Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 108646 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #150 Gepost op: 2007/08/30, 19:20:36 »
Ik heb vandaag Gutsy tribe 5 maar eens geïnstalleerd op een lege partitie op m'n klaptop. De LiveCD-versie, want dat zal straks de meestgebruikte zijn. Het is me meegevallen, voor een alfa is het al heel goed!

Pluspunten:
- xresprobe zit in de standaardinstallatie, heb ik nu zelf ook kunnen vaststellen. Hèhè, dat scheelt een hoop gedonder straks. In Edgy en in Feisty was dat een grote omissie.
- App Armor is een grote aanwinst voor de veiligheid, denk ik.

Minpunten:
- slaapstand werkt nog steeds niet goed....   :-(
Dat mogen ze nou toch wel eens gaan repareren!
- de fsck error bij de eerste start: superblock in the future, fixed, reboot: irritant, maar niet van veel belang. Toch is ook dat een minpuntje.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #151 Gepost op: 2007/08/30, 20:17:33 »
Citaat van: pjotr123
Minpunten:
Achja, hoe lang probeer ik ze dat al wijs te maken :) Maar eigenlijk ligt het probleem bij de mensen die de kernel onderhouden. Suspend2 (nu bekend als TuxOnIce) wordt nog steeds niet geaccepteerd als standaard suspend systeem, hoewel het op al mijn computers sneller en beter werkt! Ik volg LKML wel niet erg hard, maar ik ben benieuwd of er nog wat gaat veranderen de komende jaren met het suspend systeem.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #152 Gepost op: 2007/08/31, 15:31:13 »
Ik heb sinds eergisteren een vreemd probleempje. Als ik synaptic op de Nederlandse server heb staan krijg ik geen updates binnen. Wel als ik hem op de Hoofdserver zet.

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #153 Gepost op: 2007/08/31, 15:56:32 »
Citaat van: riny
Ik heb sinds eergisteren een vreemd probleempje. Als ik synaptic op de Nederlandse server heb staan krijg ik geen updates binnen. Wel als ik hem op de Hoofdserver zet.
Ik vond het al een beetje vreemd dat ik al 3 dagen geen update's meer kreeg.
Maar hoe zet je synaptic op de "hoofdserver" of is het gewoon de source.list aanpassen??

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #154 Gepost op: 2007/08/31, 16:10:41 »
Dit zou betekenen dat er niet meer gemirrord wordt naar de nl-servers. Beetje kwalijk, maar volgens mij speelt dit alleen voor gutsy, want voor feisty komen wel updates binnen. Met een beetje geduld zal dit vast wel weer goedkomen (en tijdelijk even een andere server kiezen is dan ook wel goed).

« Reactie #155 Gepost op: 2007/08/31, 16:16:08 »
Ik heb compiz geinstalleerd in Gutsy, als ik nu compiz inschakel heb ik geen kaders en knoppen.
Ik heb Emarald geinstaleerd moet dit wat anders zijn of moet ik in compiz nog iets aanvinken?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #156 Gepost op: 2007/08/31, 16:59:09 »
@Roland: Je hoeft niet de hele sourcelist aan te passen. Als je synaptic hebt gestart, kun je klikken op het menu Instellingen -> pakketbronnen. In het schermpje wat dan geopend wordt kun je de keuze maken:
Downloaden van: Server in Nederland (ALs je dit aanklikt kun je kiezen voor Hoofdserver)

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #157 Gepost op: 2007/08/31, 17:03:07 »
@Roland: Je hoeft niet de hele sourcelist aan te passen. Als je synaptic hebt gestart, kun je klikken op het menu Instellingen -> pakketbronnen. In het schermpje wat dan geopend wordt kun je de keuze maken:
Downloaden van: Server in Nederland (ALs je dit aanklikt kun je kiezen voor Hoofdserver)
Ik heb deze optie niet in Synaptic :o Maar het is gelukt met Adept.

151 update's, Ik ben weer bij ;)

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #158 Gepost op: 2007/08/31, 18:03:25 »
Citaat van: profoX
Minpunten:
Achja, hoe lang probeer ik ze dat al wijs te maken :) Maar eigenlijk ligt het probleem bij de mensen die de kernel onderhouden. Suspend2 (nu bekend als TuxOnIce) wordt nog steeds niet geaccepteerd als standaard suspend systeem, hoewel het op al mijn computers sneller en beter werkt! Ik volg LKML wel niet erg hard, maar ik ben benieuwd of er nog wat gaat veranderen de komende jaren met het suspend systeem.
Binnenkort treffen we elkaar: kun je dan suspend2 inschakelen op mijn klaptop? Ik ben benieuwd of dat beter werkt.....

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #159 Gepost op: 2007/08/31, 18:15:39 »
Binnenkort treffen we elkaar: kun je dan suspend2 inschakelen op mijn klaptop? Ik ben benieuwd of dat beter werkt.....
Ik gebruik het op mijn Ubuntu laptop momenteel zelf niet, maar ik kan het wel inschakelen, ja. Je hebt twee opties: zelf je Ubuntu kernel patchen met suspend2 (tuxOnIce) en hercompileren, of simpelweg een repository inschakelen met een gepatchte Ubuntu kernel :) De laatste keer dat ik keek was die enkel geschikt voor Feisty x86 en zonder lowlatency patch. Maar uiteindelijk natuurlijk wel veel eenvoudiger in onderhoud dan zelf compileren.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline markba

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2007/08/31, 22:28:16 »
Citaat van: markba
Dit zou betekenen dat er niet meer gemirrord wordt naar de nl-servers. Beetje kwalijk, maar volgens mij speelt dit alleen voor gutsy, want voor feisty komen wel updates binnen. Met een beetje geduld zal dit vast wel weer goedkomen (en tijdelijk even een andere server kiezen is dan ook wel goed).
De updates stromen weer binnen via de nl-server....

« Reactie #161 Gepost op: 2007/08/31, 22:37:33 »
Ik heb een klein probleempje bij het laden van Gutsy Gibbon.

Het opstartscherm (met dat oranje balkje) blijft een hele tijd stil staan en gaat dan na verloop van tijd wel weer verder.

Ik heb in de tekstmode gezien dat ie blijft stilstaan bij "loading hardware drivers".

Kan ik ergens controleren a.d.h.v. bijvoorbeeld een log wat er aan de hand is of heeft iemand een tip?
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #162 Gepost op: 2007/09/01, 12:06:16 »
Hallo, Ik kreeg het probleempje dat als de screensaver erop gaat loopt Gutsy totaal vast....

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #163 Gepost op: 2007/09/01, 12:09:28 »
in combinatie met CompizFusion?
Ik kan geen 3d spellen spelen als Compiz opstaat.

Zet 'm eens uit.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #164 Gepost op: 2007/09/01, 18:46:36 »
blender icm compiz-f lukt ook niet...

@frankje Klopt het dat je geen 3D-driver gebruikt? In dat geval een 2D screensaver als vaste instellen.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2007/09/03, 09:14:45 »
firestarter niet actief/disabled in gutsy. is dit ook jullie ervaring?
als ik het prog start blijkt dat. ook de status= niet actief. iptables ook niet.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #166 Gepost op: 2007/09/03, 13:02:00 »
sudo iptables -L geeft ook niks aan resultaat?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2007/09/03, 13:54:47 »
Citaat van: Johanvd
sudo iptables -L geeft ook niks aan resultaat?
nada....

« Reactie #168 Gepost op: 2007/09/03, 15:36:42 »
bah :(

Ik stop de Gutsy Tribe 5 in m'n laptop.
Alles lijkt goed, oranje balkje laadt, ik zie die [OK] dingen en dan wordt het scherm zwart...
Ik wacht... niets gebeurt, de cd draait niet meer. Dan druk ik op een toets en zie ik dit:
Citaat
Failed to start the X server (your graphical interface). It is likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X server output to diagnose the problem?
Verdorie, dat was met Feisty ook al zo.
Weer een versie die ik niet durf aanraden? Want ik zie allemaal freezes staan in de Release Shedule, weinig kans dat dit opgelost raakt tegen de release zeker?

Ik ben eerlijk gezegd wat ontgoocheld :/ al die verwachtingen en mooie praatjes die ik over Gutsy hoorde... nja.

Ik heb trouwens een Asus A6Ja laptop met een Intel Core Duo erin en een Ati Mobility Radeon X1600. Voor mocht het baten.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2007/09/03, 15:56:12 »
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination        

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

= nada.

Offline markba

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2007/09/03, 15:56:17 »
Citaat van: blackdrive
Ik heb trouwens een Asus A6Ja laptop met een Intel Core Duo erin en een Ati Mobility Radeon X1600. Voor mocht het baten.
Tsja, ATI. Maar ja, je zou toch verwachten dat dit wel zou moeten werken.

Van de andere kant: als het probleem in een gesloten ATI-driver zit, is het niet vreemd dat je dit in Feisty ook had (aannemende dat de driver inmiddels op dit punt niet is aangepast/vernieuwd).

EDIT: Jouw bug?
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-video-vesa/+bug/104993

« Reactie #171 Gepost op: 2007/09/03, 16:55:08 »
Citaat van: markba
Citaat van: blackdrive
Tsja, ATI. Maar ja, je zou toch verwachten dat dit wel zou moeten werken.

Van de andere kant: als het probleem in een gesloten ATI-driver zit, is het niet vreemd dat je dit in Feisty ook had (aannemende dat de driver inmiddels op dit punt niet is aangepast/vernieuwd).

EDIT: Jouw bug?
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-video-vesa/+bug/104993
Dat is precies wat ik in Feisty had
Citaat
Fatal server error:
no screens found
Van de huidige heb ik (slechte) fototjes gemaakt:

Dit krijg ik dus:
foto 1

Als ik dan yes kies:
foto2
en dat gaat nog een klein beetje verder:
foto3

onder backtrace staat er niks meer...

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2007/09/03, 17:05:58 »
nou ik dacht niet de enige te zijn met firewall problemen en gutsy.
het prog. runt bij iedereen verder prima?

Offline ptb

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2007/09/04, 00:29:37 »
@leoquant,dezelfde meldingen als bij jou.Geen firewall dus?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2007/09/04, 08:06:35 »
Citaat van: ptb
@leoquant,dezelfde meldingen als bij jou.Geen firewall dus?
nee.....