Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 108594 keer)

Offline dejoom

• Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #125 Gepost op: 2007/08/19, 13:00:26 »
hoe kan ik nu al upgraden naar de gibbon?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2007/08/19, 13:25:48 »
Citaat van: dejoom
Door naar http://cdimage.ubuntu.com/releases/gutsy/tribe-4/ te gaan, daar je soort PC te selecteren en downloaden maar.
volgende week komt overigens een nieuwe versie, voor een kalender van gutsy zie https://wiki.ubuntu.com/GutsyReleaseSchedule .

Edit: niet goed gelezen, zie hieronder voor upgraden.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2007/08/19, 13:26:32 »
je bronnenlijst veranderen =>Feisty wordt Gutsy. dan:
sudo apt-get dist-upgrade, eventueel met sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
en vooral duimen dat het lukt...

Offline dejoom

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2007/08/19, 14:04:03 »
werkt niet :(

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2007/08/19, 14:05:36 »
werkt niet :(
want?

Offline dejoom

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2007/08/19, 14:05:53 »
en als je nu gksu updatemanager -c -d gebruikt zou het dan werken?

vroeger werkte dat meestal voor een tijdje en dan crashte mijn nieuwe alpha of beta ubuntu :(

hij vind de bronnen van gutsy niet :(

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2007/08/19, 14:16:07 »
wil je je sources.list hier posten?
gedit /etc/apt/sources.list

Offline dejoom

• Lid
« Reactie #132 Gepost op: 2007/08/19, 14:29:57 »
nu werkt het joepie

ps: als ik die betaversie installeer word hij dan met de loop der tijd automatische de nieuwe gutsy 7.10?

« Reactie #133 Gepost op: 2007/08/19, 15:58:32 »
Her-install op de pc van Monique gedaan, Feisty... Is nummer één. de rest volgt.
En, hij werkt, de pc was eigenlijk nog maar pas herstelt ook. Misschien niet goed geïnstalleert, kan voorkomen. Doch, we zijn terug aan het Ubuntuen, maar goed ook, want ik zou niet weten wat ik liever zou draaien, allee, ik zeg aan ons monique wat ze wil/moet draaien. Heb de broek (Soms) aan hier bij ons hé, als ze niet thuis is. :)
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Paretje

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: 2007/08/19, 23:18:45 »
Ben aan het denken, is Gutsy al bruikbaar als enig besturingssysteem, want er is blijkbaar geen oplossing te vinden voor mijn probleem met de pakketten, en denk dak beter van den eerste keer begin met Gutsy, als het al stabiel genoeg is tenminste.

« Reactie #135 Gepost op: 2007/08/20, 07:04:39 »
Citaat van: Paretje
Ben aan het denken, is Gutsy al bruikbaar als enig besturingssysteem, want er is blijkbaar geen oplossing te vinden voor mijn probleem met de pakketten, en denk dak beter van den eerste keer begin met Gutsy, als het al stabiel genoeg is tenminste.
Ik gebruikte Gutsy op de test-pc, en moet zeggen dat ik weinig of geen problemen had. Nu wacht ik de Béta af. Doch op de pc van ons Monique, daar heb ik reeds mijn werk mee gehad. Haar Packard Bell is waarschijnlijk tesamen geflanst op een maandag in een halfdronken bui... Zou de Gutsy toch maar proberen, je kan er weinig mee verliezen als je goede backups hebt. Ik vond hem relatief stabiel voor een Tribe, maar ik ben ik hé...
Groetjes,
Freddy

Paretje

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: 2007/08/20, 22:18:43 »
Ik zal het zien he, als ik het echt beu ben geraakt, wordt het Gutsy, maar liefst toch de beta.

Offline kiersie

• Lid
    • http://www.gboek.nl
« Reactie #137 Gepost op: 2007/08/20, 22:45:54 »
Ben net een pakketje van screenlets voor gutsy tegen gekomen dennis bedankt werkt prima, nieuwe interface:D Compiz Fusion wordt echt supermooi

« Reactie #138 Gepost op: 2007/08/23, 09:30:03 »
hebben jullie dit ook?

ik heb gnome/ kde en xubuntu geinstalleerd.

deze fout krijg ik nu telkens terug.
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 gnome-app-install
 xubuntu-desktop
 ubuntu-desktop
 kdebluetooth
 apturl
 nvidia-glx
 ubufox
homemade HTPC

« Reactie #139 Gepost op: 2007/08/23, 10:17:47 »
had ereven niet bij stilgestaan, ik doe het over...
- Notebook met Gutsy, probleem met de letters in Firefox browser.
- Schermresolutie van de notebook is 1240x800
- Doch in firefox zie ik in de werkbalk bovenaan waar je de instellingen regeld alleen piepkleine lettertjes, niet leesbaar zelfs.
- Dus, alleen maar in de werk balk van de browser zijn ze te klein, schermresolutie is juist, hoe fix ik dit ?
Sorry voor mijn misser,
Groetjes,
Freddy

« Reactie #140 Gepost op: 2007/08/23, 10:33:40 »
Citaat van: Artfreddy
had ereven niet bij stilgestaan, ik doe het over...
- Notebook met Gutsy, probleem met de letters in Firefox browser.
- Schermresolutie van de notebook is 1240x800
- Doch in firefox zie ik in de werkbalk bovenaan waar je de instellingen regeld alleen piepkleine lettertjes, niet leesbaar zelfs.
- Dus, alleen maar in de werk balk van de browser zijn ze te klein, schermresolutie is juist, hoe fix ik dit ?
Sorry voor mijn misser,
Groetjes,
Freddy
In dit draadje http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9268/11 wordt dit probleem ook al gemeld.

Ik denk dat we  rustig moeten afwachten want tot nu toe zijn alle "problemen" met Gutsy na updates vanzelf weer opgelost.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #141 Gepost op: 2007/08/23, 10:56:47 »
Okido, heb het begrepen. t'ja zitten tekenen en alles zien op het forum...
Zal volgende keer beter opletten.

Offline hadez

• Lid
« Reactie #142 Gepost op: 2007/08/23, 15:24:16 »
@raydekok

Zo'n foutmelding had ik laatst ook, en ik heb die applicaties eerst allemaal gede"installeerd, totdat ik geen foutmelding meer had, en toen weer 1 voor 1 geinstalleerd. (wel ervoor opgelet dat ik nooit mijn grafische interface kwijtraakte). En toen alle errors bekeken, en wat bleek, als ik ergens 1 pakket forceerde op een lagere versie, gaf hij die errors niet meer :)

Ramon1985

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: 2007/08/23, 19:31:08 »
Hallo allemaal ik heb een probleempje bij het installeren van Ubuntu 7.10 Gutsy.
Als ik de live cd van Gutsy alpha 4 in de dvd speler stop en hem automatisch laat opstarten krijg ik het cd menu voor het opstarten.
Als ik dan de bovenste regel kies komt ie niet verder bij het opstartscherm van Ubuntu omdat m'n xorg niet goed zou zijn. Bij de veilige grafische modus heb ik precies het zelfde. Hebben jullie misschien een idee hoe ik Gutsy kan installeren.
Hoop dat iemand een oplossing heeft heb zelf alle HDD's al eens geformateerd en Ubuntu geprobeerd opnieuw te installeren. Geen succes. Alvast bedankt voor jullie hulp. I LOVE UBUNTU

Paretje

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 2007/08/24, 15:41:57 »
Heb vandaag Gutsy geïnstalleerd met de bedoeling dat in September of Oktober nog eens te doen zodat alles perfect blijft draaien zonder dat ik moet opletten wat ik doe en dat tot de beta van 8.04.

Maar heb een klein probleempje: wil eens de effecten van Compiz proberen maar ik heb maar één werkblad. Als ik klik op preferences (zoals ik dat vroeger altijd deed) kan ik enkel het aantal rows aanpassen.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #145 Gepost op: 2007/08/26, 02:30:12 »
Citaat van: Ramon1985
Hallo allemaal ik heb een probleempje bij het installeren van Ubuntu 7.10 Gutsy.
Als ik de live cd van Gutsy alpha 4 in de dvd speler stop en hem automatisch laat opstarten krijg ik het cd menu voor het opstarten.
Als ik dan de bovenste regel kies komt ie niet verder bij het opstartscherm van Ubuntu omdat m'n xorg niet goed zou zijn. Bij de veilige grafische modus heb ik precies het zelfde. Hebben jullie misschien een idee hoe ik Gutsy kan installeren.
Hoop dat iemand een oplossing heeft heb zelf alle HDD's al eens geformateerd en Ubuntu geprobeerd opnieuw te installeren. Geen succes. Alvast bedankt voor jullie hulp. I LOVE UBUNTU
Zie de volgende bug, past in jouw beschrijving.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-video-ati/+bug/134467

PS. vergeet niet om hier ook op te geven wat jouw configuratie is. Dit helpt met het oplossen van bug en de snelheid waarmee het gebeurt.

« Reactie #146 Gepost op: 2007/08/26, 09:49:17 »
Einde verhaal met de Gutsy op de Packard Bell van Monique...
- Moet het hier opgeven, op de Vista voor-geïnstalleerde computer van Monique draait bijna niets.
- Gutsy start op in veilige grafische mode, doch na herstart, sluit hij het beelsscherm af. Reeds ander scherm geprobeert en noppes. Zelfde met de Feisty.
- Andere computer-toren met Gutsy erop en zelfde beeldscherm van Monique gaat wel... Conlusie...
- Packard Bell moet men niet kopen met vista, dit is punt één. Er moet VEEL van afhangen voor Microsoft om bepaalde fabrikanten over te halen deze rotzooi van een vista erop voor te installeren, en niet alleen het monopolie of véél geld ! Men moet respect tonen voor MS, nee ik niet, en wordt ik ervoor bekeken, ook goed. De pc is nieuw bedenk even.
- Ik wacht nu de Gutsy af welke ik kan bestellen bij Ubuntu.
- Wat draait er wel op, Mandriva One, Sabayon en Simply Mepis. En daar moet ik het mee doen. Dus Mandriva installeren.
Dock kan moeilijk in mijn profiel op dit Forum schrijven, en ons Moniques pc draait Mandriva.
Zondagse groetjes,
Freddy

« Reactie #147 Gepost op: 2007/08/26, 09:57:29 »
Citaat van: raggar
Ik heb ook dit probleem met mijn ATI Mobility Radeon X700.
In die bug staat dit: I changed xserver-xorg-video-ati.1.6.6.193-1ubuntu1 back to the previous Feisty one 1.6.6.3-2ubuntu1 and system is working again...
Hoe kan ik dit doen vanuit de command prompt ?
Ik meende dit te doen vanuit Synaptic maar dit kreeg ik niet voor mekaar .
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

« Reactie #148 Gepost op: 2007/08/26, 10:03:54 »
T'ja, nu werk ik boven op de pc met Gutsy en alles werkt PERFECT. Had juist update, X-org Core server of zoiets. Spijtig maar ik moet afwachten op de Béta of op de schijf die ik kan bestellen met Gutsy.
Heb uw link bekeken en inderdaad...
Maar goed ik heb geduld. Komt wel goed. Doch ik kan geen goed meer horen over voor-grïnstalleerde pc's. Koop volgende maal wel een waar niets op is gezet. Slimmer en beter.
Groetjes,
Freddy

Vandaag nog even proberen, doch laatste poging... Ga dan pc openen en harde schijf eruit en nieuwe ongebruikte aanschaffen.
Voor Monique andere pc en Ubuntu draaien.
Zijn een week vrij ( Verlof ) Kan véél doen , Packard Bell een mailtje sturen, en de pc met de voorhamer tot schroot herleiden kan ook. Maar Ubuntu zal draaien hier op Bureel. Punt.
Groetjes,
Freddy

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #149 Gepost op: 2007/08/26, 15:47:20 »
Citaat van: asilnevs
Citaat van: raggar
Ik heb ook dit probleem met mijn ATI Mobility Radeon X700.
In die bug staat dit: I changed xserver-xorg-video-ati.1.6.6.193-1ubuntu1 back to the previous Feisty one 1.6.6.3-2ubuntu1 and system is working again...
Hoe kan ik dit doen vanuit de command prompt ?
Ik meende dit te doen vanuit Synaptic maar dit kreeg ik niet voor mekaar .
In de beschrijving staan een aantal links om debs te downloaden. Hier staan nieuwere, deze kun je proberen en dan help je met testen.
Je kunt ook het oude packet downloaden en installeren. http://packages.ubuntu.com/feisty/x11/xserver-xorg-video-ati (dit is waar jij om vraagt).
Voor terminal commando's: https://wiki.ubuntu.com/NlTerminalHowto#head-20f6ed821ece3bb0dac21656a8b12e68b268721b