Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven  (gelezen 39271 keer)

Re: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven
« Reactie #150 Gepost op: 2011/09/26, 21:04:36 »
@emiel: Nee, dat geloof ik niet. Maar jij kennelijk wel. Acer A500 een full size USB 2.0? Ja. Maar die kun je niet als host gebruiken, behalve als je hem zou docken. Je kunt er niet een USB-kabeltje insteken en bijv. je digicam op aansluiten. Zelfde geldt voor de Asus EEE Pad.
En dat kan met die Lenovo dus wel.
Beter had jij je dus eerst ingelezen, want kennelijk heb ik dat wel gedaan.

Hoe dan ook heb ik er inderdaad 1 gevonden die wel full size USB-host heeft: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/iconia
(mocht hem vanmiddag uitproberen bij de Media Markt)

Dus ik had inderdaad ongelijk, maar niet met die 2 die jij noemt.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/26, 21:06:09 door Vistaus »

Offline vds

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2011/09/26, 21:11:40 »
Ook getest, niets voor mij en het is onoverzichtelijk, ik liep erin verloren XD
Amaai als mensen daarvoor moeten betalen ??? ik koop dat alvast niet!
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2011/09/27, 02:14:59 »
@emiel: Nee, dat geloof ik niet. Maar jij kennelijk wel. Acer A500 een full size USB 2.0? Ja. Maar die kun je niet als host gebruiken, behalve als je hem zou docken. Je kunt er niet een USB-kabeltje insteken en bijv. je digicam op aansluiten. Zelfde geldt voor de Asus EEE Pad.

Hoe dan ook heb ik er inderdaad 1 gevonden die wel full size USB-host heeft: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/iconia

Dat heb je niet gezegd, het ging om een normale USB-poort en die hebben ze.

Ik heb door het filmpje heen geklikt en ik vind het een vreemd ding.
Beetje nutteloos dock. Kunt er zo geen film op kijken.

Ik haakte eigenlijk al af bij het filmpje toen ze hem open klapte en daar een lelijk toetsenbordje uit kwam met een tablet wat nog niet af is.
Het is een systeem voor het bedrijfs leven en niet bedoelt voor jan en alleman.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #153 Gepost op: 2011/09/27, 07:23:38 »

Oh nee, nou kom maar eens kijken bij ons hoe ik een stikkie in het dock van onze tranformer steek en ik er vrolijk dingetjes op zet en af haal!

« Reactie #154 Gepost op: 2011/09/27, 09:22:18 »
Ik ben al wat gewend van Microsoft, maar zo'n vreselijke GUI als wat je vindt in Windows 8 slaat alles. Het is erger dan de bèta van Vista. Voor mij alleen maar meer reden Ubuntu te gebruiken....

« Reactie #155 Gepost op: 2011/09/27, 09:37:32 »
Het is wennen Random, maar uiteindelijk werkt het wel goed.

Maar dat kopen zoals vds zegt ..........nooit van mijn leven; ik kijk uit naar de volgende LTS versie van Ubuntu.

Voorlopig spelen met Lubuntu en 11.04 !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #156 Gepost op: 2011/09/27, 10:04:05 »
och, het was te verachten....

als je kijk hoe het aldoor loopt met windows, dan kan je zien dat 8 gewoon aan de beurd is om slecht te zijn.

kijk maar:
Windows 3.1 - goed
Windows 95 - slecht
Windows 98 - goed
Windows ME - slecht
Windows XP - goed
Windows Vista - slecht
Windows 7 - goed
Windows 8 - ..... :evil:

(en ja, ik weet dat ik vele versies oversla, maar de lijst komt van dit, Windows NT en Windows 2000 waren, mijner inziens, ook goed.)

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #157 Gepost op: 2011/09/27, 11:06:27 »
@emiel: Dat "lelijke toetsenbordje" zit toevallig ook op mijn schoollaptop van Lenovo en die vond je mooi toen ik laatst een foto postte.
Trouwens, als je dan een voor jou mooiere Lenovo-tablet zou willen, dan is de Ideapad mooier voor jou.

@tiempjuuuh: Een enkel stickie misschien, maar meer dan dat ook niet want Android Honeycomb heeft nog geen ondersteuning voor full size USB-hosts. Die Lenovo kan dat wel omdat Lenovo zelf een stukje code heeft toegevoegd.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #158 Gepost op: 2011/09/27, 17:39:21 »
En hoe weet jij dat asus dat niet heeft gedaan? Moet ik een foto maken ofzo?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2011/09/27, 19:07:29 »

als je kijk hoe het aldoor loopt met windows, dan kan je zien dat 8 gewoon aan de beurd is om slecht te zijn.

kijk maar:
Windows 3.1 - goed
Windows 95 - slecht
Windows 98 - goed
Windows ME - slecht
Windows XP - goed
Windows Vista - slecht
Windows 7 - goed

(en ja, ik weet dat ik vele versies oversla, maar de lijst komt van dit, Windows NT en Windows 2000 waren, mijner inziens, ook goed.)

Mag ik raden want dan kies ik voor slecht. XD

@Vistaus, Ja maar dat ding hangt aan een scherm vast en dit ding is los en ziet er raar uit zo.
Heel veel van die Windows tablets hebben dat wel en die hebben ook vaak een grote USB aansluiting.

@Joris Donders, Ben er ook al aan gewend en op zich werkt het wel.
In ieder geval vind ik het stukken fijner en overzichtelijker dan het Unity menu. Het is niet super mooi en het zou mooi zijn als je de achtergrond kunt aanpassen.

Maar kopen doe ik het ook niet. Ik blijf bij Win 7.

« Reactie #160 Gepost op: 2011/09/27, 19:47:57 »
@tiempjuuh: Ik weet dat Asus niks aan code heeft toegevoegd, behalve hun launcher en widgets.

@emiel: Kijk, ook Ubuntu gaat nu de goeie kant op voor developers: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/09/ubuntu-app-developer-portal-released-develop-apps-ubuntu/

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #161 Gepost op: 2011/09/27, 20:12:14 »
Hmm, toch wel apart dat ik net op de tablet wat met een usbtje heb zitten klooien :rolleyes:

« Reactie #162 Gepost op: 2011/09/27, 21:09:51 »
Hmm, toch wel apart dat ik net op de tablet wat met een usbtje heb zitten klooien :rolleyes:

Dat is inderdaad apart, want overal zie ik alleen dat de Toshiba Thrive en Asus EEE Slider USB-host-functionaliteit hebben. Dan weet ik niet hoe het zit, maar het is wel vreemd.

« Reactie #163 Gepost op: 2011/09/27, 21:24:10 »

Dat is inderdaad apart, want overal zie ik alleen dat de Toshiba Thrive en Asus EEE Slider USB-host-functionaliteit hebben. Dan weet ik niet hoe het zit, maar het is wel vreemd.
Archos heeft wel ook een met USB host, de Archos 101 G9, dit kan je zien bij de Tech Specs:
• USB slave: Mobile Transfer Protocol (MTP)
• USB host: Mass Storage Class (MSC) (Micro USB/USB Host cable sold separately)
• microSD (SDHC compatible)
• HDMI output6 (Mini HDMI / HDMI cable sold separately)
wel vreemd, hij heeft het over een slave en een host, maar de foto laat maar een USB-A poort zien, maar, USB-A, niet Micro-USB... ???

@emiel1976: klopt als een bus denk ik XD

maar, met windows 8, het is even door de zeuren appel (genaamd Metro) heen bijten maar daarna (als je de desktop openend) is het wel stabiel en ook snel.
ik heb er even een trial van Office 2010 op gezet en die laad veel sneller op mijn Windows 8 test PC (2Ghz Dual core met 4GB RAM en 5.400RPM HD) dan op mijn desktop (2,3Ghz Quad Core met 8GB RAM en een 5.400*RPM HD), de desktop draait nu even enkel ubuntu maar als er wel windows 7 op zit is office dan trager dan met windows 8.
(betreft Office 2010 SP1, de schijven zijn een Seagate Momentus 5400.4 160GB (test laptop) en een WDC Scorpio Blue 320GB (desktop))

*let wel: tijdelijk een 5.500RPM, normaal heb ik in de desktop alleen 7.200RPM voor systeem en 5.400RPM voor data, maar de primaire HD is helaas niet goed, dus die moet even terug.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #164 Gepost op: 2011/09/27, 23:36:43 »

Waarom vreemd?
Waarom zit er anders een USB poort op?
Puur voor de sier?

« Reactie #165 Gepost op: 2011/09/27, 23:52:04 »

Waarom vreemd?
Waarom zit er anders een USB poort op?
Puur voor de sier?

Omdat, zoals ik al eerder zei, de host-functionaliteit van Android nog niet af is voor full size USB? Dat die poort erop zit zegt niks. Kan ook in een toekomstige update geactiveerd worden, net als dat SD-kaartslot op mijn Xoom.

Daarom is het vreemd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2011/09/28, 00:04:13 »
Het werkte al met Android 2.2.

« Reactie #167 Gepost op: 2011/09/28, 00:48:08 »
Het werkte al met Android 2.2.

Micro-USB ja, maar niet full size. Tenminste, niet zonder aanpassing van de code door de fabrikant. Out-of-the-box zonder toevoeging van de fabrikant werkt het voor micro-usb met een speciaal kabeltje sinds 3.1 en voor full size in de upcoming 3.3

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2011/09/28, 01:16:03 »
Ook de grote usb.
Waarom zet anders een fabrikant het er op als ze er zelf niet voor zorgen dat het werkt?

Vistaus, je kunt wel blijven beweren dat het niet zo is maar ze zijn niet de eerste en het zit er al heel lang op en het werkt.
Misschien niet dat Android het zelf onder steunt maar als een fabrikant het er op zet, dan zijn ze gek als ze niet iets toevoegen dat het werkt.

Het is anders net zo iets als een muis met knoppen maar die knoppen werken niet.
Waarom zou je dan die knoppen er op zetten?

« Reactie #169 Gepost op: 2011/09/28, 17:10:51 »
"Waarom zet anders een fabrikant het er op als ze er zelf niet voor zorgen dat het werkt?"

Waarom deed Motorola dat met dat SD-kaartslot wat helemaal niet werkte? Omdat ze beloofden: "we will activate the SD-slot in a future update". Met die grote USB bij andere fabrikanten hetzelfde.
En daar kun je wel weer tegenin gaan, maar ik weet uit eigen ervaring dat dat SD-slot niet werkte, terwijl het er wel op zat en 1 Google-zoekterm is genoeg om te bewijzen dat ik het juist heb.
Daarom ook dat met die grote USB hetzelfde is: "we will activate this in a future update".
« Laatst bewerkt op: 2011/09/28, 17:12:41 door Vistaus »

« Reactie #170 Gepost op: 2011/09/29, 12:02:56 »

kijk maar:
Windows 3.1 - goed
Windows 95 - slecht
Windows 98 - goed
Windows ME - slecht
Windows XP - goed
Windows Vista - slecht
Windows 7 - goed

Windows 3.1 - goed
Windows 95 - slecht
Windows 98 - goed
Windows ME - slecht
Windows XP - goed
Windows Vista - slecht
Windows 7 - goed
Windows 8 -

« Reactie #171 Gepost op: 2011/09/29, 15:04:32 »
@Random: Hahaha xD Couldn`t agree more ^^

« Reactie #172 Gepost op: 2011/09/29, 15:10:43 »
@Random: Hahaha xD Couldn`t agree more ^^
Haha  =D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2011/09/29, 15:35:00 »
@Vistaus, Ze gaven ook de melding dat het werkend werd gemaakt maar dat ze toen er nog niet klaar mee waren.
Bij de Grote USB werkte het al onder 2.2. Het zat er dus niet alleen al op maar het werkte ook nog.

Als ze het er op zetten en ze zorgen niet dat het in de eerst volgende update werkt, dan is het onzin om het er op te zetten. Je gaat niet maanden wachten tot het product wat je hebt gekocht werkt en dan ondertussen verouderd is.

Iedere fabrikant zorgt dat zijn eigen hardware word ondersteund en dat zorgt er voor dat dingen zoals de USB al werkte voor Android de ondersteuning er standaard er op zette.

Lenovo kan zich beter op Win 8 richten met dat ding omdat ze het voor de zakelijke markt willen gebruiken.
Daar lijkt mijn Win 8 meer geschikt voor dan Android.
Vooral omdat alles naadloos met je desktop straks werkt.

« Reactie #174 Gepost op: 2011/09/29, 17:50:46 »
"Als ze het er op zetten en ze zorgen niet dat het in de eerst volgende update werkt, dan is het onzin om het er op te zetten. Je gaat niet maanden wachten tot het product wat je hebt gekocht werkt en dan ondertussen verouderd is."

Vertel dat maar in de USA aan de vele, vele kopers van de Motorola Xoom. SD-slot is werkend in Europa, maar in de USA niet, omdat Google daar de updates verzorgt en geen SD-ondersteuning levert (althans, nog niet). Toch is de Xoom de nummer 2 verkochte tablet in de USA.
Dus als dat met SD zo gaat, dan zie ik niet in waarom de verkoop met USB wel achteruit zou gaan.

"Lenovo kan zich beter op Win 8 richten met dat ding omdat ze het voor de zakelijke markt willen gebruiken.
Daar lijkt mijn Win 8 meer geschikt voor dan Android."

Ja, maar Lenovo denkt daar kennelijk anders over. En trouwens, kijk nu eerst maar eens naar de aanpassingen die Lenovo gedaan heeft om het voor zakelijk gebruik geschikt te maken. Het is niet standaard Android wat daar op draait. Wil het je ook best laten zien, want enkele van die dingen heb ik op mijn Xoom draaien (is heel simpel te installeren dankzij XDA). Er zitten mooie toevoegingen bij, voor zowel de consument als de zakelijke tak.