Hej hej,
Zojuist heb ik 3 pagina's van dit topic doorgelezen. Misschien is dit idee al eerder genoemd, maar misschien niet.
Ik denk dat kinderen en tieners op scholen les zouden moeten krijgen in Linux. De kinderen van nu zijn heel erg gewend aan diverse besturingssystemen, dus eentje erbij voelt voor hun heel natuurlijk. Als je er maar Minecraft op kunt spelen, en dat kan al aardig op een laptop met 1 GB RAM onder Ubuntu. Mijn neefje van 10 doet dat dus. -Maar met Skype ook standaard aan, vindt hij het een beetje langzaam worden :-) . Deze generatie is over een paar jaartjes oud genoeg om hun eigen computers te kopen en dan vinden ze Linux heel normaal...
Misschien is dat een geschikte markt om Linux te promoten, zo van jong geleerd is oud gedaan. Zal wel veel vrijwilligers werk vragen, maar ik krijg de indruk dat de die-hards hier op dit forum heel veel doen voor de goede zaak. Moet je wel een beheerder van school computers meehebben, dan gaat het makkelijker. Of een directeur van een school en dan een hoek inrichten met Linux pc's, met in ieder geval Minecraft erop.
Er zijn ook echt veel leuke onderwijs programma's, creatieve bijvoorbeeld, onder Linux. Moet toch kunnen.