Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 246423 keer)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #200 Gepost op: 2012/04/25, 15:38:54 »
Wauw, wat een goede uitleg Leen! :) Hij werkt dus nog wel en zo zou Johan hem dus kunnen installeren op onze server :)

« Reactie #201 Gepost op: 2012/04/25, 15:39:45 »
en dan nog een knipsell
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

« Reactie #202 Gepost op: 2012/04/25, 15:43:14 »
Dank U maar ik vind uitleggen voor andere knap lastig ,daar ik misschien toch een stapje kan vergeten te omschrijven
ik moest ook beetje gokken welke versie SMF er gebruikt werd .
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

« Reactie #203 Gepost op: 2012/04/25, 15:45:11 »
:) Toch vind ik het aardig uitgelegd en bovendien is Johan aardig gevorderd gebruiker van SMF dus ik denk dat hij er op die manier wel uitkomt ;)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #204 Gepost op: 2012/04/25, 18:04:15 »
Net even geprobeerd(in 2.0.2) en kon het gewoon met pakketbeheer installeren zonder uitpakken of aparte ftp. Net als eerder in 1.1.7 ook.
was nog het langst bezig om uit te vinden hoe dat in te stellen. Duurde wel 3 minuten.
Kunt dan per forumdeel dan aan of uitvinken of je die optie wenst en dan kan de topic opener (of desgewenst iedereen maar lijkt me niet) dat aanklikken of een beheerder.
In een ander theme was het ook geen probleem maar dat kan per theme natuurlijk verschillen (en zal er met de hand misschien nog wat aangepast moeten worden, komt er een half uurtje bij)

edit: krijgt er een plaatje bij waar het vinkje mag voor topicsolved

http://imageshack.us/photo/my-images/829/topicsolved.png

« Laatst bewerkt op: 2012/04/25, 18:30:04 door Dave »

« Reactie #205 Gepost op: 2012/04/25, 20:21:21 »
@Dave: Kijk, dat ziet er goed uit. Het is dus inderdaad zo simpel :)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #206 Gepost op: 2012/04/25, 20:55:37 »
@Dave: Kijk, dat ziet er goed uit. Het is dus inderdaad zo simpel :)

Dat is dus wel per forumdeel hoor dat vinkje dus ben je zeker nog die paar minuten mee zoet met heen en weer geklik  :evil:

Maar.. er zijn meerdere onderdelen waar dat helemaal niet nodig of zelfs wenselijk is zoals oftopic en testing enzo.
Scheelt toch weer 3 muisklikken per onderdeel.

« Reactie #207 Gepost op: 2012/04/25, 23:08:56 »
Heb per toeval de knop naast 'Donaties' ontdekt en dat maakt de achtergrond donker. Dat scheelt al een heel stuk op je scherm.
Is het de bedoeling dit permanent te maken ? Ik vind het nu echt super.

We komen er wel ................  O0
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #208 Gepost op: 2012/04/25, 23:22:12 »
Joris +1
Alsjeblieft, maak dat standaard. Dat is stukken prettiger voor de ogen en ziet er veel professioneler uit dan die stipjes :)

« Reactie #209 Gepost op: 2012/04/25, 23:28:57 »
De stipjes blijven er gewoon.
Ik als oudere jongere vind het huidige kleurenschema totaal niet storend, gewoon het volgende onderwerp a.u.b.
En oplossende knopjes heb ik ook op Ubuntu 12.04  ;)

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #210 Gepost op: 2012/04/26, 00:02:01 »
Hoeveel fora hebben eigenlijk al die persoonlijke instellingen?  Achter de schermen is er een bak werk verzet, en nu ook nog, het meeste ervan ziet men niet eens. En dat is ook nog eens allemaal vrijwilligerswerk, hoor.

Bij deze, ik vind de nieuwe opzet heel erg mooi geworden.

En voor mij hoeven die rouwrandjes, kubuntublauw, curve tinten niet, hoor: gewoon de instellingen die helemaal overeenkomen met het kleurenschema van de andere ubuntu-sites. Geheel in stijl  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #211 Gepost op: 2012/04/26, 09:15:58 »
De stipjes blijven er gewoon.
Ik als oudere jongere vind het huidige kleurenschema totaal niet storend, gewoon het volgende onderwerp a.u.b.
En oplossende knopjes heb ik ook op Ubuntu 12.04  ;)
+1 voor de stipjes. Alleen had ik liever dat de berichten zelf een witte achtergrond hadden, en de context grijs in plaats van omgekeerd. Belangrijkste informatie zou meest naar voor moeten komen.

« Reactie #212 Gepost op: 2012/04/26, 11:40:14 »
femke +100
Volledig mee eens, hoewel ik me niet stoor aan wit/oranje, maar wel aan dit felle wit met die felle stipjesachtergrond. Daar kunnen mijn ogen slecht tegen (en sowieso kunnen mijn ogen al minder goed tegen licht in general).

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #213 Gepost op: 2012/04/26, 14:01:53 »
Ben het helemaal eens met Femke. En ALS er dus blijkbaar een mogelijkheid is dat we iets anders kunnen kiezen dan het oranjerood/witte thema, waarom dan die keuze niet permanent aanbieden?

Voor iemand die geen moeite heeft met het nieuwe standaard kleurenthema is het niet te begrijpen dat anderen er last van hun ogen door krijgen, maar dat wil nog niet zeggen dat die anderen daarom 'zeuren'.
De nieuwe forumkleuren zorgden er bij m'n eerste bezoek voor dat ik na een minuut of vijf problemen kreeg met lezen. De letters waren te klein en ik moest om de paar minuten even naar iets anders dan het beeldscherm kijken voor ik verder kon lezen, omdat m'n ogen de tekst niet meer scherp konden stellen. Dit heb ik nog nooit op welke andere site dan ook gehad. Had het ook niet bij het forumthema 'oude stijl', dus dit komt echt door de nieuwe kleurencombinatie.

Het Curve-thema dat we kunnen kiezen is een verademing voor mijn ogen (ik schreef dat al eerder). Hoef de letters niet te vergroten, kan aan een stuk door lezen zolang ik maar wil, krijg geen pijn in m'n ogen. En dat geldt geloof ik voor meer leden. Van mij hoeft er geen 'Kubuntublauw'-thema gemaakt te worden, het Curve-thema is er al en voldoet uitstekend.

Nu kunnen voor- en tegenstanders van de nieuwe kleuren berichten blíjven posten dat de een het prachtig vindt en de ogen van de ander moeite hebben met de kleuren, maar is het niet handiger als er een knoop wordt doorgehakt en er standaard een optie komt om het Curve-thema te kunnen gebruiken? Moeten dan nog wel de nodige aanpassingen aan gedaan worden, want er ontbreken zo hier en daar wat knoppen en opties. ;)

Edit: nog even dit: ik ben me er volledig van bewust dat het opzetten en bijhouden van een forum als dit, enorm veel werk is (geweest) en dat diegenen die eraan meewerken er enorm veel van hun vrije tijd insteken. Heb daar alle bewondering voor.  :) Maar ja, die kleurencombinatie, hè. 8-) 
« Laatst bewerkt op: 2012/04/26, 14:17:32 door Mikkel »

« Reactie #214 Gepost op: 2012/04/26, 14:23:24 »
Het jammere is dat reeds in de testfase terechte opmerkingen werden gemaakt (zie topic puntjes op de i) ivm de felheid.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/27, 09:26:39 door Joris Donders »

« Reactie #215 Gepost op: 2012/04/26, 19:21:45 »
Op mijn oud pceetje van + 10 jaar, heb ik geen probleem om het forum te lezen in zijn standaard lay out. Met mijn 5 jaar oude pc beginnen de letters na een tijdje wazig te worden. Bij het thema "curve" is dit niet het geval. Mijn oude pc maakt nog gebruik van een crt scherm, de recentere heeft een lcd scherm. Voor zover ik weet, heb ik goede ogen. "Goede ogen" is wel relatief, maar over het algemeen heb ik geen problemen met het lezen van pdf of tekstdocumenten. Dit zijn nochtans ook zwarte letters op een witte achtergrond. Ondanks het vele werk dat in het vernieuwen van het forum is gestoken, werk dat ook wordt geapprecieerd, is er volgens mij toch iets storend aan de kleurencombinatie? Is te wit soms te wit? Dit lijkt mij een aanvaardbare uitleg waarom ik geen problemen ondervindt met mijn crt scherm. Op het crt scherm is wit vuil grijs in vergelijking met mijn lcd scherm. Misschien is dit ook de uitleg waarom sommige leden (waaronder mezelf) de nieuwe lay out storend vinden? Moeten deze leden hun scherm herkalibreren omdat ze problemen ondervinden bij het lezen van dit éne forum?
Ondanks dat ik me kan vinden in de klacht van de gebruikte kleurencombinatie, ondervind ikzelf geen problemen. Met dank aan SeySayux en ook het forumteam die meerdere keuzes laat qua lay out eens ingelogd.

« Reactie #216 Gepost op: 2012/04/27, 09:29:07 »
Met die verdonkering van de zijranden is voor mij het nieuwe thema ok; ik gebruik het nu een aantal dagen en heb geen last meer van mijn ogen met langdurig gebruik.

Ik hoop dat deze functie er permanent zal inblijven. Het is nu super !!  O0

Thx voor het openstaan van ideeën en het zelfs aanpassen van toch niet evidente dingen.

« Reactie #217 Gepost op: 2012/04/27, 10:22:25 »
Alleen kun je dat donkere niet permanent maken, helaas. Klik je iets anders aan, verdwijnt het donkere terug.

« Reactie #218 Gepost op: 2012/04/27, 10:25:04 »
Donker gaat bij mij ook niet terug naar licht door nog een keer op het poppetje te klikken. Wat Vistaus zegt dat merk ik trouwens ook, als je naar een ander forumpagina gaat is de witte achtergrond weer terug.

« Reactie #219 Gepost op: 2012/04/27, 11:01:24 »
Heb dat eens juist getest (ik gebruik normaal het core-thema) en bij mij werkt het zoals het moet...
Klik ik op dat ventje wordt de achtergrond grijs, klik ik er weer op, wordt de achtergrond weer wit.
Ook blijft het grijs als ik van pagina verander.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

« Reactie #220 Gepost op: 2012/04/27, 11:21:29 »
Misschien werkt het in sommige browsers beter (hoewel het dan hier perfect zou moeten werken aangezien ik Firefox gebruik)?

« Reactie #221 Gepost op: 2012/04/27, 11:22:32 »
Ik gebruik Chromium...
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline wowo

• Lid
« Reactie #222 Gepost op: 2012/04/27, 11:30:37 »
In firefox 11.00 bij mij, werkt het ook helemaal goed.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

« Reactie #223 Gepost op: 2012/04/27, 12:04:06 »
Ook hier met FF12 werkt die donkere achtergrond perfect. Mijn FF heeft slechts 1 add-on (downloadhelper) misschien dat het daarmee te maken heeft ?  Ik kan perfect switchen van licht naar donker, dat ook nog.

« Reactie #224 Gepost op: 2012/04/27, 12:17:57 »
Ik kan wel prima switchen, maar zodra ik op een board klik of pagina verdwijnt de zwarte achtergrond terug. Firefox 11 en Firefox 12. Alleen op mijn desktop overigens. Op mijn laptop geen probleem. Beide 12.04