Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet & Privacy  (gelezen 79170 keer)

Offline RikRik

• Lid
Re: Internet & Privacy
« Reactie #325 Gepost op: 2015/07/19, 11:20:58 »
Citaat
De ownCloud app voor Android kan je foto's automatisch uploaden naar je eigen ownCloud server, gegarandeerd 100% privacy en vrij van reclameboodschappen.
Neem Dropbox en de app en je stuurt gratis en automatisch je foto's naar Dropbox, zonder reclame 100% gegarandeerd!!
Of met Copy! Ook zonder reclame en gratis en automatisch in te stellen.
Zelfs Dropbox is omstreden: http://techcrunch.com/2014/10/11/edward-snowden-new-yorker-festival/

« Reactie #326 Gepost op: 2015/07/19, 12:11:56 »
Alles in de cloud is omstreden..Je weet nooit wat ze er mee doen,en of niet in eens die hele cloud opgeheven wordt omdat er geen geld meer te verdienen is..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #327 Gepost op: 2015/07/19, 12:22:38 »
Alles in de cloud is omstreden..
Voor de volledigheid, ownCloud is in dit opzicht GEEN cloud. :P
Hoewel ownCloud functioneel overeenkomsten heeft met geboden functionaliteit door Software as a Service-providers, maakt ownCloud geen gebruik van cloud computing. Dat maakt de naamgeving van het pakket in technische zin onjuist.

Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #328 Gepost op: 2015/07/19, 14:43:36 »
Sjah, ze zijn allemaal 'niet te vertrouwen'. Met dat 'gratis' moeten de miljoenen die ze verdienen toch ergens gehaald worden.
Apps gebruik ik al zo min mogelijk om die reden.
De diensten verspreid ik zoveel mogelijk, zodat niet alle info bij 1 partij komt maar verspreid waardoor combineren van mijn persoonlijke info moeilijker wordt.
Vragen beantwoord ik zelden. Regelmatig bij inloggen krijg ik de vraag naar bijvoorbeeld mijn telefoonnummer. Al jaren skip ik dat simpelweg en de gratis dienst blijft gewoon werken =)
Belangrijke zaken houdt ik in beginsel al bij mezelf en niet bij derdenpartijen. Eigen backupmogelijkheden en geen gratis emails daarvoor.
En ja, dan nog weten ze een en ander van me, maar dan wat IK vind dat ze mogen weten (wat je zelf loslaat, en hoe).

Allemaal leuk,maar dat weerhoud Facebook niet er van om alles van jou te onthouden en eventueel te verkopen aan anderen die daar belangstelling voor hebben.

Geen last van. Geen facebook, aangezien

En aangezien ik die gasten voor geen meter meer vertrouw
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 14:52:11 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #329 Gepost op: 2015/07/19, 14:52:02 »
Idem hier, partyrabbit: ook ik heb gelukkig geen Facebook :)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #330 Gepost op: 2015/07/19, 16:25:50 »
Citaat
De ownCloud app voor Android kan je foto's automatisch uploaden naar je eigen ownCloud server, gegarandeerd 100% privacy en vrij van reclameboodschappen.
Neem Dropbox en de app en je stuurt gratis en automatisch je foto's naar Dropbox, zonder reclame 100% gegarandeerd!!
Zelfs Dropbox is omstreden: http://techcrunch.com/2014/10/11/edward-snowden-new-yorker-festival/
Tuurlijk, oude berichten zijn nu nog relevant................niet dus.
De  openbaarmakingen van Snowden zijn nog heel relevant, het gaat om de spionage van de overheid..
ook een topman van Dropbox maakt zich grote zorgen..
Spionageprogramma's van de Amerikaanse overheid dreigen de digitale economie kapot te maken, zeggen Google-topman Eric Schmidt en andere ceo's uit Silicon Valley.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/internet-gaat-kapot-aan-nsa-spionage-zeggen-silicon-valley-ceo-s-in-koor/article-normal-435369.html

« Reactie #331 Gepost op: 2015/07/19, 17:45:41 »
De  openbaarmakingen van Snowden zijn nog heel relevant, het gaat om de spionage van de overheid..

Ik vind die openbaarmakingen juist zwaar achterhaald.
Dat de overheid op grote schaal spioneert, op telefonie, met je (medische) dossiers, pingedrag, waar je je bevind, en weet ik veel wat meer speelt al vanaf de tweede wereldoorlog.
Wat denk je waarom er al jaren geroepen wordt dat cash afgeschaft moet worden en pinnen de enige betaaloptie moet worden?
Overheid spioneert? Die niet alleen. Ook de verzekeringensmaatschappijen bespioneren je medische geheimen, de supermarkt je koopgedrag al járen, facebook en google ....... sjah, denk zelf maar verder wie allemaal nog meer (en dat zijn er veel).

Elke mens dat ook maar enigszins bekendheid heeft met de mogelijkheden van computers en internet, en wie het nieuws bij had gehouden met berichten over al bestaande en toegepaste opsporingsmethoden (gps-tracking e.d.) had zelf makkelijk genoeg kunnen bedenken dat dit met deze moderne nog makkelijkere technologieën kon plaatsvinden, en gezien de oude toepassingen dat het het ook daadwerkelijk toegepast wordt en gaat worden.

Relevant, ja nog steeds. Relevante openbaarmakingen, nee want al oud nieuws.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 17:47:31 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #332 Gepost op: 2015/07/19, 20:30:01 »
Ja, leuk he! Het werkt ook nog eens hartstikke eenvoudig en goed.

Waarom zou je je (niet) afvragen wat die mensen achter Dropbox en Copy beweegt dit (geheel vrijwillig) voor je te organiseren en te bekostigen. Gewoon gebruiken en geniet ervan!  8-)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #333 Gepost op: 2015/07/19, 21:49:10 »
Ja, leuk he! Het werkt ook nog eens hartstikke eenvoudig en goed.

Waarom zou je je (niet) afvragen wat die mensen achter Dropbox en Copy beweegt dit (geheel vrijwillig) voor je te organiseren en te bekostigen. Gewoon gebruiken en geniet ervan!  8-)
Ik gebruik zelf ook Dropbox, ook Google Drive, maar we zitten hier in de topic: Internet & Privacy  ;)
Volgens Edward Snowden, moeten mensen die privacy hoog in het vaandel hebben staan weg blijven van Internet diensten zoals Dropbox , Tja en Snowden heeft een miljoen geheime documenten die lang niet allemaal openbaar zijn gemaakt, bekijk de video eens, Snowden is geen oud nieuws:
http://journalistiek.npo.nl/dossiers/klokkenluiders/30_135248-de-jacht-op-edward-snowden

En dankzij Snowden kennen we nu het programma Xkeyscore ,de NSA tapt e-mails, chatberichten,  surfgedrag  verstuurde foto's, documenten, zoekopdrachten en voip-gesprekken van de gebruikers af...
Lees hier:
https://firstlook.org/theintercept/2015/07/01/nsas-google-worlds-private-communications/
Een VPN verbinding om anoniem te internetten is zinloos.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 22:10:55 door RikRik »

« Reactie #334 Gepost op: 2015/07/19, 22:17:32 »
Volgens Edward Snowden, moeten mensen die privacy hoog in het vaandel hebben staan weg blijven van Internet diensten zoals Dropbox , Tja en Snowden heeft een miljoen geheime documenten die lang niet allemaal openbaar zijn gemaakt, bekijk de video eens, Snowden is geen oud nieuws:

Wat hij brengt zijn nieuwtjes binnen oud nieuws. Kom op joh, ik kan je de luisterposten uit de koude oorlog nog laten zien in het landschap want die staan er zelfs nog gewoon, zo oud is het al. Alleen de toegepaste techniek is steeds met vernieuwingen meegegaan.
Bracht Edje nieuws? Dat wat hij bracht was allang duidelijk dat dat gebeurde gezien de geschiedenis en de hedendaagse technieken. Ik verwacht weinig nieuws in die miljoen "geheime" documenten. =)

Ik heb privacy hoog. Maar je houdt er beter ook rekening mee dat volledige privacy "einde verhaal" is. Volledige privacy bestaat niet meer, al vele jaren niet.
Wil je er tegen vechten tot het einde? Denkt iemand dat te kunnen gaan winnen? Kijk eens waar Edje nu staat.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 22:20:50 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #335 Gepost op: 2015/07/19, 22:26:23 »
Nog altijd is privacy een burgerrecht .
Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.

Dus, de NSA praktijken zijn eenvoudig gezegd: onwettig (ook in Amerika)

Offline EZ-man

• Lid
« Reactie #336 Gepost op: 2015/07/19, 22:38:17 »
Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.

De wet is een kant v/d zaak.

Neem ter vergelijking het geval van de ontvreemding van jouw eigendommen uit jouw huis (dat je niet afgesloten hebt). Jouw inboedel verzekering wijst je op je verantwoordelijkheid (en de politie ook). Of het tot uitbetaling komt door je verzekering is de vraag.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #337 Gepost op: 2015/07/19, 22:51:06 »
De wet is een kant v/d zaak.
Dat is waar, de Nederlandse veiligheidsdienst AIVD mag nu alleen telefoongesprekken en dataverkeer onderscheppen als dat via de ether gaat. Aftappen via kabelverbindingen mag alleen in individuele gevallen.
De NSA tapt elke bewoner in de wereld..met XKEYSCORE.

« Reactie #338 Gepost op: 2015/07/19, 23:05:04 »
Dat is waar, de Nederlandse veiligheidsdienst AIVD mag nu alleen telefoongesprekken en dataverkeer onderscheppen als dat via de ether gaat. Aftappen via kabelverbindingen mag alleen in individuele gevallen.

Sorry maar dit vindt ik zo naïef. Denk je dat dat dan nu ineens niet meer gebeurd?? LOL
En als ze het echt niet zelf doen daan krijgen ze de data wel aangeleverd van onze grote vrienden waar al jaren een prima samenwerking mee is.
Kabelverbindingen worden al sinds net na de tweede wereldoorlog massaal wereldwijd afgeluisterd. Nooit van echelon gehoord zeker.

Houdt jezelf niet voor de gek. Dat doen zij wel voor je. =D

Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.

Te simpel om zo wat enkele wetten op te noemen. Wetgeving gaat om alle wetsartikelen die er mee van doen hebben en niet om slechts een enkele.
Recht op privacy bestaat.
Recht op veiligheid ook.
Als twee stukken wetgeving met elkaar in strijd zijn gaat het algemeen belang altijd boven het individuele belang. Jouw individuele gesprekken, email, medische gesteldheid of wat dan ook zijn altijd aan ondergeschikt belang aan het algemeen belang.

Als er een snelweg moet komen voor iedereen, en jouw individuele huis staat in de weg, dan ga je verhuizen en houdt je dat niet tegen. Ook al is het jou huis, heb je (burger)recht op een dak boven je hoofd en weet ik veel wat nog meer.
Zo simpel is het.

Dat is waarom het volgens de wet gerechtvaardigd is. En ja, daarbinnen worden weleens "foutjes" gemaakt waardoor het niet altijd mooi in lijn van de wet blijft. Dat noemen ze dan weer met een heel mooie term "leermomenten" waardoor ook dat weer "een goed iets" is.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 23:18:22 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #339 Gepost op: 2015/07/19, 23:13:55 »

Te simpel om zo wat enkele wetten op te noemen. Wetgeving gaat om alle wetsartikelen, niet om slechts een.
Recht op privacy bestaat.
Recht op veiligheid ook.
Als twee stukken wetgeving met elkaar in strijd zijn gaat het algemeen belang altijd boven het individuele belang. Jouw individuele gesprekken, email, medische gesteldheid of wat dan ook zijn altijd aan ondergeschikt belang aan het algemeen belang.

Als er een snelweg moet komen voor iedereen, en jouw individuele huis staat in de weg, dan ga je verhuizen en houdt je dat niet tegen. Ook al is het jou huis, heb je recht op een dak boven je hoofd en weet ik veel wat nog meer.
Zo simpel is het.

Dat is waarom het volgens de wet gerechtvaardigd is. En ja, daarbinnen worden weleens "foutjes" gemaakt waardoor het niet altijd mooi in lijn van de wet blijft. Dat noemen ze dan weer met een heel mooie term "leermomenten" waardoor ook dat weer "een goed iets" is.
Zolang de wet In artikel 17 van het VN-verdrag voor Burgerlijke en Politieke rechten bestaat, is het tappen van alle burgers onwettig.  De AIVD wil meer bevoegdheden, op dit moment kan dat niet vanwege de wet.

Offline EZ-man

• Lid
« Reactie #340 Gepost op: 2015/07/19, 23:20:24 »
Dat is waar, de Nederlandse veiligheidsdienst AIVD mag nu alleen telefoongesprekken en dataverkeer oognderscheppen als dat via de ether gaat. Aftappen via kabelverbindingen mag alleen in individuele gevallen.

Komt dat omdat radiosignalen (zoals wifi) eenvoudig op te pikken zijn uit de ether (en jij als burger nalatig bent)?
Of is het meer een gevolg van het feit dat de stand der techniek zo ver gevorderd is en de wetgeving er (nog) niet op is aangepast?

Ik denk het laatste. En die lancune in de wet kan natuurlijk worden uitgebuit, tot dat een Algemene Maatregel van Bestuur, als een aanvulling die dit ondervangt, van kracht wordt.

Meer over wetgeving (nl): http://www.wetboek-online.nl/site/home.html
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 23:22:45 door EZ-man »

« Reactie #341 Gepost op: 2015/07/19, 23:31:51 »
Zolang de wet In artikel 17 van het VN-verdrag voor Burgerlijke en Politieke rechten bestaat, is het tappen van alle burgers onwettig.  De AIVD wil meer bevoegdheden, op dit moment kan dat niet vanwege de wet.

Daarom gebeurd het al meer dan een halve eeuw. LOL
Alle burgers ja? Dan doen ze er toch deze week 1000 niet. En volgende week 1000 anderen niet. Huppa, voldoen aan het verdrag. Of ze wisselen het gewoon even uit met de grote vrienden.

Het gebeurd al zo lang, of het nou helemaal mag of niet. Denk je dat daar ooit verandering in komt? Er gebeurd zoveel wat niet mag of hoort.
Leuk, Edje is uit de school geklapt, en nog is er niets veranderd.. Krant was weer lekker gevuld. Weer wat spannende uitzendingen bij netwerk en nieuwsuur enzo. En de wereld draait gewoon weer door zoals hij al deed. Eerder nog, het wordt steeds meer.
Denk je echt dat iemand dat gaat stoppen?

« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 23:34:16 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #342 Gepost op: 2015/07/19, 23:40:51 »
Dat is waar, de Nederlandse veiligheidsdienst AIVD mag nu alleen telefoongesprekken en dataverkeer oognderscheppen als dat via de ether gaat. Aftappen via kabelverbindingen mag alleen in individuele gevallen.

Komt dat omdat radiosignalen (zoals wifi) eenvoudig op te pikken zijn uit de ether (en jij als burger nalatig bent)?
Nee.
De NSA , onder het mom van veiligheidsbeleid , tapt elke burger, zelfs iemand met een kabelverbinding  en een"veilige" vpn verbinding.  XKEYSCORE is  een zeer geavanceerd systeem, maar onwettig...
De tijd is blijkbaar rijp voor een wetsaanpassing, veiligheid is belangrijker dan Privacy....zou het een vermindering van oorlogen en terrorisme geven? Of is bescherming van de persoonlijke levenssfeer een groot goed..

Offline Nero

• Lid
« Reactie #343 Gepost op: 2015/07/19, 23:45:48 »
(...)....zou het een vermindering van oorlogen en terrorisme geven?
Geloof maar niet dat de VS (en anderen) hun wapenindustrie en -lobby gaan tegenwerken.

« Reactie #344 Gepost op: 2015/07/19, 23:46:47 »
veiligheid is belangrijker dan Privacy.... Of is bescherming van de persoonlijke levenssfeer een groot goed..
Allebei. Kun jij zeggen waar de praktisch toepasbare gulden middenweg moet liggen?  ;)

ႨOႨ uəๅๅɐʌəəɯ ʇəıu ๅɐz ʇɐp

....zou het een vermindering van oorlogen en terrorisme geven?
Wat heb jij te vrezen?
Ga jij gehinderd worden in het voeren van een oorlog?
Denk je dat ze in het witte huis of den haag geinteresseerd gaan meeluisteren als je met je opa belt over de aanschaf van een nieuwe rollator?
En de wet is nog altijd zo dat onrechtmatig verkregen materiaal niet als bewijs in een veroordeling kan dienen.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 23:54:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #345 Gepost op: 2015/07/19, 23:55:18 »
(...)....zou het een vermindering van oorlogen en terrorisme geven?
Geloof maar niet dat de VS (en anderen) hun wapenindustrie en -lobby gaan tegenwerken.
Ik ben bang van niet  ;)
@ partyrabbit, je kan lachen en plaatjes plaatsen van Don Quichot maar we hebben te maken met een grondwet. Die Privacywet heb ik niet gemaakt...
Lees deze site eens: https://firstlook.org/theintercept/2015/07/01/nsas-google-worlds-private-communications/
Genoeg bijdrage van mij in deze topic, welterusten mede Linux-gebruikers  :D
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 23:59:53 door RikRik »

Offline EZ-man

• Lid
« Reactie #346 Gepost op: 2015/07/20, 09:59:25 »
Dit topic is wat uit de hand gelopen. Er zijn allerlei zwartgallige voorbeelden te noemen, maar als je niet helder voor ogen houdt wat de bedoeling is van wat we met elkaar doen mist het alle grond onder de voeten.

Hier, als voorbeeld, meer informatie over het internet, rechten en vrijheid en de moeilijkheden die we ondervinden dit in goede banen te leiden.

« Reactie #347 Gepost op: 2015/07/20, 12:03:09 »
Wat mag of niet is niet eens van belang.
Men verzamelt, en met die info kan men weer werken naar wel rechtmatig bewijs. Desnoods verzint men een anonieme tipgever (ook al vaak in het nieuws uitgekomen dat dat gebeurd) als dekmantel voor de onrechtmatig verkregen info.
Iedereen maakt zich (sinds Edje) druk om internetprivacy, terwijl er al lang voor internet bestond al heel veel van je bekend en vastgelegd is. Als hij weet wat schrikt de gemiddelde naïeveling zich een ongeluk. Ik gaf al een lijstje voorbeelden.

@ partyrabbit, je kan lachen en plaatjes plaatsen van Don Quichot maar we hebben te maken met een grondwet. Die Privacywet heb ik niet gemaakt...

Ik lach niet. Wel ben ik van mening dat je niet tegen windmolens moet gaan strijden.
Ik zeg ook niet dat het niet zo is. Ik zeg alleen dat het al heel lang plaats vindt en het ondanks protesten zolang het bestaat toch gewoon door gaat en er niets tegen te doen is.
Ik hoef die links ook allemaal niet te lezen aangezien ik al wel duidelijk heb gemaakt dat dit niets nieuws is en dat al heel lang duidelijk is. Al gegoogelt naar echelon? Prism? Heb je al uitgezocht hoe lang dat soort zaken al gebeuren?

Ik stelde een serieuze vraag. Geef daar eens antwoord op??
Want juist daar ligt het grote dilemma wat met wat vernoemen van wat rechten niet beantwoord of opgelost is.

veiligheid is belangrijker dan Privacy.... Of is bescherming van de persoonlijke levenssfeer een groot goed..
Allebei. Kun jij zeggen waar de praktisch toepasbare gulden middenweg moet liggen?  ;)

ႨOႨ uəๅๅɐʌəəɯ ʇəıu ๅɐz ʇɐp
« Laatst bewerkt op: 2015/07/20, 12:13:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #348 Gepost op: 2015/07/20, 12:23:03 »
@partyrabbit,
Citaat
Mag de AIVD zelf bepalen of ze iemand af willen tappen, observeren of volgen? Nee. Als iemands privacy in gevaar komt, moet de AIVD toestemming vragen aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

De NSA werkt  anders, zie de m'n vorige berichten..

« Reactie #349 Gepost op: 2015/07/20, 12:51:11 »
Daar ben ik het wel mee eens hoor rikrik. Maar in de praktijk gebeurd het toch wel anders dus waar zou ik me druk om maken.
Informatie wordt simpelweg vergaard. Kan het gebruikt worden, mooi. Kan het niet gebruikt worden, dan kan het gebruikt worden om makkelijker bruikbare informatie te verkrijgen.

Geloof jij echt dat zoiets als hieronder toeval is?
Er is een tijd (hype) geweest dat dit vrijwel dagelijks voor kwam. Een tijd dat "toevallig" elke wietkweker zijn voordeur open had staan.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24024749/__Hennepkwekerij_ontdekt__.html
Wordt hier een wet overtreden? Welke dan?

En daarna gebeurt het ineens nooit meer. Dan zijn het ineens weer "anonieme tips".
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1461777/2006/03/08/Anonieme-tiplijn-wordt-door-politie-misbruikt.dhtml
wordt misbruikt door politiemensen die hun illegaal verkregen informatie willen 'witwassen'.

Vraagje: omdat je zo vol zit met vuur over prism en zo en andere zaken, heb jij er wat aan geprobeerd te doen?  ;) ;)

Je hebt dingen al tijden duidelijk gemaakt schrijf je, maar als je er zelf niets tegen doet, tja...........dan is het alleen roepen.

Dat is net zo als dat mensen allerlei dingen roepen over het kabinet en weet ik het allemaal, maar verder doen ze niets. Als het je dan allemaal te veel wordt of je vind dat het niet goed gaat, doe er dan wat aan. Maar blijf dan niet aan de zijkant dingen roepen, want dan gebeurt er niets hoor!

Correctie; ik heb niet "tijden duidelijk gemaakt". Het is al sinds heugenis bekend dat dit soort schendingen van privacy plaatsvinden.

Zo vol zit ik er niet mee hoor femke. Ik ben het er niet mee eens nee, maar stoor me meer aan degenen die denken dat er veel aan te doen is zodat het stopt. Ik ken er zoveel die hard roepen dat hun "privacy geschonden" wordt, en als ik dan eens kijk wat ze zelf allemaal op internet donderen en in de praktijk vrijwillig aan informatie vestrekken kan ik mijn lach echt niet meer inhouden zo niet consequent dat het is. Sorry.

Wat moet je er aan doen? Wat kun je er tegen doen?  Weer een wetje? Het gebeurd toch wel (lees boven), zoals uit de geschiedenis en het heden wel blijkt. Niet verstandig om tegen windmolens te gaan strijden. Daar kun je gek van worden of op zijn minst een ongezellig leven hebben.
En ik doe er aan daar waar het binnen mijn macht ligt om een rustig leven te kunnen leiden.

Jazeker zou je kunnen zeggen dat ik achterover leun want dat is ook. Inmiddels heb ik zelf alleen al zoveel zaken zien gebeuren die niet door de beugel kunnen dat ik tot de conclusie gekomen ben dat het zoveel is en zover doorgesijpeld in de maatschappij, dat het zo "normaal" is dat daar geen eer of winst te behalen valt en ik me er bij neer gelegd heb.
De wereld verbeteren heb ik opgegeven. Ben ik mee gestopt.  8-)
« Laatst bewerkt op: 2015/07/20, 13:12:21 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -