Alles staat goed en toch krijg ik opeens rare ads op de telegraaf.nl
Die dingen komen gewoon op de voorpagina terecht als ik mijn Firefox start. De startpagina is namelijk de telegraaf.
En dan zie ik een levensgroot ad bovenaan de pagina en middenin bij Nieuws uit de regio ook een grote.
Bij het direct opstarten van de browser gebeurt het wel eens dat er een advertentie getoond wordt. Had ik ook onder Chromium. Een keer verversen (F5) en weg was ie weer....
Ter zake.
Deze versie heeft me doen besluiten om (weer) naar FF over starten (van Chromium dus). Ten eerste sprak het uiterlijk me wel aan (meer Chromium-achtig), maar de doorslag heeft FF Sync gegeven. Was gewend aan de perfecte sync van Chromium waarmee ik voor een 6-tal verschillende omgevingen alles perfect gelijk kon houden: bookmarks, extensies, wachtwoorden, etc. Dat ontbrak nog aan FF, maar dat is nu ingelost. (en nog beter dan dat, want weg bij dataverzamelaar veelvraat die Google heet)
Heb wel een 2-tal addons geladen om zaken in te vullen die ik bij Chromium razend handig vond:
- samenvoeging adres- en zoekbalk (extensie: Foobar)
- dupliceren tab (extensie: Duplicate Tab)
Aangezien ik deze keuze ook doorvoer voor De Vrije PC (en dat noemen ze dan vrijheid die gebruikers... haha), ben ik eens gaan kijken hoe je extensies kunt installeren en instellingen kunt doen via de commandline (voor mijn post-install script): en dat blijkt verrassend eenvoudig te zijn!!! (Chromium kent dat soort mogelijkheden jammer genoeg niet).
Duzzzz.... ben er blij mee.