Ik hoop dat het forumteam alsnog wat met de feedback van het thema gaat doen. Het waren een aantal mensen (waaronder ik) die geklaagd hadden over de felle kleuren tijdens de testfase, dus het zou mooi zijn moest het forumteam alsnog luisteren naar de toen gegeven feedback 
Ik was altijd in de veronderstelling, dat het nieuwe forum een onderonsje was van het serverteam, artworkteam en webteam. Er zijn ook afspraken gemaakt over wie wat doet, maar wellicht ben ik bij de verkeerde besprekingen geweest?
Bij het forumteam hebben we met name wat tijd besteed aan nieuwe instellingen van de anti-spam filters. Ziet men verder niks van, en zo hoort het ook.
Net zo goed als sommigen elke keer verwachten na maandenlang testen, dat een nieuwe ubuntu-release tegelijk overal foutloos werkt, blijkt toch telkens weer dat er nog wat plooien moeten worden gladgestreken als het grote publiek erop wordt losgeleten.
Dat is bij de nieuwe site en nieuwe forumsoftware ook zo. Er is getest, maar nu het live is gegaan op de bedoelde eindgebruikersgroep, behoeft dat de nodige nazorg. En het belangrijkste is: het moet werken. Pagina's moeten op tijd worden geladen, protocollen moeten werken, de verschillende databases moeten efficient worden aangesproken, en alles moet naadloos in elkaar passen op volle belasting. Dat vergt tunen, volgen van processen, hier en daar bijsturen, en soms een tijd volgen of alles de richting op gaat die we voor ogen hadden. Het gaat primair om functionaliteit, het is nl. niet de bedoeling dat als 100 man tegelijk bezig zijn, dat alles op zwart gaat en de server geblust moet worden.
Men ziet er verder niks van, maar dat heeft de eerste prioriteit. Er zijn wat aanpassingen gedaan aan een aantal zaken, en eerstelijns aanpassingen gedaan aan het grafische, maar... het staat waarschijnlijk niet bovenaan de prioriteitenlijst. En het hangt ook nog eens op de schouders van maar een paar mensen.
Dus geduld. Je kan niet álles tegelijk doen, nietwaar. En, er waren nog een pak meer plannen, maar laat ik niet direct slapende honden wakker maken...