Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 253430 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #675 Gepost op: 2012/10/26, 09:23:40 »
Maar ja 30€ is wel verleidelijk .
Mooi is dat. Hebben we al 28 pagina's volgeschreven over de kwaliteit van Win8 (niet positief dan), blijkt het maar € 30,- te kosten en dan is het ineens een optie?  :)

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #676 Gepost op: 2012/10/26, 09:51:15 »
Klopt het eigenlijk dat Windows het enige OS is waar geld voor gevraagd wordt? Of zit de prijs van Android of OSX ingebakken in het product zoals telefoon en tablet. Ik zie hier ergens dat OSX 15,99 kost.
Ben benieuwd hoeveel marktaandeel ze op de tablet en telefoonmarkt gaan halen, zou 25% een haalbare kaart zijn. Ze krijgen in ieder geval weer ruzie met de EU.

« Reactie #677 Gepost op: 2012/10/26, 11:05:40 »
OSX-upgrade is 15,99 ja tenzij je vlak voor een nieuwe release een nieuwe Mac heb gekocht want dan krijg je een gratis upgrade.

« Reactie #678 Gepost op: 2012/10/26, 12:23:19 »
€30? Nee je moet eerst Windows 7 kopen en die kost 80-90 euro + 30 euro dan zit je op 120 euro, jeetje wat een goedkoop OS...
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline markba

• Lid
« Reactie #679 Gepost op: 2012/10/26, 12:49:15 »
€30? Nee je moet eerst Windows 7 kopen en die kost 80-90 euro + 30 euro dan zit je op 120 euro, jeetje wat een goedkoop OS...
Precies. En toch wordt deze onzin massaal het internet rondgepompt:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/10_oktober/25/binnenland/Windows8_gaat_drie_tientjes_kosten.xml
Marketing = misleiding, yuk.

« Reactie #680 Gepost op: 2012/10/26, 13:05:00 »
... maar als je Windows 7 al had dan kun je hem kopen voor 30 euro en dat is waar het om gaat. Maarja, dat snappen sommigen kennelijk niet...

Offline markba

• Lid
« Reactie #681 Gepost op: 2012/10/26, 13:22:58 »
... maar als je Windows 7 al had dan kun je hem kopen voor 30 euro en dat is waar het om gaat. Maarja, dat snappen sommigen kennelijk niet...
En anderen snappen dan weer niet dan je WIn7 nooit zo maar kunt hebben, maar er gewoon voor moet betalen, al staat het niet op de bon.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #682 Gepost op: 2012/10/26, 13:35:18 »

Dat is zo en duur is het niet vooral als je nagaat dat je systeem jaren ondersteund word ook als je basis nog XP is wat bijna ophoud met ondersteuning.
Heb je voor 30 euro toch weer vele jaren ondersteuning.
Moet je hem wel zelf downloaden want als je hem in doos koopt dan betaal je 30 euro meer.

Bij OS X heb je upgrades die ieder jaar en de laatste tijd op kortere termijn uit komen. Je kunt dan voor een bedrag de laatste functies op je systeem zetten maar dat is niet nodig mocht je niet iedere keer een update willen kopen.
Doe je dat wel en je vergelijkt het dan met Windows dan ben je met Windows goedkoper uit. Bij OS X heb je wel weer de laatste ontwikkelingen op je systeem waar je bij Windows moet wachten op een nieuwe versie.
Koop je een Mac dan betaal je gewoon voor de software in de prijs van het systeem.

Heb de release zitten kijken en ik hadop de tablet van hun na, Windows 8 zoals het nu is al wel gezien en mij beviel het al wel goed.
Ik heb nu ook Windows 8 met meerdere monitoren gezien en dat is op zich wel heel goed gedaan.
Twijfelde er eerst over maar het werkt fijner dan Windows 7 en dat beviel mij goed. Waren wel kleine dingen die ik minder vond maar in Windows 8 is dat nu opgelost en is het eigenlijk zeer mooi.
Ga volgende week een update online kopen. 

« Reactie #683 Gepost op: 2012/10/26, 14:25:56 »

Linux €0,00 + 5 jaar updates €0,00.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline markba

• Lid
« Reactie #684 Gepost op: 2012/10/26, 14:33:00 »

En ook gratis:
Heb je voor 30 euro toch weer vele jaren ondersteuning.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #685 Gepost op: 2012/10/26, 20:00:35 »
Tja het is maar hoe je het ziet.
Een gratis systeem is leuk maar als het niet kan wat je met je systeem wilt doen dan is het ook niets waard.
Betaal ik liever wat geld voor software wat wel mijn hardware en software ondersteund.
Zit je anders met hardware waar je niet eens de helft van de mogelijkheden uit kunt halen en dan is gratis software veel duurder dan betaalde software.

Offline markba

• Lid
« Reactie #686 Gepost op: 2012/10/26, 20:05:39 »
Een gratis systeem is leuk maar als het niet kan wat je met je systeem wilt doen dan is het ook niets waard.
Je doet nu net alsof gratis niet goed kan zijn: ik kan er alles mee wat ik wil en dan is ook nog eens gratis, wat wil je nog meer. Betalen om hetzelfde te hebben? Waarom zou je dan dan doen? En het wordt pas echt sneu als je er (veel) geld voor betaald én het werkt niet.

« Reactie #687 Gepost op: 2012/10/26, 20:33:48 »

Dat snap ik ook wel, maar daar ging het hier niet om. Het ging hier om de prijs van Windows en OSX en dat heeft niks te maken met de prijs van Linux.

@markba: Ja maar lees nou even het woordje UPGRADE.

Definitie van upgrade:
Van de ENE naar de ANDERE versie. En aangezien een groot deel van zeker Nederland Windows heeft mag ik aannemen dat het wel duidelijk mag zijn dat men dus al weet Win 7 te hebben en dus een UPGRADE voor 30 kan krijgen.

@emiel: Op kortere termijn? Ik vind 1 jaar nou niet heel kort ofzo. En het is niet alleen nieuwste van het nieuwste, ook bug fixes hoor. Wat denk je dat ze voor grote openstaande bug in het dock hebben gefixt in 10.8? Dat alleen al kan een reden zijn om te upgraden.

Offline jolo

• Lid
« Reactie #688 Gepost op: 2012/10/26, 20:50:30 »
Desalniettemin is er toch belangstelling voor Windows 8. Lees ik hier op http://www.metronieuws.nl/nieuws/windows-8-kopen-en-lekker-feesten/SrZljz!lH3iqFkwBZ46/
Verder zijn ze al begonnen met laptops met Windows 8 voor-geïnstalleerd http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMjYzBlFliTlKVtFKZkaGpkqxtbW1AA en http://tweakers.net/nieuws/85170/microsoft-brengt-windows-8-en-windows-rt-uit.html#

Ik verwacht zelf dat vooral Windows Vista gebruikers gaan overstappen naar Windows 8.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

« Reactie #689 Gepost op: 2012/10/26, 20:51:22 »
Als je mij € 19.50  geeft kan je Windows 8 kopen.

Je hebt alleen maar voordelen :
Je hebt altijd edge software...
Je bent een voor mij gratis tester...
Je geniet als eerste van alle bugs en updates...

enz
enz
enz
 =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #690 Gepost op: 2012/10/26, 21:28:48 »
@Gandyman: 30 euro ;) Tenzij je recent een Lenovo of Asus of hebt gekocht want dan kost het maar 14 euro.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #691 Gepost op: 2012/10/27, 00:26:23 »
Je doet nu net alsof gratis niet goed kan zijn: ik kan er alles mee wat ik wil en dan is ook nog eens gratis, wat wil je nog meer. Betalen om hetzelfde te hebben?

Uhm dat kun jij wel zeggen omdat jij niet de dingen met je systeem doet die ik er mee doe en dan word het een heel ander verhaal.
Ik kan in Windows alles wat ik in Linux kan maar omgekeerd niet. Voor mij is Linux dus absoluut niet een optie om volledig op over te gaan.

Citaat
Waarom zou je dan dan doen?

Waarom is simpel. De hardware die door Linux in een standaard setup ondersteund word, word dat niet zodra je, je systeem wat upgrade met wat monitoren en videokaarten.
Het is dus heel vreemd als je dan bij een systeem blijft hangen wat er voor zorgt dat je hardware ruim 50 % trager is dan met een systeem waar je voor betaald.
Dan nog weggelaten de software die dan niet meer werkt en waar geen vervanging voor is in de gratis software.

Citaat
En het wordt pas echt sneu als je er (veel) geld voor betaald én het werkt niet.

Uhm je kunt al jaren je systeem testen of het werkt met de nieuwe versie en dan zie je gelijk of je overige hardware ook ondersteund word.
Tevens heb je niet het probleem dat als je, je hardware wat je op Linux ondersteuning hebt uitgekozen, na een upgrade niet meer goed ondersteund word.
Waar de gratis software mij in de steek liet, liet de betaalde versie dat niet en gaf het mij zelfs wat extra's.

Het is dus maar hoe je het bekijkt en het hangt voornamelijk af van waar je, je systeem voor gebruikt en welke eisen je aan je hardware stelt.
In mijn geval zou het zo zijn dat als ik Windows aan de kant zou zetten dat ik juist geld verloren heb.
Het systeem presteert dan ver onder de maat en de software die ik heb is dan waardeloos. Dus ben ik voor hinderden Euro's aan nutteloze software en hardware kwijt en dan is de aanschaf van Windows 7 en eventueel Windows 8 absoluut geen weggegooid geld.

@Vistaus, Ja was vergeten dat Apple je voor updates laat betalen die ook je bugs oplossen.
Is lang geleden dat ik zelf die systemen heb gehad.

@Jolo, Dat dacht ik eerst ook dat het voornamelijk Vista gebruikers zouden zijn en ik geloof ook wel dat die over gaan maar ook veel Windows 7 gebruikers gaan over merkte ik.
Nou is het niet representatief om te kijken naar de mensen om mij heen maar als ik niet op schiet ben ik de laatste die over gaat op Windows 8.
Ik had wel het gevoel dat het populairder zou zijn dan de voorgaande versies maar dat Windows 8 zo gewild is, is voor mij ook een verassing.
Eigenlijk wel te verwachten na de teruglopende verkoop cijfers van Windows 7 systemen de laatste maanden.
In de winkel gaven ze ook al aan dat ze weer toeloop verwachtte met Windows 8.

Ik ga morgen even kijken. Heb er genoeg gekocht dus mag nu gratis komen kijken. =D

Mijn desktop krijgt een upgrade naar Windows 8.
Puur omdat ik het op mijn laptop fijn vond werken en ik het menu totaal niet miste. Tevens draaide mijn systeem zeer soepel met Windows 8 en ook mijn desktop werkte goed er mee maar de hoofd rede is de fijne manier hoe meerdere monitoren worden ondersteund in Windows 8.
Voor mijn laptop twijfel ik nog. Met de Windows 8 HDD erin heb ik Linux niet echt gemist er op en het systeem draaide fijn maar ik vind Voyager ook zeer prettig werken. Ik twijfel dus nog wat ik daarmee doe.

« Reactie #692 Gepost op: 2012/10/27, 07:12:17 »
@Gandyman: 30 euro ;)

Jij bent te duur ik ben goedkoper.

:o

« Reactie #693 Gepost op: 2012/10/27, 07:18:56 »

Uhm dat kun jij wel zeggen omdat jij niet de dingen met je systeem doet die ik er mee doe en dan word het een heel ander verhaal.
Ik kan in Windows alles wat ik in Linux kan maar omgekeerd niet. Voor mij is Linux dus absoluut niet een optie om volledig op over te gaan.

Waarom is simpel. De hardware die door Linux in een standaard setup ondersteund word, word dat niet zodra je, je systeem wat upgrade met wat monitoren en videokaarten.
Het is dus heel vreemd als je dan bij een systeem blijft hangen wat er voor zorgt dat je hardware ruim 50 % trager is dan met een systeem waar je voor betaald.
Dan nog weggelaten de software die dan niet meer werkt en waar geen vervanging voor is in de gratis software.

Uhm je kunt al jaren je systeem testen of het werkt met de nieuwe versie en dan zie je gelijk of je overige hardware ook ondersteund word.
Tevens heb je niet het probleem dat als je, je hardware wat je op Linux ondersteuning hebt uitgekozen, na een upgrade niet meer goed ondersteund word.
Waar de gratis software mij in de steek liet, liet de betaalde versie dat niet en gaf het mij zelfs wat extra's.

Het is dus maar hoe je het bekijkt en het hangt voornamelijk af van waar je, je systeem voor gebruikt en welke eisen je aan je hardware stelt.
In mijn geval zou het zo zijn dat als ik Windows aan de kant zou zetten dat ik juist geld verloren heb.
Het systeem presteert dan ver onder de maat en de software die ik heb is dan waardeloos. Dus ben ik voor hinderden Euro's aan nutteloze software en hardware kwijt en dan is de aanschaf van Windows 7 en eventueel Windows 8 absoluut geen weggegooid geld.

Mijn desktop krijgt een upgrade naar Windows 8.
Puur omdat ik het op mijn laptop fijn vond werken en ik het menu totaal niet miste. Tevens draaide mijn systeem zeer soepel met Windows 8 en ook mijn desktop werkte goed er mee maar de hoofd rede is de fijne manier hoe meerdere monitoren worden ondersteund in Windows 8.
Voor mijn laptop twijfel ik nog. Met de Windows 8 HDD erin heb ik Linux niet echt gemist er op en het systeem draaide fijn maar ik vind Voyager ook zeer prettig werken. Ik twijfel dus nog wat ik daarmee doe.

Sja toch wel jammer dat je een computer hebt samengesteld die niet goed werkt met Linux, en alleen wil werken met allerhande smaken van windows.
Het zit je in ieder geval of heel erg dwars omdat je het er iedere keer over hebt, of je bent echt een windows fan omdat je altijd wel een negatief praatje hebt over Linux en een zeer positief praatje over windows.

Maakt mij niet uit maar valt wel op, en sja dat op een linux forum ?

BTW
Citaat
In de winkel gaven ze ook al aan dat ze weer toeloop verwachtte met Windows 8.
Gaat erg meevallen hoor?
Veel mensen blijven nog lekker bij XP of W7.

Offline Suns

• Lid
« Reactie #694 Gepost op: 2012/10/27, 08:48:33 »
Ik blijft lekker bij mij vertrouwde Ubuntu 12.04.1 alles draait gewoon perfect  ,  Windows 7 heb ik in me virtualbox geinstalleerd mocht ik hem nodig hebben kan ik Windows zo raadplegen , dus voor mij geen overstap naar Windows 8 :-) 
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

Offline markba

• Lid
« Reactie #695 Gepost op: 2012/10/27, 09:32:29 »
@markba: Ja maar lees nou even het woordje UPGRADE.

Definitie van upgrade:
Van de ENE naar de ANDERE versie. En aangezien een groot deel van zeker Nederland Windows heeft mag ik aannemen dat het wel duidelijk mag zijn dat men dus al weet Win 7 te hebben en dus een UPGRADE voor 30 kan krijgen.
En waar denk jij gelezen te hebben dat *ik* dat niet doorheb dat het om een upgrade gaat?  Het is juist zo dat ik zie dat het bij anderen (ook bij een aantal geachte forumleden) niet duidelijk is. Want dit wordt zorgvuldig vermeden in de berichtgeving.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit artikel:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/10_oktober/25/binnenland/Windows8_gaat_drie_tientjes_kosten.xml

Let dan vooral op de titel "Windows 8 voor pc's gaat maar drie tientjes kosten". De nadruk ligt dus op de lage prijs. Dit is wat geimplanteerd wordt, dit blijft hangen bij de mensen die er ontvankelijk voor zijn. En in het hele artikel komt het woord UPGRADE niet voor! Het is dus niet zo dat ik (en andere techneuten) dit niet weten (dat het slechts om een upgrade gaat), maar dat de algemene berichtgeving hier ronduit misleidende info geeft.

Uit het artikel:
Citaat
Betaalden we voor eerdere windowsversies al gauw 120 tot 250 euro deze keer kunnen we al voor 30 euro de simpelste versie kopen.
Pure misleiding dus.

Een upgrade vergelijken met een volledige versie, het zou verboden moeten worden. Wederom om de lage prijs te benadrukken. Hier http://windows8-info.nl/prijs/ vindt je de échte prijzen en zie je dat een behoorlijke (volledige) versie toch op zo'n € 150,- uitkomt, vergelijkbaar met vorige versies.

Daarnaast is zo'n upgrade pas mogelijk (zo te zijn volgens die prijspagina) vanaf Win7. Vista- en lager-bezitters hebben vette pech, maar ja, dat staat weer niet in het artikel want dat is commercieel niet zo handig. RTL is hier een verlengstuk van MS door zo'n artikel kritiekloos te plaatsen.

Citaat
En het wordt pas echt sneu als je er (veel) geld voor betaald én het werkt niet.

Jij hebt het hier puur over hardware, die voor jou klaarblijkelijk niet werkt. Ik heb het over de gehele computer, die onder Windows te ingewikkeld is voor de gewone gebruiker met anti-virus, anti-malware, registeropschoning, schijfdefragmentatie, etc. Een computer die er een kwartier over doet om op te starten (wat ik regelmaat tegenkom), classifeer ik onder niet-werkend.

En kom dan niet met het argument dat als deze mensen meer van hun computer af zouden weten, dit niet voor zou komen, want voor mij geldt dat niet. Ik ga er vanuit dat je een PC uit-de-doos zou moeten kunnen gebruiken, zonder allerlei handelingen, net als dat je de contactsleutel in een auto gebruikt om je auto te starten, zonder dat je hoeft te weten hoe die motor nu precies werkt. Ubuntu is voor dit doel prima geschikt en  in mijn ervaring is Windows daarvoor ongeschikt.

Je doet nu net alsof gratis niet goed kan zijn: ik kan er alles mee wat ik wil en dan is ook nog eens gratis, wat wil je nog meer. Betalen om hetzelfde te hebben?

Waarom ben je nog hier dan? Is het een vorm van zelfkastijding of zo dat je telkens weer tot de conclusie moet komen dat Linux voor JOU niet werkt? Je zou het ook kunnen accepteren ipv elke keer dezelfde riedel af te draaien. Of neem gewoon afscheid van Linux en ga dat op een Windows-forum verkondigen, dat Linux voor jou niet werkt.

Ik geloof je wel hoor, daar niet van, maar ga niet JOUW situatie projecteren op de ALGEMENE situatie. Want in mijn ervaring doet 'den gewoonen mensch' niet veel meer dan wat internetten, youtuben en mail lezen, naast wat foto's inlezen en voor de doorgewinterde: bewerken; dit kun je allemaal prima met Ubuntu. Van de populatie die via De Vrije PC overgezet is, hoor ik helemaal niemand over hardware-problemen (video) zoals jij die noemt. In die populatie zitten dan ook geen gamers.

En om nog maar wat statistieken te geven: van de 50 geconverteerden (tot nu toe, wekelijks groeit dit met 2-3) zijn er:
- 1 dual-boot
- 1 werkt met 1 programma op Wine
- 1 werkt via een virtuele XP voor een no-name scanner
De uitzondering bevestigt dus de regel, want de rest (95%) werkt dus met een single-boot systeem, zonder wine en zonder virtualisatie. Gaat prima, hoor je nooit wat over.

Kortom, mijn beste emiel, projecteer jouw situatie en jouw problemen (die er ongetwijfeld zijn, geen discussie hier over) op de algemene computergebruiker. Want die behoeftes zijn totaal anders als je je misschien voor kunt stellen.

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #696 Gepost op: 2012/10/27, 09:41:20 »
Windows 8 vind ik echt een totale mislukking. Voor touchscreen zou het wel handig zijn, maar goed.. ik blijf voor altijd bij ubuntu :D
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #697 Gepost op: 2012/10/27, 11:18:09 »
Als dat waar is, heb je geen enkele reden meer om Linux te draaien maar blijf je beter bij Windows.

Voor mij is de keuze op Linux gevallen omdat Windows twee dingen niet kan die ik echt vereis van een besturingssysteem:
(1) behoorlijk en efficiënt multitasken én efficiënt meerdere cpu's gebruiken;
(2) veilig op internet kunnen werken zonder schrik voor allerlei malware-infecties.
Verder zijn er twee stukken software die ik nodig heb en die alleen voor Windows bestaan en niet onder Linux draaien (ook niet via Wine): de TomTom Home en de Logitech Harmony software. Voor die twee heb ik een VirtualBox VM met WinXP draaien en die wordt alleen daarvoor gebruikt. Al het andere doe ik tot zéér grote tevredenheid met Linux. Zodra ik een fatsoenlijke oplossing voor die twee stukken software heb gevonden, gaat die virtuele WinXP ook nog weg.

Offline jolo

• Lid
« Reactie #698 Gepost op: 2012/10/27, 11:38:54 »
Daarnaast is zo'n upgrade pas mogelijk (zo te zijn volgens die prijspagina) vanaf Win7. Vista- en lager-bezitters hebben vette pech, (...)
Op de site van Microsoft Store staat anders
Citaat
Voor het installeren van Windows 8 Pro, moeten klanten werken met Windows XP SP3, Windows Vista of Windows 7. (..)

Ik ga er vanuit dat je een PC uit-de-doos zou moeten kunnen gebruiken, zonder allerlei handelingen, (…)
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn, voor degene die op het moment dat ze aan een nieuwe pc/laptop/netbook een Linux distributie overwegen het geval zijn. Want die kunnen daarover eerst info zoeken op het internet. Of naar ervaringen vragen op een Linux forum. Ik heb echter de indruk dat veel potentiële Linux-gebruikers een Linux distributie proberen te installeren op een bestaande pc/laptop/netbook. Dan is het heel goed mogelijk dat er een boot optie nodig is, om de Linux distributie te installeren. En al helemaal als het om stokoude hardware gaat. Verder kunnen installatieproblemen ook ontstaan, als er veel slechte sectoren op de harddisk zijn. Of als het optische apparaat versleten is.

Als mensen echt hoofdzakelijk met de Linux distributie meegeleverde software gebruiken. Al dan niet aangevuld met applicaties via het softwarecentrum, dan zal Ubuntu, Kubuntu of Xubuntu ongetwijfeld voldoen. Er zijn echter ook veel gebruikers die (dure) commerciële applicaties verkiezen. Als dat niet het geval zou zijn, dan zou het Linux marktaandeel toch wel een stuk hoger zijn, dan het nu is.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #699 Gepost op: 2012/10/27, 11:41:27 »
In heel veel tv-programma's die ik de laatste dagen zag, zat reclame voor Windows 8 vermomd als "test" of "bespreking". De marketingmachine van Microsoft draait kennelijk op volle kracht.

Op de Belgische commerciële zender VIER gaf huiseigen nerd en wetenschapsfreak Lieven Scheire in het programma De Kruitfabriek tekst en uitleg bij Win8. Net als zowat alle andere tv-persoonlijkheden die Win8 bespraken prees ook hij het zowat de hemel in, al liet hij verstaan dat veel mensen gewend aan de klassieke Win-GUI aardig wat moeite zouden hebben om zichzelf vertrouwd te maken met de nieuwe GUI. Toen hem echter op het laatst gevraagd werd of je dus echt Win8 moest hebben om "helemaal bij" te zijn, antwoordde Lieven dat je om helemaal bij te zijn Linux op zo'n systeem moest installeren. :cool: ;D :lol: =)