Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft Office voor Linux: mogelijk in 2014  (gelezen 21071 keer)

Re: Microsoft Office voor Linux: mogelijk in 2014
« Reactie #100 Gepost op: 2013/03/11, 12:03:57 »
http://tweakers.net/reviews/2974/8/kantoorsoftware-office-libreoffice-en-openoffice-getest-conclusie.html

Met een mooie conclusie:

Citaat
Over het algemeen bevalt Office ons het best: de software kent op veel vlakken functionaliteit die zijn gratis concurrenten niet aan boord hebben en ziet er een stuk fijner uit. Wel zijn Open- en LibreOffice een tikje stabieler. Daarnaast is de vraag hoeveel die extra functionaliteit een gebruiker waard is. De gratis kantoorpakketten bieden ook prima functionaliteit. Willen gebruikers 140 euro of 100 euro per jaar betalen voor de kers op de taart, die extra functionaliteit van Office?

« Reactie #101 Gepost op: 2013/03/11, 13:02:43 »
In mijn vorige post was het misschien niet helemaal duidelijk maar in de beschrijving staat een link met 2 commando's die je moet uitvoeren om de interface in het Engels te krijgen (en de vertaling is dan ook prima). Na de eerste opstart moet je even je e-mailadres invullen in het eerste vakje met het sterretje, daarna verder opstarten en dan afsluiten en die 2 commando's invoeren in de Terminal. Daarna start ie voortaan keurig in het Engels op en je kunt via het knopje "Switch UI" zelfs schakelen tussen de Ribbon en de niet-ribbon. En via het pijltje kun je de ribbon inklappen zodat ie alleen verschijnt wanneer je op een der tabbladen klikt. En hij opent docx inderdaad echt heel goed! Dat WPS Office Linux gaat wel wat worden! :)

Edit: en voor de geïnteresseerden ben ik nu bezig met een Nederlandse vertaling ervan :)
« Laatst bewerkt op: 2013/03/11, 13:14:48 door Vistaus »

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2013/03/15, 20:38:51 »
Vistaus.

Bij ons op de zaak kent men maar 1 OS, je mag raden wat.
Men heeft nu een nieuw formulier gemaakt, hoewel bewerkbaar in Libre Office wordt de opmaak totaal verstoord
en moet men dit handmatig corrigeren.
Men wil niet aan libre office, niet werken met docx en ook niet met pdf.

Heb vandaag een test gedaan met wps werkte prima volgens hun, weten ze niet eens, zien alleen maar .doc.
Ik heb wel interesse in die vertaling, zeker als je die laatste paar chin.tekens ook wegkrijgt.

« Reactie #103 Gepost op: 2013/03/15, 21:12:10 »
Oké, dat vind ik leuk om te horen :) In dat geval ga ik dit weekend verder met de Nederlandse vertaling ervan :)

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2013/03/15, 22:20:32 »
Ook maar eens wps Office geïnstalleerd, leuk speelgoed. ik ga me erin verdiepen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2013/03/16, 07:50:13 »
De ondersteuning van LibreOffice voor docx formaten is in versie 4 beduidend verbeterd!

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #106 Gepost op: 2013/03/16, 07:56:31 »
De ondersteuning van LibreOffice voor docx formaten is in versie 4 beduidend verbeterd!
Dit, naast de integratie met Unity is de reden waarom ik binnen een standaardinstallatie met 12.04, de nieuwste versie van LO via een PPA toepas. Heb ik toch een soort van rolling release.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2013/03/16, 09:08:40 »
Voor mij blijft de integratie met Unity gebroken: Alt+hotkeys werken nog steeds niet om het menu te openen. Vandaar nog steeds geen global menu voor mij. Maar we zijn hiermee offtopic  :|

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2013/03/16, 10:33:26 »
Laatste keer off topic.

Heb wat dieper gespit.

Men is aan het upgraden, dus wellicht hoort docx nog niet tot de mogelijkheden.
Ga voorlopig maar verder met wps.

« Reactie #109 Gepost op: 2013/04/21, 23:56:52 »
En nu met 4.x is LibreOffice dan eindelijk niet zo crasherig meer maar krijg ik weer andere problemen ermee. Nu ineens heeft ie bijv. een document op Alleen-Lezen gezet, een document waar ik regelmatig aan werk. Bah, dat LO wordt er in mijn ogen niet beter op... al een paar jaar lang altijd crashes of storinkjes.

Kijk, daar heb je het al. Die ene keer dat ik dan LibreOffice even gebruik voor het maken van een document... ik maakte zojuist een heel normaal document in Writer (gemaakt in ODT-formaat) zonder plaatjes of rare opmaakprofielen en hij is in 30 minuten tijd al 2 keer gecrasht terwijl ik aan het typen was ??? Hij herstelde het achteraf wel weer keurig maar het is wel vervelend als ik een serieus conceptvoorstel maak waar ik nog helemaal niks anders dan tekst in heb verwerkt dat ie dan steeds crasht.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #110 Gepost op: 2013/04/22, 14:21:56 »
misschien gaat WPS office een mooie concurrent worden :-)

« Reactie #111 Gepost op: 2013/04/22, 20:09:20 »

Daar ben ik wel van overtuigd, daarom ben ik ook bezig met de Nederlandse vertaling ervan :) Alleen zelf heb ik er weinig aan aangezien het (nog) geen ODT kan openen...

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #112 Gepost op: 2013/04/22, 20:15:05 »

Daar ben ik wel van overtuigd, daarom ben ik ook bezig met de Nederlandse vertaling ervan :) Alleen zelf heb ik er weinig aan aangezien het (nog) geen ODT kan openen...
Een Nederlandse vertaling? Ha, geweldig werk Vistaus! :)

« Reactie #113 Gepost op: 2013/04/22, 21:16:30 »
@Timo: Dank! :)

Oké, het duurde even maar ik ben al een aardig eind gekomen met de vertaling. Het is nog niet helemaal af maar ik heb zoveel mogelijk weten te vertalen van de basisfuncties dus het is al aardig bruikbaar. Suggesties e.d. zijn uiteraard welkom.

-Download WPS Office beta: http://wdl.cache.ijinshan.com/wps/download/Linux/unstable/wps-office_8.1.0.3724~b1p2_x86.tar.xz
-Pak dat archief ergens uit, bijv. in je Persoonlijke map
-Navigeer naar die map en dubbelklik op het bestandje 'wps'
-Je krijgt nu een Chinees schermpje waar je iets in moet vullen. Vul alle velden in, het maakt geen reet uit wat je er precies invult en druk op Enter.
-Sluit WPS Office af nadat het is opgestart en download mijn vertaling: https://sites.google.com/site/ubukuntu/downloads/wps.qm?attredirects=0&d=1
-Sla dat bestandje op en plaats het in de map van WPS onder office6 --> 2052 en overschrijf indien hier om gevraagd wordt.

Et voila, nu is WPS in het Nederlands voor zover de vertaling al af is :)

« Reactie #114 Gepost op: 2013/05/06, 16:10:03 »
Vistaus,
Hartelijk dank voor het vele werk dat u er heeft ingestopt. WS Office staat nu geïnstalleerd op mijn lubuntu machine. Het eerste probleem dat ik vaststel, is dat ik automatisch opstart in Writer en ik niet begrijp hoe ik kan overschakelen op rekenblad. Heeft u dit reeds ontdekt?

« Reactie #115 Gepost op: 2013/05/06, 20:14:31 »
Graag gedaan :)
Rekenblad is het programma'tje WPP maar daar die heb ik nog niet vertaald.

Pieter2

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: 2013/05/06, 20:26:29 »
Zolang er geen VBA voor Linux is blijft het behelpen met de comptabiliteit. Lees : een hoop bestanden aangemaakt met MS Office zullen niet te gebruiken zijn in Linux ...

« Reactie #117 Gepost op: 2013/05/06, 20:28:03 »
Zolang er geen VBA voor Linux is blijft het behelpen met de comptabiliteit. Lees : een hoop bestanden aangemaakt met MS Office zullen niet te gebruiken zijn in Linux ...

Dat lijkt me een overstatement...

Pieter2

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 2013/05/06, 20:32:36 »
Dat kan jou wel lijken, maar de praktijk is helaas zo

« Reactie #119 Gepost op: 2013/05/06, 20:47:12 »
Dat kan jou wel lijken, maar de praktijk is helaas zo

Toevallig weet ik van mijn vorige opleiding dat het aantal personen/bedrijven die dat doen wel meevalt. Maar goed, laten we de rest van het forum maar even horen hierover, kijken in hoeverre zij VBA-documenten meemaken...
« Laatst bewerkt op: 2013/05/06, 20:54:07 door Vistaus »

« Reactie #120 Gepost op: 2013/05/07, 11:07:55 »

Ik kan dit alleen maar toejuigen, des te minder Microsoft rommel komt er op mijn pc en op die van vele andere serieuze mensen.
Het word hoog tijd dat de mensen eens rustig afschijt gaan nemen van Software die bij Microsoft vandaan komt....   :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #121 Gepost op: 2013/05/07, 11:33:29 »
afschijt
Dat lijkt me een bewuste verspreking?  =D

« Reactie #122 Gepost op: 2013/05/07, 12:44:07 »
Graag gedaan :)
Rekenblad is het programma'tje WPP maar daar die heb ik nog niet vertaald.

Excuses, er is nog geen rekenblad zo te zien. WPP is voor presentaties.

« Reactie #123 Gepost op: 2013/05/07, 13:21:49 »
Gandyman,
De vraag is hoe? Er bestaat goede software onder Windows, waar er geen Linux variant voor is. Eerder heb ik hier reeds aangehaald dat MSO mij meer mogelijkheden bied dan LO. Of kan u mij gemakkelijke gangbare oplossingen aanbieden voor de aangehaalde problemen? VBA brengt natuurlijk de kans op malware met zich mee. Maar scriptjes in Basic van LO, zijn die gelijk hoe zuiver?

« Reactie #124 Gepost op: 2013/05/08, 09:25:20 »
@Pjotr,

Ssssst  ;)

@Pattattezak,
Citaat
De vraag is hoe? Er bestaat goede software onder Windows, waar er geen Linux variant voor is.
Ik begrijp uw dilemma in deze, indien u van een stukje software een bepaalde functie nodig heeft bent u idd heel erg
afhankelijk geworden van ditzelfde stukje software.
Even cru gezegd, ik hoop dan voor u dat de leverancier continuiteit houd met de functie in deze software, want anders heeft u een serieus
probleem, toch?

Wat ik hiermee wil zeggen is dat u zichzelf heel erg afhankelijk gemaakt hebt, waardoor u in de toekomst ernstige problemen kunt krijgen.
En dan blijft er een aantal mogelijkheden over:

Of u past zich aan in het gebruik van deze functie van de software, waardoor u ook andere software pakketten van andere leveranciers kan gebruiken.

Of alle mensen die serieus afhankelijk zijn van die functie blijven bij andere leveranciers aankloppen met de wens dat die functie ook in hun pakket komt.

Last but not least, u bekijkt of een andere manier van werken ook past waardoor u van een andere leverancier het software pakket kan gebruiken.

In mijn beleving's wereld is het "not done" om jezelf zo erg afhankelijk te maken van 1 ding dat je niet meer kan functioneren zodra dat ene ding er niet meer is.
Dus blijf flexibel en zoek altijd naar alternatieven.  8-)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D