Uhm je hoeft bij OS X niet achter het systeem te zitten om er heel makkelijk op te komen.
Ook hun cloud is lek. Je noemt het geen hacken meer maar gewoon aanmelden en je kunt bij alles op de mac en in de cloud.
Dat is toch wel wat ernstiger dan als je er fysiek achter zit.
Dan kun je bij ieder systeem er uiteindelijk bij maar bij OS X is het wel heel erg makkelijk te kraken.
Maar het grootste probleem is het geen dat je gewoon bij je buren op de Mac kunt als ze wi-fi gebruiken.
Ja lukt ook bij Windows maar als je daar gewoon de beveiliging aan zet is dat een heel stuk lastiger.
Hackers die er achter komen dat je OS X gebruikt en daarlangs je bankzaken regelt zijn heel blij met je omdat je netjes je gegevens door de lucht naar hun toe stuurt zonder dat hun al te veel moeite hoeven te doen.
En dan kun je zeggen dat kan bij Windows en zo ook en dat is ook zo maar het kost wel meer moeite dan bij OS X en Apple doet er niets aan.
Heb je hier bronnen van of blaat je gewoon mee met de kudde?
Ik zal heel eerlijk zijn en zeggen dat ik geen ervaring heb met iCloud of hoe het nu heet (dat verandert toch iedere 2 maanden van naam).
Maar het grootste probleem is het geen dat je gewoon bij je buren op de Mac kunt als ze wi-fi gebruiken.
Ja lukt ook bij Windows maar als je daar gewoon de beveiliging aan zet is dat een heel stuk lastiger.
Euhm, als je op Mac OS X de beveiliging opzet (wat gemakkelijker is dan bij Windows), kan ook niemand er op hoor... Je kan gewoon bestandsdeling en zeroconf uitschakelen, en je bent perfect onzichtbaar (net zoals in Windows). Trouwens, ik dacht dat Ubuntu tegeonwoordig ook zeroconf (avahi) meeleverde?
Hackers die er achter komen dat je OS X gebruikt en daarlangs je bankzaken regelt zijn heel blij met je omdat je netjes je gegevens door de lucht naar hun toe stuurt zonder dat hun al te veel moeite hoeven te doen.
Dus plots omdat je Mac OS X gebruikt zou WPA2 niet meer bestaan?
En dan kun je zeggen dat kan bij Windows en zo ook en dat is ook zo maar het kost wel meer moeite dan bij OS X en Apple doet er niets aan.
Ik zeg zelfs dat dit bij Ubuntu zo is. Toegegeven dat Apple wel wat tekortschiet met hun beveiligingsupdates e.d.
Nogmaals,
als je nooit Mac OS X hebt gebruikt heb je niet het recht het af te kraken. Je hebt trouwens nooit het recht dingen af te kraken waar je niets van weet. Ik heb dit al eerder gezegd, maar toen heeft een of andere moderator dat bericht maar verwijderd... ahem...
Ook als je een encrypted home hebt zoals Ubuntu dat standaard aanbiedt bij installatie?
Als je een encrypted home hebt zoals Ubuntu
en Mac OS X dat standaard aanbieden bij de installatie, kan je nog steeds toegang krijgen tot het systeem, de hashes extracten en proberen te kraken al dan niet met een regenboogtabel (waarna je volledige toegang tot alle files hebt), of het wachtwoord veranderen (waarna de files wel ontoegankelijk zijn, maar je nog steeds toegang hebt tot het systeem). Dus, ja.
Natuurlijk is Unity niet gesloten.
Het is open-bron-programmatuur. Mac OS en Windows niet. En je kunt desgewenst andere werkomgevingen installeren. Bij Mac OS en Windows niet. Punt.
* SeySayux wijst naar zijn signature.
En ja, als je dat wilt, kan je perfect X11 met KDE of Gnome op Mac installeren in plaats van de (closed source) Quartz/Cocoa.
http://www.puredarwin.org/ -- Open source operating system gebaseerd op de basis van Mac OS X (zonder Apple's GUI) waarop perfect Gnome/KDE/XFCE/Enlightenment/... draait.
Ik zal het nogmaals zeggen:
trek je mond niet open over dingen waar je niets van af weet, of licht je in over de zaken.- SeySayux