Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven  (gelezen 39307 keer)

Offline BorisM

• Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven
« Reactie #100 Gepost op: 2011/09/20, 15:08:54 »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

« Reactie #101 Gepost op: 2011/09/20, 16:22:32 »
Citaat
Indeed, "Lose '8' looks to me to be another Vista," opined blogger Robert Pogson. "They are changing too much to keep it all straight."

ik denk dat unity en gnome 3 betere kaarten hebben , wat je ook denkt over MS. Zelfs Bodhi (en niet denigrerend bedoeld) heeft betere kaarten.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #102 Gepost op: 2011/09/20, 18:02:08 »
Ik denk dat het 'appstore'-model veel mensen aanspreekt. Ons (nu generaliseer ik even) misschien minder en de kritiek lijkt vooral te komen van mensen die laten we zeggen geavanceerde gebruikers zijn. Er zijn een hoop gebruikers die het waarschijnlijk zal aanspreken om kleurige blokjes te hebben voor hun dagelijkse computertaken. Een blokje voor websites bezoeken, een blokje voor mail, blokje voor Office, blokje voor Muziek, via Microsoft Marketplace nog wat blokjes voor spelletjes erbij en ze zijn klaar. Net zoals op hun smartphone.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2011/09/20, 18:06:49 »
Reken je niet rijk want ook met Vista stapte mensen niet over naar Linux of OS X.
Ik zie het eerder gebeuren wat al met XP gebeurde en dat is dat mensen langer blijven hangen.
Tevens krijgen ze straks bij hun nieuwe pc Win8 en geloof mij dat zullen ze niet vervangen voor Linux maar wel door Win7.

Op forums van Windows word al jaren over Linux gepraat. Ook daar vind je Linux gebruikers en ook dat gebeurde bij Vista.
Niets nieuws.
Ja er zijn mensen niet blij met wat ze nu zien maar hoeveel commentaar kwam er op Unity en zie nu hoe men er op reageert.
Let wel dat degene die reageren over het algemeen degenen zijn die er negatief over zijn waardoor het vaak slechter lijkt dan dat het is.

« Reactie #104 Gepost op: 2011/09/20, 18:14:35 »
Sorry Emiel; tussen Vista en Windows 8 is er volgens mij een hemelsbreed verschil ! ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2011/09/20, 19:00:49 »
Ja kwa uiterlijk maar niet kwa reacties dat men er negatief over was.
Ook daar kwamen heel veel negatie4ve reacties over en ook daar veranderde niets aan het aantal gebruikers.
Apple probeerde zelfs de ontevreden Microsoft gebruikers naar hun systeem te krijgen maar ook dat werkte niet en men bleef of ging gewoon weer XP gebruiken.

Unity en Gnome-shell waren eerst ook 3x niets en ik vind het persoonlijk nog niet iets om gelukkig van te worden maar desondanks gebruiken veel gebruikers het wel en is het alleen maar groeiende.
Dat geld ook Voor Win8. Het is nu iets waarvan ik zeg dat ik er niet van houd maar ook daar kan de mening veranderen van mensen en laat wel wezen dat dit een zeer vroege versie is net als Ubuntu met Unity kwam en dat die in het begin ook veel slechter was dan dat het nu is.

Persoonlijk vond ik de interface in het begin 3x niets maar ik moet zeggen dat ik er veel sneller aan gewend raak dan ik had verwacht en dat een aantal dingen best fijn werken.
Het is nog niet genoeg om mij van Win7 af te halen maar de eerste Beta moet nog komen en de RC moet ook nog komen en Win8 komt pas in 2012.
Daarnaast is de kans groot dat als men aan de Win8 tablet gewend raakt, dat men het ook eerder op de desktop het zal gaan gebruiken.
Tevens moet je er rekening mee houden dat op een gegeven moment het ook op de werkplekken komt en dat men daar er ook mee gaat werken. Zo is Win7 nu ook gaan groeien omdat de bedrijven de laatste tijd veel over moeten vanwege licenties.
Daardoor zie je ook meer mensen thuis overstappen naar Win7.

En wat niet onbelangrijk is, is dat iedere pc die verkocht word vrijwel altijd Windows bevat.
Ook de nieuwe pc's met een touchscreen zullen mee werken aan de groei van Win8.

Begrijp mij niet verkeerd maar ik zie Win8 niet als concurrent voor Linux en Linux niet voor Windows. Ja ze maken gebruik van dezelfde hardware maar voor beide is een bepaalde markt en een nieuwe Windows of Linux versie brengt daar geen verschil in.
Ja er zullen door Win8 een aantal naar Linux overstappen of naar Apple maar dat zal niet op korte termijn zijn want ze zullen waarschijnlijk voorlopig bij Win7 blijven.
En dan heb ik het nog niet gehad over de Linux gebruikers die positief over Win8 zijn want die zijn er ook.
Ik ben persoonlijk van de ene kant positief en van de andere kant negatief maar met de komende ontwikkelingen begrijp ik het wel en dan moet ik niet kijken naar wat voor gebruiker ik ben maar wat voor gebruiker de nieuwe pc gebruiker is.
De nieuwe gebruiker gebruikt heel anders zijn of haar pc met heel andere doeleinden.
Dat heeft Gnome en Cononical ook opgemerkt en die zijn ook daarop ingesprongen.

Ook is de pc markt aan het verschuiven. Men verwacht niet dat de pc zal verdwijnen en dat verwacht ik ook niet maar ik verwacht wel dat waar men eerst een pc kocht men nu een tablet koopt en dat veel mensen een pc als iets erbij hebben en als dan de interface gelijk is aan de tablet dan kunnen ze er ook makkelijker mee overweg.
Straks heeft ieder huishouden meerdere tablet's in plaats van meerdere pc's en dan hebben ze 1 pc voor wat andere dingen te doen.

Maar het is nog afwachten hoe het allemaal gaat maar reken er niet op dat Linux nu flink zal stijgen en zal gaan concurreren met Windows want dat zal voorlopig nog niet gebeuren.
Zou wel mooi zijn want dan krijgen we in Linux ook betere hardware ondersteuning en meer en betere software.
Ik ben er niet tegen en zelfs een voorstander van een groei maar ik zie het nog niet gebeuren.

« Reactie #106 Gepost op: 2011/09/20, 19:45:26 »
dat ze het niks vinden, kan, maar dat ze naar linux zullen gaan? nee.

waarom nee? omdat het niks zou helpen, men wil geen nieuwe UI dus maar een geheel ander OS?
maar die heeft óók een andere UI, waar is het nut dan?
mensen die Windows 8 niks vinden die gaan niet naar linux, sterker nog, die gaan helemaal nergens heen, die blijven bij Windows XP of Windows 7, of zelfs bij Windows Vista want hoewel velen klaagde, word het nog veel gebruikt.

ik zit nu in Windows 8 op de oude laptop van mijn ouders (scherm is kaduuk, reparatie kost minimaal 150,- voor een nieuwe display, en de laptop was al 1 1/2 jaar dus mijn ouders hebben nu een QuadCore met 8GB, en ik de oude voor testen, werkt prima met een los scherm, dus die is nu als test-laptop, op dit moment voor 8)

en op dit moment draaien Skype 5.5.0.117, Firefox 6.0.2 en UltraVNC 1.0.9.6.1, en tot nu toe geen problemen.
ik ben nu ook wat aan het luisteren op youtube via firefox.

maar ik vind het wel minder dat je niet een normaal startmenu hebt.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #107 Gepost op: 2011/09/20, 20:20:00 »
@emiel:
"Tevens krijgen ze straks bij hun nieuwe pc Win8 [...] maar wel door Win7."

Reken je niet rijk. Dat zei men ook bij Vista toen men er een gratis XP-downgrade bij kreeg, maar toch bleef het merendeel bij Vista.

« Reactie #108 Gepost op: 2011/09/20, 21:20:46 »

Reken je niet rijk. Dat zei men ook bij Vista toen men er een gratis XP-downgrade bij kreeg, maar toch bleef het merendeel bij Vista.

En wedden dat 75% van de mensen die dat deed er snel spijt van kreeg/ had.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #109 Gepost op: 2011/09/20, 21:35:16 »
Je wilt niet weten bij hoeveel mensen ik XP heb gezien waar ze Vista bij hadden gekregen. Ze hadden niet de downgrade maar ze hebben een eigen versie of een illegale versie erop gezet.

Mensen blijven bij Windows en je geloofd het niet maar ze kiezen eerder voor Windows wat slecht werkt vol met bugs dan voor Linux dat stabiel zou draaien.

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #111 Gepost op: 2011/09/20, 21:37:31 »
Je wilt niet weten bij hoeveel mensen ik XP heb gezien waar ze Vista bij hadden gekregen. Ze hadden niet de downgrade maar ze hebben een eigen versie of een illegale versie erop gezet.

Mensen blijven bij Windows en je geloofd het niet maar ze kiezen eerder voor Windows wat slecht werkt vol met bugs dan voor Linux dat stabiel zou draaien.

Tja sommige mensen vinden het leuk om bezig te zijn met computers  XD Maar ik mol liever Linux, dat is een grotere uitdaging  :D
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2011/09/20, 21:49:45 »

Tja sommige mensen vinden het leuk om bezig te zijn met computers  XD Maar ik mol liever Linux, dat is een grotere uitdaging  :D

Nee ze klagen graag en als alles werkt zoals het hoort hebben ze niets meer te klagen. XD

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2011/09/20, 21:53:24 »
Microsoft word nog rijker....

http://tweakers.net/nieuws/76880/metro-apps-uitsluitend-via-windows-store-te-installeren.html

Uhm wat doet Apple!!
Die gaan nog wat verder en die willen dat je straks alleen nog maar via de appstore kunt kopen en niet meer in een winkel.
Op zich is het nog te omzeilen want als je zelf apps maakt kun je de code vrij geven zodat iedereen een eigen versie kan maken.
Tevens is de standaard software nog gewoon te krijgen en zullen er ook gratis software te verkrijgen zijn.

« Reactie #114 Gepost op: 2011/09/21, 00:43:18 »
En het Ubuntu Softwarecentrum bevat ook 1 game die uitsluitend via daar te verkrijgen is. Als zelfs Ubuntu daar dus al aan meedoet, dan verbaast me MS niet.

« Reactie #115 Gepost op: 2011/09/21, 09:41:53 »
En het Ubuntu Softwarecentrum bevat ook 1 game die uitsluitend via daar te verkrijgen is. Als zelfs Ubuntu daar dus al aan meedoet, dan verbaast me MS niet.
Ja, maar je kan dat deb-bestand perfect zelf van de mirrors downloaden en unpacken zonder dat je de App Store moet gebruiken...

Als ik lees over dingen zoals die nieuwe Metro-interface, het verplichte downloaden via een app store, ..., begin ik me soms af te vragen of ik toch wel iets in de informatica wil gaan doen...

Het risico bestaat namelijk dat ze net zoals Apple op de iPhone gaan doen wat betreft webbrowsers of technologieën waar ze niet van houden (flash? html5? Google?).

Oh ja, op het ##windows-kanaal op Freenode gebruikt bijna niemand Windows (als belangrijkste OS) ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #116 Gepost op: 2011/09/21, 14:27:47 »
@SeySayux: Linkje naar Vollew Brawl dan? Is een betaalde app die alleen via het Ubuntu Softwarecentrum te verkrijgen is. Zelfde voor Fluendo. Ik wacht je linkjes af ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/21, 14:29:21 door Vistaus »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2011/09/21, 15:26:29 »
Ja, maar je kan dat deb-bestand perfect zelf van de mirrors downloaden en unpacken zonder dat je de App Store moet gebruiken...

Als ik lees over dingen zoals die nieuwe Metro-interface, het verplichte downloaden via een app store, ..., begin ik me soms af te vragen of ik toch wel iets in de informatica wil gaan doen...

Het risico bestaat namelijk dat ze net zoals Apple op de iPhone gaan doen wat betreft webbrowsers of technologieën waar ze niet van houden (flash? html5? Google?).

Oh ja, op het ##windows-kanaal op Freenode gebruikt bijna niemand Windows (als belangrijkste OS) ;)

Informatica bestaat straks uit aapstore, windows store en dergelijke.
Als ik het zo zie word niet alleen die richting niet saaier maar het complete systeem.

Ik ban bang dat ze het zelfde doen als Apple op dat gebied en van alles gaan blokken. Wel lastig want ze hebben in het verleden juist dingen open moeten gooien omdat het te dicht was.
Maar nu kunnen ze schermen met Apple dus ik denk dat het een kwestie van tijd is.

De pc word meer en meer een soort tv waar je in kunt stellen welke zenders je wilt kijken en dan houd het op. De vrijheid verdwijnt om het voor alle gebruikers makkelijker te maken om te gebruiken.
Versimpeling van het systeem waardoor straks nog minder mensen weten hoe een systeem werkt en waarbij als iets niet werkt, je naar een winkel gaat om het te laten repareren omdat alles dicht getimmerd is.
Net als Apple nu al doet. Het word alleen nog erger ben ik bang voor en straks koop je dingen die anderen fijn vinden en blijven de huidige computer gebruikers achter met oude systemen omdat de nieuwe systemen niet leuk zijn om mee te werken.

Begin de tijd met DOS te missen toen de mensen die een pc hadden, nog enige kennis hadden van het systeem.

« Reactie #118 Gepost op: 2011/09/21, 17:14:25 »
"Versimpeling van het systeem waardoor straks nog minder mensen weten hoe een systeem werkt en waarbij als iets niet werkt, je naar een winkel gaat om het te laten repareren omdat alles dicht getimmerd is."

En daarom hebben we gelukkig Linux. En ook als is Unity dan wat minder aanpasbaar op het moment, het is en blijft Linux onder de motorkap dus je kunt ervan maken wat je wilt :) Dat dat kan kan een nadeel zijn vanwege de versnippering, maar als het je puur gaat om aanpassen aan jou wensen, dan is het juist een voordeel.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #119 Gepost op: 2011/09/21, 17:15:29 »
Moeten ze niet die bios gaan beveiligen :rolleyes:

« Reactie #120 Gepost op: 2011/09/21, 17:17:01 »
Moeten ze niet die bios gaan beveiligen :rolleyes:

Dan flash je een andere bios ;)

« Reactie #121 Gepost op: 2011/09/21, 19:05:20 »
Dus dan moet je zelfs je computer jailbreaken? >:(
Simpelbuntu

« Reactie #122 Gepost op: 2011/09/21, 20:47:10 »
Trouwens, @emiel, even terugkomen op boottijden: volgens System76 start hun Ratel Ultra op in 6 seconden. Dat is dus met Ubuntu 11.04 Unity.
Dat is niet slecht, zeker omdat het Unity betreft, of wel? :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2011/09/21, 20:57:12 »
Trouwens, @emiel, even terugkomen op boottijden: volgens System76 start hun Ratel Ultra op in 6 seconden. Dat is dus met Ubuntu 11.04 Unity.
Dat is niet slecht, zeker omdat het Unity betreft, of wel? :)

2 dingen.
1. Nee dat is heel mooi.
2. Kijk eens naar Win8 en wat Linux daarvan kan leren.
Je zoekt nu allemaal dingen waar anderen beter in zijn of al hadden maar ik heb jou nog nooit gehoord over iets wat niet goed is en waar ze van anderen van kunnen leren.
Leer je zelf ook nog iets van.

« Reactie #124 Gepost op: 2011/09/22, 01:09:04 »
@emiel: Ik zoek geen dingen waarin Linux beter is. Dat van System76 kwam ik toevallig tegen, omdat ik een proefopzet maakte met hun configurator.

Maar ik heb heus wel dingen genoemd waar Linux het beter kan doen. Alleen omdat nu met Win 8 te vergelijken vind ik nogal moeilijk, want ik geloof niet in dat hele blokkenconcept. Een nieuw concept is niet per definitie fout hoor, want ik hou van WebOS en dat is ook geen traditionele desktop. Alleen dat blokkenconcept spreekt me gewoon totaal niet, noch vind ik het lekker werken (op een PC).
Dus wat moet ik leren uit een systeem (Win 8) dat ik niet lekker vind werken?