Hmm, toch wel apart dat ik net op de tablet wat met een usbtje heb zitten klooien 
Dat is inderdaad apart, want overal zie ik alleen dat de Toshiba Thrive en Asus EEE Slider USB-host-functionaliteit hebben. Dan weet ik niet hoe het zit, maar het is wel vreemd.
Archos heeft wel ook een met USB host, de Archos 101 G9, dit kan je zien bij de
Tech Specs:
• USB slave: Mobile Transfer Protocol (MTP)
• USB host: Mass Storage Class (MSC) (Micro USB/USB Host cable sold separately)
• microSD (SDHC compatible)
• HDMI output6 (Mini HDMI / HDMI cable sold separately)
wel vreemd, hij heeft het over een slave en een host, maar de foto laat maar een USB-A poort zien, maar, USB-A, niet Micro-USB...

@emiel1976: klopt als een bus denk ik XD
maar, met windows 8, het is even door de zeuren appel (genaamd Metro) heen bijten maar daarna (als je de desktop openend) is het wel stabiel en ook snel.
ik heb er even een trial van Office 2010 op gezet en die laad veel sneller op mijn Windows 8 test PC (2Ghz Dual core met 4GB RAM en 5.400RPM HD) dan op mijn desktop (2,3Ghz Quad Core met 8GB RAM en een 5.400*RPM HD), de desktop draait nu even enkel ubuntu maar als er wel windows 7 op zit is office dan trager dan met windows 8.
(betreft Office 2010 SP1, de schijven zijn een Seagate Momentus 5400.4 160GB (test laptop) en een WDC Scorpio Blue 320GB (desktop))
*let wel: tijdelijk een 5.500RPM, normaal heb ik in de desktop alleen 7.200RPM voor systeem en 5.400RPM voor data, maar de primaire HD is helaas niet goed, dus die moet even terug.