Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voyager: Xfce op haar best  (gelezen 36945 keer)

FrSu

• Gast
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #100 Gepost op: 2012/07/01, 15:49:40 »
Ik heb Voyager nu op mijn test PC gezet. Werkt goed en snel. Nu nog uitvogelen hoe verschillende dingen werken.

« Reactie #101 Gepost op: 2012/07/01, 15:55:32 »
Mooi om te horen!

@Joris: Al antwoord van de maker gehad? :D

« Reactie #102 Gepost op: 2012/07/02, 21:11:29 »
Ben ook benieuwd Joris, of je meer te weten bent gekomen.
Voyager werkt hier nog steeds super goed. Ik gebruik Ubuntu 12.04 nu helemaal niet meer en de oude Ubuntu 10.04.4 staat op de rol om eraf geveegd te worden. Ben je werkelijk heel dankbaar Vistaus voor deze bijzonder waardevolle  tip.

Een klein ding heb ik vandaag gemerkt: had een pdf bestand gemaakt na een document te hebben ingescand (via HPLIP)
Na versturen naar mijn collega kon die (vanuit Windows) de pdf niet openen....? Dat gaf onder 10.04.4 nooit een probleem.
Hebben meer mensen deze ervaring; en moet ik misschien wat anders doen met het bestand voor ik hem opsla als pdf?
De uitwisselbaarheid van pdf bestanden was voorheen nooit een probleem hier.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

« Reactie #103 Gepost op: 2012/07/04, 16:03:10 »
Ontevreden over Unity in Ubuntu 12.04 heb ik de afgelopen weken verschillende distro's en window-managers bekeken en sommige geïnstalleerd, waaronder Mint 13 Mate en Cinnamon, Debian Stable, Xubuntu 12.04, Ubuntu 12.04 met Gnome Shell en Voyager. Eind van het verhaal is dat mijn werk-pc en de familie-pc nu beide zijn uitgerust met Voyager en dat zowel mijn familie als ik heel tevreden zijn. Lekker vlot (op 5 en 6 jaar oude pc's), vormgeving volledig naar je hand te zetten, even stabiel als Ubuntu, precies het systeem dat ik zocht.

Overigens lijkt er in deze draad een misverstand te bestaan over de ondersteuning en de status van de distributie. Ten eerste is het geen eigen/aparte distributie, maar een aangepaste versie van Xubuntu 12.04. Aangepast betekent: wat extra software uit Ubuntu Softwarecentrum toegevoegd (waaronder het zeer prettige Radio Tray), de vormgeving aangepast en een stel bureaubladachtergronden toegevoegd (de maker van Voyager is tevens fotograaf).

De ondersteuning bedraagt drie jaar, even lang als de ondersteuning van andere Ubuntu-derivaten zoals Xubuntu 12.04. Het is dus niet de maker die drie jaar ondersteuning garandeert, maar gewoon Ubuntu!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2012/07/04, 16:54:33 »
Of het nou 3 of 5 jaar is maakt mij totaal niet uit.
Ik heb niets met een LTS versie omdat ik toch iedere keer als er een nieuwe versie uit komt ik over ga.

Voyager draait hier ook op beide systemen probleemloos en snel.
Ben er zeer tevreden over.

Dan snap ik nu waarom je zoveel keus hebt uit achtergronden en dat er zoveel foto's bij zitten.

FrSu

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 2012/07/06, 22:32:28 »
Heeft iemand Voyager al op een netbookje gezet en wat zijn de bevindingen als je dit met een klein scherm gebruikt?

« Reactie #106 Gepost op: 2012/10/04, 00:13:16 »
@FrSu
Misschien beetje laat maar ik gebruik nu Voyager een aantal dagen via USB op een 12" netbook (Asus 1215P) Intel Atom, 1Gb RAM. Loopt als een zonnetje. Krijg jaloerse blikken van de collega's die het nog met XP op een dual core desktop moeten doen.

Heb hiervoor ook al eens Xubuntu geprobeerd maar geef toch de voorkeur aan Voyager. Het zal aan de vormgeving liggen maar voor mijn gevoel loopt het net iets soepeler. Overweeg ernstig om mijn Ubuntu installatie te vervangen door Voyager. Ga wel eerst nog even testen hoe soepel het loopt met LibreOffice. Abiword levert wat problemen op met uitwisseling van documenten met collega's die office2010 gebruiken.

drum

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 2012/10/04, 06:14:48 »
@FrSu: hier draait het op een  Dell inspiron Mini 1018 met volgende specs: http://laptops-specs.blogspot.be/2010/12/dell-inspiron-mini-1018-specifications.html
en het draait als een zonnetje.

« Reactie #108 Gepost op: 2012/10/04, 09:40:22 »
@FrSu
Misschien beetje laat maar ik gebruik nu Voyager een aantal dagen via USB op een 12" netbook (Asus 1215P) Intel Atom, 1Gb RAM. Loopt als een zonnetje. Krijg jaloerse blikken van de collega's die het nog met XP op een dual core desktop moeten doen.

Heb hiervoor ook al eens Xubuntu geprobeerd maar geef toch de voorkeur aan Voyager. Het zal aan de vormgeving liggen maar voor mijn gevoel loopt het net iets soepeler. Overweeg ernstig om mijn Ubuntu installatie te vervangen door Voyager. Ga wel eerst nog even testen hoe soepel het loopt met LibreOffice. Abiword levert wat problemen op met uitwisseling van documenten met collega's die office2010 gebruiken.
Libre Office doet het prima hoor. Je kunt er veel verschillende bestandstypen instellen.
Deze tip komt overigens van Pjotr: https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu#TOC-Installeer-Libre-Office   Zijn site is voor mij onmisbaar voor het goed instellen van Xubuntu.
Ik draai hier op mijn hoofd PC en laptop nog uitsluitend Voyager. Heb wel een aantal nogal grijze schermen een wat vrolijker kleurtje gegeven.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

FrSu

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 2012/10/05, 19:52:01 »
Dank voor jullie terugkoppeling. Ik ben er achter gekomen dat 12.04 op mijn netbookje steeds vastloopt. 12.10 heeft dit probleem niet. Ik zal dus even geduld moeten hebben.... ;)

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2012/10/06, 21:03:06 »
Werkt hier ook prima op een Acer Aspire One.
Gebruik hem de laatste tijd met name om films te beamen, e-mail en internetten en af en toe Libre Office.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #111 Gepost op: 2012/10/07, 21:07:47 »
Vandaag van Ubuntu 12.04 overgestapt op voyager. werkt geweldig!

ondertussen bezig met alles configureren, en loop tegen een probleem aan:
In 12.04 had ik een shortcut om het volume harder en zachter te zetten, nl. ctrl+up en ctrl+ down (pijltjestoetsen) ingesteld.  Dit via dash --> keyboard --> shortcuts.
muziek op pauze ging via ctrl+spatiebalk.

Ik kan iets soortgelijks wel terugvinden (settings --> settings manager --> keyboard), maar daar moet ik zelf de 'terminalcode' voor volume harder/zachter/ muziek op pauze neerzetten, en die kan ik met geen mogelijkheid vinden...

als muziekspeler heb ik nu banshee, ik heb geen idee of dat uitmaakt...

weet iemand toevallig hoe dit moet?
bedankt!

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.

Steunpunt Leiden en omstreken

« Reactie #112 Gepost op: 2012/10/08, 22:04:04 »
Ik heb daar ook al meerdere malen naar gezocht. Volgens mij kan dit gewoon niet in Xuby/Voyager. :(

« Reactie #113 Gepost op: 2012/10/09, 20:51:51 »

@Joris: Al antwoord van de maker gehad? :D

Helaas niet afdoend , heb enkel een mail in het Frans gekregen dat Voyager geen eenmansproject is ; maar dieper in de catacomben mocht ik schijnbaar niet komen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2012/10/09, 21:37:16 »
Net op de site van Voyager zitten kijken. Word voor mijn laptop weer Voyager als ik dat zo zie.
Alles is nog eens extra opgepoetst en verbeterd.
Het ziet er weer strak uit.

Tot die tijd nog even met Voyager 12.04 blijven werken.

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 2012/10/09, 22:26:08 »
Inderdaad emiel1976, dat ziet er erg mooi uit!
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #116 Gepost op: 2012/10/09, 22:59:27 »
De 12.10-versie ziet er inderdaad nog schitterender uit! :)

Linkje naar de preview-video: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rBkYsPkDaZM
Releasedatum van de final Voyager 12.10: 21 oktober

« Reactie #117 Gepost op: 2012/10/10, 11:10:02 »
De 12.10-versie ziet er inderdaad nog schitterender uit! :)

Linkje naar de preview-video: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rBkYsPkDaZM
Releasedatum van de final Voyager 12.10: 21 oktober

Wow !! Dat is nog pas een presentatie van nieuw besturingssysteem. Die Conky layouts zijn gewoon schitterend en de wallpapers zijn weer gelikt tot en met. Die gasten weten echt van aanpakken.

Oktober = testlaptop met 12.10 dat weet ik zeker (sorry OpenSuse ;) )

Edit: kon niet wachten en heb dan toch Kubuntu ingeruild voor Voyager 12.04; past beter bij mijn werk aan (= flauw excuus  lol) in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 18:39:03 door Joris Donders »

FrSu

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 2012/10/10, 20:11:40 »
Ook even gekeken. Er valt in het najaar weer veel te ontdekken... ;)

Preview 2: http://www.youtube.com/watch?v=P_CBKQn2yfI
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 21:00:49 door FrSu »

Offline midas

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2012/10/11, 14:23:29 »
Mooie muziek ook bij de demofilpjes.... van Roger Subirana als ik het goed heb :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

« Reactie #120 Gepost op: 2012/10/11, 15:39:16 »
Ik moet zeggen: al 2 dagen gebruik van Voyager en het bevalt me uitstekend. In ieder geval deze Xfce-versie is geweldig om mee te stoeien, dit t.o.v. Xubuntu zelf.

Je dient wel veel te slopen van 'extra's' die Voyager meegeeft op verschillende vlakken, maar buiten dat heb ik er weinig moeite mee om er dagelijks mee te werken (thuis en werk).
Eigenlijk is dit Xubuntu as it should be ;) = fantastisch !

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #121 Gepost op: 2012/10/11, 16:22:57 »
Is de "beta" nergens op te halen ? (neer-laden ? :lol:)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #122 Gepost op: 2012/10/11, 16:59:02 »
Je dient wel veel te slopen van 'extra's' die Voyager meegeeft op verschillende vlakken, maar buiten dat heb ik er weinig moeite mee om er dagelijks mee te werken (thuis en werk).

Wat bedoel je hiermee? Wat heb je zoal moeten slopen?
Linux Mint 18.3  Xfce

FrSu

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: 2012/10/11, 19:31:12 »
Is de "beta" nergens op te halen ? (neer-laden ? :lol:)

Zover ik heb kunnen ontdekken nog niet.. :-[

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2012/10/11, 20:34:00 »
Na het lezen van de enthousiaste reacties, Voyager ook maar eens bekeken, ook ik ben zeer tevreden met de XFce desktop.  :D
Voyager ziet er spannend uit met de  Conky  instellingen en de vele wallpapers maar vergeleken met wat ik nu gebruik vind ik  Voyager te druk en minder overzichtelijk dan Xubuntu. Kwestie van smaak uiteraard.  ;)