Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software Rasberry Pi  (gelezen 50786 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Software Rasberry Pi
« Reactie #100 Gepost op: 2012/09/16, 22:26:58 »
Updaten moet je door wat bestandjes in een map te zetten en dan update het.
Het automatisch updaten verder werkt niet.

Xbian doe ik via putty.

ik ga de laatste versie van OpenELEC eens proberen.
De versie die ik had ondersteunde de codec's nog niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/16, 23:07:11 door emiel1976 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2012/09/17, 23:38:33 »
Openelec geprobeerd en Xbian is een stuk sneller.
Daarnaast is het wat minder stabiel dan de versie die ik eerst had.
Blijf wel de ondersteuning voor dvd menu's missen en dat img en iso files niet afgespeeld kunnen worden.
Daarnaast speelt hij wel 1080p maar dan stopt hij om de paar seconden om dan even later weer verder te gaan.
Bij mij komt dus Xbian weer terug.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #102 Gepost op: 2012/09/18, 07:33:43 »
Grappig dat om de paar seconden stoppen heb ik bij Xbian en niet bij Openelec...
Nou ja, ik zal nog eens een tweede sd kaartje vrijmaken ipv iedere keer over elkaar heen te zetten.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2012/09/18, 18:33:59 »
Apart.
Ik heb nu Xbian 6.3 er op staan met een wi-fi stikje en dat draait nu probleemloos 1080p.
Ik heb nu een classe 4 kaartje waar ik eerst klasse 2 gebruikte bij Xbian maar ik merk geen verschil. Kaartje maakt dus niet uit.
Ik heb nog een klasse 6 kaartje en daar draaide ik OpenELEC op en dat werkte maar de laatste versies werkte bij mij niet zo denderend.
Heb toen de oude er weer opgezet en toen opnieuw een nieuwe image eroverheen gezet en nu werkt het maar het stotteren bleef.
Zal eens kijken met mijn oude kaartje waar Xbian op stond. Misschien dat die klasse 6 niet zo'n goed kaartje was want die wil wel eens vastlopen en dat deed hij vandaag ook met Xbian. Daarom terug naar die andere gegaan.

Icudu kaartje van 6 euro. Zo'n micro SD met adapter klasse 4 en die werkt prima. Ga nog dat korte verloopstuk halen zodat het kaartje niet meer uitsteekt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2012/09/18, 19:42:08 »
Laatste versie erop gezet van openelec en het werkt wel al beter met 1080p maar hij blijft stil vallen.
Ga het nog testen met de ethernet kabel in plaats van wifi om te zien of het dan wel werkt.
Xbian doet het zonder problemen ook met wi-fi bij mij.

Edit:

Zo even proberen met even op pauze drukken en dan even wachten en verder spelen. Heb het gevoel dat, dat het probleem met wifi op kan lossen zodat Openelec ook soepel af speelt bij mij.

Wel mooi dan Openelec en Xbian beide nu goed werken.
Mis nog alleen img, iso en dvd menu ondersteuning bij openelec.
Bij Xbian is het DVD menu nog niet perfect maar er word aan gewerkt.

Edit 2:

Blijf testen en weet nu wat het probleem is.
Mijn wi-fi netwerk zorgt voor de pauzes bij beide systemen alleen bij Xbian duurde het lang voor het gebeurde maar die begon ook te stotteren met wi-fi.
Met kabel doet ie dat niet dus ik ga nu openelec nog eens met kabel proberen. Moet even lan instellen.

Edit 3:

Worden flink wat edits zo maar als het goed is, is dit de laatste. =D

Openelec draait nu 1080p met kabel en dat gaat probleemloos.
Met wi-fi werken beide ook goed alleen dan moet ik wel even al mijn wi-fi dingen uit zetten want anders stopt hij wel eens.
Die tele2 set is niet zo fantastisch met wi-fi en de snelheden wisselen nog wel eens erg. Als ik al het andere uit zet dan werkt het een stuk beter met wi-fi.
Hopelijk gaat dat glasvezel door hier in mijn wijk en dan koop ik een fatsoenlijke draadloze router met wat meer wi-fi power. Kom niet eens heel mijn flatje door met dit ding.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/18, 22:37:27 door emiel1976 »

« Reactie #105 Gepost op: 2012/09/19, 09:18:30 »
Koop dan eens een SENAU wifi router, die brand met veel power overal doorheen.
Te koop bij www.wifishop.nl

Dit is wel een leuk ding.. http://www.wifishop.nl/products/accesspoints/indoor/engenius-ecb9500-11n-accesspoint-300mbps-11b-g-n.htm

BTW Senau heet tegenwoordig Enginius..
« Laatst bewerkt op: 2012/09/19, 09:27:30 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #106 Gepost op: 2012/09/19, 10:39:50 »

Openelec draait nu 1080p met kabel en dat gaat probleemloos.
Met wi-fi werken beide ook goed alleen dan moet ik wel even al mijn wi-fi dingen uit zetten want anders stopt hij wel eens.
Die tele2 set is niet zo fantastisch met wi-fi en de snelheden wisselen nog wel eens erg. Als ik al het andere uit zet dan werkt het een stuk beter met wi-fi.
Hopelijk gaat dat glasvezel door hier in mijn wijk en dan koop ik een fatsoenlijke draadloze router met wat meer wi-fi power. Kom niet eens heel mijn flatje door met dit ding.

Mooi dat het nu werkt! En dat wifi blijft ellende met die door provider geleverde wifi routers. Ik zit zelf bij upc en daar had ik een kabelmodem/wifi router in 1. Maar dat ding was instabiel, slecht te regelen en bereik dramatisch. Vooral ook omdat de upc aansluiting in de kelder zit en dat nou niet echt een ideale plek is voor een router... Ik vroeg daarom om een dom kabel modem waar ik mijn eigen router achter kon zetten en vanwege de aansluiting positie wilden ze daarin mee gaan (kabel verlengen zodat het modem elders in huis staat was upc zelf ook geen voorstander van). Nu heb ik een TP-Link TL-WR1043ND en dat is voor dat geld echt een prima router!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2012/09/19, 20:40:13 »
Ja moet een keer een nieuwe router kopen. Deze is traag.
Binnenkort eens kijken en dan wel 1 met 10/100/1000 aansluiting.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2012/09/20, 22:15:52 »
De nieuwe router werkt super alleen licht dan gelijk de modem van tele2 eruit. Ik kan dan er niets meer aan hangen.
Het ding is waardeloos.
Ik wacht tot oktober om te horen of het glasvezel hier door gaat en als dat niet het geval is, zeg ik het op en neem ik iets anders wat wel fatsoenlijke hardware levert.
Met UPC ondanks alle andere problemen altijd van alles aan kunnen hangen.

Morgen nog eens bellen of ze iets anders hebben dan deze modem want ik kreeg eerst ja dan nee en dan weer ja te horen en hij was nogal kortaf en onduidelijk.

« Reactie #109 Gepost op: 2012/09/21, 10:23:43 »
De nieuwe router werkt super alleen licht dan gelijk de modem van tele2 eruit. Ik kan dan er niets meer aan hangen.
Het ding is waardeloos.

Je hebt een nieuwe router (wireles??) aangesloten op je Tele2 modem ?
Wat is dit voor een modem ?
Hoe heb je het aangesloten?
Zit er een DHCP in die aanstaat?
Zoja zet dan de DHCP in de router uit..
Ik kan me niet helemaal voorstellen waarom een router een modem plat zou leggen.

En of koop een goed modem met router en wifi functie, dan zou je overal vanaf moeten zijn ?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2012/09/21, 16:41:10 »
DHPC stond uit op de router maar blijkbaar moet de tele2 modem anders ingesteld worden. Dat ga ik zo doen.
Heb ook een andere router geprobeerd en die deed he zelfde. licht aan de tele2 modem.
hopelijk snel glasvezel en anders toch maar weer naar UPC al is dat iets waar ik niet graag zaken mee doe.

moet de dmz instellen in de router van tele2.
ze hebben tevens alles gereset en alles doorgemeten en moesten toegeven dat de verbinding wel heel erg slecht was en de wifi heel erg zwak is.

maar zo even alles instellen en dan moet he werken.

« Reactie #111 Gepost op: 2012/09/21, 18:21:01 »
Tele2 zit ook niet echt lekker in zijn vel wbt internet, ik hoor vaker dat dit aardig stuitert bij ze.

ik heb zelf Speedxs erbij als isp en die bevalt goed, al jaren geen problemen bij ze en de prijzen zijn goed scherp.
http://www.speedxs.nl/

dus als je toch een betrouwbare isp zoekt ?
en ze zitten op het BBnet wat knettersnel en betrouwbaar is.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2012/09/21, 19:32:58 »
Ik heb blijkbaar een berg downloads via mijn netwerk van mijn onderbuurman zitten downloaden.
Ze hadden mijn netwerk gereset en dat zorgde er voor dat ik moest kiezen uit 2 tele2 netwerken en blijkbaar verkeerd gekozen en nu zijn netwerk beveiligd. =D
Zo even ongedaan maken zodat hij weer verbinding heeft. lol

Ik heb het nu werkend gekregen. DMZ instellingen aangepast in de modem van tele2 en daarna mijn router er aan gehangen.
En na wat klooien en wat extra dingen werkt het nu.

Ja Tele2 is goedkoop en was voor mij de beste keus aangezien ik weinig geld had.
Nu kan ik naar wat beters.
Ik wacht even tot oktober om te zien of glasvezel door gaat.
Als dat zo is ben ik gelijk klaar en hoef ik niet verder te kijken.
Als het niet zo is heb ik 2maanden om te kijken wat ik wil voor ik tele2 op zeg.
Tijd zat dus nog.

Nu eerst even alles goed aansluiten en wat dingen hernoemen en mijn eigen tele2 wifi eruit gooien.
Dat is nu niet meer nodig.

Straks ook gelijk 3 raspberry pi's bestelen met behuizing en wat extra dingen en klaar.
Heb nu voor mijn nas en pc 1000 verbinding dus dat schiet nu ook op en voor de rest sneller draadloos netwerk met meer bandbreedte zodat ik meer tegelijk aan kan zetten.
Wel nodig met een ps3, xbox360(as ie weer gefikst is) en 2 raspberry pi's met xbmx.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/21, 19:37:08 door emiel1976 »

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #113 Gepost op: 2012/09/23, 10:39:04 »
Inmiddels kun je ook gaan experimenteren met OpenWebOS: http://tweakers.net/nieuws/84528/open-webos-geport-naar-raspberry-pi.html :)

Ik ga toch eens denken over een Raspberry Pi...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2012/09/23, 13:46:33 »
Daar moet je niet over denken die moet je gewoon kopen.

Je CPU en zo wat opkrikken kost je nu niet je garantie. Ze hebben het getest en je kunt je systeempje tot 85 graden laten oplopen zonder problemen.
Heb gelijk mijn settings wat hger gezet en heb nu een heel soepel menu met Openelec en Xbian.
Bijde draaien super.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #115 Gepost op: 2012/09/23, 16:01:20 »
Daar moet je niet over denken die moet je gewoon kopen.

Je CPU en zo wat opkrikken kost je nu niet je garantie. Ze hebben het getest en je kunt je systeempje tot 85 graden laten oplopen zonder problemen.
Heb gelijk mijn settings wat hger gezet en heb nu een heel soepel menu met Openelec en Xbian.
Bijde draaien super.

Ik ga hem idd bestellen bij Farnell. Je betaalt 40 euro voor type B. Geen wachtrijen van 3 maanden, ook wel zo leuk :P

Waar heb jij hem besteld? :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2012/09/23, 16:47:36 »
Ook daar. De eerste bij de anderen maar die gaven nu geen levertijd aan vandaar nu bij farnell.
Ik bestel nog wel wat bij wat andere bedrijven zoals voeding, behuizing en wat extra onderdelen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2012/09/23, 16:53:20 »
Herstel ik heb het bij rs besteld. wou het bij de andere maar daar vroeg ie om een creditkaart.

« Reactie #118 Gepost op: 2012/09/30, 23:14:45 »
Nu heb ik een TP-Link TL-WR1043ND en dat is voor dat geld echt een prima router!

Nog even een opmerking over deze wifi-router,
De nieuwe modellen hebben hun nukken en eigenaardigheden.
Als je hem nu koopt moet je het kastje open maken en minimaal 2 chips koelen met een koelrib.
Het word serieus warm en dat komt de werking van het apparaat niet ten goede/
Maagoe ben nu nog aan het testen en haal nog geen 300Mbs, wat op de doos staat, maar 2,4MBs op een 100MB lijn.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #119 Gepost op: 2012/10/01, 07:46:44 »
Nu heb ik een TP-Link TL-WR1043ND en dat is voor dat geld echt een prima router!

Nog even een opmerking over deze wifi-router,
De nieuwe modellen hebben hun nukken en eigenaardigheden.
Als je hem nu koopt moet je het kastje open maken en minimaal 2 chips koelen met een koelrib.
Het word serieus warm en dat komt de werking van het apparaat niet ten goede/
Maagoe ben nu nog aan het testen en haal nog geen 300Mbs, wat op de doos staat, maar 2,4MBs op een 100MB lijn.

OK, dan staat hier waarschijnlijk een ouder model want totaal geen problemen en zeker ook niet overdreven warm gelukkig.
Wat betreft die theoretische snelheden, die haal je eigenlijk nooit. Vaak vind je in testen hoe snel ze daadwerkelijk zijn.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2012/10/01, 13:31:06 »
Heb nu een icudu ding en het werkt prima. Snelheid van draadloos is gigantisch omhoog geschoten en het bereik is ook flink toegenomen. Kan nu film kijken zonder dat ik mijn laptop uit hoef te zetten en zelfs 1080p draait hij nu zonder iedere keer stil te staan.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #121 Gepost op: 2012/11/26, 12:40:01 »
De Raspberry pi heeft nu in plaats van 256mb nu 512mb ram wat er voor zorgt dat media dingen en dingen over het netwerk wat beter en sneller werken.
Kwam er achter nu ik weer een systeempje erbij ga bestellen maar blijkbaar is het er al wat langer.

De verschillende XBMC versies worden beter en beter en beginnen meer en meer te ondersteunen.
Heb die ook geupdated en het werkt leuk.

« Reactie #122 Gepost op: 2012/11/26, 13:45:47 »
Mijn Raspberry is ook aangekomen, ik heb er Raspbmc opgezet, lijkt goed te werken.

Om dingen over het netwerk te streamen gebruik ik sftp -- sftp configureren op een Ubuntu server is zo simpel als sudo apt-get install openssh-server (wat je toch waarschijnlijk al op je server hebt). Het feit dat er encryptie gebruikt wordt lijkt niet veel aan de kwaliteit/snelheid te doen, je kan desnoods altijd ftp of nfs instellen. Samba configureren daarentegen is een knoeiboel.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2012/11/26, 14:23:49 »
Heb je het via Wifi?
Raspbmc heb ik in het begin gebruikt omdat, dat toen het beste werkte maar na een tijdje werd OpenELEC sneller en was Xbian nog iets sneller. Nu maakt het bij die laatste 2 niets meer uit en is het verschil nog wat je je af kunt spelen.
Raspbmc heb ik niet meer geprobeerd sindsdien.

Ik gebruik nu OpenELEC maar ik ga weer over op Xbian omdat die ook iso files afspeelt.
Moet alleen de wifi ervoor nog instellen omdat, dat weer aangepast is moet ik even kijken hoe het nu zit.
Vandaar dat ik nu OpenELEC er op heb staan wat ook prima werkt.

Heb mijn pi zo aangesloten dat ik hem met zo'n schakelaar met afstandsbediening aan en uit kan zetten.
Gaat ook automatisch mijn tv aan als ik de pi aan zet.
Om het te bedienen heb ik Yatse op mijn tablet en telefoon. Werkt fijner dan de originele app voor XBMC op Android.

Moet wel een nieuwe indeling maken van films want nu heb ik 4 groepen gemaakt en dat is te weinig aangezien ik nogal veel films heb.
Moet dus wat meer groepen maken.
Mooie is wel dat je in de app ook door je films kunt scrollen en zoeken op type film.
Heb je tevens allemaal film posters.

« Reactie #124 Gepost op: 2012/11/26, 16:34:51 »
Heb je het via Wifi?
Neen, via ethernet. Er staat toch al een hub onder mijn TV, dus...

Citaat
Om het te bedienen heb ik Yatse op mijn tablet en telefoon. Werkt fijner dan de originele app voor XBMC op Android.
Officiƫle XBMC app wordt niet meer onderhouden trouwens en werkt niet meer met de laatste XBMC... (die met Raspbmc meekomt).
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net