Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?

Ja
Nee
Mischien
Weet niet

Auteur Topic: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?  (gelezen 21787 keer)

Offline Timo

• Forumteam
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #75 Gepost op: 2014/10/12, 21:00:28 »

Tja en bij Ununtu moet je weer gaan prutsen met magische toverspreuken in een Terminal venstertje om bepaalde dingen voor elkaar/opgelost te krijgen. Sorry hoor maar sommige dingen gaan in Windows toch echt wel handiger, niet alles nee maar sommige dingen dus weer wel.
Ik vind het grappig dat je dit zegt, (niet kwaadwillend bedoeld hoor). Ik vind juist die commandline in Linux een groot voordeel. In Windows (maar ook in Unity, KDE enz) zoek ik me vaak de rot waar ik iets moet instellen om dingen naar mijn hand te zetten. In Linux heb je dan gelukkig de commandline, waar gemakkelijk en eenduidig dingen zijn te veranderen zonder je helemaal het lazarus te zoeken. Daarbij komt dat het dan ook volledig transparant is, terwijl bij Windows (en Unity en KDE enz.) het veel meer een black box is en je niet weet wat er gebeurt. Ook hulp aan een nieuweling gaat vaak gemakkelijker via de verguisde cli dan vie de GUI, het is gemakkelijker om via de chat een commando door te geven dan te zeggen: "klik dan die en dan tablad zus en zo en als je dan dat vinkje aanklikt krijg je die opties en....." Ik ben altijd blij dat ik in alle linux distro's de optie van de cli heb. In Windows is deze helaas geheel uitgekleed. Erg jammer.
Maar goed, ik geef toe dat dat mijn eigen mening is.
En in bijvoorbeeld Suse heb je YAST. Er zijn dus zeker wel oplossingen à la Windows. De vraag is echter wat beter is: één commando intoetsen of tweehonderd keer klikken om in het juiste dialoogvenstertje te komen. :)

« Reactie #76 Gepost op: 2014/10/12, 21:08:15 »
@Timo: Geef mij maar dat klikken. Terminal is alleen in heel specifieke gevallen handig, naar mijn mening. En dat geldt voor zowel Linux, AmigaOS 4 als Windows en OSX naar mijn mening/ervaring. Maar ieder zo zijn ding :)

Offline Michiel

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2014/10/13, 01:04:30 »
Tja en bij Ununtu moet je weer gaan prutsen met magische toverspreuken in een Terminal venstertje om bepaalde dingen voor elkaar/opgelost te krijgen. Sorry hoor maar sommige dingen gaan in Windows toch echt wel handiger, niet alles nee maar sommige dingen dus weer wel.

Verder is er voor Ubuntu helaas nog geen goede versie van Ninite wat onder Windows na een herinstalattie van het OS weer veel werk uit handen neemt.
Ik ben het met je eens, hoe hard men ook probeert, het lukt de linux_mensjes niet om een idiot_proof systeem aan te bieden....
Maar ze zitten er heel dicht bij ;)
Ik heb aardige kennis van computers, netwerken, webservers, websites, etc......
Ik werkte tot 4 maand geleden altijd vanaf een ms machine aan bovenstaande (in al die jaren daarvoor wel eens gespeeld met allerlei distro's, echter die vond ik niet rijp... of ik was dat niet... ;))
Echter na aanschaf 2x nieuwe flapper met win8.1Pro was ik echt helemaal klaar met ms.
Ben zonder ms backup machine compleet overgegaan op linux, heb heeeeeeeeeeeeel even win7ultimate in VB erbij gehad, mja niet nodig, dus weg dat virus... :p
Ik kon deze beslissing nemen omdat een vriend van mij al veel langer ubuntu gebruikt en mij kon helpen waar nodig en allerhande tips gaf...
Zonder deze vriend zou het lastiger zijn geweest, maar niet heel veel moeilijker. Met de juiste zoek-termen kom je er over het algemeen wel.
En anders vraag je het hier (wel doorvragen..)

Zou het echt doen :)
Als je eenmaal een klein beetje erin zit, dan al zie je hoe fijn linux werkt !

« Laatst bewerkt op: 2014/10/13, 01:25:56 door Michiel »

Offline PKing

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2014/10/13, 07:43:36 »
Nou ik ben de W10 preview aan het proberen in VB, en afgezien van de nu halfslachtige startknop (normaal menu en tegels) lijkt er niet erg veel veranderd te zijn.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

« Reactie #79 Gepost op: 2014/10/13, 10:50:00 »
Ik heb een pc om mee te werken en niet om aan te werken.....

Zo te lezen komt het op me over dat Linux nog erg nieuw is voor je...
Je HOEFT bijzonder weinig tot NIETS in de command line te doen,  Maar ALS je wilt KAN je ALLES in de commandline doen.

Daar komt bij dat wanneer er iets in Linux niet werkt je altijd nog met diverse workarounds het aan de praat kan krijgen.

Als iets in Windows niet werkt zal je het NOOIT aan de praat kunnen krijgen, en ik weet heel veel programma's die niet in windows werken, ondanks dat ze ervoor gemaakt zijn.

Citaat
Verder is er voor Ubuntu helaas nog geen goede versie van Ninite wat onder Windows na een herinstalattie van het OS weer veel werk uit handen neemt.

Voor ieder OS wat er bestaat worden er programma's gemaakt, als jij toevallig in OS-a gewend bent met een programma te werken en dit werkt niet in OS-b dan zul je een andere programma moeten zoeken wat hetzelfde kan.

Toen jij ooit met OS-a begon te werken ben je ook met 0 begonnen en heb je ook aan alles moeten wennen, en heb je ook jezelf moeten leren werken met al die programma's uit OS-a,

En sja als je dan overstapt naar OS-b zal je voor een aantal programma's weer hetzelfde moeten ondergaan....

Dit geld voor alles in het leven, als jij 10 jaar met een wasmachine gewerkt hebt en dat ding gaat kapot en je koopt een nieuwe wasmachine zul je ook de eerste weken met het boekje in de hand de wasmachine moeten instellen......
Of je dit nu leuk vind of niet.....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #80 Gepost op: 2014/10/13, 11:40:00 »
Het grappige is alleen dat het aantal mensen dat klaagt over een bepaalde app dat probleem minder heeft bij het overstappen naar een ander smartphone- of tablet-OS. Toch gek dat dat een hele eigen wereld lijkt t.o.v. computers terwijl het in feite niks anders is dan een mini-computer-wereld met meer lock-ins en minder vrijheid (en daarmee doel ik op het installeren van een OS naar keuze; dat gaat op een computer toch een stuk makkelijk in vergelijking).

Offline PKing

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2014/10/13, 12:19:13 »
Wat je in de telefoon/tablet wereld wel ziet is dat de ontwikkelingen in de diverse OS heel hard gaan, en dat betrekkelijke nieuwkomer Android de gevestigde orde om de oren slaat met een redelijk goed werkend OS.
Het zal mij niet verbazen als datzelfde systeem uiteindelijk ook op gewone thuiscomputers terecht komt.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

« Reactie #82 Gepost op: 2014/10/13, 13:27:29 »
Het was vanochtend weer genieten hoor ?  :evil:

Kom op mijn werk.

Ik druk op de powerknop van mijn Dell Optiplex 780 (Intell Core i3-2100 @ 3.10Ghz) computer met een Matrox M9128 LP PCIe x 16 met 1024 Graphics memory...
Uiteraard werken wij met Windows 7 Enterprise Service pack 1.

*PC boot op, 47 sec.
*Welkom scherm 5.32 minuten
*Druk op Ctrl-Alt-Delete om in te loggen, stom als dat ik ben doe ik dat.... Na 27 sec. inlogscherm.
*ik log in en moet 2.46 minuten wachten ...  ((WELKOM + banner ))
*Krijg de melding dat mijn wachtwoord verlopen is en moet dus mijn wachtwoord vernieuwen.
*Wachtwoord gewijzigd en zit vervolgens 7.29 minuten te kijken naar een draaiende banner met daaronder de tekst Uw wachtwoord word gewijzigd.
*Wow ik zie mijn bureaublad waarin IE direct word opgestart (Dit is normaal je ziet dan meteen wat er op intranet gezet is) en Outlook Express 2010-2010-2010 word opgestart...
BTW -Waarom zo vaak 2010 is mij een raadsel ?
dit alles duurt 2.48 minuten.

* zo nu kan ik mijn eerste handeling verrichten, ik start vast Autocad op omdat dit nog wel dikke 4 minuten duurt voordat ik iets kan doen, dan kan ik ondertussen mooi me email bekijken.

* Ik zit nu een dikke 25 minuten te werken en krijg een melding ( Uw computer moet opnieuw opgestart worden om de updates te installeren, zluit al uw programma's en klik op deze knop.)

Ik klik natuurlijk op de knop...  :evil:

Zwart scherm, dan kleurrijk scherm (huisstijl) met de melding: uw computer word geupdate nieuwe programma's worden geinstalleerd zet niet uw computer uit.

Ik ga koffie halen, ff met een collega praten en kom na 12 minuten terug, de pc is nog steeds druk met updaten.

Na welgeteld 19.40 minuten is hij klaar en gaat hij opnieuw opstarten.
Als je wilt weten hoe lang dit weer duurt ga je terug naar stap 1 en trek je daar het wachtwoord wijzigen van af....  =D =D

Maagoe ik klaag niet hoor?
aan het eind van de maand storten ze weer geld op mijn rekening, salaris heet dat .  8-)

Ondertussen vergaderen we ons wilt over efficient werken en procesmatig werken.....

Grappige is dat je aan werken niet toekomt......

Waarom zou alles in deze bananen republiek genaamd Nederland zo kut lopen als het nu loopt vraag je je dan toch af ?

« Reactie #83 Gepost op: 2014/10/13, 13:31:31 »
Wat je in de telefoon/tablet wereld wel ziet is dat de ontwikkelingen in de diverse OS heel hard gaan, en dat betrekkelijke nieuwkomer Android de gevestigde orde om de oren slaat met een redelijk goed werkend OS.
Het zal mij niet verbazen als datzelfde systeem uiteindelijk ook op gewone thuiscomputers terecht komt.

Zullen we dat niet op feiten gaan gooien? Dat jij het redelijk goed vind werken is jou mening die ik niet deel.

« Reactie #84 Gepost op: 2014/10/13, 14:22:14 »

Zullen we dat niet op feiten gaan gooien? Dat jij het redelijk goed vind werken is jou mening die ik niet deel.
Sterker nog Andriod is superieur toz van diverse andere OS'en

Zelfs op de (Zogenaamde) Chinese namaak telefoons werkt het altijd goed, soms hangt hij even maar dat komt omdat de CPU/GPU druk aan het werk zijn, ff wachten is dan het devies.
En de ongeduldige mensen trekken de batterijen eruit.

Dus de feiten zijn dat het perfect werkt.

« Reactie #85 Gepost op: 2014/10/13, 14:47:35 »
Oké, het is superieur. Zal ik een Google-altaar in mijn huis gaan opzetten? Jemig hee, dacht toch echt dat ik een vrije mening mocht hebben...
« Laatst bewerkt op: 2014/10/13, 15:07:38 door Vistaus »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #86 Gepost op: 2014/10/13, 15:29:51 »
Dat is er al, Android-86, gewoon als ISO te downloaden.
Deze is gemaakt met medewerking van Google :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #87 Gepost op: 2014/10/13, 15:43:18 »

Ik vind het grappig dat je dit zegt, (niet kwaadwillend bedoeld hoor). Ik vind juist die commandline in Linux een groot voordeel. In Windows (maar ook in Unity, KDE enz) zoek ik me vaak de rot waar ik iets moet instellen om dingen naar mijn hand te zetten. In Linux heb je dan gelukkig de commandline, waar gemakkelijk en eenduidig dingen zijn te veranderen zonder je helemaal het lazarus te zoeken. Daarbij komt dat het dan ook volledig transparant is, terwijl bij Windows (en Unity en KDE enz.) het veel meer een black box is en je niet weet wat er gebeurt. Ook hulp aan een nieuweling gaat vaak gemakkelijker via de verguisde cli dan vie de GUI, het is gemakkelijker om via de chat een commando door te geven dan te zeggen: "klik dan die en dan tablad zus en zo en als je dan dat vinkje aanklikt krijg je die opties en....." Ik ben altijd blij dat ik in alle linux distro's de optie van de cli heb. In Windows is deze helaas geheel uitgekleed. Erg jammer.
Maar goed, ik geef toe dat dat mijn eigen mening is.
En in bijvoorbeeld Suse heb je YAST. Er zijn dus zeker wel oplossingen à la Windows. De vraag is echter wat beter is: één commando intoetsen of tweehonderd keer klikken om in het juiste dialoogvenstertje te komen. :)

twee woorden: Windows server.....
geloof me bij dat product ga je de GUI haten!!

Offline PKing

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2014/10/13, 17:21:13 »
Oké, het is superieur. Zal ik een Google-altaar in mijn huis gaan opzetten? Jemig hee, dacht toch echt dat ik een vrije mening mocht hebben...

Misschien heb ik er overheen gelezen maar niemand zegt toch dat jij geen vrije mening mag hebben?

« Reactie #90 Gepost op: 2014/10/13, 20:17:30 »

Misschien heb ik er overheen gelezen maar niemand zegt toch dat jij geen vrije mening mag hebben?

Nee, maar Gandyman citeert mij en begint vervolgens over hoe Android wél superieur is terwijl ik juist zei dat ik vond van niet. Daardoor kwam het op mij over alsof alleen zijn mening telde, wat niet de eerste keer zou zijn maar daar ga ik verder niet op in. Dusja...

« Reactie #91 Gepost op: 2014/10/13, 20:28:47 »

Nee, maar Gandyman citeert mij en begint vervolgens over hoe Android wél superieur is terwijl ik juist zei dat ik vond van niet. Daardoor kwam het op mij over alsof alleen zijn mening telde, wat niet de eerste keer zou zijn maar daar ga ik verder niet op in. Dusja...

Dus nu wil jij beweren dat ik geen vrije mening mag hebben omdat ik Android wel heel erg goed (lees suprieur)  vind ??
Waarom zou jij wel iets "mogen vinden" en een ander (lees ik ) niet ??

Beetje raar dat jouw mening altijd waarheid is en een ander geen andere mening mag hebben he?
Volgens mij begon je zelf iemand aan te vallen.

Maagoe.......

« Reactie #92 Gepost op: 2014/10/13, 21:47:59 »
Nou, de manier waarop jij het postte kwam het meer over alsof het feiten waren. Je schrijft zelfs "de feitgen zijn". Als je had geschreven 'ik vind' dan had je post gewoon genegeerd.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #93 Gepost op: 2014/10/13, 22:23:35 »
Laten we eens niet gaan discussiëren over dit soort dingen maar het bij het onderwerp houden. Dat scheelt een boel ruis. Dank.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #94 Gepost op: 2014/10/14, 09:28:11 »
ontopic aub

Ik vind het grappig dat microsoft in windows 10 meerdere-desktops als nieuwe feature heeft... net nu ubuntu dat een beetje heeft weggewerkt omdat het verwarrend was voor de beginnende gebruiker.... =D =D

« Reactie #95 Gepost op: 2014/10/14, 10:02:33 »
Dat heb ik dus nooit begrepen, want als er iets handig is dan is het meerdere desktop's ...... :o

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #96 Gepost op: 2014/10/14, 11:38:22 »
ik weet dat t handig is, maar bij ubuntu's standaardinstellingen is het uitgezet omdat het verwarrend was voor nieuwe gebruikers.

ik heb zelf 4 desktops, en tijdens het werken voor mijn stage is dat super, 10 firefox-vensters vol met documentatie op 1, programmeeromgeving op 2, debugterminal op 3 en het daadwerkelijke programma op 4.

Ik vind t alleen minder worden als je de desktops op het maximum zet (16x16 = 256 desktops) dan zie je door de desktops het programma niet meer  =D =D

« Reactie #97 Gepost op: 2014/10/14, 12:01:51 »
Die meerdere desktops vind ik echt helemaal niks. Ik werk gewoon op 1 werkblad, zowel op Linux als AmigaOS4 (laatstgenoemde heeft ook al jaaaaaren werkbladen/'meerdere desktops'). Dit is de enige manier waarop ik persoonlijk kan werken. Maar ieder zijn/haar ding :)

« Reactie #98 Gepost op: 2014/10/14, 12:04:54 »
ontopic aub

Ik vind het grappig dat microsoft in windows 10 meerdere-desktops als nieuwe feature heeft... net nu ubuntu dat een beetje heeft weggewerkt omdat het verwarrend was voor de beginnende gebruiker.... =D =D

Ik vind het eerder grappig dat sommigen op internet nu doen alsof dit zoiets nieuws is. Maar in werkelijkheid komt deze feature van de jaren 80p en heeft Linux deze feature populair gemaakt. Maarja, dat is wel vaker zo met dingen op internet dat mensen alles maar voor zoete koek slikken omdat 1 bedrijf iets introduceert, niet wetende dat het al ouder is.

Edit: klein stukje verbeterd.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/15, 11:41:52 door Vistaus »

Offline aartje

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2014/10/14, 16:41:01 »
Ik vind die meerder desktops ook handig. Er is hier iemand op het forum die dat absoluut niet vind en zelf aanraad om dat te verwijderen.
Ik snap werkelijk niet waarom. Het is zo handig!

Ik werk op desktop 1. Heb van alles open staan.
Mijn man komt er aan en wil snel even wat opzoeken.
Hij weet het al (goed opgevoed) en gaat gelijk naar desktop 2. Hij stoort mijn werk dus niet en kan niets sluiten of verknallen aan mijn werk.

Hoe simpel is dat.
Als mijn vrouw er aan komt en iets wil opzoeken verander ik altijd van gebruiker ("Gebruiker wisselen"), zij
is een absolute digibeet (mazzel dat ze dit forum nooit volgt  ;)  ) en kan op zo'n manier nooit iets op het systeem verknallen.

Maar wat heeft dit eigenlijk met windows10 te maken ,daar ben ik de komende jaren,(zolang mijn TomTom, Omnipage
en mijn bridgeprogramma nog onder Windows7 onder Virtualbox werkt) totaal niet ge-interesseerd.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/14, 16:45:17 door aartje »