Ik geloof in Linux (en in dit geval Ubuntu) qua systeem. Daarmee bedoel ik de installatie, stabiliteit en gedurende een lange periode het niet vervuild en vertraagd raken. Daar hecht ik persoonlijk veel waarde aan. De tijden dat ik om de paar maanden om deze redenen een nieuwe installatie deed, wil ik graag achter me laten. Installatie om nieuwe futures (bijv. 14.10) ervaar ik anders. Als ik er even geen behoefte aan heb, kan ik gewoon ongestoord ermee verder werken.
Wat ik erover tot nu toe heb gelezen (en kleinschalig zelf heb ervaren) plaats ik het een aantal treden hoger dan Windows. Het is niet perfect. Maar dat is Linux ook niet.
Daarnaast kies ik bewust niet voor Apple en OS X vanwege de kosten.
Laten we zeggen dat ik al jaren probeer om een overstap te maken maar telkens er niet in slaag omdat ik de handdoek in de ring gooi. Niet zo lang geleden heb ik besloten het anders te doen. Namelijk mezelf GEEN keuze stellen. Vandaar mijn keus voor Ubuntu only. Alles wat ik wil moet ik maar mijzelf in Ubuntu redden. Net zoals vroeger in Windows. Als iets niet werkte had ik ook geen keus. En dat heb ik ook in 20 jaar steeds beter leren kennen. Dat verwacht ik hier ook te doen. Niet van de een op de andere dag...
Ik kies bewust voor een duik in het diepe. Ik wil dat alles het perfect doet, ook na een paar jaar, en dat ik zelf bepaal of ik een nieuwe systeem wil (her)installeren. Ook al lever ik andere zaken daarvoor in.
Gamen doe ik niet meer. Geen behoefte omdat ik er geen tijd meer voor heb.
Nu ik een paar keer StomStom voorbij zie komen denk ik, oei, die heb ik ook! Maar tegenwoordig installeer je het semi via een webbrowser dus zal het bij mijn ouders op de PC doen. ;-)
Een volgende keer een Linux proof navigatie kopen. Bestaat die uberhaupt??? Anders moet ik een Offline navigatie op mijn mobiele telefoon gebruiken. Dat probleem ook opgelost ;-)