Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft Office voor Linux: mogelijk in 2014  (gelezen 23969 keer)

Re: Microsoft Office voor Linux: mogelijk in 2014
« Reactie #125 Gepost op: 2013/05/20, 22:10:48 »
@markba: En stel je voor dat gesloten software uit Nederland meekijkt met je! Ik zou maar oppassen met gesloten software hoor, je weet het maar nooit.
Je zegt het goed. Daarom kies ik ervoor om geen gesloten software te gebruiken. Anderen doen dat ook. Weer anderen vinden het allemaal niet zo belangrijk, moeten ze allemaal zelf weten.

Klopt, maar dat heeft weinig van doen met WPS Office. Wij als Linux-gebruikers weten dat WPS gesloten is en wat de nadelen van geslotenheid zijn. Die eeuwige discussie over gesloten vs open, dat weten we wel hoor :)

Daarbij: als er al iets van spionage inzit dan was dat allang ontdekt want WPS Office bestaat al sinds 1988. Dus iemand had in al die jaren vast al ergens een spionagehole gevonden. En buiten dat is WPS/Kingsoft Office voor Android enorm populair, ook in Europa.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/20, 22:20:14 door Vistaus »

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #126 Gepost op: 2013/05/20, 22:24:35 »
@markba: En stel je voor dat gesloten software uit Nederland meekijkt met je! Ik zou maar oppassen met gesloten software hoor, je weet het maar nooit.
Je zegt het goed. Daarom kies ik ervoor om geen gesloten software te gebruiken. Anderen doen dat ook. Weer anderen vinden het allemaal niet zo belangrijk, moeten ze allemaal zelf weten.

Klopt, maar dat heeft weinig van doen met WPS Office. Wij als Linux-gebruikers weten dat WPS gesloten is en wat de nadelen van geslotenheid zijn. Die eeuwige discussie over gesloten vs open, dat weten we wel hoor :)
Het is geen discussie. Ik zeg alleen wat ik vind en doe, niemand anders hoeft zich daar iets van aan te trekken. Door het gesloten karakter is het voor mij en mijn doelgroep simpelweg niet interessant. Want ja, verrassing, het overgrote deel van mijn doelgroep heeft wel degelijk iets met vrijheid, openheid en delen waarin gesloten producten helaas niet in passen. Maar nogmaals, dat moet iedereen voor zich uitmaken.

En veder wat testcees zegt: tijd om weer ontopic te gaan. Misschien maar een afsplitsing maken voor WPS, voor de liefhebbers.

« Reactie #127 Gepost op: 2013/05/20, 22:29:26 »
Het maakt mij ook niet uit dat jij liever FOSS verkiest, zelfs als dat mogelijk minder goed werkt. Dat is helemaal aan jou en ik doe dat ook voor zover mogelijk maar het heeft grenzen naar mijn mening. Maarja, helaas zit ik toch vast aan die bagger-LO zolang WPS geen ODT ondersteunt...
Maar ik doelde niet op jou doelgroep, ik doelde op de doelgroep dit wel ziet zitten en die hebben zich hier al gemeld :)

En w.b.t. een apart topic: ik was je net voor, heb een topic voor mijn vertaling van WPS Office aangemaakt ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/tip-wps-office-in-het-nederlands/new/#new
En daar ook bij vermeld dat als iemand WPS verder wil bespreken dat diegene daar een topic over mag aanmaken.