Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gouden Ubuntu  (gelezen 10033 keer)

Offline aartje

• Lid
Re: Gouden Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2019/08/12, 12:44:26 »
Buiten de " echte" Unix-computers (Unix6-Unix7-BSD2.9-BSD4.3-AIX-SunOS-Solaris) als beheerder
heb ik de lijn gevolgd (Minix....)-> Slackware (floppies, jawel :)->TransAmeritech1994 (CD, eigenlijk ook Slackware)->
RedHat->Suse KDE (trage package-systeem)->Ubuntu6.04(?)-8.04(de beste!)-10.04(de slechtste)->12.04->Mint Mate tot en met Mint Mate19.2 (huidig)
Daarnaast heb ik ook altijd nog een Ubuntu draaien, maar ik blijf voorlopig nog wel bij Mint Mate, simpel te
installeren, weinig geheugengebruik en een simpele desktop.  Maar natuurlijk wel "lang leve Ubuntu!!" als dat er niet
was was Mint er ook niet geweest......
Ik draai alleen nog maar LTS.
« Laatst bewerkt op: 2019/08/12, 12:46:25 door aartje »

DarkEra

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2019/08/12, 12:51:12 »
Maar natuurlijk wel "lang leve Ubuntu!!" als dat er niet was was Mint er ook niet geweest......
Lang leve Debian want zonder Debian zouden er geen Ubuntu, Mint en de andere afgeleiden zijn. ;)

Offline aartje

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2019/08/12, 12:59:48 »
Maar natuurlijk wel "lang leve Ubuntu!!" als dat er niet was was Mint er ook niet geweest......
Lang leve Debian want zonder Debian zouden er geen Ubuntu, Mint en de andere afgeleiden zijn. ;)
Dat is ook weer zo :)
En lang leve Dennis Ritchie (en Ken Thompson en Brian Kernighan)). Zonder hun was er geen Unix (en dus ook geen Linux)
geweest. Dennis Ritchie overleed omstreeks gelijk met Steve Jobs. Ra, ra wie kreeg de meeste publiciteit :-[
« Laatst bewerkt op: 2019/08/12, 13:07:23 door aartje »

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2019/08/12, 13:30:26 »
Dat is ook weer zo :)
En lang leve Dennis Ritchie (en Ken Thompson en Brian Kernighan)). Zonder hun was er geen Unix (en dus ook geen Linux)
geweest. Dennis Ritchie overleed omstreeks gelijk met Steve Jobs. Ra, ra wie kreeg de meeste publiciteit :-[

Op de begrafenis van Jobs waren de likes van idioten massaal aanwezig.

Serieuze mensen, hoogopgeleiden  etc waren wél aanwezig op Dennis zijn begrafenis.

Jobs wist zelfs heel goed dat wat hij deed slavernij veroorzaakte, en zijn *eigen kinderen en vrouw* weg hield van ALLE Apple producten ....
Trouwens de echte helden sterven roemloos; het is niet voor de roem dat ze het doen hoor noch het absurde ego eraan gepaard. (Waar Gates nu slachtoffer van is)

Offline softbart

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2019/08/12, 13:39:44 »
Begonnen met Slack, ik meen 3, stond op een CD die ik van mijn zoon kreeg uit een blad. Hiervan moest eerst een boot floppy gemaakt worden  met een driver voor de CD-speler die toen nog via de geluidskaart draaide.
Daarna Redhat, Suse ( ja, die met de dikke boeken en CD's). Later pas Ubuntu ik meen 10.4. Debian draai ik vanaf Lenny.
Sinds een aantal jaren alles met xfce.

groet,

Theo

Offline Nero

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2019/08/12, 14:56:23 »
Even Budgie bekeken in een VM. Veel te bloaded en veel te veel eye candy.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2019/08/12, 16:00:14 »
Even Budgie bekeken in een VM. Veel te bloaded en veel te veel eye candy.
Probeer eens i3wm, een van de meest minimalistische desktops. Manjaro i3 is een goede start.

DarkEra

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2019/08/12, 16:01:27 »
Niet bloaded maar bloated. ;)

Latere edit: de rest van het verhaal over de ontwikkelaar van Solus en Budgie weg gehaald daar ik het al in een ander topic al eens uitgelegd had.
« Laatst bewerkt op: 2019/08/12, 18:30:49 door Maik »

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2019/08/23, 07:26:18 »
Jaren geleden begonnen met Open Suse, daarna diverse distro's geprobeerd, waaronder Mageia, Pardus enz. Maar al meer dan 15 jaar gebruik ik Ubuntu, en tot volle tevredenheid.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline rico70

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2019/08/23, 09:57:11 »
Maar al meer dan 15 jaar gebruik ik Ubuntu, en tot volle tevredenheid.
De 1e Ubuntu kwam in oktober 2004 uit, meer dan 15 jaar kan dus niet.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #35 Gepost op: 2019/08/23, 10:02:27 »
De 1e Ubuntu kwam in oktober 2004 uit, meer dan 15 jaar kan dus niet.
Dat was versie 4.10, die ook gebruikt werd als basis voor Beatrix-Linux.
Via die weg ben ik hier gekomen, omdat de makers van Beatrix niet verder wilden gaan en geen support konden geven.
Op Ubuntu-nl.org kreeg ik de informatie die ik zocht en nog in het Nederlands ook!!!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline peer

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2019/08/23, 10:07:36 »
4.1 de eerste versie ubuntu?
waar zijn dan de versies 1, 2 en 3????

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #37 Gepost op: 2019/08/23, 10:44:06 »
Die waren er niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(Linuxdistributie)#Versies

Offline Nero

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2019/08/23, 12:26:27 »
Ubuntu 4.10: 2004 10e maand.

« Reactie #39 Gepost op: 2019/08/23, 17:18:42 »
Al in de jaren '90 promootte een kennis van me, professioneel gebruiker en programmeur, doorlopend linux bij me dus ik ben al geruime tijd best goed bekend met het bestaan. Elke keer als ik hem zag zei hij me (zeurde aan mijn hoofd :D ) over te stappen want echt iets voor mij.  ^-^
Persoonlijk actief kennis gemaakt met ubuntu 6 geloof ik, maar niet door gezet.
Serieus begonnen met 11.

Nu: Linux stand-alone, linux only, en ook alleen LTS versies. En nu fanatiek gebruiker (alle pc's in huis, muv 1 van kid. Wel enkele verschillende distries)

Ik hoop dat het lang blijft zoals het nu gaat. Veel eerder over moeten stappen (of misschien niet omdat linux toen nog niet zo desktop-user vriendelijk was?).
« Laatst bewerkt op: 2019/08/23, 17:20:56 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2019/08/23, 17:21:08 »
Foei... dat zou je na zo'n lange tijd in linux land toch wel moeten weten.  :evil: =D (ik plaag je maar wat  ^-^  ;) )

Offline peer

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2019/08/24, 08:05:14 »
en dan te bedenken dat ik vrijwel direct bij het uitkomen van ubuntu het ben gaan gebruiken in plaats van suse (of heette het toen al opensuse, weet ik niet meer). Ik heb me alleen nooit afgevraagd hoe de versienummering in elkaar zat.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2019/08/26, 19:22:47 »
rico70. Je hebt helemaal gelijk. Het moet zijn;  Maar plm. 15 jaar gebruik ik Ubuntu, en tot volle tevredenheid. ;)
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Theo71

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2019/08/26, 22:47:43 »
Oh my.  In de jaren 90 begonnen met SUSE, een pakket besteld bij een computerzaak in Borger (die zelf netjes een copy had gemaakt voor eigen gebruik, omdat hun dit ook wel interessant leek). Na mijn 8 bit periode was 1 van de computers die ik gebruikte de Commodore Amiga, degene die daar mee gestoeid heeft weet dat de Amiga Shell dingen heeft die je in Linux ook kunt vinden en niet zo zeer in Windows. Kortom  1 en 1 is 2.  Daarna nog heel zitten 'hoppen' van distro naar distro. Maar alles wat gebaseerd is op Debian/Ubuntu is een soort van thuiskomen. Voor nu is mijn persoonlijke voorkeur Debian met CWM (Cool Window Manager) maar op de 'familie vriendelijke' computer draait Linux Mint.