Arno14
Beste mensen,

Misschien kan iemand me helpen met het volgende:
Sinds ik Feisty heb ge-upgrade naar Gutsy via de Update-manager klopt er niets meer van de werkbladen als Gutsy voor de eerste keer opstart. Als ik van werkblad 1 ('Desk1', ik gebruik een Engelstalige versie) naar werkbladen 2,3 of 4 ga verdwijnen de beide werkbalken uit beeld, evenals de op werkblad 1 aanwezige icons (een of twee externe hdd's en Google Earth). Het hele blad is dus leeg.
Als ik daarna via Ctrl-Alt-Backspace de X-server opnieuw opstart en weer inlog blijven meestal de werkbalken wel staan bij wisselen van werkblad (anders moet ik de herstart nogmaals uitvoeren), maar de icons verschijnen in de meeste gevallen niet op de andere werkbladen, maar af en toe weer wel. (is het nog te volgen?).
Verder werkt GKrellmeter niet meer (verdwenen uit startmenu maar wel (na uninstall weer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat) en is QBittorrent nog wel aanwezig in het startmenu maar niet meer in Synaptic en start niet meer. Rara politiepet!

Hier iemand met goede ideeën?
Clean install :P  (Wordt trouwens ook aangeraden door de ontwikkelaars)

Arno14

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #456 Gepost op: 2007/10/23, 21:10:50 »
Tja...zat ik al aan te denken, maar is zo'n gedoe! :-(

Misschien volgend weekend, ik heb niet zoveel tijd door de week, helaas. Maar als iemand andere ideeën heeft 'hoor' ik het graag!

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #457 Gepost op: 2007/10/23, 21:15:10 »
Tja, 't is maar wat je noemt "een gedoe"

Ondertussen doe ik een clean install tussen de soep en de patatten, en na het avond eten installeer ik de mp3, DVD-codec, mijn Home map terug herstellen, taal-ondersteuning updaten,...
Gezien je bij Ubuntu niet moet goochelen met driver-CD's, virusscanner en dergelijke downloaden, gaat dit toch goed vlot.

Op anderhalf uurtje (voor alles) is het gefixt.

Arno14

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #458 Gepost op: 2007/10/23, 21:31:49 »
Dadio, op zich heb je natuurlijk gelijk, maar met maar 3 (drie!) uurtjes min-of-meer vrij besteedbaar per etmaal (rotbaantje ver weg, lang reizen, veel te vroeg op en dus ook vroeg naar bed), die ook nog meestal aan topsport (Olympisch Ooglidheffen) worden besteed neem ik liever wat minder risico en doe het als ik meer tijd heb om een backup te maken enzo en niet ineens naar bed moet als er iets niet gaat zoals ik hoopte, het probleem moet laten liggen en ook nog eens twee avonden zonder bruikbare pc zit.

Maar dat is eigenlijk off-topic. Ik hoopte dat het misschien ergens een lullig over het hoofd geziene instelling ofzo in een config-bestandje zou zijn, maar een schone installatie is waarschijnlijk inderdaad de beste oplossing, dan zitten er ook geen resten van de vorige installatie(s) meer tussen die roet in het eten kunnen gooien.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #459 Gepost op: 2007/10/23, 21:40:15 »
:O Ik begrijp het...

SupSoc

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #460 Gepost op: 2007/10/24, 08:33:52 »
Ben ondertussen reeds enkele maanden een zeer tevreden feisty-gebruiker en mijn machientje draaide volledig naar behoren. Gisteren heb ik mijn systeem ge-upgraded (of hoe zeg je dat??) naar Gutsy via de update-manager zonder problemen.

Maar na de systeemherstart zit ik met een merkwaardig netwerk-probleem. De pc lijkt geen (bekabelde) verbinding te hebben (hoewel hij rechtsboven wel aangeeft een verbinding te hebben) met mijn router/modem. Wanneer ik onder Systeem>Beheer>Netwerk ga kijken zie ik mijn kabelverbinding in de lijst. Aanvankelijk stond deze ingesteld op zwervende modus. Ik heb dit aangepast naar automatische configuratie (dhcp), maar geen verandering.

Het vreemde is echter dat ik wel kan pingen naar sites, waarna die specifieke site wel bereikbaar wordt met firefox, andere domeinen dan weer niet. (Hoewel, ik zit ondertussen een beetje verder te prutsen en nu lijk ik helemaal niet meer te kunnen pingen?!? Enfin, daarnet wel) Bovendien lijkt het systeem niet gewaar te worden wanneer ik de netwerkkabels uittrek en weer aansluit. Hij blijft gewoon het netwerk-icoon weergeven.

Iemand een ideetje??

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #461 Gepost op: 2007/10/24, 12:59:59 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: Artfreddy
Heb waarschijnlijk mijn vraag op het verkeerde toppic gezet.
In Firefox krijg ik de flash player niet werkend, geen van beiden. Dus ook geen bewegende beelden op bepaalde sites die ik regelmatig bezoek. Iemand die raad weet ? graag jullie advies.
Groetjes,
Freddy
Hoe heb je flashplayer willen installeren?

Ik heb bij "Installeren/verwijderen" het volgende geïnstalleerd "Ubuntu restricted extras". Dan krijg je niet enkel de flashplayer maar ook java runtime enviroment, microsoft fonts, ...

En ik heb nog niet gehoord dat hier iets niet van werkte...
Ik heb het willen installeren vanuit Firefox, doch ga nu doen wat je aangeeft... Ik zal wel niet alles goed gedaan hebben. Even controleren.
Bedankt Dadio.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline woteb

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #462 Gepost op: 2007/10/24, 14:47:30 »
Ik heb mijn bijdrage intussen naar een ander onderwerp verplaatst.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Napjar

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #463 Gepost op: 2007/10/25, 12:47:56 »
Hallo,

Sinds enkele maanden ben ik met Ubuntu 7.04 (Feisty) begonnen op mijn ("iets verouderde") laptop Asus L2000 (met 512mb ram). Hier was ik echt tevreden over dit alles werkte zeer vlot.
Sinds enkele dagen heb ik de upgrade naar Gutsy (7.10) geïnstalleerd en sindsdien is het hele systeem enorm traag !
De system monitor geeft over het algemeen 100% processor gebruik aan ...
Heeft iemand een idee hoe ik kan nagaan waar de bottleneck zit of is deze laptop te zwak om Gutsy te draaien ?

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #464 Gepost op: 2007/10/25, 16:47:38 »
Citaat van: Napjar
Hallo,

Sinds enkele maanden ben ik met Ubuntu 7.04 (Feisty) begonnen op mijn ("iets verouderde") laptop Asus L2000 (met 512mb ram). Hier was ik echt tevreden over dit alles werkte zeer vlot.
Sinds enkele dagen heb ik de upgrade naar Gutsy (7.10) geïnstalleerd en sindsdien is het hele systeem enorm traag !
De system monitor geeft over het algemeen 100% processor gebruik aan ...
Heeft iemand een idee hoe ik kan nagaan waar de bottleneck zit of is deze laptop te zwak om Gutsy te draaien ?
Je kan kijken welk proces je processor in beslag neemt:
Systeem>Beheer>Systeemmonitor>Processen en dan ordenen op %CPU (op %CPU klikken).
Of in de terminal "top" intikken.
Eigenlijk vind ik de trent op het forum dat een upgrade naar Gutsy dikwijls voor problemen zorgt. Ik denk dat je beter een clean install kunt doen. 512Mb Ram is ruim genoeg en Gutsy zou vlot moeten kunnen draaien.

Offline woteb

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #465 Gepost op: 2007/10/25, 17:11:32 »
Ik heb sinds vandaag een identieke installatie van Feisty en Gutsy, maar de CPU draait af en toe op volle toeren (en verder 0- ong. 34%) bij het draaien van VirtualBox. Bij Feisty staat de CPU dan op < 6%. Dus dat verschil is er wel. En ik heb voor zowel Feisty als Gutsy een clean install gedaan.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #466 Gepost op: 2007/10/25, 17:48:49 »
Citaat van: Nunslaughter
ik kreeg net dit mooi beeld toen ik men laptop opstartte:
[url]http://img256.imageshack.us/img256/8381/foutjv5.th.png[/url]
deze fout heb ik nog een keer of 5 gehad...deze week zelfs al 3 keer!

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #467 Gepost op: 2007/10/25, 18:31:03 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: Nunslaughter
ik kreeg net dit mooi beeld toen ik men laptop opstartte:
[url]http://img256.imageshack.us/img256/8381/foutjv5.th.png[/url]
deze fout heb ik nog een keer of 5 gehad...deze week zelfs al 3 keer!
Ik heb het inderdaad ook al een paar keer gehad.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #468 Gepost op: 2007/10/25, 19:04:49 »
en net terug opnieuw :)

als mijn cdkes binnezijn zal ik toch maar een terug een nieuwe installatie doen...deze draaid vanaf de beta versie...

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #469 Gepost op: 2007/10/25, 19:50:18 »
Citaat van: Nunslaughter
en net terug opnieuw :)

als mijn cdkes binnezijn zal ik toch maar een terug een nieuwe installatie doen...deze draaid vanaf de beta versie...
Ik heb afgelopen dinsdag een nieuwe installatie gedaan dus het lijkt eerder een bug.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

JimZ

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #470 Gepost op: 2007/10/25, 23:35:42 »
Geen algemene bug denk ik, hier draait Gutsy al vanaf Tribe 3. Gewoon steeds vlijtig geupdate naar de huidige stand van zaken en geen problemen tot nu toe.

Maar het heeft misschien wel te maken met het thema wat je gebruikt of zo.

Gr,
Jim