Waarom zouden die burgers dat doen ?
Water wordt aan ons geleverd tegen kostprijs en voor gas en licht kun je zelf op zoek naar de goedkoopste energieleverancier.
De reden voor de buitengewoon wantrouwende houding jegens energieleveranciers in dit topic ontgaat mij.
De reden daarvoor is hierboven al genoemd.
Met het internet der dingen krijgen derden allerhande bevoegdheden die eigenlijk niet gepast zijn. Ondertussen wordt je tot je onderbroek toe geregistreerd en gedelegeerd.
Dit is hetzelfde met dat hele spionage verhaal. Jarenlang heeft iedereen gedacht dat het nooit zou gebeuren want "dat doen ze toch niet want zou wel heel ver gaan", en ondertussen terwijl nu pas het besef begint te komen is het al zo ver ingeburgerd dat er geen weg terug meer is.
Ondertussen beklagen velen zich voortaan over google/facebook en andere informatieverzamelaars, maar we laten het meteen wel weer gewoon allemaal gebeuren.
Wat ik dan nog wel eens zeg. Als er een vreemde aan je deur staat die vraagt of hij binnen alles (boodschappen, bezit, meterstanden, verbruiksinformatie, toiletpapier) mag bekijken en registreren vindt je het belachelijk en weiger je.
Via de digitale omweg laat iedereen het klakkeloos toe. En ondertussen zijn er al legio voorvallen te noemen van misbruik, oneigenlijk gebruik, en grote problemen hiermee, met ieders goedkeuring.
Hoe naïef kun je zijn.
Ondertussen is het bijvoorbeeld bij solicitaties 'vreemd' als men je niet kan nakijken op facebook en dergelijke.
Wie geen facebook heeft (ik) wordt als onbetrouwbaar bestempeld en doet niet meer mee. Want "dan zul je wel wat te verbergen hebben".
Je wordt dus maatschappelijk verplicht om aan facebook, slimme meter en zo meer mee te doen en zo mee te werken aan al die privacyschending.
En dat is absurd!!