Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 253650 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #225 Gepost op: 2012/04/27, 12:23:55 »
orca heeft toch een postitive/negative switcher? tenminste dat was altijd een optie. vind het niet terug in 12.04.

« Reactie #226 Gepost op: 2012/04/27, 12:34:18 »
Ja, maar het is toch een beetje gek dat je nu ineens toegankelijkheidsmiddelen zou moeten gaan gebruiken om een forum te bekijken?
Kijk, ik vind het perfect zo, geen problemen. Maar voor de mensen die het niks vinden en dat zelfs al vanaf het begin kenbaar hebben gemaakt, moet toch wat te regelen zijn? Kleine moeite om in de CSS wat aan te pakken. En ja, ik besef me als geen ander dat het allemaal vrijwilligerswerk is. ;)

Offline wowo

• Lid
« Reactie #227 Gepost op: 2012/04/27, 17:30:27 »
Met die verdonkering van de zijranden is voor mij het nieuwe thema ok
Heb zelf geen last van het nieuwe thema maar met de verdonkering van de grijze randen vind ik het ook net iets prettiger werken (De puntjes staan wel wat sjieker en volgen de canonical standaard)

Het is echter een instelling die mbv van een cookie vastgelegd wordt.

Maar laat ik nu net alle cookies altijd automatisch wissen, na het afsluiten van Firefox ......
Dat betekent dus dat als ik het forum opnieuw bezoek elke keer eerst op het poppetje moet klikken.
Er zijn ergere dingen maar het zou toch fijn zijn als dat permanent in je forumprofiel vastgelegd zou kunnen worden.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

« Reactie #228 Gepost op: 2012/04/27, 17:34:52 »
(De puntjes staan wel wat sjieker en volgen de canonical standaard)

De grijze achtergrond heeft ook puntjes hoor. Zwarte. ;)

Offline wowo

• Lid
« Reactie #229 Gepost op: 2012/04/27, 17:44:31 »
De grijze achtergrond heeft ook puntjes hoor. Zwarte. ;)
Je hebt gelijk, was mij niet opgevallen.
Ik moet toch maar eens naar de opticien voor een nieuwe bril. =D

3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #230 Gepost op: 2012/04/27, 19:18:45 »
Maar voor de mensen die het niks vinden en dat zelfs al vanaf het begin kenbaar hebben gemaakt, moet toch wat te regelen zijn? Kleine moeite om in de CSS wat aan te pakken.

'De mensen die het niks vinden' zijn ver in de minderheid. Dus die moeten de nieuwe forumkleuren maar accepteren en ophouden te zeuren, lijkt het. :-X

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #231 Gepost op: 2012/04/28, 10:27:09 »
Waarom is mijn reactie van gisteren op dit bericht:

Maar voor de mensen die het niks vinden en dat zelfs al vanaf het begin kenbaar hebben gemaakt, moet toch wat te regelen zijn? Kleine moeite om in de CSS wat aan te pakken.

verwijderd? Mag ik niet zeggen dat 'de mensen die het niks vinden' in de minderheid zijn en dat die daarom dus maar niet moeten zeuren? Er wordt hier toch gevraagd om feedback, dus dan krijgen jullie ook de minder leuke berichten te zien. Er stond geen onvertogen woord in m'n bericht, dus waarom moet dat dan weggeveegd worden?

Moderator-edit: bericht teruggezet.... Zie mijn reactie op 29 april voor uitleg... http://forum.ubuntu-nl.org/forum/het-grote-feedbacktopic-voor-het-nieuwe-forum/msg816563/#msg816563
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 09:15:27 door Prosper »

« Reactie #232 Gepost op: 2012/04/28, 10:40:07 »
@Mikkel: Dat we in de minderheid zijn is wel waar, maar wat jij niet begrijpt is dat we dit al vanaf de testfase duidelijk hebben gemaakt.
En het is sowieso lullig want de website van Ubuntu-NL is uitvoerig getest om te werken in tekstbrowsers voor mensen met visuele problemen die dus een tekstbrowser nodig hebben. Die mensen zijn toch ook in de minderheid? Toch wordt daar rekening mee gehouden, dus een kleine moeite om dat op het forum ook te doen.

« Reactie #233 Gepost op: 2012/04/28, 10:57:47 »
Waarom is mijn reactie van gisteren op dit bericht verwijderd?

Mag ik niet zeggen dat 'de mensen die het niks vinden' in de minderheid zijn en dat die daarom dus maar niet moeten zeuren?(..)  Er stond geen onvertogen woord in m'n bericht, dus waarom moet dat dan weggeveegd worden?

Misschien de manier waarop? :rolleyes:

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #234 Gepost op: 2012/04/28, 11:21:55 »
Waarom is mijn reactie van gisteren op dit bericht verwijderd?

Mag ik niet zeggen dat 'de mensen die het niks vinden' in de minderheid zijn en dat die daarom dus maar niet moeten zeuren?(..)  Er stond geen onvertogen woord in m'n bericht, dus waarom moet dat dan weggeveegd worden?

Misschien de manier waarop? :rolleyes:

Er mankeerde niets aan 'de manier waarop'. Ik schrijf toch dat er geen onvertogen woord in stond. Als ik me m'n tekst goed herinner had ik geschreven:
De 'mensen die het niks vinden' zijn in de minderheid en daarom moeten ze dus maar niet zeuren. Zo lijkt het.

Is dat een tekst die zonder verder commentaar moet worden verwijderd? ???

En Vistaus:
@Mikkel: Dat we in de minderheid zijn is wel waar, maar wat jij niet begrijpt is dat we dit al vanaf de testfase duidelijk hebben gemaakt.

Het probleem dat sommigen hebben met de kleurencombinatie oranjerood/wit is al in de testfase door diverse leden gemeld. Dat dit thema nu úít de testfase is, betekent niet dat die leden er opeens géén problemen meer mee hebben.
Niet meer reageren op opmerkingen daarover of gewoon berichten gaan verwijderen terwijl er hier om feedback gevraagd wordt, lijkt mij niet de beste manier om je klanten tevreden te houden.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #235 Gepost op: 2012/04/28, 11:38:33 »
Het kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt met het verwijderen van een aantal berichten.
Ik heb gisteren een aantal testberichten in dit topic geplaatst om te kijken of het bewerken van berichten en het toevoegen/verwijderen van bijlagen goed werkte.  Wellicht ben ik iets te enhousiast geweest met verwijderen  :evil:

Om inhoudelijk op je reactie te reageren: We hebben al een behoorlijk aantal dingen aangepast op verzoek van verschillende leden, dus het is niet terecht dat je denkt dat we er helemaal niets mee doen en dat je niet moet zeuren. Je moet ook bedenken dat we in een korte tijd én van website veranderd zijn én van forum en dat dat best een hoop werk is. We zijn amper een week verder en in de tussentijd is er ook nog eens een nieuwe versie van Ubuntu uitgekomen wat ook weer voor extra werk zorgt. We staan zeker open voor verzoeken om dingen aan te passen, maar verwacht niet dat we dit a la minute voor je doen, dat kan gewoon niet.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #236 Gepost op: 2012/04/28, 12:04:41 »
Het kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt met het verwijderen van een aantal berichten.
Ik heb gisteren een aantal testberichten in dit topic geplaatst om te kijken of het bewerken van berichten en het toevoegen/verwijderen van bijlagen goed werkte.  Wellicht ben ik iets te enhousiast geweest met verwijderen  :evil: 9

En ik maar denken dat IK slechte ogen had. :evil:

Om inhoudelijk op je reactie te reageren: We hebben al een behoorlijk aantal dingen aangepast op verzoek van verschillende leden, dus het is niet terecht dat je denkt dat we er helemaal niets mee doen en dat je niet moet zeuren. Je moet ook bedenken dat we in een korte tijd én van website veranderd zijn én van forum en dat dat best een hoop werk is. We zijn amper een week verder en in de tussentijd is er ook nog eens een nieuwe versie van Ubuntu uitgekomen wat ook weer voor extra werk zorgt. We staan zeker open voor verzoeken om dingen aan te passen, maar verwacht niet dat we dit a la minute voor je doen, dat kan gewoon niet.

Ik verwacht niet dat jullie à la minute aan ieders wensen kunnen voldoen en ik begrijp dat het niet even tussen neus en lippen door in orde gebracht kan worden. Wat me opviel in dit topic was dat er niet meer gereageerd werd toen er berichten bléven komen over de kleuren van het nieuwe thema. Mijn verwijderde bericht zal misschien de druppel geweest zijn, maar dan nog kan dat gewoon gezegd worden i.p.v. simpelweg een 'vervelend' bericht te verwijderen.

Beschouw het niet als 'zeuren' dat er nog steeds 'geklaagd' wordt over moeilijk leesbare tekst, we doen dat niet zomaar. Even een berichtje van jullie kant dat er gekeken zal worden wat er mogelijk is was toch een kleine moeite geweest? ;)
Maar we wachten dus gewoon af wat er komen gaat. Had ik al gezegd dat de kleuren van het Curve-thema uitstekend voldoen? :rolleyes:

Edit: even een / gezet aan het eind van de eerste quote.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/28, 12:08:50 door Mikkel »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #237 Gepost op: 2012/04/28, 12:34:23 »
Ach Johan. Wat jij vergeet is dat jullie al 2 jaar lopen over een nieuwe thema en software upgrade.
En opeens was daar een thema die we konden testen. Hoe lang geleden was dat? En toen werd er al aangegeven dat het voor bepaalde mensen niet ging werken vanwege de kleuren en vooral het wit.
En toen hadden jullie er al wat aan kunnen doen. En opeens was daar het forum van onze Russische vrienden geloof ik, die met meer grijs werken. Dat was goed te doen, vertelde wij. Helaas was dat even een zijstap want er werd niets mee gedaan.
Waarom moesten wij dan testen en onze meningen geven, terwijl er toch niet mee gedaan zou worden?
En dat het zoveel werk is geweest, plus met de nieuwe 12.04................ik geloof dat we dat van tevoren al wel wisten toch? Dus jullie hadden of het uit kunnen stellen of eerder kunnen doen. Kwestie van plannen, dus dit is een excuus die in feite nergens op slaat.

Vergis ik mij nu of hebben jullie gewoon net alsof gedaan of jullie luisterde maar lekker puh, toch maar niet.

En ja, ik klink niet zo aardig (ben ook ziek dus dan voel je je al niet zo heerlijk) maar ik neem het op voor degene die aangegeven hebben dat het voor hun niet werkt. Er kan heus wel wat aan gedaan worden, met dus bijv. dat andere thema klaar maken. Iedereen happy daarna.
Opgelost knopje erbij (kwestie van...hoe was het ook al weer....een paar klikken 20 minuten werk of zo) de hele Ubuntu community happy.

Overigens mis ik al een tijdje een lid van hier. Die was ook niet content met de kleuren. Zo hij daardoor niet meer aanwezig zijn? Zou toch jammer zijn, vinden jullie niet?

Wat jij vergeet is dat er maar een klein groepje mensen daadwerkelijk de handen uit de mouwen steekt om mee te helpen. Bij een hoop initiatieven zie ik steeds weer een hele groep die van alles wil (soms zelfs eist!) maar als er dan gevraagd wordt om mee te helpen blijft het oorverdovend stil... En dan wel klagen als het resultaat niet helemaal is wat ze zouden willen. En dat geldt niet alleen voor het uiterlijk van het forum, maar ook wanneer er iets georganiseerd of geregeld moet worden. Het was voor jou zelfs teveel moeite om even bij andere fora waar je veel komt even na te vragen hoe zij iets doen. Wel klagen dat iets wat "maar 20 minuutjes" aan tijd kost niet gedaan wordt, maar zelf even 2 minuten de tijd nemen om iets heel simpels te doen -een vraag stellen- is teveel werk. Lekker motiverend.

Bij deze daarom de mededeling dat ik voortaan verzoeken van jou negeer. Als het voor jou teveel moeite is om iets terug te doen voor het werk dat anderen ook voor jou verzetten, dan bekijk je het maar.

En nu ga ik iets voor mezelf doen, ik heb de afgelopen tijd al veel te veel uren hierin gestoken. Je hoeft de komende tijd geen veranderingen of verbeteringen aan het forum of de website te verwachten.

« Reactie #238 Gepost op: 2012/04/28, 12:55:56 »
Johan, heel erg bedankt voor alle moeite en tijd die je erin stopt! Zonder jouw inzet was het nieuwe forum en de website er überhaupt niet gekomen, en dat is geen stroopsmeerderij, maar een waarheid als een koe!

Volgens mij vind 99% van de mensen dat de nieuwe website en het forum een duidelijke verbetering vormen ten opzichte van wat het voorheen was. Maar goed, tevreden mensen hoor je vaak niet, die zijn tenslotte tevreden. :)

Vorige week kregen we bij Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL nog een flinke donatie, met de volgende opmerking: "Deze site vind ik prachtig trouwens, en zal voortaan ook hiernaar verwijzen i.p.v. alleen naar de, ook heel mooie, www.ubuntu.com". :D

Voor sommige mensen die ik heb gesproken was de staat van de site voorheen een reden om mensen naar de internationale site te verwijzen. Blijkbaar is er nu iets ten goede veranderd!

En Femke heeft best gelijk dat er al een aantal jaren om bepaalde dingen gevraagd wordt, en dat sommige dingen niet perfect zijn. Soit. Kijk internationaal maar eens rond, ik denk dat de Ubuntu-NL site bij de beste LoCo sites ter wereld behoort. En daar mogen we best trots op zijn, en zeker degenen die daar aan hebben meegewerkt.

« Reactie #239 Gepost op: 2012/04/28, 12:56:40 »
@Johan: De website achter de schermen zul je bedoelen. De inhoud van de website is aan mij, Thomas en commandoline.

Ben het overigens wel eens met femke. Het is inderdaad waar dat we feedback hebben gegeven in die hele testperiode, maar ik zie niks van onze feedback terug nu. Er is helemaal niks veranderd, thema is hetzelfde als voor de feedback.

Thomas heeft wel gelijk dat je goed werk hebt verricht en heel veel tijd erin hebt gestopt :) Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er niks met de feedback gedaan is.

"Wat jij vergeet is dat er maar een klein groepje mensen daadwerkelijk de handen uit de mouwen steekt om mee te helpen. Bij een hoop initiatieven zie ik steeds weer een hele groep die van alles wil (soms zelfs eist!) maar als er dan gevraagd wordt om mee te helpen blijft het oorverdovend stil..."

Ik heb aangeboden mee te helpen en het daadwerkelijk geprobeerd. Alleen er klopte iets niet met die Launchpad-branch. Ik vroeg toen om hulp, ik kreeg 1 antwoordje en daarna heb ik geen antwoord meer gehad. Dus ik kon die hele branch gewoon niet uitchecken. Dan moet je niet achteraf lopen klagen dat mensen niet mee wilden helpen. Had dan even antwoord gegeven op mijn hulpvraag, dan had je 1 hand extra gehad...

« Reactie #240 Gepost op: 2012/04/28, 12:59:26 »
Volgens mij vind 99% van de mensen dat de nieuwe website en het forum een duidelijke verbetering vormen ten opzichte van wat het voorheen was. Maar goed, tevreden mensen hoor je vaak niet, die zijn tenslotte tevreden. :)

Thomas, kun je mij even uitleggen waarom we tijdens de testfase van de nieuwe website expliciet rekening moesten houden met de mensen met een visuele beperking en als er ook maar 1 dingetje niet werkte in Links dat we dan dat opnieuw compatibel moesten maken maar met het forum is daar geen rekening mee gehouden? Waarom de website wel en het forum niet?

« Reactie #241 Gepost op: 2012/04/28, 13:10:43 »
Ik heb geen idee waar je het over hebt Vistaus, kan me niet herinneren dat er bij de nieuwe website ooit rekening is gehouden met mensen met een visuele beperking eerlijk gezegd. We gebruiken gewoon het standaard Ubuntu thema met een witte achtergrond. Precies datgene waar over wordt geklaagd bij het forum?

« Reactie #242 Gepost op: 2012/04/28, 13:16:50 »
Ik heb geen idee waar je het over hebt Vistaus, kan me niet herinneren dat er bij de nieuwe website ooit rekening is gehouden met mensen met een visuele beperking eerlijk gezegd. We gebruiken gewoon het standaard Ubuntu thema met een witte achtergrond. Precies datgene waar over wordt geklaagd bij het forum?

Dan zou ik zeggen: zoek nog maar eens de mailinglijst van het webteam door, dan zul je zien dat daar wel rekening mee is gehouden ;)

« Reactie #243 Gepost op: 2012/04/28, 13:21:37 »
Wat stond daar dan? Kan het me niet heugen dat ik daar iets heb gezien.

« Reactie #244 Gepost op: 2012/04/28, 13:30:03 »
Euh, femke, Mikkel zegde wel dat (o.a.) jij niet moet zeuren omdat je toch maar in de minderheid bent...
Ik vond dat zo'n flagrante overtreding van het goed fatsoen dat ik de post heb verwijderd...
« Laatst bewerkt op: 2012/04/28, 13:34:02 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #245 Gepost op: 2012/04/28, 13:39:59 »
Wat stond daar dan? Kan het me niet heugen dat ik daar iets heb gezien.

Ik zoek het later vandaag wel weer op (zometeen eerst naar de stad, veel belangrijker) en dan stuur ik het wel door aan je.

« Reactie #246 Gepost op: 2012/04/28, 13:44:22 »
Doe maar, ik ben namelijk wel benieuwd wat er allemaal veranderd is aan de website om rekening te houden met visueel gehandicapten.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #247 Gepost op: 2012/04/28, 13:48:40 »
Mensen van het webteam, kunnen jullie de interne correspondentie en/of discussie verder via de mail afhandelen?

Graag nu verder OT  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #248 Gepost op: 2012/04/28, 13:50:43 »
Mensen van het webteam, kunnen jullie de interne correspondentie en/of discussie verder via de mail afhandelen?

Graag nu verder OT  ;)

Dat zei ik hierboven al, beste asphyxia: "stuur het aan je door".
Maar inderdaad OT.

Ik hoop dat het forumteam alsnog wat met de feedback van het thema gaat doen. Het waren een aantal mensen (waaronder ik) die geklaagd hadden over de felle kleuren tijdens de testfase, dus het zou mooi zijn moest het forumteam alsnog luisteren naar de toen gegeven feedback :)

« Reactie #249 Gepost op: 2012/04/28, 14:09:54 »
"Als ik naar mezelf kijk, dan kan ik niet tegen fel licht zoals de lucht en de achtergrond van het forum. Mijn ogen doen direct pijn en moet ik naar wat anders overschakelen. "

Precies. Dat heb ik dus ook.