Ben het helemaal eens met Femke. En ALS er dus blijkbaar een mogelijkheid is dat we iets anders kunnen kiezen dan het oranjerood/witte thema, waarom dan die keuze niet permanent aanbieden?
Voor iemand die geen moeite heeft met het nieuwe standaard kleurenthema is het niet te begrijpen dat anderen er last van hun ogen door krijgen, maar dat wil nog niet zeggen dat die anderen daarom 'zeuren'.
De nieuwe forumkleuren zorgden er bij m'n eerste bezoek voor dat ik na een minuut of vijf problemen kreeg met lezen. De letters waren te klein en ik moest om de paar minuten even naar iets anders dan het beeldscherm kijken voor ik verder kon lezen, omdat m'n ogen de tekst niet meer scherp konden stellen. Dit heb ik nog nooit op welke andere site dan ook gehad. Had het ook niet bij het forumthema 'oude stijl', dus dit komt echt door de nieuwe kleurencombinatie.
Het Curve-thema dat we kunnen kiezen is een verademing voor mijn ogen (ik schreef dat al eerder). Hoef de letters niet te vergroten, kan aan een stuk door lezen zolang ik maar wil, krijg geen pijn in m'n ogen. En dat geldt geloof ik voor meer leden. Van mij hoeft er geen 'Kubuntublauw'-thema gemaakt te worden, het Curve-thema is er al en voldoet uitstekend.
Nu kunnen voor- en tegenstanders van de nieuwe kleuren berichten blíjven posten dat de een het prachtig vindt en de ogen van de ander moeite hebben met de kleuren, maar is het niet handiger als er een knoop wordt doorgehakt en er standaard een optie komt om het Curve-thema te kunnen gebruiken? Moeten dan nog wel de nodige aanpassingen aan gedaan worden, want er ontbreken zo hier en daar wat knoppen en opties.
Edit: nog even dit: ik ben me er volledig van bewust dat het opzetten en bijhouden van een forum als dit, enorm veel werk is (geweest) en dat diegenen die eraan meewerken er enorm veel van hun vrije tijd insteken. Heb daar alle bewondering voor.

Maar ja, die kleurencombinatie, hè.