Sja toch wel jammer dat je een computer hebt samengesteld die niet goed werkt met Linux, en alleen wil werken met allerhande smaken van windows.
Het zit je in ieder geval of heel erg dwars omdat je het er iedere keer over hebt, of je bent echt een windows fan omdat je altijd wel een negatief praatje hebt over Linux en een zeer positief praatje over windows.
Maakt mij niet uit maar valt wel op, en sja dat op een linux forum ?
Waar kan ik ondersteuning krijgen voor Ubuntu? Ik woon in West-Vlaanderen tussen Ieper en Menen. Van 10.04 ben ik tevreden geweest, 12.04 werkt hier voor geen meter. Ubuntu zelf crasht niet, maar de programma's bevriezen. (Vensters worden grijs.) Ja, mijn computer beschikt over hardware die niet door Ubuntu wordt ondersteunt. Dit is de eerste computer waarop ik Ubuntu (of andere linux versies) installeer. Is het feit dat ik over niet ondersteunde hardware beschik mijn fout?
Ubuntu 12.04 gebruik ik nu slechts zelden. Ik ga gedwongen over naar W7. Bijgevolg ben ik nu een Windows lover? Tja, als beginneling op dit forum was ik ook al teveel Windows minded. Zo kan ik het ook ontzettend goed uitleggen?
Vandaag kreeg ik reeds door een bedrijfsleider een W8 licentie aangeboden voor bewezen diensten. Zou Windows 8 echt een grote kans zijn voor linux?
Ubuntu werkt aangenaam en fijn als de hardware wordt ondersteunt en je effectief kan doen wat je wil doen. Dit gaat voor mij niet op, dus ben ik automtisch een Windows lover? Hartelijk dank voor de ruimdenkendheid?! (Het citaat komt van Gandyman, maar ik viseer de persoon niet. Het gaat mij om een bepaalde denkwereld.)
Mijn denkwereld is positief en analytisch.
Kijk mijn beste Pattattezak, je moet je eerst afvragen waarom je bent gaan upgraden naar 12.04 ?
Was dit wel nodig ?
Werkte er iets niet in 10.04?
Ben je gewoon nieuwsgierig ? (is hierop het antwoord JA , waarom heb je 12.04 dan niet geinstalleerd in VB om het eens te bekijken en op jouw computer te testen?)
Weet je heel zeker dat 12.04 niet goed werkt op jouw PC ? , is de upgrade wel goed gegaan ? , heb je niet geupgrade is dan de installatie wel goed gegaan ? , zit er niet ergens een instelling verkeerd ?
Zie je wat ik bedoel ?
Je klaagt nu wel dat 12.04 ineens niet meer goed lijkt te werken, echter wat voor zin heeft het om iets te doen als je niet een positief resultaat verwacht en wil hebben.
Ik heb mijn PC om meerdere redenen nog niet geupgrade naar 12.04, en heb ook nog geen goede reden gevonden waarom ik naar 12.04 zou moeten gaan.
Ik zit dus nu zeer tevreden op een goed werkende PC te typen en te werken, iedere dag weer.
Het feit dat windows XP op die PC van jouw goed werkt lijkt me logisch, of je moet een zooitje hardware hebben samengesteld wat absoluut niet goed kan samenwerken met elkaar.
Dat je daarna windows vista erop zet wat ook goed werkt en of nu weer windows 7 wat tot je grote verbazing goed werkt ?
dat in vergelijking met Ubuntu, SJA

waarom zou dat nu toch zijn.
Zal ik je eens iets voorspellen ?
Zelfs Windows 8 zal goed werken op die PC, dus dat kan je met een gerust hard installeren.
En waarom het goed werkt ?
Dan kan ik hier wel tot in detail gaan zitten uitleggen maar dat zal ik maar niet doen.........
BTW nog even terug komend op de titel van deze post ? (Windows 8: grote kans voor Linux)
Ik zat gisteren avond te genieten van een aantal Windows8 reclames.
Kijk een reclame op een commerciele zender kost €173.- per seconde, de reclame duurde 37 seconden, dus?
173 X 37 = € 6401.- gedeeld door een upgrade van € 30 = kost iedere reclame rond de 213 upgrade klanten.
Ik heb op de zender waarop ik keek de reclame 2 X voorbij zien komen dus dat kosten 426 upgrade klanten.
Oftewel er moeten nu al meer dan 426 mensen een Windows8 upgrade kopen van €30.- voordat ze wat gaan verdienen...

Ik hoop dat de reclame campagne een paar miljard euro gaat kosten.