Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 29 : een andere interface  (gelezen 15724 keer)

Re: Firefox 29 : een andere interface
« Reactie #25 Gepost op: 2014/04/30, 16:27:15 »
Ik zit elke keer met mijn muis bij de verkeerde knop om een pagina terug te gaan............... :|

Nee, voor mij is het echt niets. Of het moet nog komen als ik er aan gewend raak, maar ben er bang voor.
Het enige voordeel uit deze nadeel vind ik dat hij wel sneller oogt. En misschien is hij dat ook wel.

@Gymnasiast: hoe komt jouw thema blauw?
Ik heb een ander thema juist omdat dat oranje met dat wit zo fel is aan de ogen, met blauw valt dat mee.
Hoe doe je dat?
Rechtsonder -> Kubuntu-blauw zoals Soulsing al zei. En zoals je op mijn screenshot kunt zien, kun je met Classsic Theme Restorer alle knoppen op de oude plaats terugzetten, inclusief de terugknop.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

« Reactie #26 Gepost op: 2014/04/30, 17:46:02 »
Met deze snelheidsverbetering hoor je mij niet klagen. Ken delen van de interface ook al van FF mobiel.

« Reactie #27 Gepost op: 2014/04/30, 20:23:22 »
En voor degenen die het klassieke thema niet mooi vinden maar wel van kleine, vierkante tabbladen houden: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/fxopera/?src=search
Werkt perfect hier in FF 29 :)

« Reactie #28 Gepost op: 2014/04/30, 23:05:53 »
Heerlijk die nieuwe interface.  :)

« Reactie #29 Gepost op: 2014/05/01, 21:59:05 »
Vreemd trouwens dat heel de media zich op IE focust met dat zero day-ding, maar FF 29 heeft wel 5 zero day-gaten gedicht. Daar hoor je niemand over ???

Offline Tom

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2014/05/01, 22:42:39 »
Tsja FF is geen M.S product ,laten we het daar op houden haha  =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2014/05/01, 23:00:19 »
Ik zit elke keer met mijn muis bij de verkeerde knop om een pagina terug te gaan............... :|
Klopt dat heb ik ook.
Ik had de gewoonte om de Homepagina knop direct naast de pagina terug te zetten. Omdat ik in Ubuntu Unity werk met de venster afsluitknop links, vond ik dat logisch.

Er wordt in dit draadje veelal als positief punt opgemerkt dat deze nieuwe interface zo goed is aan te passen, maar dat kon met de oude in feite nog beter.

De plaats van de pagina terug knop (pijl) in deze interface is namelijk nu niet meer aan te passen, terwijl dat in de oude interface wel kon.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline Tom

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2014/05/01, 23:39:19 »
Na 1 dag al compleet gewoond ,plus heb nu meer plaats om te lezen ,oké scheelt maar twee regels ,maar toch tevreden mee !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2014/05/02, 17:19:36 »
Na 1 dag al compleet gewoond ,plus heb nu meer plaats om te lezen ,oké scheelt maar twee regels ,maar toch tevreden mee !.
Joh, daar word je toch gek van, van al die icoontjes!

Nee Joh gaat hartstikke lekker !  =D

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2014/05/02, 19:36:05 »
De plaats van de pagina terug knop (pijl) in deze interface is namelijk nu niet meer aan te passen, terwijl dat in de oude interface wel kon.

Ik dacht al dat dat aan mij lag. Via die nieuwe knop rechts (die met de horizontale streepjes) zie ik dit niet:

Instellingenknop (drie liggende streepjes) - Aanpassen - werkbalken tonen/verbergen: zet vinkje bij: Menubalk.

En via Aanpassen is het 'pijltje' dat rechts in de adresbalk staat niet te verplaatsen, want: het is geen knop. 'k Vraag me toch af hoe anderen dat dan wél kunnen verplaatsen.
En wat de achterliggende gedachte is geweest om de knoppen 'Pagina terug/vooruit', 'Vernieuwen' en 'Stoppen met laden' vast te plakken aan de adresbalk. :|

« Reactie #35 Gepost op: 2014/05/02, 20:38:42 »
Ik dacht al dat dat aan mij lag. Via die nieuwe knop rechts (die met de horizontale streepjes) zie ik dit niet:

"Instellingenknop (drie liggende streepjes) - Aanpassen - werkbalken tonen/verbergen: zet vinkje bij: Menubalk."

Blijkbaar mijn post gemist? ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84389.msg910393#msg910393

En wat de achterliggende gedachte is geweest om de knoppen 'Pagina terug/vooruit', 'Vernieuwen' en 'Stoppen met laden' vast te plakken aan de adresbalk. :|

Geen idee. Wat was de achterliggende gedachte om dat in Chromium en Chrome te doen? Denk dat FF gewoon hun als voorbeeld heeft genomen.

« Reactie #36 Gepost op: 2014/05/03, 12:08:00 »
Wat mij is opgevallen dat ondanks de add-on Adblock Plus, er toch advertenties te zien zijn die zomaar even opkomen.
Vooral bij de Telegraaf is dit het geval.
Wie valt dat nog meer op?

Wat kan ik daar aan doen, behalve misschien de add-on no-script te installeren, maar dat vind ik zo'n draak van een ding.

Heb je wel in de AdBlock Plus-instellingen afgevinkt dat sommige niet-storende advertenties mogen worden getoond?

Offline wowo

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2014/05/03, 12:23:55 »
Ok het was even wennen, maar nu klik ik niet meer mis ondanks dat ik de home-knop helemaal links heb gezet.  ;)

« Reactie #38 Gepost op: 2014/05/03, 20:47:12 »
Ik ben dan maar eens tegen mijn zin (;)) naar de website van De Telegraaf gegaan om te zien of ik dan ook last heb van ads bovenaan, maar ik zie geen ads.

Firefox 29 op Antergos (Arch Linux) met AdBlock Plus:

Odyssey 1.23 op AmigaOS 4.1 met AdBlock Plus:

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #39 Gepost op: 2014/05/03, 21:12:10 »
Alles staat goed en toch krijg ik opeens rare ads op de telegraaf.nl
Die dingen komen gewoon op de voorpagina terecht als ik mijn Firefox start. De startpagina is namelijk de telegraaf.
En dan zie ik een levensgroot ad bovenaan de pagina en middenin bij Nieuws uit de regio ook een grote.
Bij het direct opstarten van de browser gebeurt het wel eens dat er een advertentie getoond wordt. Had ik ook onder Chromium. Een keer verversen (F5) en weg was ie weer....

Ter zake.

Deze versie heeft me doen besluiten om (weer) naar FF over starten (van Chromium dus). Ten eerste sprak het uiterlijk me wel aan (meer Chromium-achtig), maar de doorslag heeft FF Sync gegeven. Was gewend aan de perfecte sync van Chromium waarmee ik voor een 6-tal verschillende omgevingen alles perfect gelijk kon houden: bookmarks, extensies, wachtwoorden, etc. Dat ontbrak nog aan FF, maar dat is nu ingelost. (en nog beter dan dat, want weg bij dataverzamelaar veelvraat die Google heet)

Heb wel een 2-tal addons geladen om zaken in te vullen die ik bij Chromium razend handig vond:
- samenvoeging adres- en zoekbalk (extensie: Foobar)
- dupliceren tab (extensie: Duplicate Tab)

Aangezien ik deze keuze ook doorvoer voor De Vrije PC (en dat noemen ze dan vrijheid die gebruikers... haha), ben ik eens gaan kijken hoe je extensies kunt installeren en instellingen kunt doen via de commandline (voor mijn post-install script): en dat blijkt verrassend eenvoudig te zijn!!! (Chromium kent dat soort mogelijkheden jammer genoeg niet).

Duzzzz.... ben er blij mee.

« Reactie #40 Gepost op: 2014/05/03, 21:17:34 »
"- samenvoeging adres- en zoekbalk (extensie: Foobar)"

Leuk, die kende ik nog niet. Ik ken alleen de uitermate populaire extensie Omnibar die datzelfde doet. Zal Foobar ook eens bekijken :)

Bij Chromium kan je trouwens ook via de cli instellingen doen (extensies weet ik niet).

Beetje offtopic, niet persoonlijk opvatten want het is niet aan jou gericht al zeg ik het wel n.a.v. wat jij zei: grappig dat veel mensen altijd zien hoe Chrome(ium) sync van allerlei dingen heeft (bladwijzers e.d.) en dan Google feliciteren voor het doen van zo'n briljante uitvinding en zeggen dat FF Google kopieert met Sync. Niet wetende dat Opera de eerste was die dat deed, lang voordat Chrome ook maar bestond.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/03, 21:21:26 door Vistaus »

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #41 Gepost op: 2014/05/03, 21:27:19 »
Beetje offtopic, niet persoonlijk opvatten want het is niet aan jou gericht al zeg ik het wel n.a.v. wat jij zei: grappig dat veel mensen altijd zien hoe Chrome(ium) sync van allerlei dingen heeft (bladwijzers e.d.) en dan Google feliciteren voor het doen van zo'n briljante uitvinding en zeggen dat FF Google kopieert met Sync. Niet wetende dat Opera de eerste was die dat deed, lang voordat Chrome ook maar bestond.
Ter info. Opera was mn eerste 'alternatieve' browser (nog in mijn Windows-tijdperk). Geroemd om zn eenvoud, snelheid, mogelikjheden en gebruiksgemak. Heb m zelfs nog even onder Ubuntu gebruikt (dacht onder 8.04). Maar omdat ik liever een open source-product wilde gebruiken, is deze afgevallen.... Dus ja, wat je zegt, idd ere wie ere toekomt.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #42 Gepost op: 2014/05/03, 21:36:48 »
Instellingenknop (drie liggende streepjes) - Aanpassen - werkbalken tonen/verbergen: zet vinkje bij: Menubalk.  :)

HELD!

(sorry voor de plagiaat, Femke) Ik moet bekennen dat ik die menubalk drie keer aan en weer uit heb moeten zetten voor ik het echt snapte :D Zal de leeftijd wel zijn. Maar ik heb toch liever die menubalk in beeld en ook de bladwijzerbalk.

Goed dat die FF jongens me bij de les houden! Ik vind het een mooie update, al is het even wennen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2014/05/04, 19:40:11 »
Blijkbaar mijn post gemist? ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84389.msg910393#msg910393

Nee, die had ik niet gemist. Maar a: ik weet niet helemaal wat jij bedoelt met de tabbladenbalk, en b: als ik ergens, zeg maar tussen de bovenste vensterrrand en de inhoud van een website, klik, dan zie ik nog steeds géén optie 'Menubalk'. Had dat echt wel uitgeprobeerd voordat ik m'n bericht postte, hoor. ;)
Ik gebruik Ubuntu 12.04 met Unity, misschien maakt dit nog iets uit.....?

Edit: bedankt voor het posten van dat plaatje, Femke98. Maakt veel duidelijk. Ik héb dus die optie Menubalk niet. ??? Óók niet via menu Beeld, Werkbalken, waar ik eergisteren al had gezocht. Kreeg trouwens bij de eerste keer opstarten van deze nieuwe Firefox ook niet de 'rondleiding', waar anderen over schreven.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 19:49:04 door Mikkel »

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2014/05/04, 19:54:03 »
Citaat
Kreeg trouwens bij de eerste keer opstarten van deze nieuwe Firefox ook niet de 'rondleiding', waar anderen over schreven.
Klopt wat mij betreft half: niet op Ubuntu12.04.4; wél op een laptop op LinuxMint13Mate. (beide 32bits-editie)
De optie "even rechts van het groene kruisje voor een nieuw tabblad rechtsklikken om de menubalk-optie zichtbaar te maken" werkt in beiden.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

« Reactie #45 Gepost op: 2014/05/04, 20:21:46 »
@Mikkel: Sorry, maar als je niet weet wat de tabbladenbalk is, dan kun je misschien beter eerst je browserkennis bijspijkeren. Tabbladenbalk de balk waar je tabbladen op staan, dat is zo'n beetje het eerste wat je normaal leert als je met een webbrowser leert werken...

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2014/05/04, 22:12:07 »
@Mikkel: Sorry, maar als je niet weet wat de tabbladenbalk is, dan kun je misschien beter eerst je browserkennis bijspijkeren. Tabbladenbalk de balk waar je tabbladen op staan, dat is zo'n beetje het eerste wat je normaal leert als je met een webbrowser leert werken...

Is dat zo? 8-) Nou, weet je Vistaus, als ik met de rechtermuisknop klik op de horizontale 'balk' waar de tabbladen staan/komen, en ik zie daar niet het woord Menubalk staan, dan denk ik dus dat ik me heb vergist en dat jij met 'tabbladenbalk' iets anders bedoelt. Vandaar dus dat ik vroeg waar ik jouw tabbladenbalk kan vinden. Heeft dus helemaal niets te maken met "zo'n beetje het eerste wat je normaal leert als je met een webbrowser leert werken..."

Dankzij het plaatje dat Femke98 postte, begrijp ik dat ik op jouw tabbladenbalk kan klikken tot ik een ons weeg zonder 'Menubalk' tegen te komen.

Edit: ter verduidelijking even een schermafdruk gemaakt van wat ik zie als ik met de rechtermuisknop op de 'tabbladenbalk' klik.

Edit2: typo. O0
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 22:25:53 door Mikkel »

« Reactie #47 Gepost op: 2014/05/04, 22:18:01 »
Dan ligt het aan het thema wat je gebruikt want hier werkt dat prima hoor.

(zoals je kunt zien opende het menu op de plek waar ik rechtsklikte bij mijn cursor, op de tabbladenbalk dus)

Mijn excuses als ik mijn vorige post cru verwoordde, dat was niet helemaal mijn bedoeling :-[
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 22:21:34 door Vistaus »

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2014/05/04, 22:23:42 »
Dan ligt het aan het thema wat je gebruikt

Thema in.... Firefox? Ubuntu? Heb in beide het standaard thema.
Maar zelfs in menu Beeld, Werkbalken, komt die optie Menubalk niet voor.

Mijn excuses als ik mijn vorige post cru verwoordde, dat was niet helemaal mijn bedoeling :-[
Excuses aanvaard. ;)

Edit: heb trouwens een plaatje toegevoegd aan mijn vorige bericht.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2014/05/04, 22:34:16 »
@Mikkel
Ik heb de mogelijkheid ook niet om de Menu Bar aan te wijzen maar .....
Die zie je toch gewoon in global menu verschijnen als je met de muis daarover heen gaat ? Als je net als ik Ubuntu Unity gebuikt.
Of als je "the windows's title bar"  in Ubuntu 14.04 gebruikt als je met de muis daarover heen gaat ?