Beste leden,
Ubuntu was de allereerste, maar inmiddels heb ik al heel wat verschillende (Linux)distributies op mijn laptop geïnstalleerd. Variërend van Elementary en Linux Lite tot Voyager. Maar elke keer vertonen die na verloop van tijd - zonder uitzondering - kuren en omarm ik toch weer Ubuntu. Eigenlijk laat die je nooit in de steek en draait altijd soepel. Zonder noemenswaardige problemen.
Waarom dan toch steeds weer gluren naar en overstappen op nieuwe systemen? Hebben meer mensen last van deze afwijking?
Afwijking is misschien mogelijk omdat Windows je ooit heeft opgeleid tot computernerd tot je overstapte naar 'een Linux' ? Hetgeen iedereen op overstapt is de gemakkelijke Ubuntu, tot de verveling mogelijk wat toeslaat. En natuurlijk kan je kiezen van Manjaro t/m pure Arch of Debian, maar ergens moet het ook wat universeel blijven en makkelijk toegankelijk voor iedereen: experten of beginners.
Ook Fora van Ubuntu hebben schatten op zolder liggen als iets niet goed of gedeeltelijk maar werkt.
Bovendien vind ik dat Canonical heel goed de standaarden respecteert, net dat waarom Mint, voor mij, leuk spul is maar zeker niet de standaarden respecteert en het vergemakkelijkt maar ook afwijkt (hybride ISO's bv zijn GEEN standaarden, enzovoort).
Enfin, leuk dat je ook Ubuntu als een referentie neemt: meerderen zouden dat moeten doen ipv couchsurfing omdat het kan.
Gnome 2 was voor mij ook de instap Ubuntu 10.04 .
Maar als kind deed ik veel in coding ipv venstersklikken en gelukkig geeft de terminal me toch een beetje de échte computerervaring ipv weten wat/waar je moet gaan klikken lol