Met die menubalk (zeg maar het klassieke menu met Bestand, Bewerken, Beeld, etc.) is wat raars aan de hand. Onder 12.4/14.04 Unity komt deze netjes in beeld, maar in gnome-fallback bijvoorbeeld dus niet. Ook in Windows zie ik m niet verschijnen. En ik zie de optie Menubalk idd ook niet onder Beeld. Weird.
Het lijkt iets te maken te hebben met de optie om de tabs in de titelbalk te tekenen en/of dat die grote Firefox-knop (ook in de titelbalk) wel of niet verschijnt:
http://superuser.com/questions/747278/firefox-29-how-to-get-control-menu-back(alhoewel dat allemaal onder Windows is, lijkt er toch een connectie te zijn)
EDIT.
Heb onder Windows het volgende gebrobeerd:
- menu openen (knop met de 3 liggende streepjes)
- klik Aanpassen
- klik onderaan Werkbalken tonen/verbergen
- klik klik (activeer) Menubalk
.... en dan verschijnt het 'klassieke' menu (ergens in de titelbalk)
Vreemd is dus dat ik onder Unity (12.04/14.04) de optie 'Werkbalken tonen/verbergen' die onderaan verschijnt gewoon niet zie! Neem aan dat meerdere mensen dat hebben, vandaar de spraakverwarring.
En ook: onder Beeld, Werkbalken zie ik onder Windows wél de optie Menubalk, en onder Ubuntu niet.
Het zou dus kunnen dat onder Ubuntu een aangepaste versie gebruikt wordt, die onder Unity wel goed werkt, maar onder ander desktops (zoals gnome fallback) dus niet......